خبر

بازارچه فروش محصولات تولیدی بانوان در سراسر کشور راه اندازی می شود

بازارچه فروش محصولات تولیدی بانوان در سراسر کشور راه اندازی
می شود

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر استانی هیات دولت سیزدهم به استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته خوشبختانه شاهد بودیم که نرخ بیکاری بانوان کشور مان را دو درصد کاهش دهیم، تاکید کرد: اشتغال خانگی بسیار زیادی برای بانوان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تسهیلات بانکی که در قسمت مشاغل خانگی در کشور داده شد، مرتبط با مشاغل خانم ها بود، افزود: بخش عمده مجوزهای مشاغل خانگی صادر شده در سال ۱۴۰۲ نیز به مشاغل مرتبط با خانم ها اختصاص داده شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این امر نشان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به بانوان و مسائل آنها دارد، گفت: در قرار داد و تفاهم نامه ای که با وزارت کار منعقد شده مقرر شده است که ده درصد تسهیلاتی که به استانداری ها در زمینه مشاغل داده می شود، به خانم ها و بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

خزعلی ضمن بیان اینکه یکی از مسائل مهم در همه استان های کشور که شاهد تولیدات بانوان هستیم، بازار فروش است، ابراز کرد: جایگاهی برای فروش داخلی و خارجی محصولات و تولیدات خانم ها در کشورمان، یکی از چالش های این قشر توانمند است.

وی با بیان اینکه در همه استان های کشور تصویب اعتبار بازارچه را داریم که در استان سمنان نیز این اعتبار مصوب شده است، تاکید کرد: بازارچه بانوان در استان سمنان جانمایی خواهد شد و ان شالله به سرعت بازارچه ساخته خواهد شد.

معاون امور بانوان رئیس جمهور با بیان اینکه در قسمت صادرات نیز در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم محصولات تولیدی خانم ها را به فروش برسانیم، گفت: در بخش مجازی اما سکوهایی را در نظر داریم که بانوان بتوانند محصولات تولیدی شان را بهتر به فروش برسانند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی