خبر

ارزش و حجم معاملات در بورس افزایش یافت

ارزش و حجم معاملات در بورس افزایش یافت

368060 577 - ارزش و حجم معاملات در بورس افزایش یافت

اقتصاد۲۴– مهدی حیدری  با اشاره به نزول ۴ هزار و ۶۵ واحدی شاخص کل بورس در روز سه‌شنبه اظهار کرد: روز کاری سه شنبه با رشد قیمت ۲۷ درصد و افت ۷۳ درصد بازار بسته شد.

وی افزود: ارزش صف‌های فروش روز سه شنبه به ۳۷ میلیارد تومان کاهش یافت و صف‌های خرید نیز با ۱۷۵ درصد رشد روی ۲۲ میلیارد تومان متوقف شد.

این تحلیلگر بورس با اشاره به خروج پول حقیقی برای بیستمین روز متوالی گفت: در ۲۰ روز گذشته حدود ۸ هزار میلیاردتومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

حیدری بیان کرد: در روز پایانی کار بورس، شاخص کل با رشد ۶ هزار و ۵۰۰ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد تثبیت شد.

وی ادامه داد: با وجود رشد شاخص بورس در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه به دلیل افزایش عرضه و کاهش ارز در گروه فلزات رشد شاخص متوقف شد.

معاملات خرد کاهش یافته است

این تحلیلگر با اشاره به ثبت رکورد جدید کاهش معاملات خرد در طول ۸ روز اخیر عنوان کرد: بازار بورس در وضعیت عدم اطمینان از سوی سرمایه گذاران قرار دارد و سرمایه گذاران خرد درحال خروج سرمایه خود از بازار هستند.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی هفتگی بورس


حیدری با اشاره به خروج ۱۶۸ میلیاردتومان سرمایه از بازار بورس ابراز کرد: اگرچه جریان خروج سرمایه در روز چهارشنبه نسبت به روز گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است، اما داده‌های موجود نشان دهنده تسلط خروج سایه بر بازار هستند.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات ۸.۹۹ درصد و حجم معاملات ۴۲ درصد رشد داشته است.

این تحلیلگر در پایان گفت: بیشترین مقدار افزایش ارزش معاملات مرتبط به بازار اول سهام است و بازار‌های بدهی، مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری شاهد کاهش ارزش و حجم معاملات بوده‌اند.

منبع: دانا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی