خبر

۲ خودروی جدید در راه بورس

۲ خودروی جدید در راه بورس

354846 119 - ۲ خودروی جدید در راه بورس

اقتصاد۲۴- قرار است هفته آینده یعنی روز ۱۸ خرداد ماه ۴۳۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در تالار حراج باز بورس کالا عرضه شود.

در این روز ۱۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره با قیمت ۸۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، فیدلیتی ۵ نفره نیز با قیمت ۷۸۹ میلیون تومان عرضه می‌شود.

نکته مهم اینجاست که قیمت‌های پایه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، هزینه‌های مالیات و عوارض شماره گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره گذاری و بیمه شخص ثالث اضافه می‌شود.


بیشتر بخوانید: شرایط خرید خودرو در بورس کالا


همچنین پیش دریافت برای خرید خودرو در بورس کالا فعلا ۳۰ درصد از طریق همان حساب وکالتی تعیین شده است.

بورس؛ میزبان خودرو

به طور کلی عرضه کالا‌های جدید در بورس می‌تواند، قیمت این محصولات را کاهش و به نوعی به تعادل قیمتی برساند.

چند وقتی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده است. برخی از کارشناسان عقیده دارند که عرضه خودرو در بازار سرمایه، رانت این حوزه را کاهش دهد. به گفته این افراد بخشی از معاملات خودرو بر پایه رانت است.

از سوی دیگر فاصله قیمتی بین بازار آزاد و درب کارخانه بالاست و با این عرضه این قیمت متعادل می‌شود.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: عرضه خودرو در بورس کالا فاصله قیمتی بین درب کارخانه تا بازار آزاد را کاهش می‌دهد. این بدان معناست که عرضه خودرو در بازار سرمایه به نفع مصرف کننده و تولید کننده است. همچنین در بلند مدت نیز زیان شرکت‌ها کاهش را کاهش می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: میزان عرضه خودرو‌ها در بورس کالا افزایش یافت و به نوعی خودرو‌های پرطرفدار وارد این بازار می‌شوند. این موضوع می‌تواند روند معاملات خودرو را تغییر دهد و سهامداران را ملزم به حرید از بازار کند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی