عمومیمقالات

اهمیت طراحی جهانی برای یک عدالت آینده

اهمیت طراحی جهانی برای یک عدالت
آینده

در سال ۱۹۵۲، نیروی هوایی ایالات متحده گزارشی را منتشر کرد، ” «مرد متوسط»؟»، در حال بررسی افزایش غیرقابل توضیح در تصادفات آموزشی جت های جنگنده که منجر به تلفات و تصادفات غیرعادی مکرر می شد. در آن زمان، این هواپیماها ماشین آلات پیشرفته ای بودند که با مشخصات دقیق طراحی شده بودند. همه چیز در نظر گرفته شد: خطای خلبان، خطای مکانیکی، خطای آموزشی.

تا زمانی که این گزارش منتشر شد مقصر واقعی: خطای طراحی.

دهه‌ها قبل، زمانی که مهندسان در حال ساخت این هواپیماها بودند، صدها خلبان اندازه‌گیری شده بودند که میانگین آن‌ها از طراحی استاندارد کابین خلبان خبر می‌داد. فرض بر این بود که این به بهترین وجه برای اکثر خلبانان مناسب است. اما در طی بررسی سال ۱۹۵۲، ۴۰۶۳ خلبان با ۱۰ معیار اندازه گیری شدند: “قد”، “دور سینه”، “طول آستین”، “قد فاق”، “تنه عمودی [دور]”، “دور باسن”، “دور گردن، «دور کمر»، «دور ران» و «طول فاق». این اندازه‌گیری‌های جدید با مجموعه داده‌های اصلی مقایسه شدند تا ببینند چند خلبان با مشخصات متوسط ​​مطابقت دارند.

صفر خلبان متناسب با نمایه است. با طراحی کابین خلبانی که برای خلبانان معمولی ساخته شده بود، محکوم بود که برای هیچ کس مناسب نباشد.

طراحی جهانی یک روند یا سبک نیست. این فلسفه ای است که طراحی را به سود بیشتر از یک جمعیت محدود راهنمایی می کند. این جنبش درست در زمانی که روش‌های طراحی سنتی در حال توقف ناگهانی بودند، شروع به شتاب گرفتن کرد. به معنای واقعی کلمه.

نقص میانگین ها

دان فورموسا، یک طراح محصول برنده جایزه که آثارش در موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش گذاشته شده است. “این “فرد متوسط” ما بود و “فرد کامل” در نظر گرفته شد.”

اما فورموسا همیشه به کل منحنی زنگ نگاه می‌کرد – توزیع مقادیر با پیک نشان‌دهنده بالاترین تراکم نقاط داده، به عنوان مثال، افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله – و از خود می‌پرسید: “در مورد بقیه چطور؟”< /p>

در طول زندگی حرفه‌ای خود، فورموزا «تا لبه‌ها» طراحی کرده است – به معنای لبه‌های دور منحنی زنگ. او می گوید: «ما باید برای طیف کاملی از مردم طراحی کنیم. بیایید آنقدر به فردی که در وسط قرار دارد فکر نکنیم، بلکه به افرادی که در لبه‌های منحنی زنگ هستند فکر کنیم. ما می‌خواهیم بلندترین و کوتاه‌ترین‌ها، جوان‌ترین و مسن‌ترین‌ها را در خود جای دهیم، نه فقط متوسط ​​را.»

با طراحی برای طیف کامل در میان مصرف کنندگان، نتیجه ساده اما اغلب کم ارزش این است که افراد بیشتری می توانند از محصول استفاده کنند. فورموسا خاطرنشان می کند: «طراحی می تواند کاملاً نوعی جداسازی باشد. به نظر می رسد که ما به هیچ وجه نباید از هم جدا شویم. بنابراین من برای همه طراحی خواهم کرد.”

آنچه Formosa بطور شهودی به سمت آن جذب می شد، فلسفه طراحی جهانی بود.

اصول طراحی جهانی

طراحی جهانی به‌جای توجه به حد متوسط، از محصولات و محیط‌هایی پشتیبانی می‌کند که تا حد امکان از آنها سود می‌برند، بدون در نظر گرفتن سن، اندازه، جنسیت، توانایی و ناتوانی. در حین کارکرد مایع، هفت اصل اصلی:

  1. “استفاده عادلانه”
  2. “استفاده انعطاف پذیر”
  3. “استفاده ساده و شهودی”
  4. “اطلاعات قابل درک”
  5. <"تحمل در برابر خطا"

  6. “حداقل تلاش فیزیکی”
  7. “اندازه و فضا برای نزدیک شدن و استفاده”

چرا طراحی جهانی مهم است

طراحی جهانی مفهوم جدیدی نیست. نمونه‌های زیادی وجود دارد که به دهه‌ها قبل برمی‌گردند و امروزه آن‌ها را بدیهی می‌دانیم. برش‌های حاشیه یک اختراع کاملاً جدید نبود—اولین بار در سال ۱۹۴۵ در کالامازو، میشیگان ظاهر شد که موانع را برای کاربران ویلچر از بین برد. یک دندانپزشک سوئیسی مسواک برقی را در دهه ۵۰ ابداع کرد که به افراد با چالش های مهارت کمک کرد. پدری نگران در سانفرانسیسکو با نی خمیده در دهه ۳۰ برای ایمن نگه داشتن کودکان ناهماهنگ و چروکیده.

اگرچه این اختراعات حل شدند مشکلات برای گروه های خاص، پذیرش گسترده آنها توسط همه در زیر منحنی زنگ – لبه به لبه – گواهی بر قدرت طراحی جهانی است.

یک افسانه رایج در مورد طراحی جهانی این است که فقط برای افراد مسن و افراد دارای معلولیت مفید است.

«نکته ای که در مورد طراحی جهانی وجود دارد این است که فقط برای افراد ناتوان نیست،» می گوید مولی برک، یوتیوببر نابینا با بیش از ۴ میلیون دنبال کننده در کانال های اجتماعی خود. “این چیزی است که ما باید آن را کاملاً روشن کنیم، زیرا طراحی جهانی به معنای طراحی محصولاتی نیست که برای افراد معلول در دسترس‌تر باشند، بلکه طراحی قابل دسترس است.”

آمیختگی گاه به گاه این دو اصطلاح اغلب برای کسانی که در این فضا سرمایه گذاری می کنند یک موضوع دردناک است. برای برک، این زیربنای ریاکاری ذاتی است که افراد دارای معلولیت اغلب بیش از حد از آن آگاه هستند.

برک می‌گوید: «وجود افراد ناتوان به طراحی برای همه کمک می‌کند. با این حال، ما به عنوان باری بر دوش جامعه تلقی می‌شویم: «بیایید ناتوانی را درمان کنیم. بیایید ناتوانی را درمان کنیم بیایید افراد ناتوان را تغییر دهیم تا در دنیای خود جا بیفتند.» اما بیایید به همه چیزهایی که شما بچه ها از آنها سود می برید نگاه کنیم زیرا ما به عنوان یک جامعه وجود داریم.»

تعهد به گنجاندن

ویکتوریا واتس، کارآفرین، پسرش، سایرس، دو سال پس از راه اندازی خط مراقبت از پوست خود به دنیا آورد، Victorialand زیبایی. مدت کوتاهی بعد، او متوجه شد که کوروش کور است.

در طی چند سال آینده، واتس از اهمیت حس لامسه‌اش و اینکه چقدر بسته‌بندی به طور قابل‌توجهی مشابه است، آگاه شد و نشانگرهای کمی فراتر از موارد بصری برای متمایز کردن محتویات – شامل محصولات مراقبت از پوست خودش – ارائه داد. واتس تصمیم گرفت تا نمادهای لمسی را به بسته بندی محصول خود اضافه کند.

اولین فکر او خط بریل بود، اما به سرعت برخی از مسائل مربوط به روش را یاد گرفت.

واتس در مورد افزودن خط بریل به بسته‌بندی می‌گوید: «توکنیسم است، همان چیزی است که هست». “گاهی اوقات فقط نام برند است، نه توضیحات محصول، مواد تشکیل دهنده یا دستورالعمل. آنها فقط در حال چک کردن یک جعبه هستند.”

ایجاد یک سیستم طراحی جهانی از نمادهای برجسته

در عوض، واتس با چندین گروه تمرکز نابینا در سراسر کشور کار کرد، ایجاد کرد. CyR.U.S. System، یک سیستم جهانی از نمادهای برجسته.

او ابتدا این نمادها را با افزودن آنها به بسته بندی ویکتوریا لند خود عملی کرد: یک هلال ماه برای کرم شب، یک خط موج دار برای مرطوب کننده صورت و یک قطره آب برای روغن صورت. این نمادها نه تنها برای محصولات مراقبت از پوست، بلکه برای مراقبت از مو و بدن و پاک کننده های خانگی، با برنامه های آینده برای لوازم آرایشی، غذا و نوشیدنی طراحی شده اند. جهانی بودن نمادها به این معنی است که این سیستم می تواند به راحتی توسط هر کسی صرف نظر از زبان مورد استفاده قرار گیرد. به‌زودی در دسترس خواهند بود به‌عنوان «برچسب‌های لمسی» یا برچسب‌هایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند خریداری کنند و از هر برندی به محصولات خود اضافه کنند.

واتس می‌گوید: «وقتی این کار را شروع کردم، از طراحی جهانی اطلاعی نداشتم. “اما من واقعاً به همه چیزهای دیگری که به طور جهانی طراحی شده اند و همه ما از آنها سود می بریم فکر نکردم. من فقط این ارتباط را برقرار نکردم. اما همانطور که در حال توسعه CyR.U.S بودم، متوجه شدم که این نه تنها برای جامعه نابینایان بلکه برای من به عنوان یک فرد بینا که برای شناسایی محصولات در حمام خود تلاش می کنم چقدر مفید خواهد بود.

واتس می‌گوید: «این نوع سیستم باید وجود داشته باشد. من نمی‌خواهم منتظر بمانم تا یک برند بزرگ تصمیم به انجام این کار بگیرد—من می روم مستقیم به مصرف کننده.”

بر اساس گزارش ۲۰۲۰٫ واتس می گوید: «از لحاظ تاریخی، تغییر در صنعت زیبایی ناشی از تقاضای مصرف کننده است. ما آن را با مواد تمیز دیدیم. ما آن را با پایداری دیدیم. ما همان را با طراحی جهانی خواهیم دید.”

یک مسیر جهانی رو به جلو

برای نیروی هوایی ایالات متحده، تقاضا برای تغییر زمانی به اوج خود رسید که ۱۷ خلبان در یک روز سقوط کردند. پس از انتشار «مرد متوسط»؟، کابین‌های خلبان با مشخصات جدیدی طراحی شدند که باید صدک پنجم تا ۹۵ خلبانان را در خود جای دهند (یعنی آنهایی که از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین فریم‌ها را دارند). به عبارت دیگر، آنها باید تا لبه ها طراحی می کردند.

میزان تصادفات به طور قابل توجهی کاهش یافت.

در اصل، طراحی جهانی افراد بیشتری را شامل می شود. اگرچه می‌تواند به معنای افزایش دسترسی باشد، اما می‌تواند به این معنی باشد – همانطور که نیروی هوایی ایالات متحده نشان داد – افراد کمتری در سراسر جهان آسیب می‌بینند.

این امر امروز در رخدادهای روزمره ادامه دارد، از موارد ناراحت کننده (به عنوان مثال، دمای استاندارد ساختمان اداری با استفاده از فرمولی بر اساس نرخ استراحت متابولیک متوسط ​​تنظیم می شود. مرد—”۴۰ ساله، ۱۵۵ پوند” — که “ممکن است میزان متابولیسم زنان را بیش از حد تخمین بزند ۳۵٪» بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۵) به موارد مرگبار (به عنوان مثال. ، دومکی های تست تصادف، که بدنام بر اساس میانگین مردان در آن زمان (۵ فوت-۹، ۱۷۱ پوند) است، باعث ایجاد تعصب در ویژگی های ایمنی خودرو شده است که باعث نارضایتی زنان می شود. هنگامی که زنی در تصادف رانندگی می کند، ۷۳% بیشتر احتمال دارد آسیب ببیند و ۲٫۹٪ بیشتر از یک مرد به عنوان “سرنشین” در وسایل نقلیه ۲۰۱۵-۲۰۲۰ جان خود را از دست می دهد.)

اگر طراحی جهانی در آغاز همه پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شد، شاید می‌توانستیم از مکاشفه زائد و دردناک عبور کنیم، وقتی هنوز به نوعی متعجب می‌شویم که باور کورکورانه ما به میانگین شکست خورده است، دوباره. اگر تا به حال احساس کرده اید که این دنیا برای شما ساخته نشده است، اینطور نبوده است. اما به نظر می رسد که برای مناسب بودن برای کسی ساخته نشده است.

طراحی جهانی طرحی را از این دنیای متوسط ​​ارائه می‌دهد و به طرحی منصفانه، فراگیر و شهودی برای همه ارائه می‌دهد.

این مقاله در ابتدا در مارس/آوریل ۲۰۲۳ ظاهر شد مجله SUCCESS. عکس در مالکیت عمومی است.

45b6e6ee64cd17e87de88c45ed2c740b?s=150&d=mp&r=g - اهمیت طراحی جهانی برای یک عدالت
آینده

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی