عمومی

لیست ثروتمندترین کشورهای جهان 2023

لیست ثروتمندترین کشورهای جهان ۲۰۲۳

بر خلاف تصور مردم که از کشورهای وسیع‌تر و پهناورتر انتظار دارند که ثروتمند­تر باشند، باید بگویم که ثروتمندترین کشورهای جهان در حال حاضر کشورهایی کوچک هستند. برای مثال از جمله کشورهای بسیار کوچک و ثروتمند می‌توان به کشورهایی چون لوکزامبورگ، سنگاپور، سوئیس و ایرلند اشاره کرد. ثروت حقیقی این کشورها از طریق اداره کردن هوشمندانه بخش‌­های مالی و رژیم­‌های مالیاتی که منجر به جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی می­‌شود، حاصل می‌­گردد. کشورهای عربی دیگری نیز مانند قطر، برونئی و کویت هر ساله از طریق ذخایر زیاد هیدروکربن یا منابع طبیعی که دارند سود بسیار کلانی جمع می­‌کنند.

همچنین کشورهای بزرگ با جمعیت نسبتاً کم مانند نروژ و امارات متحده عربی، از طریق نیروگاه‌های برق و فروش نفت و گاز توانستند تا خود را جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار دهند.

اما وقتی می­‌گوییم که یک کشور «ثروتمند است» دقیقاً منظور ما چیست؟ در حالی که تولید ناخالص داخلی (GDP) ارزش تمام کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور را اندازه گیری می­‌کند، تقسیم تولید ناخالص داخلی یک کشور بر تعداد ساکنان آن، می‌تواند روش بهتری برای تعیین میزان ثروتمند یا فقیر بودن یک کشور نسبت به کشور دیگر باشد.

یکی از دلیل‌­هایی که اکثر کشورهای کوچک ثروتمند هستند، این می­‌باشد که اقتصاد این کشورها در مقایسه با جمعیت نسبتاً کم آن­ها، به طور نامتناسبی بزرگ است.

بصورت ساده تر می­‌توان گفت که پولدارترین کشور جهان ۲۰۲۳ با توجه به قدرت اقتصادی دولت و همچنین با توجه به منابع طبیعی و پتانسیل­‌های مادی و انسانی تعیین می­‌شوند. کارشناسان دریافته‌­اند که ثروت دولت باید با بررسی سرانه تولید ناخالص داخلی بر اساس برابری در قدرت خرید اندازه ­گیری شود.

پس با توجه به نکات گفته شده، ما در این مقاله به معرفی پولدار ترین کشور جهان خواهیم پرداخت که براساس اطلاعات اقتصادی منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول تنظیم شده اند. پیشنهاد می شود مقاله چگونه پولدار شویم را در دکتر ویز دنبال کنید.

svg%3E - لیست ثروتمندترین کشورهای جهان 2023

ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی:

جنبه‌های اصلی افزایش تولید ناخالص داخلی سرانه هر کشور شامل روش­‌های افزایش درآمد سرانه کشورهای جهان ۲۰۲۳، تعداد جمعیت، سیاست‌های دولت و سرمایه گذاری دولت است. سرانه تولید ناخالص داخلی با تقسیم تولید ناخالص داخلی دولت به جمعیت کل کشور محاسبه می­شود. در میان ثروتمندترین کشورهای جهان ۲۰۲۳ از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی:

پولدار ترین کشور عربی

 

۱٫ قطر:

قطر در این لیست به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشور جهان انتخاب شده است. قدرت اقتصادی و ثروت قطر همیشه تحت حمایت بخش نفتی آن بوده است، و چیزی  حدود ۸۵٪ از صادرات و ۷۰٪ از کل درآمدهای ملی این کشور را شامل می­‌شود. این کشور توانسته عملکرد بهتری در لیست ۱۰ کشور ثروتمند جهان داشته باشد.

همچنین قطر علی‌رغم مساحت کم خود از مزایای اقتصادی زیادی برخورداراست، اما داشتن ذخایر عظیم نفتی بیشترین تأثیر را در اقتصاد و ثروت این کشور داشته است. البته به جز نفت این کشور عملکرد خوب قطر در بخش گردشگری به علاوه صادرات فولاد و کود، توانسته در تأمین خزانه دولت کشور قطر تاثیر گذار باشد.

۲٫ امارات متحده عربی:

امارات متحده عربی بخش عظیمی از میزان موفقیت، ثروت و رشد اقتصادی خود را به بخش نفتی و خدمات و ارتباطات از راه دور مدیون است. سیاست اصلی امارات متحده عربی سیاست تنوع بخشیدن به منابع درآمد خود می‌باشد. همچنین این کشور ثروتمند تنها به درآمد حاصل از فروش نفت و منابع طبیعی خود اکتفا نمی‌­کند.

این کشور همواره سیاست‌هایی را دنبال کرده که به نفع اقتصاد ملی خود بوده است؛ زیرا امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۳ توانسته با رشد ۲٫۴ ٪ میزان سرانه تولید ناخالص داخلی خود را به ۷۰۲۶۲ دلار برساند.

این کشور همچنین بنابر آنچه که در راستای کسب ثروت برایتان ذکر کردم نیز با تکیه و تمرکز بر روی بخش گردشگری خود خصوصاً در جریان بحران مالی جهانی ۲۰۰۷-۲۰۰۹ توانست تا به طرز چشمگیری به اقتصاد خود کمک کند.

svg%3E - لیست ثروتمندترین کشورهای جهان 2023

۳٫ کویت:

این کشور کوچک عربی هم بیشتر به دلیل اقتصاد مستقری که درزمینه  نفت دارد مشهور است، زیرا ۹۵ درصد از صادرات کویت  را نفت تشکیل می دهد. همچنین ۱۰درصد از نیاز جهانی نفت دنیا را در حال حاضر در اختیار دارد.

کویت در حال حاضر به دنبال ایجاد تنوع در منابع بالقوه درآمد خود برای آینده است و سرانه تولید ناخالص داخلی آن حدود ۶۶۹۸۰ دلار است، یعنی توانسته افزایش و رشد ۱٫۹ درصدی نسبت به سال­های گذشته کسب نماید.

ثروتمندترین کشور آسیا

svg%3E - لیست ثروتمندترین کشورهای جهان 2023

۱٫ ماکائو:

ماکائو مستعمره سابق پرتغال بود و در حال حاضر در لیست ما دومین کشور از ثروتمندترین کشورهای جهان ۲۰۲۳ است. اگر مشتاقید تا بدانید چه چیزی توانسته این کشور کوچک را این‌قدر ثروتمند کند باید به شما بگویم که بخش جهانگردی و قمار عواملی هستند که از اقتصاد ماكائو پشتیبانی می­‌كنند، به همین دلیل ماکائو توانسته عنوان بزرگترین مركز قماربازی جهان را بدست آورد.

ماکائو توانسته با تمرکز بر این بخش هر ساله سود بسیاری کسب کند. طبق آمارهای موجود، ماکائو از سال ۲۰۰۸ به طور مداوم توانسته بیشترین درآمد حاصل از قمار را در جهان ثبت کند. همچنین ماكائو در تلاش است تا بخش‌های اداری و صنعتی خود را نیز در آینده توسعه دهد.

۲٫ سنگاپور:

این کشور با جمعیت ۵٫۶۱۲ میلیون نفری و با وجود اندازه کوچک، کمبود منابع طبیعی و زمین های کشاورزی، توانسته با سرانه تولید ناخالص داخلی حدودی ۹۸۲۵۵ دلار به عنوان ثروتمندترین کشور آسیا و چهارمین کشور جهان شناخته شود. اقتصاد سنگاپور به لطف سیاست اقتصادی لیبرال، بسته به سرمایه گذاری خارجی و بخش تجارت به ویژه در زمینه الکترونیک، کشتی سازی و بانکداری توانسته رشد بسزایی کند.

۳٫ برونئی دارالسلام:

برونئی داروسلام در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور فقط ۴۰۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد و با سرانه تولید ناخالص داخلی ۸۱،۶۱۲ دلاری پنجمین کشور ثروتمند جهان است.

اقتصاد برونئی داروسلام به میزان زیادی به تولید نفت و گاز وابسته است که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور را پشتیبانی می‌­کند. علاوه بر نفت و گاز ثروت این کشور به سرمایه گذاری­‌های خارجی خود در بخشهای مختلف اقتصادی وابسته است. اقتصاد قوی برونئی داروسلام در حمایت دولت از غذا و مسکن و ارائه خدمات بهداشتی رایگان برای ساکنان آن نهفته شده است.

۴٫ هنگ کنگ:

هنگ کنگ مستعمره سابق انگلیس بود و اکنون منطقه اداری ویژه چین محسوب می­‌شود. هنگ کنگ یکی از مراکز مالی مهم در آسیا است و براساس شاخص سهولت انجام تجارت در رتبه چهارم جهانی قرار دارد.

این کشور همچنین مقصد محبوب استارت آپ های جدید دنیا برای خارجیانی است که ۱۰۰٪ تجارت خود را در هنگ کنگ اداره می­‌کنند. همچنین باید بدانید که این کشور ثروت خالص آن چیزی حدود ۳۰ میلیون دلاراست.

پولدارترین کشورهای اروپا

svg%3E - لیست ثروتمندترین کشورهای جهان 2023

۱٫ لوکزامبورگ:

این کشور کوچک اروپایی علی‌رغم اندازه کوچکی که دارد، شهرت فعلی خود را از طریق بناهای تاریخی، غذاهای خوشمزه و قدرت اقتصادی و سرانه تولید ناخالص داخلی ۱۰۹۱۹۹ دلاری دارد. این ارقام نشان می دهند که اقتصاد کشور لوکزامبورگ توانسته تا ۳٫۹٪ نسبت به سال قبل افزایش یابد.

قدرت مالی لوکزامبورگ به منابع طبیعی، فولاد، صنعت و بخش های بانکی آن بستگی دارد. همچنین به دلیل مالیات کم اعمال شده در این کشور، توانسته تا بسیاری از بانک­‌ها را از سراسر جهان جذب نماید. سیاست‌­های اقتصادی در رشد اقتصاد این کشور و نرخ تورم پایین آن نقش بسزایی داشته است.

۲٫ ایرلند:

ایرلند امروزه به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان ۲۰۲۳ تبدیل شده است؛ زیرا به لطف اقتصاد قوی خود که بیشتر به بخش­های تجارتی و سرمایه گذاری متکی است یکی از بالاترین سطح زندگی مردمی را در تمام جهان دارد و ارزش سرانه تولید ناخالص داخلی آن چیزی حدود ۷۷،۶۷۰ دلار آمریکا است.

ایرلند امروزه به یکی از اصلی­‌ترین ها در صادر کردن تجهیزات پزشکی، الکتریکی و همچنین منابع طبیعی مانند شیلات، مواد معدنی و الوار تبدیل شده است.

۳٫ نروژ:

نروژ به لطف زیبایی و جذابیت­‌هایی که دارد کشوری برجسته در حوزه کشورهای اسکاندیناوی محسوب می‌­شود و همچنین فکر کنیم دیگر نیازی به ذکر نیست که این کشور اقتصاد فوق العاده قوی دارد؛ زیرا سرانه تولید ناخالص داخلی آن رشد کرده و به ۷۴۳۱۸ دلار رسیده است.

بخش صنعت آن نیز به لطف سیاست­‌های پولی نروژ دارد که همواره بر میزان خدمات ارائه شده توسط این کشور به ساکنان آن و نرخ بیکاری پایین در این کشور تأثیر گذاشته است. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا نروژ با داشتن منابع طبیعی، اکتشاف نفت و ماهیگیری به رشد اقتصادی خود کمک­‌های زیادی کرده است.

ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر تولید ناخالص داخلی:

  • تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکا از ثروتمندترین کشور جهان حدود ۲۱٫۴۴ تریلیون دلار است و می‌تواند در پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۲٫۳۲ تریلیون دلار برسد که عمدتا توسط زیرساخت های پیشرفته، فناوری و منابع طبیعی به خوبی پشتیبانی می‌­شود.
  • تولید ناخالص داخلی چین حدود ۲۷٫۳۱ تریلیون دلار است.
  • تولید ناخالص داخلی ژاپن در حدود ۵٫۷۵ تریلیون دلار است.
  • آلمان دارای تولید ناخالص داخلی ۴٫۴۴ تریلیون دلاری است.
  • تولید ناخالص داخلی هند از پولدار ترین کشور جهان ۱۰٫۵۱ تریلیون دلار است.

svg%3E - لیست ثروتمندترین کشورهای جهان 2023

رتبه بندی ثروتمندترین کشورهای جهان سال ۲۰۲۳

ایران چندمین کشور ثروتمند جهان است؟ جدول درآمد سرانه کشورهای جهان ۲۰۲۳:

رتبه بندی کشور تولید ناخالص داخلی به دلار
۱ قطر ۱۳۲٫۸۸۶
۲ ماکائو ۱۱۴،۳۶۳
۳ لوکزامبورگ ۱۰۸٫۹۵۱
۴ سنگاپور ۱۰۳،۱۸۱
۵ ایرلند ۸۳،۳۹۹
۶ برونئی دارالسلام ۸۰۳۸۴
۷ نروژ ۷۶،۶۸۴
۸ امارات متحده عربی ۶۹،۴۳۵
۹ کویت ۶۶۳۸۷
۱۰ سوئیس ۶۶،۱۹۶
۱۱ ایالات متحده ۶۵،۱۱۲
۱۲ هنگ کنگ ۶۴۹۲۸
۱۳ سان مارینو ۶۱،۵۷۵
۱۴ هلند ۵۸،۳۴۱
۱۵ ایسلند ۵۶،۰۶۶
۱۶ عربستان سعودی ۵۵۷۰۴
۱۷ استان تایوان چین ۵۵،۰۷۸
۱۸ سوئد ۵۴،۶۲۸
۱۹ دانمارک ۵۳،۸۸۲
۲۰ آلمان ۵۳،۵۵۸
۲۱ اتریش ۵۰،۹۳۱
۲۲ استرالیا ۵۰،۷۲۵
۲۳ بحرین ۴۹،۵۲۹
۲۴ کانادا ۴۸،۲۴۶
۲۵ بلژیک ۴۹،۵۲۹
۲۶ فنلاند ۴۷،۹۷۵
۲۷ مالت ۴۷،۴۰۵
۲۸ عمان ۴۷،۳۶۶
۲۹ فرانسه ۴۷،۲۲۳
۳۰ انگلستان ۴۶،۸۲۸
۳۱ ژاپن ۴۵،۵۴۶
۳۲ کره جنوبی ۴۴۷۰۴
۳۳ اسپانیا ۴۱،۵۹۲
۳۴ قبرس ۴۱۴۰۷
۳۵ نیوزلند ۴۰۹۴۳
۳۶ ایتالیا ۴۰،۴۷۰
۳۷ آروبا ۳۹،۱۲۱
۳۸ پورتوریکو ۴۰،۰۶۷
۳۹ اسرائيل ۳۹،۱۲۱
۴۰ جمهوری چک ۳۸،۸۳۴
۴۱ اسلوونی ۳۸،۴۶۲
۴۲ لیتوانی ۳۶۷۰۱
۴۳ جمهوری اسلواکی ۳۶،۶۴۰
۴۴ استونی ۳۵،۸۵۲
۴۵ مجارستان ۳۴،۰۴۶
۴۶ لهستان ۳۳،۶۶۵
۴۷ کشور پرتغال ۳۳،۶۶۵
۴۸ باهاما ۳۳،۶۶۵
۴۹ مالزی ۳۳،۳۳۳
۵۰ ترینیداد و توباگو ۳۲،۸۸۱
۵۱ سیشل ۳۱،۶۹۳
۵۲ لتونی ۳۱۴۰۲
۵۳ سنت کیتس و نویس ۳۰،۵۷۸
۵۴ یونان ۳۰،۲۵۲
۵۵ روسیه ۲۹،۶۴۲
۵۶ آنتیگوا و باربودا ۲۹۳۴۶
۵۷ قزاقستان ۲۸،۸۴۹
۵۸ بوقلمون ۲۸،۲۶۴
۵۹ رومانی ۲۷،۸۸۷
۶۰ کرواسی ۲۷،۷۲۹
۶۱ پاناما ۲۶،۸۲۲
۶۲ شیلی ۲۶،۳۱۷
۶۳ موریس ۲۴۹۹۶
۶۴ بلغارستان ۲۴،۵۹۵
۶۵ اروگوئه ۲۳،۵۸۱
۶۶ مالدیو ۲۳،۳۱۲
۶۷ گینه استوایی ۲۱۳۰۰
۶۸ مکزیک ۲۰،۸۶۸
۶۹ بلاروس ۲۰،۶۴۴
۷۰ ترکمنستان ۲۰،۴۱۱
۷۱ تایلند ۲۰۳۶۵
۷۲ مونته نگرو ۲۰،۰۸۴
۷۳ آرژانتین ۲۰،۰۵۵
۷۴ چین ۱۹،۵۰۴
۷۵ جمهوری دومینیکن ۱۹،۴۱۱
۷۶ گابن ۱۹،۰۵۷
۷۷ باربادوس ۱۸،۹۲۱
۷۸ باربادوس ۱۸،۹۲۱
۷۹ آذربایجان ۱۸،۶۱۶
۸۰ صربستان ۱۸،۵۶۴
۸۱ بوتسوانا ۱۸،۵۵۸
۸۲ کاستاریکا ۱۸،۰۳۷
۸۳ عراق ۱۸،۰۲۵
۸۴ ایران ۱۷،۶۶۲
۸۵ گرنادا ۱۶،۷۱۷
۸۶ مقدونیه شمالی ۱۶،۴۸۶
۸۷ برزیل ۱۶،۴۶۲
۸۸ پالائو ۱۶،۲۳۴
۸۹ الجزایر ۱۵،۶۹۶
۹۰ کلمبیا ۱۵،۵۴۱
۹۱ سورینام ۱۵،۵۳۲
۹۲ لبنان ۱۵،۰۴۹
۹۳ پرو ۱۴،۷۱۹
۹۴ سنت لوسیا ۱۴،۴۹۲
۹۵ مغولستان ۱۴،۳۰۹
۹۶ بوسنی و هرزگوین ۱۴،۲۲۰
۹۷ مصر ۱۴،۰۲۳
۹۸ اندونزی ۱۳۹۹۸
۹۹ آلبانی ۱۳۹۹۱
۱۰۰ سری لانکا ۱۳،۸۹۷
۱۰۱ آفریقای جنوبی ۱۳،۷۵۴
۱۰۲ پاراگوئه ۱۳،۵۸۴
۱۰۳ تونس ۱۲،۶۶۱
۱۰۴ سنت وینسنت و گرنادین ها ۱۲۴۵۴
۱۰۵ کوزوو ۱۲،۳۲۲
۱۰۶ گرجستان ۱۲،۲۲۷
۱۰۷ فیجی ۱۲،۱۴۷
۱۰۸ دومینیکا ۱۲،۰۰۸
۱۰۹ اکوادور ۱۱،۷۴۲
۱۱۰ ناميبيا ۱۱،۲۶۶
۱۱۱ اسواتینی ۱۱،۱۶۰
۱۱۲ ارمنستان ۱۰،۸۶۶
۱۱۳ بوتان ۹۸۷۶
۱۱۴ اوکراین ۹،۷۷۴
۱۱۵ جامائیکا ۹،۶۹۲
۱۱۶ اردن ۹،۶۴۹
۱۱۷ فیلیپین ۹،۴۷۱
۱۱۸ لیبی ۹۳۵۸
۱۱۹ مراکش ۹،۲۳۵
۱۲۰ گویان ۹،۰۹۴
۱۲۱ ازبکستان ۹۰۰۰
۱۲۲ نائورو ۸۹۹۹
۱۲۳ گواتمالا ۸۷۰۵
۱۲۴ بلیز ۸،۶۶۴
۱۲۵ هند ۸۳۷۸
۱۲۶ السالوادور ۸،۳۱۳
۱۲۷ بولیوی ۸۱۷۲
۱۲۸ Lao PDR ۸۱۱۰
۱۲۹ ویتنام ۸،۰۶۶
۱۳۰ کابو ورده ۷،۷۲۹
۱۳۱ مولداوی ۷۷۰۳
۱۳۲ جمهوری کنگو ۷۱۷۴
۱۳۳ غنا ۶،۹۵۶
۱۳۴ آنگولا ۶،۷۵۲
۱۳۵ میانمار ۶۷۰۷
۱۳۶ تونگا ۶،۴۸۶
۱۳۷ ساموآ ۶۱۵۲
۱۳۸ نیجریه ۶،۰۵۴
۱۳۹ پاکستان ۵،۸۷۲
۱۴۰ جیبوتی ۵،۵۶۸
۱۴۱ هندوراس ۵۳۹۵
۱۴۲ نیکاراگوئه ۵۲۹۰
۱۴۳ تیمور-لسته ۵،۲۵۴
۱۴۴ بنگلادش ۵۰۲۸
۱۴۵ موریتانی ۴۸۸۱
۱۴۶ کامبوج ۴،۶۶۴
۱۴۷ ساحل عاج ۴۴۵۷
۱۴۸ تووالو ۴،۲۷۷
۱۴۹ زامبیا ۴،۱۴۸
۱۵۰ سودان ۴،۰۷۲
۱۵۱ جمهوری قرقیزستان ۴،۰۵۶
۱۵۲ پاپوآ گینه نو ۳،۹۸۳
۱۵۳ کامرون ۳،۹۵۵
۱۵۴ کنیا ۳،۸۷۵
۱۵۵ جزایر مارشال ۳،۸۶۸
۱۵۶ سنگال ۳،۸۵۳
۱۵۷ لسوتو ۳،۶۱۴
۱۵۸ تاجیکستان ۳،۵۸۹
۱۵۹ میکرونزی ۳،۵۶۲
۱۶۰ بنین ۳،۴۴۶
۱۶۱ تانزانیا ۳۴۰۲
۱۶۲ سائو تومه و پرنسیپ ۳،۳۸۷
۱۶۳ نپال ۳،۳۱۸
۱۶۴ وانواتا ۲،۹۵۷
۱۶۵ کومور ۲۷۹۹
۱۶۶ گامبیا ۲۷۴۶
۱۶۷ زیمبابوه ۲،۷۰۲
۱۶۸ اوگاندا ۲۶۳۱
۱۶۹ اتیوپی ۲۵۱۱
۱۷۰ چاد ۲۴۸۰
۱۷۱ مالی ۲،۴۷۱
۱۷۲ رواندا ۲،۴۵۲
۱۷۳ گینه ۲،۴۴۱
۱۷۴ جزایر سلیمان ۲،۳۰۳
۱۷۵ یمن ۲،۲۸۰
۱۷۶ کیریباتی ۲،۱۳۸
۱۷۷ افغانستان ۲۰۹۵
۱۷۸ بورکینافاسو ۲،۰۷۷
۱۷۹ گینه بیسائو ۲،۰۱۹
۱۸۰ هائیتی ۱،۸۷۸
۱۸۱ رفتن ۱۸۲۶
۱۸۲ ماداگاسکار ۱،۶۹۹
۱۸۳ سیرا لئون ۱،۶۹۰
۱۸۴ سودان جنوبی ۱۶۰۲
۱۸۵ لیبریا ۱۴۱۴
۱۸۶ موزامبیک ۱،۳۰۳
۱۸۷ مالاوی ۱،۲۴۰
۱۸۸ نیجر ۱،۱۰۶
۱۸۹ اریتره ۱۰۶۰
۱۹۰ جمهوری دموکراتیک کنگو ۸۴۹
۱۹۱ جمهوری آفریقای مرکزی ۸۲۳
۱۹۲ بوروندی ۷۲۷

نتیجه­‌گیری

برای اینکه بتوان به شیوه‌ه­ای درستی عملکرد اقتصادی کشورها را سنجید و آن­‌ها را از نظر اقتصادی و میزان ثروت با یکدیگر مقایسه کرد از شاخص تولید ناخالص داخلی استفاده می‌کنند. سنجیدن میزان تولید ناخالص داخلی یک کشور یکی از بهترین راه‌های موجود حال حاضر برای سنجیدن اقتصاد پولدارترین کشور جهان است.

در واقع این شاخص برای ما خروجی اقتصادی هر کشور را محاسبه کرده و به ما این فرصت را می‌دهد تا موقعیت اقتصادی و توان مالی آن کشور را با سایر کشورها مقایسه نماییم. در این مقاله سعی کردیم تا غنی­‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی نماییم. همچنین با ارائه جدول تولید ناخالص داخلی تمام کشورها پولدارترین کشورهای جهان آنها را به ترتیب گفته شده برای­تان مشخص نمودیم.

svg%3E - لیست ثروتمندترین کشورهای جهان 2023

سوالات متداول:

۱٫ چند مورد از ثروتمندترین کشورهای جهان را نام ببرید؟
  • قطر
  • ماکائو
  • لوکزامبورگ
  • سنگاپور

۲٫ یکی از راه های شناخت کشورهای ثروتمند جهان چیست؟
برای شناخت و بررسی عملکرد کشورهای ثروتمند جهان باید به میزان تولیدات ناخالص داخلی اشاره کرد. این مورد اطلاعات کافی از این موضوع در اختیار ما قرار می دهد.

۳٫ تولیدات ناخالص چند کشور را نام ببرید؟

  • آمریکا ۲۱٫۴۴ تریلیون دلار
  • چین ۲۷٫۳۱ تریلیون دلار
  • ژاپن ۵٫۷۵ تریلیون دلار
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی