توریست

 ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

 ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

آبرند: مجله تخصصی صنایع و کسب و کار ایران:  کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری یکی از کارهای پرسود و پررونق در صنعت سفر و گردشگری است. اگر از تجربه و مهارت‌‌‌‌‌‌‌ کافی بررخوردار هستید، یکی از کسب و کارهای حوزه سفر و گردشگری که می‌‌‌‌‌‌‌توانید با موفقیت شروع کنید، شرکت مشاوره در بخش سفر و گردشگری است.

وبلاگ‌‌‌‌‌‌‌نویسی با موضوع کسب وکار سفر و گردشگری

یکی دیگر از راه‌‌‌‌‌‌‌های کسب درآمد در زنجیره صنعت سفر و گردشگری که کارآفرینان می‌‌‌‌‌‌‌توانند با موفقیت کامل و با سرمایه اندک یا حتی بدون سرمایه اولیه به آن بپردازند، وبلاگ نویسی با موضوع سفر و گردشگری است. باید گفت که بسیاری از افراد هستند که سالانه مبالغ میلیونی از وبلاگ‌‌‌‌‌‌‌نویسی درآمد کسب می‌‌‌‌‌‌‌کنند. اگر فردی حرفه‌‌‌‌‌‌‌ای در حوزه سفر و گردشگری هستید، یا کسی هستید که در صنعت سفر و گردشگری دانش خوبی دارد، یکی از کسب وکارهایی که می‌‌‌‌‌‌‌توانید در نظر بگیرید وبلاگ‌‌‌‌‌‌‌نویسی با موضوع سفر و گردشگری است.
حقیقت این است که اگر وبلاگ شما دارای محتوای مفید و کمک‌‌‌‌‌‌‌کننده باشد، بازدیدکنندگان زیادی جذب خواهید کرد و اگر این اتفاق بیفتد می‌‌‌‌‌‌‌توانید به راحتی تبلیغات پرسودی از صاحبان سرمایه و کسب وکارها بگیرید. فقط مطمئن شوید که وبلاگ خود را به طور منظم با موضوعات روز و مفید در حوزه سفر و گردشگری به روز می‌‌‌‌‌‌‌کنید. با این کار به جذب بیشتر بازدیدکننده ادامه خواهید داد.

برنامه رادیویی گفتگومحور

هزینه تهیه مجوز برنامه تلویزیونی سنگین‌‌‌‌‌‌‌تر از برنامه رادیویی است. اگر میخواهید یک برنامه گفتگومحور در حوزه سفر و گردشگری داشته باشید و از طرف دیگر هم سرمایه کافی برای تهیه آنتن تلویزیونی ندارید، رفتن به سمت رادیو بهترین گزینه است.
حقیقت این است که اگر برنامه رادیویی گفتگومحور شما به خوبی سازمان‌‌‌‌‌‌‌بندی شده باشد و بسته‌‌‌‌‌‌‌های مناسبی هم برای رفع مشکلات اصلی در ارتباط با صنعت سفر و گردشگری ارائه دهد، و همچنین نکات مفیدی هم در رابطه با مقاصد گردشگری داشته باشید، مطمئناً شنونده‌‌‌‌‌‌‌های زیاد و قراردادهای هنگفتی از طرف حامیان مالی بزرگ در زنجیره سفر و گردشگری کشور خود، دریافت خواهید کرد. این کار راه جالبی برای کسب درآمد است، اما هنگامی که پای درست کردن محتوای مفید، به روز و جذاب برای برنامه رادیویی گفتگومحور به میان می‌‌‌‌‌‌‌آید بایستی کمر همت را بسته و مدام فعالیت کنید.

1 300x200 -  ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

 چاپ و انتشار مجله‌‌‌‌‌‌‌های سفر و گردشگری(راهنمای سفر)

کسب وکارهای زیادی برای کارآفرنیان در صنعت سفر و گردشگری وجود دارد که یکی از آن‌‌‌‌‌‌‌ها چاپ و انتشار مجله‌‌‌‌‌‌‌های سفر و گردشگری است. اطلاعات در هر صنعتی حرف اصلی را می‌‌‌‌‌‌‌زند. تمام کاری که برای به ثبات رسیدن در این کسب و کار باید بکنید این است که مطمئن شوید در هر شماره، محتوای مفیدی در مجله‌‌‌‌‌‌‌تان دارید. بخشی از اطلاعاتی که باید در مجله سفر و گردشری وارد کنید عبارت است از هزینه بلیط‌‌‌‌‌‌‌های هواپیمایی شرکت‌‌‌‌‌‌‌های هوایی مختلف، فهرست هتل‌‌‌‌‌‌‌ها، جاذبه‌‌‌‌‌‌‌های گردشگری، فرصت‌‌‌‌‌‌‌های تجاری متنوع در این صنعت، آخرین موضوعات روز، اخبار و اطلاعات مرتبط با این صنعت و بخش تبلیغات برای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری در سفر و گردشگری هستند.

3 300x215 -  ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

مجله با موضوع سفر
شرکت اسکورت خصوصی

یکی از کسب و کارهای پول‌‌‌‌‌‌‌ساز در صنعت سفر و گردشگری که کارآفرینان علاقه‌‌‌‌‌‌‌مند، می‌‌‌‌‌‌‌توانند از آن کسب درآمد کنند، شرکت اسکورت خصوصی است. این شرکت برای افراد به خصوص گردشگران و بازدیدکنندگانی که می‌‌‌‌‌‌‌خواهند مقدار زیادی پول نقد و یا اقلام ارزشمندی را از یک جا به جای دیگر حمل کنند، یا برای شرکت‌‌‌‌‌‌‌های حمل‌‌‌‌‌‌‌ونقل و ترابری امنیت را تأمین می‌‌‌‌‌‌‌کند.
بنابراین اگر به دنبال کسب و کار مرتبط با سفر و گردشگری هستید، شرکت اسکورت خصوصی یکی از گزینه‌‌‌‌‌‌‌هایتان است. نکته مهم این است که برای این کار بایستی از مراجع مربوطه در کشور خود، مجوز بگیرید.

 تأمین محافظ برای گردشگران

یکی از کسب و کارهای سودآور و البته در حال رشد در صنعت سفر و گردشگری که کارآفرینان علاقه‌‌‌‌‌‌‌مند، می‌‌‌‌‌‌‌توانند از آن کسب درآمد کنند، تأمین محافظ برای گردشگران از جمله سلبریتی‌‌‌‌‌‌‌هایی است که مشغول بازدید از مکان‌‌‌‌‌‌‌های دیدنی  هستند. به منظور کسب موفقیت در این نوع کسب و کار، بایستی به تعداد کافی محافظ در آستین داشته باشید. زیرا هر زمان که از شما تقاضای محافظ شود، باید بتوانید به سرعت آن‌‌‌‌‌‌‌ها را احضار کنید.

4 300x225 -  ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

محافظ شخصی
 مشاوره سفر و گردشگری

کسب و کار در حوزه مشاوره سفر و گردشگری یکی از کارهای پرسود و پررونق در صنعت سفر و گردشگری است. اگر از تجربه و مهارت‌‌‌‌‌‌‌ کافی بررخوردار هستید، یکی از کسب و کارهای حوزه سفر و گردشگری که می‌‌‌‌‌‌‌توانید با موفقیت شروع کنید، شرکت مشاوره در بخش سفر و گردشگری است. متقاضیان متعددی وجود دارند که می‌‌‌‌‌‌‌توانید در حوزه سفر و گردشگری به عنوان مشاور با آن‌‌‌‌‌‌‌ها همکاری کنید. طیف متقاضیان اصلی خدمات مشاوره‌‌‌‌‌‌‌ای شما، از سازمان‌‌‌‌‌‌‌ها و شرکت‌‌‌‌‌‌‌های خصوصی گرفته تا آژانس‌‌‌‌‌‌‌های دولتی و از گردشگران عادی گرفته تا شرکت‌‌‌‌‌‌‌های حوزه سفر و گردشگری متغیر است. این کار یکی از راه‌‌‌‌‌‌‌های جالب کسب درآمد در این صنعت می‌‌‌‌‌‌‌باشد.

 باز کردن موزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (هنر و فرهنگ)

اگر به فرهنگ و هنر علاقه‌‌‌‌‌‌‌مندید، یکی از کسب و کارهای حوزه سفر و گردشگری که بایستی در نظر داشته باشید، برپا کردن یک موزه انجمنی است؛ مکانی که در آن هنر و فرهنگ مردم شما نگه‌‌‌‌‌‌‌داری می‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر به دنبال شروع چنین شرکتی هستید، اگر با مقامات محلی و یا موسسات آموزش عالی شهرتان همکاری کنید، به نفعتان خواهد بود.

جدای از درآمدی که از طریق بازدیدکننندگان و گردشگران کسب می‌‌‌‌‌‌‌کنید، می‌‌‌‌‌‌‌توانید از آژانس‌‌‌‌‌‌‌های اهداکننده پول، افراد خیر، سازمان‌‌‌‌‌‌‌های شرکتی و حتی از دولت سرمایه جذب کنید.

5 300x158 -  ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

موزه
برپایی کارناوال و رویدادهای دیگر

یکی دیگر از راه‌‌‌‌‌‌‌های کسب درآمد در زنجیره صنعت سفر و گردشگری برپایی کارناوال و رویدادهای مختلف است. کارآفرینان به خصوص آن‌‌‌‌‌‌‌هایی که در تنظیم و برگزاری رویدادها مهارت دارند، می‌‌‌‌‌‌‌توانند مشغول به این کار شوند، به خصوص اگر منطقه یا شهرشان به طور منظم میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان باشد. اگر رویدادها شامل برنامه‌‌‌‌‌‌‌های خوب و مناسبی باشد، می‌‌‌‌‌‌‌توانید از طرف ارگان‌‌‌‌‌‌‌های دولتیِ محلی و یا شرکت‌‌‌‌‌‌‌های خصوصی و یا اشخاصی که به رویدادهای مد نظر شما علاقه‌‌‌‌‌‌‌مند هستند، حمایت مالی جذب کنید.

بیشتر بخوانید: ایده کسب و کار زود بازده، سودآور و موفق

خدمات تاکسیرانی
خدمات تاکسیرانی یکی دیگر از روش‌‌‌‌‌‌‌های کسب درآمد در زنجیره صنعت سفر و گردشگری است که کارآفرینان می‌‌‌‌‌‌‌توانند به آن توجه کنند. یک کارآفرین فقط با یک اتومبیل می‌‌‌‌‌‌‌تواند کار و کاسبی خود را با موفقیت شروع کند. در حقیقت یک کارآفرین مصمم، می تواند با تلاش و فداکاری در این راه، با یک تاکسی شروع کرده و آن را تبدیل به یک ناوگان تاکسیرانی کند که کل یک شهر یا استان را تحت پوشش قرار دهد. در ایالات متحده آمریکا و بیشتر کشورهای دنیا که به طور منظم میزبان گردشگران هستند، تاکسیرانی حرفه سودآوری می‌‌‌‌‌‌‌باشد.

 

خدمات تاکسیرانی
خدمات اتوبوس خطی فرودگاه

خدمات اتوبوس خطی فرودگاه هنوز هم یک گزینه به حساب می‌‌‌‌‌‌‌آید؛ چرا که می‌‌‌‌‌‌‌توانید با این کار سود سرشاری به دست آورید. خدمات حمل و نقل خطی فرودگاهی شامل انتقال مسافران یا گردشگران و بارهایشان در محدوده فرودگاه و یا از هتل تا فرودگاه و بالعکس است. نوع وسایل نقیله راحت و مناسب برای این کار، به نوع مجوز فعالیت حمل و نقلی که اخذ کرده‌‌‌‌‌‌‌اید، بستگی دارد.
البته هنگام انتخاب و خرید وسیله نقلیه برای این کار، بایستی به ناتوان‌‌‌‌‌‌‌های جسمی توجه داشته باشید. برای شروع این کار فقط باید از مقامات منطقه، شهر یا کشور خود در حوزه فرودگاهی استعلام کنید که آیا شرکت‌‌‌‌‌‌‌های خصوصی مجوز راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی خدمات اتوبوس خطی در فرودگاه‌‌‌‌‌‌‌ها را دارند یا خیر. و همچنین اطلاعاتی در خصوص قوانین و مقررات حاکم بر فعالین، متصدیان و رانندگان اتوبوس‌‌‌‌‌‌‌های خطی کسب کنید.

شرکت هواپیمایی

تأسیس یک شرکت هوایی یکی دیگر از کسب و کارهای سودآور و پررونق است که کارآفرینان علاقه‌‌‌‌‌‌‌مند به راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی یک کسب‌‌‌‌‌‌‌و-کار بزرگ در صنعت سفر و گردشگری می‌‌‌‌‌‌‌توانند در نظر داشته باشند. ممکن است این کار جذاب به نظر آید، اما حقیقت این است که این نوع کسب و کار یقیناً به سرمایه هنگفتی نیاز خواهد داشت. این حجم از سرمایه صرف هزینه‌‌‌‌‌‌‌های بالای تعمیر و نگه‌‌‌‌‌‌‌داری می‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذار بزرگی هستید و عاشق پرواز و هوانوردی بوده‌‌‌‌‌‌‌اید، و همچنین تمایل دارید که در این صنعت کسب و کاری راه بیندازید، پس می‌‌‌‌‌‌‌توانید یک شرکت هواپیمایی تأسیس کنید. برای این کار می‌‌‌‌‌‌‌توانید از بانک‌‌‌‌‌‌‌ها، اشخاص، و همچنین سرمایه-گذاران فرشته، وام بگیرید.

7 300x165 -  ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

ایرلاین
خدمات تهیه بلیط و رزرواسیون

خدمات تهیه بلیط و رزرواسیون شاید یکی از پرطرفدارترین کسب  وکارهای پول‌‌‌‌‌‌‌ساز در صنعت سفر و گردشگری است که یک کارآفرین علاقه‌‌‌‌‌‌‌مند، برای شروع می‌‌‌‌‌‌‌تواند در نظر بگیرد. زمانی که افراد از هفت‌‌‌‌‌‌‌خان اخذ ویزا گذشتند، مورد بعدی که ذهنشان را مشغول می‌‌‌‌‌‌‌کند و برایش پول کنار می‌‌‌‌‌‌‌گذارند، بلیط است.

به همین دلیل، این کسب و کار بسیار سودآور است. شما هم ممکن است بخواهید از طریق خدمات بلیط و رزواسیون در این صنعت پول به جیب بزنید. برای شروع این کار، به دانش زیادی نیاز خواهید داشت. برای به دست آوردن دانش کافی، می‌‌‌‌‌‌‌توانید با نگاه کردن به قراردادهای بلیط فروشی و چیزهایی مثل این نگاهی بیندازید.
خدمات حمل و نقل هلکوپتری
یکی از کسب و کارهای پول‌‌‌‌‌‌‌ساز و پررونق در حوزه سفر و گردشگری خدمات حمل و نقل هلکوپتری است. سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذارانی که تمایل به شروع کسب و کار در این صنعت را دارند، می‌‌‌‌‌‌‌توانند این مورد را در نظر بگیرند. در برخی موارد افراد ترجیح می‌‌‌‌‌‌‌دهند برای اهداف رسمی و کاری یا تفریحی از هلکوپتر استفاده کنند. به همین دلیل تعداد کمی شرکت خدمات حمل و نقل هلکوپتری وجود دارد. و این دلیلی است برای این که بتوانید یک خدمات حمل و نقل هلکوپتری دیگر راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی کنید. در نظر داشته باشید که چنین کسب و کاری را نمی‌‌‌‌‌‌‌توان به راحتی آغاز کرد؛ چرا که به هزاران هزار دلار نیاز خواهید داشت. از این رو، بایستی پیش از شروع چنین کاری، ابتدا بنشینید و حسابی آن را تحلیل کنید
 آژانس مسافرتی

یکی دیگر از کسب و کارهای سودآور و پرونق در حوزه سفر و گردشگری آژانس مسافرتی است. کارآفرینانی که چشم به شروع کسب و کار در این صنعت دارند، می‌‌‌‌‌‌‌توانند آن را در نظر بگیرند. آژانس‌‌‌‌‌‌‌های مسافرتی خدماتی عرضه می‌‌‌‌‌‌‌کنند که تمامی جنبه‌‌‌‌‌‌‌های سفر را پوشش می‌‌‌‌‌‌‌دهد. به مشتریان خود در گرفتن ویزا، تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل، تاکسی و سرویس‌‌‌‌‌‌‌های اتوبوس خطی کمک کرده و البته برنامه‌‌‌‌‌‌‌های بازدید از اماکن دیدنی و چندین خدمات دیگر به مشتریان خود ارائه می‌‌‌‌‌‌‌دهند.
بنابراین اگر به دنبال شروع یک کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری هستید، یکی از گزینه‌‌‌‌‌‌‌هایتان آژانس مسافرتی است. این کار راه جالبی برای کسب درآمد از این صنعت، آن هم با سرمایه اولیه اندک است. یک کارآفرین مصمم می‌‌‌‌‌‌‌تواند با موفیقت این کسب‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌کار را شروع کند.

8 300x200 -  ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)

آژانس مسافرتی
دایرکتوری سفر

اگر می‌‌‌‌‌‌‌خواهید از صنعت سفر و گردشگری کسب درآمد کنید، یکی از گزینه‌‌‌‌‌‌‌های موجود، تهیه دایرکتوری سفر است. دایرکتوری در واقع فهرست جامعی از تعداد زیادی کسب وکار و خدمات در یک حوزه است. مردم معمولاً تا جایی که می‌‌‌‌‌‌‌توانند اطلاعات کسب  می‌‌‌‌‌‌‌کنند، به ویژه زمانی که می‌‌‌‌‌‌‌خواهند به مسافرت بروند. از این رو، تقاضا برای دایرکتوری سفر به وجود می‌‌‌‌‌‌‌آید. برای ارائه اطلاعات به مشتریان احتمالی جهت به‌‌‌‌‌‌‌گزین کردن انتخاب‌‌‌‌‌‌‌هایشان، می‌‌‌‌‌‌‌توانید به شکل آفلاین و آنلاین این کار را انجام دهید.

برگزارکننده اردوهای دانش‌‌‌‌‌‌‌آموزی

برگزاری هر از چند گاه یک بار اردو دانش‌‌‌‌‌‌‌آموزی به خصوص در دوره دبستان و راهنمایی تبدیل به یک سنت شده است. اردو راهی است برای بردن دانش‌‌‌‌‌‌‌آموزان به خارج از محیط مدرسه تا مطالب دست اول را به طور عملی تجربه کنند. پس اگر در برگزاری سفر و اردو مهارت دارید و در نظر دارید از صنعت سفر و گردشگری کسب درآمد کنید، یکی از گزینه‌‌‌‌‌‌‌ها برگزاری اردوهای دانش‌‌‌‌‌‌‌آموزی حاوی برنامه‌‌‌‌‌‌‌های متنوع است. اگر بتوانید خوب بازاریابی کنید، قادر خواهید بود که قراردادهای کاری با بسیاری از مدارس اطراف محل زندگی خود و یا خارج از آن ببندید.

امیدواریم مطلب  ایدههای کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری (قسمت دوم)مهم مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران آبرند به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی