عمومی

ایلان ماسک به تازگی تغییرات بسیار بزرگی را اعلام کرده است و هیچ کس واقعا می داند که از آنها چه بسازد

ایلان ماسک به تازگی تغییرات بسیار بزرگی را اعلام کرده است و هیچ کس
واقعا می داند که از آنها چه بسازد

شاید این را شنیده باشید. هفته گذشته، الون ماسک تغییرات بزرگی را اعلام کرد.

این کار با یک ایمیل به بالا شروع شد تسلا مدیران می گویند که کار از راه دور متعلق به گذشته بود. البته، ایمیل به کل لو رفت تقریباً بلافاصله جهان.

سپس، او ایمیل دیگری، این بار برای کل نیروی کار تسلا ارسال کرد. آن ایمیل نیز فاش شد.

سپس، در روز جمعه، گزارش شده است که او ایمیل سومی را برای تیم اجرایی خود ارسال کرده است که در آن گفته است. او “احساس فوق العاده بدی” در مورد اقتصاد داشت و اینکه همه استخدام ها باید متوقف شود و تعداد کارکنان تا ۱۰ درصد کاهش یابد.

درست حدس زدید: خبر آن ایمیل به دنیا درز کرد.

سپس، او ظاهراً یک ایمیل کاملاً دستی دیگر ارسال کرد که در آن او کاهش «تعداد کارمندان حقوق بگیر تا ۱۰ درصد» را تأیید کرد، اما افزود که «هرکسی که واقعاً ماشین، بسته باتری یا خورشیدی نصب می‌کند» جای نگرانی ندارد.

و آن ایمیل — خوب، شما این ایده را فهمیدید: آن هم لو رفت.

شما می تواند با دنبال کردن ماسک، و آنچه می گوید، توییت ها و ایمیل ها چیزهای زیادی یاد بگیرد.

همکاران من در Inc.com سوزان لوکاس و جیسون آتن به عنوان مثال، استدلال کرد که اولین ایمیل ماسک که بازگشت را اعلام می کند. -فرمان به دفتر “درخشان” بود و “به نکته مهمی اشاره می کند که هر رهبر باید از آن پیروی کند.”

آنها’ هر دو درست هستند استدلال خوبی وجود دارد که در صنعت تولیدی مانند تسلا، منطقی است که کارکنان را ملزم به حضور در محل کنیم. و به نظر می‌رسد تحلیلگران موافق هستند که تسلا ممکن است در مورد پست‌های مدیریتی کمی سنگین باشد.

با این حال، این کار طول کشید. من یک دقیقه متوجه می شوم که چرا اعلامیه های بزرگ ماسک در چند روز گذشته همه احساس می کنند باید طوری خوانده شوند که گویی با ستاره های غول پیکر به پایان می رسند.

فکر می‌کنم به این موضوع برمی‌گردد. اگر شما یک متفکر انتقادی هستید (و خیلی شبیه شما، می‌خواهم تصور کنم که هستم)، یکی از سؤالاتی که وقتی می‌بینید کسی باید بگوید از خود می‌پرسید این است: مخاطب مورد نظر او چه کسی است؟

برای بسیاری از ما، ردیابی به عقب و کشف آن نسبتاً آسان است. اما وقتی این روزها درباره مشک صحبت می‌کنیم، تقریباً غیرممکن است، و مردم در این فکر می‌مانند که از آن چه استفاده کنند.

ماسک اکنون باید پیشاپیش فرض کند که هر چیزی که برای تیمش می‌فرستد به دنیا درز می‌کند. پس او واقعاً با چه کسی صحبت می کند؟

  • شاید واقعاً فقط تیم او باشد. در غیر این صورت، شاید این بقیه ما هستیم که به محض لو رفتن پیام‌ها به ناچار توجه می‌کنیم.
  • شاید هدف واقعاً محدود باشد: رهبری کارکنانش و آماده کردن آنها برای بازگشت ۱۰۰ درصد به سر کار. در محل، و برای تعداد کارکنان کمتر.
  • وگرنه، شاید یک هدف گسترده تر یا چند هدف وجود داشته باشد. شاید در مورد تعیین انتظارات سرمایه گذاران یا تأثیرگذاری بر احساسات مصرف کننده باشد.
  • شاید اصلاً برنامه‌ای عمیق وجود نداشته باشد، با توجه به اینکه گفته می‌شود ماسک عمدتاً از مشاوره خود استفاده می‌کند و او اغلب بر اساس تکانه عمل می کند.

فکر نمی‌کنم بدانیم. همچنین، متوجه خواهید شد که تا این لحظه ما حتی به حساب توییتر ماسک یا قصد او برای خرید کامل توییتر اشاره نکرده ایم.

اگرچه، من فکر می‌کنم شوخ‌ترین جمله در تمام این موارد زمانی بود که شخصی در توییتر از ماسک پرسید که چگونه به کارمندان پاسخ می‌دهد. که فکر می‌کرد خط‌مشی جدید «عدم کار از راه دور» قدیمی است.

“آنها باید وانمود کنند که در جای دیگری کار می‌کنند،” او توییت کرد. (اوه!)

وقتی ماسک صحبت می‌کند، توییت می‌کند یا ایمیل‌هایش فاش می‌شود، چیزهایی اتفاق می‌افتد که برای دیگر رهبران کسب‌وکار: بازارها حرکت می‌کنند، برنامه‌ها تنظیم می‌شوند، گفتگوها جرقه می‌زنند.

گاهی اوقات، مردم ترول می‌شوند.

او یک بازاریاب ماهر و تأثیرگذار در سطحی است که فکر نمی‌کنم قبلاً ندیده باشیم. نمایشگاه الف این واقعیت است که تسلا پس از کاهش ارزش دارای ارزش بازار بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار است، و با این حال این شرکت هرگز حتی یک تبلیغ پولی اجرا نکرده است.

همچنین، من اعتراف می‌کنم که در گذشته درگیر اظهارات او شده‌ام — برای مثال زمانی که شرکتی که خانه‌های مدولار می‌سازد پیشنهاد کرد (چشمک-چشمک، تلنگر-تار) که ماسک در یکی از آنها زندگی می‌کند. اقامتگاه های کوچک آنها، و ماسک قبل از انکار آن وقت گذاشت.

یا در غیر این صورت، زمانی که او سه سال پیش به شوخی یا به صورت تکانشی توییت کرد که تسلا “دمنده برگ برقی و آرام.” (به من استراحت بده، من در حومه شهر زندگی می کنم. اگر جدی بود، اینجا مشکل بزرگی بود.)

یا در غیر این صورت، برای بازگرداندن این موضوع به پیام گزارش شده خود در روز جمعه، زمانی که کلماتی که او برای توصیف چشم انداز خود برای اقتصاد انتخاب کرد – یک “احساس فوق العاده بد” – در ۳ ژوئن اتفاق افتاد، که همانطور که برخی از مردم مشاهده کردند، تاریخ روی شناسه جعلی استفاده شده توسط “مک لوین” در کمدی ۲۰۰۷، Superbad.

شما نمی توانید به من بگویید که این تصادفی است، چیزی بیشتر از ارائه ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم برای توییتر، یا ارائه ایده خصوصی کردن تلسا در چند سال قبل، با قیمت ۴۲۰ دلار. یا هر یک از ده ها یا صدها مثال دیگر.

ببین، من مدت زیادی است که درباره ماسک می نویسم. در واقع، وقتی به عقب برمی گردم و به کتاب الکترونیکی رایگان خود نگاه می کنم، الون ماسک برنامه های بسیار بزرگی دارد/ الف>، می‌تواند مانند یک ماشین زمان خوانده شود، با ارجاعات معاصر به ارزش‌های پولی تسلا و ماسک (در حال حاضر به طرز خنده‌داری کوچک)، یا این ایده که ماسک ممکن است زمانی سرگرم فروش تسلا به اپل باشد.

اما به زودی، ماسک نه تنها ثروتمندترین فرد جهان خواهد بود، بلکه رهبر ارزشمندترین شرکت خودروسازی آن نیز خواهد بود و صاحب فضایی عظیم را کنترل می کند. شرکت اکتشافی، و علاوه بر این، مالک خصوصی یک امپراتوری رسانه های اجتماعی که او آن را “میدان عمومی شهر واقعی” می نامد.

تاثیرگذار است. مهم نیست که مردم درباره ماسک به عنوان یک رهبر چه فکر می کنند، شما باید به آن سطح از موفقیت احترام بگذارید. اما در عین حال، فکر نمی‌کنم هنوز کسی واقعاً بداند که چه چیزی باید از آن استفاده کند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی