عمومی

ایلان ماسک فقط “تصمیم تغییر دهنده زندگی” خود را توضیح داد و داستان کاملا سرگرم کننده است

ایلان ماسک فقط “تصمیم تغییر دهنده زندگی” خود را توضیح داد و
داستان کاملا سرگرم کننده است

از همه جنجال های کوچک الون ماسک که ما در یک دهه گذشته مجموعاً درگیر آن بوده ایم، همان چیزی که به رختخواب گذاشته ایم. هفته گذشته ممکن است “Elon Musk-iest.”

همه چیز داشت: نوآوری، شایعه، ارتباطات نادرست، فرضیات، آینده نگری ، مینیمالیسم، رمز و راز مالی، یکپارچگی، توییت های فراموش شده، مبهم، نکات ظریف، پنهان کاری و — اگر در پایان صادق باشیم: بی اهمیتی.

نتیجه گیری آن (در حال حاضر) احتمالاً تنها راهی بود که برای این داستان داشت: به عنوان پاورقی به پاورقی در طول یک مصاحبه سه ساعته یوتیوب که ماسک با افراد پشت ارسال کامل انجام داد.

اکنون که ما می توانیم کل قوس داستان را کنار هم بگذاریم، فکر می کنم بسیار سرگرم کننده است. و، وقت آن رسیده است که همه آن را در یک مکان بیان کنید.

نوامبر ۲۰۲۰

استارت آپی که اکثر مردم هرگز نام آن را نشنیده بودند زمانی به نام Boxabl یک ویدئو در YouTube پست کرد: به‌روزرسانی کارخانه Boxabl 2021 – Factory Mass Production.

در این ویدئو، گالیانو تیرامانی، یکی از بنیانگذاران Boxabl توضیح داد که شرکتش چگونه ساخته و یک خانه کوچک مدولار را برای یکی از اولین خریداران خود حمل کرد: “یک مشتری فوق سری”، واقع در: بوکا شیکا، تگزاس.

همانطور که تیرمانی در مورد “مشتری فوق سری” خود صحبت می کند. در این ویدئو، او در کنار پوستر غول پیکر یک موشک اسپیس ایکس نشسته است. بنابراین، این دقیقاً به سطوح استدلال قیاسی شرلوک هلمز نیاز نداشت – اگر کسی در آن زمان ویدیو را دید.

ژوئن ۲۰۲۱

بیش از شش ماه گذشت. اما، ماسک در پاسخ به یک کاربر توییتر که او را به دلیل استفاده از منابع کمتر نسبت به بسیاری از مولتی میلیونرها علیرغم تلاش بیشتر، تحسین کرده بود، نشان داد: 

“خانه اصلی من به معنای واقعی کلمه یک خانه ۵۰ هزار دلاری در بوکا چیکا / استاربیس است که از اسپیس ایکس اجاره کرده ام. با این حال، بسیار عالی است.”

صبر کنید، برخی فکر کردند. آن ویدیو در مورد Boxabl وجود داشت … و قیمت خرده فروشی آنها ظاهراً ۵۰۰۰۰ دلار است … فکر نمی کنید …؟

در طول چند هفته آینده، افراد زیادی شروع به تلاش برای اتصال نقاط کردند. من یکی از آنها بودم.

ژوئیه ۲۰۲۱

همانطور که در آن زمان نوشتم، تصمیم ماسک برای کوچک کردن بود “زندگی -تغییر.” و، ادامه دادم: 

“مشک تقریبا مطمئناً زندگی در یک خانه ۳۸۰ فوت مربعی کوچک و تاشو، که توسط شرکتی به نام Boxabl ساخته شده است.”

من روی “تقریبا” تاکید کردم، زیرا در حالی که به نظر محتمل بود، آن را تایید نکرده بودم. (من به ضرب المثل قدیمی اعتقاد دارم که باید همه چیز را بررسی کنید. اگر مادرتان گفت که دوستتان دارد، تأیید کنید.)

قبل از پایان ماه، یک ۴۵ دقیقه مصاحبه ویدیویی با بنیانگذار Boxabl — پدر گالیانو تیرامانی، پائولو تیرامانی — و من به دنبال او ماندیم و بی درنگ می پرسیدم: آیا ایلان ماسک در این خانه کوچک Boxabl زندگی می کند؟

تیرامانی علیرغم اینکه من این سوال را به طرق مختلف از او پرسیدم پاسخی نداد. ما هنوز یک مصاحبه جالب و لذت بخش داشتیم و من چیزهای زیادی در مورد Boxabl یاد گرفتم. من با کنجکاوی از آنجا دور شدم.

اما به هر دلیلی نتوانستیم حلقه را کاملاً ببندیم، مرا آزار داد.

“اینکه آیا [ماسک] معلوم شود که یک سرمایه گذار است، یک مشتری، یا فقط فردی که درباره شرکت توییت می کند.” : “بسیار جالب است که مطمئن باشید.”

نوامبر ۲۰۲۱

چند ماه بعد، مطمئناً متوجه شدیم. ماسک مستقیماً اظهار داشت که در حالی که در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کند که کمتر از ۵۰۰۰۰ دلار قیمت دارد، اما این یک Boxabl نیست.

او در توییتی نوشت: “محصول جالبی است.”

دسامبر ۲۰۲۱

راب کوپلند، نویسنده وال استریت ژورنال دندان هایش را در داستان فرو برد. دنیا می خواست بداند (شاید؟): ماسک کجا زندگی می کند؟

  • اول، ماسک از نظر قانونی برای رأی دادن «در نزدیکی ساحل بوکا چیکا، در خانه‌ای که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد… متعلق به شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی» ثبت شد.
  • دوم، کوپلند نوشت، ماسک «همچنین در این شهر زندگی می‌کرده است. ملکی در کنار آب در آستین متعلق به دوستی ثروتمند به نام «کنی»، … خانه ای به قدری مجلل که همین چند سال پیش که فروخته شد، گران ترین خانه فهرست شده در پایتخت تگزاس بود.”

اما، هم ماسک و هم کنی به شدت آن بخش از داستان را رد کردند.

من آنجا زندگی نمی‌کنم و به دنبال خرید خانه در جایی نیستم، اما روبالشی‌ها چه رنگی هستند؟ دم!! … احتمالاً باید جایی زندگی کنم.”

چند روز پیش

بیش از شش ماه در آنجا ماندگار شد. مدتی فکر می‌کردم که آیا این فقط به یکی از آن داستان‌هایی تبدیل می‌شود که همه برای چند دقیقه به آن اهمیت می‌دهند و سپس بدون اظهار نظر بیشتر ادامه می‌دهند.

(نوعی مانند: چه کسی تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در مورد دابز علیه جکسون را در بهار گذشته قبل از تصمیم گیری رسمی افشا کرد؟ من؟ من به نوعی میمیرم تا آن یکی را بدانم.)

اما ماسک، در حرکتی که به نظر من هم غیرمحتمل و هم اجتناب ناپذیر است. در همان زمان، برای یک مصاحبه سه ساعته با Nelk Boys، که بچه‌های پشت پادکست ارسال کامل هستند، نشستیم.

سه ساعت! آنها در مورد چیزهای زیادی صحبت کردند: الکل، بیگانگان، آتاری — و من به سختی سطح “A” ها را می خراشم. “

اما، برای اهداف ما، قسمتی که بیشترین اهمیت را داشت در ساعت ۴۱:۳۴ فرود آمد، زمانی که ماسک کل “خانه کوچک” را خطاب کرد. چیز.

نسخه کوتاه: بله، او Boxabl دارد. نه، او شخصاً در آن زندگی نمی‌کند.

چند نقل قول دیگر از ماسک از پادکست:

  • “خانه اصلی من — اگر خانه اصلی داشته باشم — خانه ای در جنوب تگزاس، در دهکده بوکا چیکا، در خیابان ویمز است. من در حال درخواست هستم. برای تغییر نام خیابان به “Memes”. اگر به اندازه کافی مردم در خیابان هستند که بگویند بله، می توانید نام خیابان را تغییر دهید.”
  • “من در واقع در Boxabl نمی مانم. خانه ای که خریدم در واقع یک Boxabl کمتر است. تقریباً ۴۵ هزار دلار بود. اما، من کارهای زیادی با این مکان انجام داده‌ام. … دقیقاً در کنار کارخانه راکت‌سازی است. من فقط می‌توانم به معنای واقعی کلمه به کارخانه موشک‌سازی بروم. … دوستانم باور نمی‌کنند من در این خانه می مانم.”
  • “من از Boxabl به عنوان مهمان خانه خود استفاده می کنم.”

معمای حل شد(?)

بنابراین، آن را داریم. معما حل شد.

“خیلی خوب است که بالاخره ایلان بیرون آمد و شایعات را تایید کرد!” گالیانو تیرامانی بعد از پادکست در ایمیلی به من گفت. “ما قبلا در موقعیت دشواری قرار داشتیم زیرا NDA را امضا کردیم و می خواستیم به حریم خصوصی ایلان احترام بگذاریم.”

با این وجود، من هستم. در یک خط از داستان Copeland گرفتار شد، که در آن به او گفته شده بود که مهم ترین نگرانی ماسک در طول جستجوی خانه فرضی او “حریم خصوصی” است.

چه راه بهتری برای خصوصی نگه داشتن خانه واقعیتان از اعلام آدرس محتمل منزل خود در پادکست ویدیویی که قبلاً نزدیک به ۶ میلیون بار تماشا شده است چیست؟ (من قرار نیست مکان را تکرار کنم، اما در آنجاست.) 

به هر حال، نمی توانم توصیه کنم مصاحبه ارسال کامل به اندازه کافی. خیلی طولانی است، اما می گذرد. به عنوان کسی که بیشتر از زنده بودن این افراد مصاحبه انجام داده است، من کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتم.

(من جاسازی کردم. پیوندی به کل موضوع در پایان این مقاله.)

به هر حال، در این ۱۳ ماه اتفاقات زیادی با ماسک افتاده است. یا بیشتر از زمانی که مردم شروع به پرسیدن در مورد این خانه کوچک کردند.

او پیشنهاد خرید توییتر را برای یکی از آنها ارائه کرد. در حال حاضر در دادگاه در دلاور گره خورده است. تسلا ۲۰۰۰۰۰ خودرو تحویل داد در یک چهارم. SpaceX 2 میلیارد دلار جمع آوری کرده است تنها امسال.

به هیچ وجه این سؤال مطرح نیست که ماسک در شب سر خود را کجا می گذارد و آیا واقعاً در یک Boxabl پیش ساخته است یا خیر. مهم ترین چیزی که در مورد او باید بدانید اما سرگرم کننده است.

همانطور که در کتاب الکترونیکی رایگان خود می نویسم، الون ماسک برنامه های بسیار بزرگی دارد (کتابی که نیاز به به روز رسانی دارد، اعتراف می کنم، بعد از همه اتفاقاتی که اخیراً رخ داده است؛ به زودی): او را دوست داشته باشید یا نه، احتمالاً هیچ کارآفرینی در قید حیات نیست که این همه علایق را برانگیزد و اینقدر شایسته مطالعه باشد.

خوشحالم که می توانیم این فصل را ببندیم. در اینجا پیوند به مصاحبه ارسال کامل است. ارزش دیدن را دارد (ماسک تقریباً ۱۵ دقیقه بعد وارد می شود؛ او کل موضوع Boxabl را در ۴۱:۳۴ مورد بحث قرار می دهد.)

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی