عمومی

اگر هرگز این 5 چیز را نگویید، ممکن است بیشتر داشته باشید اعتماد به نفس از آنچه فکر می کنید

اگر هرگز این ۵ چیز را نگویید، ممکن است بیشتر داشته باشید
اعتماد به نفس از آنچه فکر می کنید

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً آرزو دارید که می‌توانید اطمینان بیشتری داشته باشید. اما اگر به شما بگویم که ممکن است از قبل آنجا باشید چه؟ تصورات غلط زیادی در مورد اعتماد به نفس وجود دارد و آنها می توانند افراد را عقب نگه دارند. می‌توانید باور داشته باشید که نوعی کمبود اعتماد به نفس دارید، در حالی که اصلاً اینطور نیست.

در یک مقاله روشنگر در روانشناسی امروز، مگ سلیگ، نویسنده و استاد مشاور سابق، ۱۰ افسانه درباره اعتماد به نفس که بسیاری از افراد را عقب نگه می دارد. ارزش بررسی کل لیست را دارد، اما در اینجا پنج مورد وجود دارد که به ویژه برای کارآفرینان، کارآفرینان مشتاق و رهبران تجاری مشکل ساز است. اگر هرگز هیچ یک از این چیزها را به خود نگویید، ممکن است بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید مطمئن باشید.

۱٫ “اگر اعتماد به نفس داشتم، هرگز عصبی یا ترس نمی‌شدم.”

افراد شجاع نترس نیستند، بلکه برخلاف آنها عمل می‌کنند. از ترس آنها و در حالی که احساس اعتماد به نفس بخشی از تعریف اعتماد به نفس است، اعتماد به نفس به این معنی نیست که هرگز عصبی یا از عمق خود خارج نخواهید شد. این بدان معناست که شما قدردانی واقع بینانه از توانایی ها و هوش خود دارید و می دانید که این دارایی ها به شما در مقابله با یک کار یا موقعیت دلهره آور کمک می کنند.

علاوه بر این، اگر هرگز احساس عصبی یا ترس نمی‌کردید، احتمالاً به این معنی است که چالش‌های جدیدی را انجام نمی‌دهید. رشد شرکت یا شغلتان به این معنی است که حداقل از منطقه راحتی خود خارج شوید بعضی اوقات اگر همیشه راحت بودید، ممکن است به این دلیل باشد که ثابت ایستاده اید.

۲٫ وینستون چرچیل زمانی گفت: “وقتی همه چیز را درست انجام دهم، مطمئن خواهم بود.”

“کمال دشمن پیشرفت است.” . افراد واقعاً با اعتماد به نفس می‌دانند که اشتباه می‌کنند و کارهای اشتباهی انجام می‌دهند، زیرا همه گاهی این کار را انجام می‌دهند.

افراد با اعتماد به نفس واقعی از خود انتظار ندارند که کامل باشند و به اندازه کافی به ارزش خود ایمان دارند تا به اشتباهات خود رسیدگی کنید و انجام دهید آنچه می‌توانند آن‌ها را برطرف کنند. کسی که هرگز مرتکب اشتباه نشده است ممکن است کسی باشد که همیشه همان کار را بارها و بارها به یک شکل انجام می دهد. این واقعیت که شما اشتباه کردید احتمالاً به این معنی است که شما چیز جدیدی را امتحان می کردید – و این چیز خوبی است.

۳٫ «انتقاد از خود به من کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشم، که در نهایت به من اعتماد به نفس می‌دهد.»

این یک طرز فکر بسیار وسوسه‌انگیز است. اگر مدام خود را مورد انتقاد و سرزنش قرار می دهید، منطق این است که همیشه تلاش می کنید سخت تر کار کنید و تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید. برعکس، اگر از انتقاد کردن خود دست بردارید، و حتی هر از چند گاهی خود را تحسین کنید، ممکن است تنبل شوید و از انجام بهترین تلاش خود دست بردارید. بدتر از آن، ممکن است به یک خودشیفته متکبر تبدیل شوید.

تحقیق نشان می‌دهد که این تقریباً خلاف حقیقت است. سلیگ می نویسد: “اگر می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، انتقاد از خود را کنار بگذارید و یک طرز فکر دلسوزانه برای خود اتخاذ کنید.” تحقیقات نشان می دهد که شفقت به خود بیش از انتقاد از خود به شما کمک می کند ریسک کنید و به ارتفاعات بیشتری برسید.

۴٫ “وقتی با دستیابی به چیزی عالی آن را به دست آوردم، احساس اعتماد به نفس می کنم.”

مراقب هر گونه الگوی فکری که شما را وادار می کند، باشید. اعتماد به نفس مشروط به برخی شرایط بیرونی، مانند رسیدن به یک هدف خاص یا اینکه دیگران دستاورد شما را تشخیص دهند. برای یک چیز، ممکن است هرگز این اتفاق نیفتد، یا حداقل آنطور که شما می‌خواهید اتفاق نیفتد.

افراد واقعاً دارای اعتماد به نفس این کار را نمی‌کنند. برای اینکه بدانیم چقدر خوب هستند به این نوع اعتبار نیاز دارند. درعوض، سلیگ توصیه می‌کند، سعی کنید به خاطر موفقیت‌های کوچکی که قدم به قدم اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند، به خودتان تبریک بگویید.

۵٫ قبل از اینکه به پروژه‌های بزرگ و مهم بپردازم، باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم. سلیگ می نویسد

این باعث می شود چیزها در نظم نادرستی قرار گیرند. برای انجام پروژه ای که برای شما مهم است، منتظر احساس اعتماد به نفس نباشید. احساس اعتماد از آغاز آن پروژه به وجود می آید و زمانی که پیشرفت را شروع می کنید، رشد می کند. سپس دفعه بعد که با چالش جدیدی روبرو شدید، راحت تر می توانید اعتماد به نفس خود را پیدا کنید زیرا قبلاً این کار را انجام داده اید.

تعداد فزاینده ای از مخاطبان خوانندگان Inc.com وجود دارد که روزانه یک متن از من با یک چالش یا ایده خودمراقبتی یا انگیزشی دریافت می کنند. (علاقه مند به پیوستن هستید؟ در اینجا اطلاعات بیشتر و یک دعوت به یک دوره آزمایشی رایگان طولانی مدت وجود دارد. .)

بسیاری از مشترکین، کارآفرینان یا رهبران کسب و کار هستند و اغلب در مورد کار، زندگی یا زندگی خود به من پیامک می دهند. بزرگترین جاه طلبی ها آنها به من می گویند که اعتماد به نفس برای هر کاری که انجام می دهند چقدر مهم است و این که از کامل بودن یا رسیدن به اهداف بزرگ ناشی نمی شود. این فقط از پریدن و انجام بهترین کاری که می توانید انجام دهید ناشی می شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی