عمومی

محصول جدید عجیب و غریب Chipotle یک پیام هوشمندانه به مشتریان

محصول جدید عجیب و غریب Chipotle یک پیام هوشمندانه به
مشتریان

گاهی اوقات یک محصول جدید می تواند پیامی نه چندان ظریف برای مشتریان باشد. به نظر می رسد این هدف هوشمندانه جدیدترین محصول Chipotle باشد: یک شمع معطر نسخه محدود که بویی شبیه به لیموناد می دهد. شوخی — و پیام — این است که در فنجانی می آید که دقیقاً شبیه فنجان آب Chipotle است. این یک اشاره نه چندان ظریف به مشتریان رستوران های زنجیره ای است که درخواست یک فنجان آب (رایگان) می کنند و سپس آن را با لیموناد یا نوشیدنی های غیرآبی دیگر پر می کنند.

برای اطمینان از اینکه همه متوجه شوخی می شوند، Chipotle شمع را در جعبه ای می فروشد که روی آن شمع فنجان “آب” نوشته شده است. عنوان این شرکت در معرفی محصول جدید این است: “شمع فنجان آب جدید Chipotle یک سرقت کامل است.” اوه، و فقط برای رسیدن به خانه، هر شمع یک کوپن برای یک فنجان لیموناد رایگان ارائه می‌کند – فقط در صورتی که از دزدیدن آن احساس ناراحتی کنید.

چرا فکر می کنم این شمع نمونه ای عالی از هوش هیجانی است؟ راه‌های دیگری را در نظر بگیرید که رهبری شرکت می‌توانست با عادت مشتریانش به سرقت نوشیدنی‌ها مقابله کند. می توانست به جای اینکه به مردم اجازه دهد از دستگاه پخش کننده آب در دستگاه نوشابه استفاده کنند، اقدامات امنیتی جدیدی مانند ایستگاه آب جداگانه ایجاد کند. می توانست سعی کند مردم را از سرقت لیموناد شرمنده یا بترساند. شاید حتی می توانست به جای ارائه آب رایگان، شروع به فروش آب در بطری کند.

در عوض، شرکت ارتباط خود با مشتریان، رفتار دوستانه، و به ویژه حس شوخ طبعی خود را با آگاه ساختن مردم از این امر در سرلوحه و محور قرار داده است. به خوبی از دزدی آنها آگاه است، اما حاضر است چشم خود را ببندد. این شرکت در اطلاعیه خود در مورد این شمع توضیح می دهد: “برخی از طرفداران Chipotle معروف شده اند که “به طور تصادفی” لیوان های آب رایگان خود را با لیموناد در ایستگاه نوشیدنی رستوران پر می کنند. و این اولین بار نیست که از این تمرین اطلاع دارد و به این زودی با پلیس تماس نخواهد گرفت.

شما: *لیموناد قدیمی ما را می دزدید*
ما: *لیموناد جدید ساخته شده توسط کشاورزان را اضافه می کند، @TractorBverage*
ما: *۵٪ از هر فروش لیموناد را به کشاورزان برمی‌گرداند*شما: *لیموناد جدید ما را میخرید*

— Chipotle (@ChipotleTweets) 21 ژوئیه ۲۰۲۰

نظر مشتریان در مورد شمع جدید چیست؟ به نظر می رسد که آن را دوست دارند. نه تنها نظرات رسانه های اجتماعی در مورد محصول تقریباً کاملاً مثبت بود. بسیاری از کاربران توییتر اعتراف کردند که لیموناد یا نوشابه را در فنجان های آب خود ریخته اند، و بسیاری دیگر گفتند که می خواهند یکی از آنها را داشته باشند یا از اینکه این کالا (هنوز) در فروشگاه Chipotle موجود نیست ابراز ناامیدی کردند. ظاهراً منظور آنها این بوده است، زیرا چند ساعت پس از ظاهر شدن آن در فروشگاه Chipotle، شمع تمام شده است. محبوبیت بالای آن، زنجیره ای بیشتر خواهد شد. در حالی که در حال انجام آن هستند، شاید صابون گشنیز نیز هست.

مخاطبان فزاینده ای از Inc وجود دارد. خوانندگان دات کام که یک متن روزانه از من با یک خرده چالش یا نکته مراقبتی یا انگیزشی دریافت می کنند. غالباً آنها به من پیامک می دهند و با هم گفتگو می کنیم. (علاقه مند به پیوستن هستید؟ در اینجا اطلاعات بیشتر و دعوت به یک دوره آزمایشی رایگان طولانی مدت.) بسیاری از آنها کارآفرین یا رهبر کسب و کار هستند و به من می گویند که چقدر مهم است به هر موقعیتی با سبکی، شفقت و حس شوخ طبعی برخورد کنید. پاسخ چیپوتل به یک دزدی جزئی و رایج نمونه ای عالی برای انجام این کار است.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی