عمومی

اگر ایلان ماسک یک دکمه ویرایش برای حرفه خود داشت، این همان چیزی است او گفت که جور دیگری عمل خواهد کرد

اگر ایلان ماسک یک دکمه ویرایش برای حرفه خود داشت، این همان چیزی است
او گفت که جور دیگری عمل خواهد کرد

پنجشنبه روز شلوغی برای ثروتمندترین فرد جهان بود. نه تنها ایلون ماسک تلاش خصمانه برای تصاحب توییتر، اما او همچنین برای مصاحبه روی صحنه در کنفرانس TED با میزبان کریس اندرسون نشست.

در نظر گرفتن چیزی توییتر، سوالات واضحی وجود داشت، مانند “چرا توییتر بخریم؟”

“این راهی برای کسب درآمد نیست” ماسک پاسخ داد. “احساس قوی و شهودی من این است که داشتن یک پلتفرم عمومی که حداکثر مورد اعتماد باشد و به طور گسترده شامل شود، برای آینده تمدن بسیار مهم است.”

در حالی که آن بخش از مصاحبه مطمئناً به موقع ترین بود – و بیشتر توجه را به خود جلب کرد – سؤال دیگری که اندرسون پرسید بسیار جالب تر بود. همچنین اتفاقاً برای هر رهبر درس قدرتمندی است.

“اگر می‌توانستید به گذشته برگردید و تصمیمی را که در این مسیر گرفته‌اید تغییر دهید، دکمه ویرایش خودتان را انتخاب کنید. باشد و چرا؟” اندرسون پرسید.

این سوال واضح است که با توجه به اینکه ماسک گفته است که دکمه ویرایش توییت‌ها یکی از موارد است، این سوال هوشمندانه بود. او به توییتر می آورد. با این حال، این سوال خوبی است.

من هرگز کسی را ندیده ام که آرزو نداشته باشد بتواند چیزی را در زندگی خود تغییر دهد یا حرفه آنها همه ما اشتباهات و انتخاب های زیادی مرتکب شده ایم که آنطور که ما انتظار داشتیم پیش نیامده است. در این موارد، سخت است که آرزو نکنیم ای کاش دکمه ویرایش داشتیم.

با این حال، پاسخ ماسک به‌طور قابل‌توجهی صریح بود – چیزی که ما معمولاً از مدیران اجرایی دریافت نمی‌کنیم. ماسک پاسخ داد: «بنابراین ما اساساً تقریباً همه جنبه‌های خط تولید مدل ۳ را به هم ریختیم. “از سلول‌ها، بسته‌ها، موتورهای محرک، خط بدنه، مغازه رنگ‌سازی، مونتاژ نهایی، همه چیز. همه چیز به هم ریخته بود.”

ماسک قبلاً گفته بود که مدل ۳ تقریباً شرکت را ورشکست کرد– که در عرض یک ماه از زیر پا گذاشتن آن گذشت. از پاسخ او مشخص است که استرس محافظت از تسلا از شکست تلفات عمیقی بر او وارد کرد.

“من به مدت سه سال در کارخانه‌های فرمونت و نوادا زندگی کردم و آن خط تولید را تعمیر کردم … بخشی از آن کارخانه. زندگی با تیم. من پا به زمین گذاشتم تا تیمی که روزهای سختی را پشت سر می گذارد، بتواند من را روی زمین ببیند که می دانستند من در برج عاج نیستم.”

چند درس قدرتمند در پاسخ های او وجود دارد. اولین مورد این است که داشتن خودآگاهی برای درک اینکه شما به هم ریخته اید یکی از مهم ترین عوامل موفقیت است. این خیلی ساده است، واقعا. اگر موفق نیستید، اما نمی توانید آن واقعیت را بپذیرید یا دلیل آن را بفهمید، احتمال تغییر شرایط شما خیلی خوب نیست.

در آن زمان، تسلا در نقطه اوج قرار داشت. ماسک بیش از یک بار گفته است که مهم ترین چیزی که تسلا می سازد خودروهای الکتریکی آن نیستند. این «دستگاهی است که ماشین را می‌سازد».

نکته او این است که برای اینکه تسلا بتواند در ساخت خودروهای الکتریکی چیزی که بازار انبوه آن را بخرد موفق باشد، باید این کار را انجام دهد. قادر به ساخت آنها در مقیاس. به نظر می رسد که این یک چالش بزرگ است. کشف چگونگی حل این مشکل، کلید موفقیت شرکت امروز بود.

احتمالاً، آنچه ماسک می گوید این است که او d چیزهای بیشتری را زودتر درست کند، تا بتواند از آنچه او به عنوان “سه سال جهنم” یاد می کند اجتناب کند. مسئله این است که گاهی اوقات قبل از رسیدن به سرزمین موعود باید از بیابان عبور کنید.

من فکر می کنم این نیز قابل ذکر است. که ماسک شخصاً سرمایه گذاری کرده و شخصاً در رفع مشکل مشارکت داشته است. در بیشتر مواقع، رهبری که درگیر عملیات روزمره می شود به این معنی است که سازمان با مشکل واقعی مواجه است. در این مورد، مشخص بود که تسلا یک مشکل واقعی دارد. آینده شرکت در خطر بود و این بدان معنا بود که ماسک باید همه چیز را در اختیار داشته باشد. 

شما می توانید استدلال کنید که خوابیدن روی زمین کارخانه کمی افراطی است، اما من فکر می کنم نمونه ای که او می خواست برای تیمش ایجاد کند ارزشمند است. هر تیمی سرنخ خود را از رهبر می گیرد. بدون شک پیامی که ماسک فرستاده است وجود ندارد – این مهم ترین کاری است که می توانم با وقتم انجام دهم.

مطمئنم که او مایل است تولید و عرضه مدل ۳ را متفاوت انجام دهد. با این حال، درس هایی که آنها ارائه می دهند، ارزش به خاطر سپردن دارند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی