عمومی

آمازون فناوری بدون صندوق را از برخی حذف می کند مغازه ها

آمازون فناوری بدون صندوق را از برخی حذف می کند
مغازه ها

Amazon اعلام کرده است که سیستم بدون صندوق خود را از فروشگاه‌های مواد غذایی حذف می‌کند و از این فناوری در فروشگاه‌های جدید استفاده نمی‌کند.

این حرکت درس‌هایی را برای سایر شرکت‌ها به‌ویژه ارائه می‌کند. خرده فروشان، در مورد خواسته های مصرف کننده. در حالی که خریداران عموماً خواهان سرعت و راحتی هستند، فناوری که جایگزین عناصر سنتی خرید می‌شود و باعث می‌شود آنها احساس بیگانگی یا حتی ترساندن کنند، همیشه مطلوب نیست، به‌ویژه در تنظیمات فروشگاه فیزیکی.

هدف این فناوری «Just Walk Out» است. به فروشگاه‌هایش کمک می‌کند تا روشی سریع‌تر برای خرید بدون هیچ زحمتی بررسی کنند. این سیستم با داشتن سنسورهای قفسه، دوربین‌های نصب‌شده در سقف و الگوریتم‌ها، تعیین می‌کند که مصرف‌کننده چه چیزی خریداری کرده است و سپس هنگام خروج از فروشگاه آنها را به‌طور خودکار شارژ می‌کند.

Amazon بیش از یک دهه پیش با هدایت جف بزوس، مدیر اجرایی وقت، شروع به توسعه این فناوری کرد، زیرا شرکت قصد داشت حضور خود را به فروشگاه‌های فیزیکی منتقل کند.

این سیستم بدون صندوق در سال ۲۰۱۸ در آمازون شروع به کار کرد. دفتر مرکزی سیاتل، با افتتاح یک فروشگاه رفاه در داخل لابی. ده‌ها فروشگاه رفاهی با نام تجاری Amazon Go متعاقباً با فناوری Just Walk Out افتتاح شدند که بعداً در فروشگاه‌های تازه و مکان‌های بازار غذای کامل نصب شد.

اما، به عنوان گزارش شده توسط Press-Enterprise، این فناوری برخی از مصرف‌کنندگان را بیگانه کرد، زیرا از دروازه‌های ورودی یا اینکه چگونه آمازون فروشگاه‌های مواد غذایی سنتی را به ماشین‌های فروش با فناوری پیشرفته تبدیل کرده بود، احساس ناراحتی می‌کردند. جنبه دریافت این فناوری نیز محبوبیت نداشت، زیرا خریداران پس از خرید، رسیدها را به صورت دیجیتالی دریافت کردند. رسیدها ممکن است چندین ساعت طول بکشد و برای فروشگاه‌های بزرگ‌تر غیرعملی تلقی می‌شد.

فروشگاه‌های Amazon Go همچنان دارای سیستم‌های Just Walk Out خواهند بود و این شرکت همچنان به سایر خرده‌فروشان مجوز این فناوری را می‌دهد. علاوه بر این، فروشگاه های کوچکتر در بریتانیا این سیستم را حفظ خواهند کرد.

تصویر: $


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی