خبر

اعلام زمان و نحوه ثبت‌نام جدید متقاضیان مسکن ملی

اعلام زمان و نحوه ثبت‌نام جدید متقاضیان مسکن ملی

378923 815 - اعلام زمان و نحوه ثبت‌نام جدید متقاضیان مسکن ملی

اقتصاد۲۴– معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی امروز در آستانه یک سالگی دولت در گزارشی به ارائه آمار از عملکرد ساخت مسکن ملی پرداخت.
به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده گفت: افزایش ساخت‌وساز توسط بخش خصوصی یکی از راهبرد‌های جهش تولید مسکن بود که بتوانیم آمار را از صدور ساخت ۳۰۰ تا ۳۵۰هزار واحد پروانه ساختمانی در سال‌های اخیر ارتقا دهیم.
محمودزاده افزود: در همین راستا به ارائه طراحی برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات ساخت مطابق سقف طرح‌های حمایتی پرداختیم که اگر ساخت‌وساز صنعتی باشد ۲۰درصد به مبلغ تسهیلات افزوده می‌شود.
وی گفت: نتیجه این سیاست این است که اکنون بیش از ۳۳۵هزار متقاضی خودمالکی در پنج ماهه نخست سال برای تولید مسکن ثبت‌نام کردند. این نشان می‌دهد درخواست تولید مسکن در سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: هزینه اجاره‌بها در ۳۱ استان ایران چگونه است؟


معاون مسکن و ساختمان توضیح داد: سازندگان می‌توانند تمام مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از امضا طلایی خودداری شده است. متقاضی با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ساخت می‌کند.

یارانه به مسکن ملی تعلق می‌گیرد

محمود محمودزاده گفت: راهبرد دوم دولت افزایش ساخت‌وساز در بافت فرسوده شهری است که در صورت تکمیل منابع صندوق مسکن امتیاز سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.
محمودزاده اظهار کرد: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که یارانه و درصد تسهیلات برای دهک‌های مختلف در آن، متفاوت است. در دهک اول تا سوم تسهیلات مسکن ملی مطابق توان خانوار با کمترین سود پرداخت می‌شود.

وی گفت: بیش از ۵میلیون ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن داشتیم. یک میلیون و ۵۰۰هزار متقاضی حائز شرایط چهارگانه هستند و برای تکمیل و بارگذاری مدارک مراجعه کرده‌اند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: همین حدود زمین ساخت نهضت ملی تامین شده است. خبر خوب اینکه با تامین زمین امکان ثبت‌نام مجدد در هفته آینده در برخی شهر‌ها فراهم می‌شود.

محمود محمودزاده درباره آمار ساخت مسکن دولتی گفت: ۵۷۶هزار واحد در مسکن شهری و ۱۸۲هزار واحد مسکن روستایی و در بخش خودمالکی ۳۳۰هزار مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. عملیات ۴۲۰هزار واحد کلنگ‌زنی نیز انجام شده است که در مجموع یک و نیم میلیون واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

حتما بخوانید : شاخص کل بورس عقب نشست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی