عمومی

ایلان ماسک به تازگی ثابت کرد که چرا مدیران اجرایی نباید مطلق داشته باشند قدرت

ایلان ماسک به تازگی ثابت کرد که چرا مدیران اجرایی نباید مطلق داشته باشند
قدرت

ایلون ماسک تقریباً همیشه خبرساز است، اما حتی برای او، هفته گذشته پر تیتر بود. اول، جهان در روز چهارشنبه فهمید که نوامبر گذشته – هفته‌ها قبل از تولد دومین فرزند ماسک از نوازنده گریمز – او مخفیانه با شیون زیلیس، ستاره‌ای در حال ظهور در دنیای هوش مصنوعی و مدیر عملیات و پروژه‌های ویژه، صاحب دوقلو شد. در شرکت ماسک Neuralink. این تولدها پس از آن فاش شد که Insider اسناد دادگاه را کشف کرد که در آن درخواست زیلیس و ماسک برای تغییر نام نوزادان، افزودن نام خانوادگی پدر و تبدیل نام خانوادگی مادرشان به بخشی از نام‌های میانی آنها، اجابت می‌شد.

سپس در روز پنجشنبه، واشنگتن پست گزارش داد که ماسک ممکن است قصد دارد از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر عقب نشینی کند. این افشاگری دقیقاً تعجب آور نیست. به نظر می‌رسد ماسک سعی کرده از این خرید خودداری کند تقریباً از لحظه ای که پیشنهاد او پذیرفته شد – که به احتمال زیاد برای او غافلگیرکننده بود. هنوز کاملاً مشخص نیست که کل حماسه توییتر چگونه برای ماسک انجام خواهد شد، زیرا او پیشنهادی قاطعانه برای خرید شرکت ارائه داد و این پیشنهاد مشروط به رواج ربات‌ها (الگوریتم‌های توییت‌سازی) در پلتفرمی که او اکنون دارد، نبود. می گوید باعث شده که او معامله را «مکث» کند. به نظر می‌رسد که او در صورت تسلیم شدن، حداقل ۱ میلیارد دلار اتهامات را در نظر خواهد گرفت، و احتمالاً خیلی بیشتر.

ماسک مجبور شد به مدت سه سال نقش خود را به عنوان رئیس شرکت کنار بگذارد، اگرچه او سمت خود را به عنوان مدیرعامل حفظ کرد.

بنابراین brouhaha توییتر ممکن است مانند همیشه برای ماسک کار کند، اما اخبار مربوط به دوقلوهای مخفی دوباره چیز دیگری است. زمان این افشاگری باعث می شود که بخشی از یک الگوی بسیار بد به نظر برسد. حدود شش هفته پیش، یک قاضی حکم داد که یک دعوی حقوقی مبنی بر آزار و اذیت جنسی گسترده در تسلا می‌تواند ادامه یابد، علی‌رغم تلاش شرکت برای تعطیل کردن آن با استناد به بند داوری. و فقط چند روز قبل از آن، Insider گزارش داد که SpaceX برای سکوت مهماندار هواپیما در مورد رفتار نامناسب و پیشرفت های جنسی ماسک در طول پرواز با جت اسپیس ایکس، مبلغ ۲۵۰۰۰۰ دلار پرداخت کرده بود. (ماسک اتهامات آزار و اذیت را رد کرده است اما درباره پرداخت اظهار نظری نکرده است.)

در پرتو این اتهامات دیگر، ارتباط ماسک با زیلیس به نظر می‌رسد، همراه با رازداری که پیرامون آن وجود دارد، نمونه‌ای دیگر از یک میلیاردر خراب و بی‌کنترل است که به دنبال کنگره‌ی جنسی با هر زن جوانی است که اتفاقاً در دسترس است و اجازه می‌دهد یا حتی فضای آزار جنسی را در سراسر زندگی‌اش ترویج می‌کند. محل کار. این مایه شرمساری است زیرا علم داده به طور کلی و هوش مصنوعی به طور خاص حوزه هایی هستند که کاملاً تحت سلطه مردان سفید پوست هستند. چهار سال پیش، رانا ال کالیوبی، متخصص هوش مصنوعی گزارش داد که در اولین نمایش یک مستند جدید هوش مصنوعی جایی که او و زیلیس تنها دو متخصص زن هوش مصنوعی بودند. کالیوبی نوشت: هوش مصنوعی به شدت به تنوع نیاز دارد. تا این هفته، زیلیس مقداری از آن تنوع مورد نیاز را نشان می داد. او به خاطر دستاوردهایش در فهرست فوربس ۳۰ زیر ۳۰ سال و لینکدین ۳۵ زیر ۳۵ سال قرار گرفت. متأسفانه، از این پس او به عنوان مادر دوقلوهای مخفی ماسک شناخته می شود.

آیا ماسک قدرت زیادی دارد؟

این رویدادها هنگامی که یک سازمان یک رهبر تنها و همه‌قدرت دارد، مشخص می‌کند که نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت وجود دارد. ماسک، که توئیت‌هایی درباره حرکات روده‌اش دارد، معروف است که فیلتری ندارد. این بخشی از جذابیت او و دلیلی است که او بیش از ۱۰۰ میلیون دنبال کننده توییتر دارد – و به همین دلیل است که شخصیت عمومی و رسانه های اجتماعی او تنها استراتژی بازاریابی است که تسلا تا به حال به آن نیاز داشته است. در عین حال، شخصیت عمومی و رسانه های اجتماعی او می تواند یک مسئولیت واقعی باشد. به نظر می‌رسد جدیدترین توییت‌های ماسک برای تشویق مهندسان و سایر کارمندان به اجتناب از شرکت‌های او طراحی شده‌اند، به‌عنوان مثال به آنها هشدار می‌دهند که انتظار می‌رود حداقل ۴۰ ساعت در هفته در دفتر تسلا یا در آن توقعات اخلاقی کار در صورت خرید توییتر “افراطی خواهد بود.” 

هرچقدر کارمندان مرد یا کارمندان احتمالی ممکن است در مورد کار در شرکتی که ماسک مالک آن است احساس کنند، باید باور کنم که رویدادهای چند هفته گذشته باعث ایجاد زنان می شود. مهندسان خردمندی کار در شرکت‌هایی را زیر سوال می‌برند که بنا بر گزارش‌ها مجبورند نظرات زشت، لمس‌های نامناسب و پیشنهادات جنسی را به عنوان بخشی از چشم‌انداز محل کار خود تحمل کنند. به سختی می‌توان فهمید که مردم چگونه می‌توانند برای هر یک از شرکت‌های ماسک مفید باشند.

همانطور که دیگران اشاره کردند، اگر ماسک به جای یک بنیانگذار بزرگتر، یک مدیر عامل استخدام شده بود، او باید اخراج شده است. اگر این را باور ندارید، استیو ایستربروک، مدیرعامل سابق مک‌دونالد را در نظر بگیرید، که نه تنها شغل خود را از دست داد، بلکه پس از آشکار شدن روابطش با کارکنان مک‌دونالد، مجبور شد ۱۰۵ میلیون دلار حقوق صاحبان سهام و سایر غرامت‌ها را بازگرداند. از آنجایی که شرکت‌های ماسک بسیار با شخصیت او مرتبط هستند، احتمالاً او برای همیشه از چنین پیامدهایی در امان است. که ممکن است به این معنی باشد که تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و بقیه همیشه بر اساس فراز و نشیب ها و توییت های او بالا می روند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی