عمومی

این استارت آپ چگونگی مهار انرژی هسته ای را کشف کرد بزرگترین هزینه ها و نگرانی ها

این استارت آپ چگونگی مهار انرژی هسته ای را کشف کرد
بزرگترین هزینه ها و نگرانی ها

یادداشت ویرایشگر: X-energy یکی از هفت شرکت خصوصی Inc. شناسایی کرد که توسعه را در هفت مسیر کلیدی به سمت شبکه هدایت می کند. صفر–حذف یک تن گازهای گلخانه ای به ازای هر تن منتشر شده.

چگونه می توان شرکتی که راکتورهای شکافت هسته‌ای را تولید می‌کند، در فهرست استارت آپ های فناوری سبز در سال ۲۰۲۲؟ زیرا انرژی ایکس در حال اختراع مجدد انرژی هسته‌ای است، با سوخت و راکتورهایی که برای خنثی کردن خطرات و استدلال‌های سنتی علیه استفاده از آن طراحی شده‌اند – انرژی هسته‌ای که تولید آن دی‌اکسید کربن منتشر نمی‌کند، فرصتی برای کمک بسیار بیشتر به کشور. توری. امروزه انرژی هسته ای کمتر از ۲۰ درصد برق آمریکا را از نیروگاه های معمولی قدیمی و بسیار گران قیمت تامین می کند.

شکافت زمانی شروع می شود که رادیواکتیو شروع می شود. ماشه یک نوترون ساطع می‌کند که به اتم اورانیوم برخورد کرده و سه چیز را آزاد می‌کند. اولین مورد انرژی است که راکتور آن را مهار می کند. دوم، محصولات شکافت مانند باریم یا کریپتون، که زباله های راکتور را تشکیل می دهند. و در نهایت، نوترون‌های بیشتری که اورانیوم بیشتری را شکافتند و واکنش زنجیره‌ای را آغاز می‌کنند.

طراحی استاندارد برای نگهداری این این فرآیند بیش از ۴۰ سال است که تغییر زیادی نکرده است و خطر هولناک (هرچند بسیار بعید) ذوب را به همراه دارد، که زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم خنک‌کننده، به هر دلیلی، نتواند انرژی آزاد شده توسط واکنش زنجیره‌ای را مهار کند. شرکت‌های انرژی هسته‌ای سنتی هزینه‌های هنگفتی را در برابر این سناریو متحمل می‌شوند. آنها گیاهان را دور از شهرهای بزرگ و در نزدیکی منابع آب قرار می دهند و پمپ های پشتیبان و گنبدهای مهار کننده آنها را نصب می کنند.

X-energy’s پیشرفت ها ممکن است این نگرانی ها و هزینه ها را از بین ببرد. این شرکت در حال تجاری سازی نسل بعدی هسته ای است. سوخت را با پیچاندن ذرات اورانیوم در لایه‌های کربن و سرامیک و سپس پوشاندن آن تکه‌ها در گلوله‌های گرافیتی، که از طریق رآکتور Xe-100 مانند گلوله‌های آدامس از طریق یک دیسپنسر جریان می‌یابند، تولید می‌کند. هنگامی که یک نوترون به اورانیوم داخل سنگریزه سوخت برخورد می کند، پوسته از حرکت بیش از حد نوترون جلوگیری می کند که باعث ایجاد یک واکنش زنجیره ای ایمن می شود. توپ سوخت هرگز آنقدر داغ نمی شود که ذوب شود و حاوی محصولات شکافت است. تمام زباله‌های هسته‌ای ناشی از واکنش‌های انرژی X در داخل گوی‌های گرافیتی محصور می‌شوند.

می‌گوید: “این وسیله برای عبور از مسیر ایمن است.” جی. کلی سل، مدیر عامل ایکس انرژی، معاون سابق وزیر انرژی در دوره جورج دبلیو بوش. شما می توانید یک راکتور X-energy را مانند چراغ های خانه خود خاموش کنید و مطمئن باشید که سیستم بدون حادثه خاموش می شود. برای بسیاری از آمریکایی‌هایی که در طول جنگ سرد بزرگ شده‌اند، انرژی هسته‌ای انواع تداعی‌های منفی را به همراه داشت–جزیره سه مایلی، چرنوبیل، هومر سیمپسون. امروز آن چمدان سبک تر به نظر می رسد. سل ۵۵ ساله می‌گوید: «مردم نسل من در مورد اینکه چرا نمی‌توانیم مشکل زباله‌های هسته‌ای را حل کنیم صحبت می‌کنند. افراد زیر ۳۵ سال می‌دانند که انرژی هسته‌ای تنها راه حل مشکل زباله‌های واقعی است – انتشار گازهای گلخانه‌ای که از لوله‌های اگزوز و مجموعه‌ای از نیروگاه‌های زغال‌سنگ.”

در واقع، یک اجماع نادر دو حزبی در میان سیاستمداران برای حمایت از صنعت وجود دارد. در سال ۲۰۲۰، X-energy و بیل گیتس TerraPower دو شرکتی بودند که توسط DOE برای دریافت بودجه نسل بعدی برای نمایش رآکتورهای پیشرفته خود انتخاب شدند. قانون زیرساخت سال گذشته منجر به ۱٫۱ میلیارد دلار اضافی برای این پروژه شد و X-energy اکنون در حال ساخت رآکتورهای Xe-100 خود است، واحدهای مدولار که شرکت‌های برق اساساً می‌توانند در هر مکانی آن را خراب کنند. این کشور قصد دارد چهار عدد از آنها را در یک تاسیسات نمایشی در نزدیکی ریچلند، واشنگتن بسته بندی کند که ۳۲۰ مگاوات برق تولید می کند – که برای تامین برق حدود ۲۵۰۰۰۰ خانه کافی است. ۳۰ ماه ساخت و ساز در پیش است، ۴۸ ماه دیگر برای کسب تاییدیه نظارتی. سل می‌گوید: «این شرکت هسته‌ای پدر شما نیست.»

از شماره مه/ژوئن ۲۰۲۲ مجله Inc.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی