عمومیمقالات

اوه، مکزیک: یک مدیر عامل سوخته یک مزرعه را به یک مزرعه تبدیل می کند عقب نشینی

اوه، مکزیک: یک مدیر عامل سوخته یک مزرعه را به یک مزرعه تبدیل می کند
عقب نشینی

لیزا هارپر که از شغلی در خرده فروشی سوخته بود به دنبال پناهندگی رفت در شهرهای ساحلی خواب آلود در شبه جزیره باخا کالیفرنیا در مکزیک.

این در اواسط دهه ۱۹۹۰ بود. هارپر که یک جت ست باتجربه بود، در نقش های رهبری در The Limited به عنوان معاون تجاری و طراحی، Gymboree به عنوان صندلی و مدیرعامل، و Belk به عنوان مدیر عامل کار کرده بود. قبل از آن، او یک مدل مناسب Levi Strauss & Co بود و بعداً با پرواز در سراسر جهان برای تهیه محصولات برای طراح و تولید کننده جین کار کرد. او همچنین در هیئت مدیره Hot Topic، یک برند خرده‌فروشی که نوجوانان مشتاق فرهنگ پاپ را از طریق کالا و پوشاک هدف قرار می‌دهد، خدمت می‌کند.

هارپر در مورد اقامت خود در مکزیک می گوید: «فکر می کردم این یک سال دیگر سفر برای من خواهد بود. قرار بود دو هفته آنجا باشم و سفرم را برنامه ریزی کنم. یازده ماه بعد، هنوز در ساحل کمپ می زدم. روزی یک کتاب می خواندم و در چادر می خوابیدم. من احساس شارژ زیادی می کردم.»

آماده بازگشت به ایالات متحده و زندگی پرشور شرکتی خود نبود، او زمینی را در همان نزدیکی خرید و یک مزرعه سابق پوبلانو شیلی را به Rancho Pescadero، خلوتگاهی مخصوص بزرگسالان در شهر آرام ال پسکادو، در ۴۰ مایلی شمال شلوغ کابو سان لوکاس.

«من عاشق منطقه شدم. من عاشق مردم شدم. هارپر می گوید این قبل از Costco و Home Depot بود. “شما به جای این طرز فکر مصرف کننده، با آنچه در دسترس بود زندگی کردید.”

از زمان افتتاح هتل در سال ۲۰۰۹، این منطقه رونق یافته است و این امر بر اساس مأموریت هارپر ساخته شده است. هتل‌های زنجیره‌ای یا استراحتگاه‌های کلوچه‌ای را در اینجا نخواهید یافت. چیزی که ممکن است پیدا کنید یک راه پایدارتر برای تعطیلات است.

* * *

احترام به جامعه و منابع طبیعی آن هدف شماره ۱ هارپر بود. هارپر می گوید: «به شدت احساس می کردم که نمی توانم بر شهرداری محلی فشار بیاورم.

در مجموع، فرآیند مالکیت زمین پنج سال طول کشید، یک آزمون واقعی برای صبر. او فصل اول هتل را به عنوان یک ملک ۱۲ اتاقه راه اندازی کرد. از آن زمان به ۱۰۲ سوئیت و ویلا و یک باغ دو خوابه گسترش یافته است. داشتن تصفیه خانه فاضلاب خود – و به زودی، یک مزرعه خورشیدی – وابستگی به تاسیسات محلی را کاهش می دهد. کاهش بیشتر این اتکا، یک کارخانه بسته‌بندی آب با مشارکت محیط‌بان مشهور پل هاکن، نورپردازی آسمان تاریک و یک کارخانه نمک‌زدایی است.

برنامه کمپوست سازی تضمین می کند که زباله کمی وجود دارد. پلاستیک های یکبار مصرف اصلا استفاده نمی شوند. یک باغ قومی گیاه‌شناسی پررونق با گیاهان بومی و تنوع زیستی باغ آرویو برای رستوران‌های هتل (Botánica، CENTRO Café و KAHAL) تولید می‌کند. بز، مرغ و زنبورها نیز بخشی از محل اقامت و چرخه زندگی هتل هستند و گوشت، تخم مرغ و عسل محلی را تهیه می کنند. حتی کوکتل ها مزرعه به میز هستند. آنها دارای مرکبات و گیاهانی هستند که در باغ های هتل رشد می کنند. همچنین به تأثیرات غذاهای محلی اشاره شده است – به عنوان مثال، اجاق زیرزمینی بوتانیکا با الهام از مایاها، که در آن گوشت بارباکوآ به آهستگی برشته می شود.

ملاک هنوز در حال تکامل است. هارپر اذعان می کند: «ما آن را پایداری نمی نامیم زیرا کاملاً پایدار نیست. “ما هنوز در حال تاثیرگذاری بر منطقه هستیم، اما با سبک ترین لمس ممکن.”

کلید همه این نوآوری ها این است که جامعه محلی را تحت فشار قرار ندهید و در عوض صنعت مهمان نوازی را رهبری کنید به سوی شیوه‌های بهتر تغییر دادن. یکی از نمونه‌ها نی‌های بامبوی ارگانیک است که هتل تولید می‌کند و به‌عنوان جایگزینی برای پلاستیک‌ها در اختیار سایر مشاغل محلی قرار می‌دهد.

* * *

در حالی که این ملک ساحلی ۳۰ هکتاری به خاطر سلامتی و تجمل شناخته شده است – از جمله یک آبگرم به مساحت ۲۵۰۰۰ فوت مربع – هارپر اخیراً یک لایه اجتماعی جدید اضافه کرده است. این هتل در پاییز ۲۰۲۲ با یک طرح طراحی داخلی جدید و یک مأموریت آگاهانه اجتماعی حتی قوی تر راه اندازی شد: اکنون برای ۳۰۰ کارمند هتل مسکن فراهم می کند و درصد کمی از حقوق پایه آنها از هر چک برای پوشش هزینه های مسکن خارج می شود. ۱۷۰ خانه یک، دو و سه خوابه در دست ساخت هستند که دارای آشپزخانه، ناهارخوری و یک یا ۱٫۵ حمام هستند. خانه ها همچنین دارای قسمت های ماشین لباسشویی و خشک کن در هر کدام هستند. پیش از این، مدل مسکن برای هتل هارپر – و بیشتر هتل‌ها در کشورهای در حال توسعه – این بود که کارمندان در خوابگاه‌های خوابگاهی مشترک باشند و جدا از خانواده زندگی کنند. هارپر امیدوار است که گرد هم آوردن خانواده ها به آنها کمک کند به تعادل بهتری بین کار و زندگی برسند. او می‌گوید: «هرچه همکاران شادتر باشند، بیشتر می‌خواهند بخشی از آن باشند.

هجوم ساکنان جدید که اکنون از راه دور کار می کنند، یافتن مسکن مقرون به صرفه را برای کارمندان رانچو پسکادو دشوار کرده است.

“مردم در حال جابجایی هستند هارپر می گوید: از ایالات، به ویژه منطقه خلیج، زیرا آنها می توانند از راه دور کار کنند. “اجاره به آسمان بالا رفته است.” در حالی که او به مسکن کارکنان هتل افتخار می کند، به سرعت اضافه می کند که این هتل پولساز نیست: “در پایان روز، احتمالاً این یک تلاش سربه سر خواهد بود.” قدم بعدی هتل ساخت مسکن برای جامعه است. یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام، افزایش آموزش کارکنان با ارائه دوره‌هایی است که به عنوان مثال، مهارت‌های علوم رایانه و فناوری‌های HVAC را توسعه می‌دهند. Rancho Pescadero در پاییز ۲۰۲۲ در یک مدرسه فنی راه افتاد. کمک برای کسب آموزش پیش دبستانی نیز برای خانواده های کارمندان ارائه می شود و اطمینان حاصل می شود که اکثر نیازهای یک خانواده برآورده می شود.

استخدام به صورت محلی شعاری است که هارپر اغلب تکرار می کند. در حالی که بیشتر استراحتگاه‌ها در مناطق توریستی از درون برند مهمان‌نوازی استخدام می‌کنند – مانند یک مدیر Four Seasons که از ملکی در نیمه راه در سراسر جهان نقل مکان می‌کند – او می‌خواهد روابط محلی هتل را حفظ کند. هارپر می گوید: «من واقعاً برای استخدام محلی اصرار دارم. “من ترجیح می دهم به صورت محلی استخدام کنم و آموزش ببینم.”

هارپر اصلاً بدش نمی‌آید وقتی آن کارمندان مهارت‌هایی را که در رانچو پسکادو آموخته‌اند، به دست می‌آورند و خودشان یا به استراحتگاه دیگری می‌روند. محیط بیشتر در مورد پرورش استعدادها است تا اینکه در بین جامعه مهمان نوازی رقابتی عمل کند. سه کارمند سابق کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند، از جمله یک تاکو بار که در Taco Chronicles Netflix ظاهر شد، یک رستوران در پایین خیابان از Rancho Pescadero، و یک نانوایی.

“این حس کارآفرینی را با مهارت هایی که آنها در ملک یاد گرفته اند القا کرده است. هارپر می گوید این بهترین خبر از همه است. ما یک ابتکار بشردوستانه نیستیم. این یک تجارت است، اما در عین حال، ما می‌توانیم به روشی سرمایه‌گذاری کنیم که نه تنها معاملاتی بلکه یکپارچه باشد.»

* * *

این رویکرد یکپارچه به خود زمین گسترش می یابد. در حالی که زمانی محلی بود که چیلی پوبلانو برداشت می شد، توسعه همیشه عمدی بود. برای ساختن استراحتگاه، خاک تنها پس از تفکر و بررسی دقیق آشفته شد – تا جایی که هارپر حتی چیزی را که زمانی در اینجا رشد می کرد، دقیقاً در همان نقاط دوباره کاشت. بخش‌های بزرگی از ملک توسعه نیافته باقی می‌ماند و این تصور را که یک استراحتگاه باید گسترده باشد، زیر سوال می‌برد.

هارپر با وجود نداشتن تجربه مهمان نوازی، توسعه یا برندسازی، چندین دهه تجربه داشت در جذب مشتری. من واقعاً این مجموعه مهارت ها را به این تجربه ترجمه کردم. من از هوش و خلاقیتم برای انجام کارها استفاده کردم.» «هر کاری که انجام داده‌ام، به شکلی یا شکلی، این را تغذیه می‌کند. ایده شهودی بودن ملک، آشکار شدن، همه این جنبه‌ها برای حرفه خرده‌فروشی من بسیار حیاتی هستند. این فقط در مورد گوش دادن به مشتریان شما نیست. این در مورد ایجاد تجربه ای است که آنها انتظار ندارند اما عمیقاً با آن ارتباط دارند.”

ساخت هتل از ابتدا همیشه آسان نبود. اما اصرار او پیروز شد. در سپتامبر ۲۰۰۸، هارپر یک سفر دو هفته‌ای پیاده‌روی انجام داد—و کاملاً از برق جدا شد. . هارپر به یاد می آورد: «از کوه بیرون آمدم و دیدم که سقوط [بورس] اتفاق افتاده است. من باید تصمیم می گرفتم که ادامه دهم یا نه. دیگر هتل های لوکس در حال ساخت در منطقه لوس کابوس – از جمله Montage Los Cabos – ساخت خود را متوقف کردند. «من تصمیم گرفتم [به جلو بروم] زیرا به شهود خود اعتماد دارم. اگر نادیده بگیرم دچار مشکل می شوم. هارپر می‌گوید: اگر به آن اعتماد کنم، موفقیتی فراتر از وحشیانه‌ترین رویاهایم دارم و اضافه می‌کند که «بزرگ برو یا به خانه برو» شعار او شد. “من تصمیم گرفتم بزرگ شوم.”

آنچه بعد اتفاق افتاد یک طرح بازاریابی بسیار DIY – اما همچنین عمدی – بود. هارپر با امتناع از باور اینکه هتلداران به دلیل فروپاشی اقتصادی محکوم به فنا هستند، نامه‌هایی به روزنامه‌نگاران و ویراستاران درباره هتل خود نوشت و آنها را در کتابی که برای توضیح بیشتر این مفهوم خلق کرده بود قرار داد. این امر منجر به انبوهی از تبلیغات شد. او می‌گوید: «در حال باز کردن چیزی بودم که هیچ فعالیتی وجود نداشت. “ما در صفحه اول نیویورک تایمز و بخش های سفر بودیم.”

هر سرمایه گذاری تجاری زمان می برد تا بجوشد، و Rancho Pescadero نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که هارپر در Gymboree بود، به طور معمول به خود می‌گفت: «یک روز، بعد از همه این‌ها، می‌خواهم این مکان را منفجر کنم و یک هتل کوچک در ساحل مکزیک بسازم.»

و او این کار را کرد.

این مقاله در اصل در شماره ژانویه/فوریه ۲۰۲۳ مجله SUCCESS منتشر شد.

6bfb1b444aa19983035c206f609dcfa1?s=100&d=mp&r=g - اوه، مکزیک: یک مدیر عامل سوخته یک مزرعه را به یک مزرعه تبدیل می کند
عقب نشینی

هانسن یک نویسنده اهل ویسکانسین است که عاشق پنیر چدار قدیمی است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی