خبر

انصراف سازندگان از پروژه مسکن دولتی

انصراف سازندگان از پروژه مسکن دولتی

363501 259 - انصراف سازندگان از پروژه مسکن دولتی

اقتصاد۲۴– چرا برخی پیمانکاران از پروژه نهضت ملی مسکن انصراف دادند؟

ایرج رهبر گفت: نرخ مصالح ساختمانی در سال جاری رشد‌های سنگینی را تجربه کرد. اوایل امسال هر تن سیمان فله حدود ۶۰۰ هزار تومان بود که هم‌اکنون به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و در واقع ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. میلگرد از کیلویی ۱۳۰۰ تومان به حدود ۲۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: اینکه قیمت سیمان به یکباره طی حدود دو ماه سه برابر شد فقط به علت محدودیت‌های برق نیست.

به بهانه انرژی گران می‌کنند، اما یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت‌ها بورس‌بازی در بازار سیمان است.


می‌گویند حدود ۱۵ نفر در این بازار حضور دارند که سیمان را به صورت کلی خریداری و با قیمت‌های مدنظر خودشان در بورس عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به سایت ۵۰۴ واحدی شهریار که در آن فعالیت دارد گفت: فعلا با هر زحمتی شده پروژه شهریار را سرپا نگه داشته‌ایم، اما بدهکاری ما به مصالح‌فروشان یواش یواش دارد زیاد می‌شود.

مرتب تماس می‌گیرند و پول می‌خواهند. فعلا عمده کار ما در بخش سیمان و میلگرد است. ما صنعتی است و تونلی کارمی‌کنیم که باید هر روز یک سقف بزنیم.

اگر مصالح برسد سرعت عمل بالا می‌رود. اما با این وضعیت ممکن است مجبور شویم کار را متوقف و تعداد کارگران را کم کنیم. یعنی ظرفیت کار پایین می‌آید که منجر به طولانی شدن پروژه و تورم‌های آتی می‌شود.

رهبر یادآور شد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید فکری به حال سازندگان نهضت ملی مسکن کنند. ابتدا گفتند کارت اعتباری صادر می‌کنیم و مصالح را مستقیما از کارخانه بگیرید. ولی مساله بورس‌بازی که آمد خیلی به پروژه لطمه زد.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید : نجات بورس در لحظه آخر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی