عمومی

افراد باهوش از این روش علمی اثبات شده استفاده می کنند تا حافظه خود را به شدت بهبود بخشند

افراد باهوش از این روش علمی اثبات شده استفاده می کنند
تا حافظه خود را به شدت بهبود بخشند

تصور کنید در  فرودگاه و به یک  مشتری شما در گذشته با او تجارت کرده اید. او لبخندی گرم ارائه می‌کند و با نام به شما سلام می‌کند، اما شما مانند آهو در چراغ‌های جلو یخ می‌زنید.

چرا؟ زیرا شما نمی توانید به یاد بیاورید نام او.

آیا برایان است؟ رایان؟ او اهل سیاتل است، درست است؟ نه، اما جایی در ساحل غربی است…

آیا تا به حال این اتفاق برای شما افتاده است؟ آیا به نظر می رسد که دیگران از مهارت های حافظه شگفت انگیز برخوردارند در حالی که شما همیشه در حال تقلا برای یادآوری حقایق اساسی هستید؟

حقیقت این است که مهارت های حافظه برتر لزوماً با توانایی شناختی برتر یا آناتومی مغز مرتبط نیستند. درست مانند بلند کردن وزنه به شما کمک می کند تا عضله بسازید، استراتژی های حافظه به تمرین مغز و بهبود حافظه شما کمک می کند.

بهتر از همه، هر کسی. می تواند از آنها استفاده کند. هنگامی که این تکنیک ها را درک کردید، می توانید به راحتی نام ها، اعداد، سخنرانی ها یا هر واقعیت دیگری را که باید به خاطر بسپارید، حفظ کنید.

محبوب ترین تکنیک برای بهبود حافظه است. روش مکان، همچنین به عنوان قصر ذهن (یا قصر حافظه) شناخته می شود. این تکنیک یونانی-رومی باستان می تواند به شما کمک کند تا حافظه خود را به روش هایی که هرگز فکرش را نمی کردید بهبود بخشید.

چگونه کاخ ذهن کار می کند

سخنبان یونانی و رومی سخنان طولانی را با ساختن سازه‌هایی (مانند قصر) در تخیل خود حفظ می‌کردند. آنها سپس هر کلمه یا ایده ای را که باید به خاطر بسپارند به صورت استراتژیک در مکان خاصی در داخل کاخ ذهن خود قرار می دهند. آن‌ها بعداً می‌توانند به طور ذهنی قدم‌هایشان را دنبال کنند و در صورت نیاز جزئیات را به خاطر بیاورند.

اگر تا به حال برنامه بی‌بی‌سی را تماشا کرده‌اید. شرلوک، شما قبلاً این تکنیک را در عمل دیده اید. شرلوک هلمز بندیکت کامبربچ اغلب از این روش استفاده می کرد از loci (لاتین به معنای “مکان”) برای یادآوری آسان حقایق فراموش نشدنی که برای حل یک پرونده نیاز داشت.

این بیش از تلویزیون خوب است. محققان نشان داده‌اند که قصر ذهن واقعاً می‌تواند چقدر مؤثر باشد.

A مطالعه ۲۰۱۷ شرکت کنندگانی (بدون آموزش یادگاری) تلاش کردند ۷۲ کلمه تصادفی را حفظ کنند. سپس به شش هفته تمرین به روش جایگاه اختصاص داده شدند و پس از چهار ماه مجدداً مورد آزمایش قرار گرفتند. به طور شگفت انگیزی، یک شرکت‌کننده متوسط ​​می‌تواند ۶۲ کلمه از ۷۲ کلمه را حتی ماه‌ها بعد به خاطر بیاورد.

با استفاده از اسکن‌های MRI، محققان می‌توانند این یادداشت را ببینند. آموزش باعث ایجاد تغییراتی در شبکه مغز شد. آن‌ها همچنین تفاوت‌های قابل‌توجهی در الگوهای اتصال مشاهده کردند که در شرکت‌کنندگان بدون آموزش وجود نداشت.

از قدرت کاخ ذهن استفاده کنید

بنابراین، چگونه می توانید مغز خود را تمرین دهید و حافظه خود را با استفاده از این تکنیک قدیمی تقویت کنید؟ نکته کلیدی در تجسم هر نقطه (و هر بخش از اطلاعاتی که باید به خاطر بسپارید) در یک مسیر خاص نهفته است.

بیایید به عقب برگردیم. به مثال افتتاحیه ما و مشتری که در فرودگاه با آن برخورد کردید. در اولین جلسه کاری خود، متوجه شدید که نام او رایان اسمیت است. دفتر او در پورتلند، اورگان است، اما او در اصل اهل دالاس است. اوه، بله — او نیز از علاقه مندان به گلف است.

چگونه می توانید تمام این جزئیات را به خاطر بسپارید تا بهتر آماده شوید. دفعه بعد که او را ملاقات کردید؟

با تجسم یک ساختار یا مکان خاصی که با آن آشنا هستید شروع کنید. این می تواند خانه دوران کودکی شما، محل کارتان در محل کار یا حتی خیابان های محله شما باشد. هر تنظیمی که انتخاب می کنید، مهم ترین قسمت را فراموش نکنید — باید بتوانید اجزای کوچکتر ساختار را تجسم کنید. این ممکن است شامل کشوهایی در آشپزخانه، صندلی‌های دفتر، یا کوچه‌های کنار خیابان اصلی باشد.

اکنون، چشمان خود را ببندید و از نظر ذهنی وارد قصر ذهن خود شوید. برای این مثال، از دفتر شما استفاده می‌کنیم.

اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید نام مشتری است. ممکن است بازیگر مورد علاقه خود، رایان رینولدز، را در اتاق انتظار دفترتان در کنار بازیگر دیگری به نام ویل اسمیت تصور کنید. (“رایان” و “اسمیت” — متوجه می شوید؟)

شوخی های عجیب رایان درباره برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش، Portlandia، به شما یادآوری می کند که تجارت مشتری شما در اورگان است. در همین حال، ویل اسمیت یک کلاه کابوی برنزه به سر دارد و به راحتی می توان به خاطر آورد که او اهل دالاس است.

اکنون، چند مورد را در نظر بگیرید. قدم های بیشتری به قصر ذهن شما در گوشه کنار کولر آبی، می بینید که مجموعه ای از چوب های گلف به دیوار تکیه داده اند. حتی ممکن است دو بازیگر را در حال بازی یک دور مینی گلف در راهروی منتهی به دفتر شما تصور کنید.

نکته این است: هر چه تصویر ذهنی دیوانه‌کننده‌تر، احمقانه‌تر یا عجیب‌تر باشد، فراموش کردن آن سخت‌تر خواهد بود. تنها چیزی که برای اینکه این تکنیک برای شما کار کند نیاز دارید یک مکان قابل تشخیص و یک تصویر واضح است که تخیل شما را جرقه بزند.

به عنوان روزنامه نگار علمی جاشوا فوئر توضیح می‌دهد، هر چه عمیق‌تر درگیر یک قطعه اطلاعات باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را به خاطر بسپارید. تصاویر پر جنب و جوشی که با تکنیک قصر ذهن همراه است، زمینه ای را به نام ها، اعداد و سایر جزئیات مزاحم می دهد که به راحتی فراموش می شوند. و همانطور که بسیاری از مطالعات علمی نشان داده اند، واقعاً کار می کند.

در واقع، شاید به همین دلیل است که رایان اسمیت توانسته است شما. شاید او قبلاً این تکنیک را تمرین کرده است و از آن به نفع خود استفاده می کند.

اما نگران نباشید، با کمی تمرین تمرین کنید، شما نیز می‌توانید از روش باستانی جایگاه‌ها برای تمرین مغز و بهبود چشمگیر حافظه تان استفاده کنید. و در حالی که ممکن است مانند شرلوک موارد پیچیده ای را حل نکنید، می توانید جزئیات مهمی را که به شما و کسب و کارتان برتری خاصی می بخشد را به خاطر بسپارید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی