عمومی

ایلان ماسک: آنچه رهبران بزرگ را واقعاً از گروه جدا می کند به 3 چیز خلاصه می شود

ایلان ماسک: آنچه رهبران بزرگ را واقعاً از گروه جدا می کند
به ۳ چیز خلاصه می شود

بسیار خوب، اجازه دهید با آن روبرو شویم: از آنجایی که توییتر خرید و نیمی از نیروی کار خود را بدون اطلاع قبلی به طور ناگهانی اخراج کرد (عده ای که از توئیتر شکایت کرده اند)، فوق‌العاده اما تکان‌دهنده الون ماسک دقیقاً پسر پوستری برای الهام بخشیدن به کارمندانش نبوده است.

اما بیایید کوتاهی کنیم. میلیاردر فناوری کمی سست است. بسیاری از ما هرگز با تصمیم‌هایی که دومین فرد ثروتمند جهان می‌شویم (تا لحظه نگارش این مقاله) روبرو نخواهیم شد – در حالی که با چنین تصمیم‌های باورنکردنی مواجه هستیم، بیشتر منفی بررسی رسانه ای.

من را یک هوادار ماسک صدا کنید، اما من به او استراحت می‌دهم زیرا دیده‌ام (و نوشته شده در مورد) نقاط روشنی را که در بهترین حالت خود نشان می دهد، اعتراف می کند. از نظر شکل، او رهبری است که ارزش دنبال کردن را دارد. ماسک هرازگاهی توصیه‌های مثبتی ارائه می‌کند که رهبران بزرگ را از گروه جدا می‌کند. در اینجا سه ​​مثال آورده شده است:

۱٫ از شر جلسات مکرر خلاص شوید

در سال ۲۰۱۸، ایلان به کارکنان تسلا یک ایمیل لو رفته با ارائه تعدادی از  «توصیه های بهره وری» از آنجایی که به یک مطالعه در شیوه های مدیریت خوب تبدیل شده است.

ایلون در ادامه گفت: “از جلسات مکرر خلاص شوید، مگر اینکه با یک موضوع بسیار فوری سر و کار داشته باشید. دفعات ملاقات باید پس از حل مشکل فوری به سرعت از بین ببرید.”

این توصیه خوبی است. جلسات مکرر و “بیش از حد” راهی مطمئن برای ایجاد اختلال در روند کار و کاهش بهره وری است. اگر به دلیل یک موضوع فوری باید ملاقات کنید، از آن زمان به نحو احسن برای همکاری و حل مشکل فوری خود استفاده کنید. پس از خاموش شدن آتش، موارد بعدی را از طریق ایمیل یا Slack در میان بگذارید تا از وقفه در کار جلوگیری کنید.

۲٫ به دنبال بازخورد صادقانه باشید

می‌خواهید یک رهبر استثنایی دارد؟ به جایی بروید که شجاع ترین رهبران مایل به سرمایه گذاری هستند. به دنبال بازخورد صادقانه باشید، حتی اگر بازخورد آن چیزی نباشد که می‌خواهید بشنوید.

ماسک با استفاده از حلقه بازخورد برای آن بیگانه نیست. رفع مشکلات و بهبود اوضاع ماسک در مصاحبه‌ای با قابلیت Mashable سال‌ها پیش این نقل قول به یاد ماندنی را حذف کردم:

به نظر من بسیار مهم است که یک حلقه بازخورد داشته باشید، جایی که شما مدام به این فکر می کنید که چه کاری انجام داده اید و چگونه می توانید آن را بهتر انجام دهید. من فکر می کنم این بهترین توصیه است — دائماً به این فکر کنید که چگونه می توانید کارها را بهتر انجام دهید و خودتان را زیر سوال ببرید.

در تیم‌های مورد اعتماد و فرهنگ‌های کاری مثبت، بازخورد منفی و سازنده باعث می‌شود که رهبران و کارکنانشان سؤال کنند که آیا چیزی کار می‌کند یا خیر، بنابراین آنها می‌توانند چیزهای جدیدی بیاموزند و گزینه‌های بهتری را برای مشکلات پیچیده تجاری در نظر بگیرند.

۳٫ قوانینی را تغییر دهید که دیگر معنی ندارند

شرکت‌هایی که بیش از حد بزرگ می‌شوند باید قوانین و خط‌مشی‌هایی را به کار گیرند تا همه چیز و افراد را در یک راستا نگه دارند. این قابل انتظار است و منطقی است. چیزی که ن معنی ندارد زمانی است که همان قوانین و سیاست ها ناکارآمد می شوند و دیگر به پیشرفت کمک نمی کنند. در ایمیل فاش شده در سال ۲۰۱۸، ماسک به مدیرانش توصیه می‌کند همیشه با عقل سلیم تصمیم‌های خود را راهنمایی کنند، که توصیه خوبی برای بقیه ما است:

اگر پیروی از یک “قانون شرکت” در موقعیتی خاص مضحک است، به طوری که می تواند کارتون عالی Dilbert  را ایجاد کند، پس قانون باید تغییر کند.

خیلی وقت‌ها، ما در تلاش برای نوآوری در حالی که همچنان به قوانین، فرآیندها و منسوخ‌شده‌ها سر تعظیم فرود می‌آوریم. دستورات بوروکراتیک از برج عاج که خلاقیت و بهره وری ما را مهار می کند. زمانی فرا می رسد که هر رهبر باید با واقعیت فعلی روبرو شود و آینه را نگه دارد تا موانعی را که مانع رشد می شوند بپذیرد. همانطور که مربی اجرایی و نویسنده مارشال گلداسمیت نوشته است، “آنچه شما را به اینجا رسانده است، شما را به آنجا نمی رساند.” figcaption class=”sc-fzokOt yARgu caption”>نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی