عمومی

اصل غیر متعارف 7 کلمه ای تیم کوک همه را می گوید رهبر باید پیروی کند

اصل غیر متعارف ۷ کلمه ای تیم کوک همه را می گوید
رهبر باید پیروی کند

رهبری سخت است. یعنی تصمیم گیری سخت و انجام کارهای سخت. مهمتر از آن، به معنای ترغیب دیگران به انجام کارهای سخت. بسته به آنچه رهبری می‌کنید، مواردی وجود دارد که می‌توانید هرزمان خواستید خراب کنید. گاهی اوقات آن چیزها باعث درد شما می شود. گاهی اوقات باعث درد دیگران می شوند. گاهی اوقات آنها می توانند شرکت شما را خراب کنند.

به نظر می رسد که بفهمید چگونه به هم نریزید، یک چیز مهم برای یادگیری است. مشکل اینجاست که اصلا واقع بینانه نیست. داری به هم میزنی اگر کسی خلاف این را به شما بگوید، به شما دروغ می گوید.

این چیزی است که من در مورد سخنرانی تیم کوک، مدیر عامل اپل در اوایل این ماه دوست دارم. کوک در گفتگو با جمعیتی از فارغ التحصیلان دانشگاه گالاودت در مورد مهمترین اصل رهبری صحبت کرد. : 

یک توصیه مهم دارم که می‌خواهم به اشتراک بگذارم. آنقدر مهم است که تنها نصیحتی است که امروز می خواهم به اشتراک بگذارم. و آن این است: هر کاری که انجام می‌دهید، با ارزش‌های خود رهبری کنید.

ببینید، به عنوان مدیرعامل با ارزش ترین شرکت روی زمین، کوک مسئول تیمی متشکل از ۱۸۰۰۰۰ کارمند یا بیشتر است که چیزهایی مانند آیفون را می سازند و می فروشند – موفق ترین محصول در تاریخ، خوب، همیشه تحت رهبری او، اپل به یکی از بزرگترین و سودآورترین شرکت های تا کنون. من فکر می کنم منصفانه است که بگویم او تجربه ای در زمینه رهبری دارد. وقتی او در مورد آن تجربه صحبت می کند، احتمالاً ارزش وقت گذاشتن شما برای گوش دادن را دارد.

کوک همچنین مدافع صریح چیزهایی است که اپل می گوید. ارزش دارد–چیزهایی مانند حریم خصوصی، محیط، و دسترسی. به گفته کوک، ارزش‌های اپل هر کاری را که این شرکت انجام می‌دهد هدایت می‌کند.

به همین دلیل است که این هفت کلمه —هر کاری که می‌کنید انجام دهید. با ارزش های خود رهبری کنید–ممکن است مهم ترین اصل رهبری باشد که تا به حال شنیده اید. می بینید که رهبری و ارزش ها از هم جدا نیستند.

توجه کنید که کوک نگفته است که از قدرت خود رهبری کنید. نگفت با دلت رهبری کن یا با اشتیاق. بسیاری از مردم در رابطه با آن چیزها در مورد رهبری صحبت می کنند، اما کوک رویکردی کمتر متعارف برای رهبری دارد. او می گوید با ارزش های خود رهبری کنید.

این بدان معنا نیست که چیزهای دیگر مهم نیستند. اما، رهبری از قدرت خود بدون احترام به ارزش های شما می تواند یک چیز خطرناک باشد. در مورد اشتیاق هم همینطور است.

از سوی دیگر، ارزش‌های شما، اصول راهنمای اصلی شما هستند که هر تصمیمی را که می‌گیرید، آگاه می‌کنند. کوک گفت: «منظور من از رهبری ارزش‌هایتان این است که باید تصمیم‌های بزرگ و کوچک، هر روز و هر روز را بر اساس درک عمیق از اینکه چه کسی هستید و به چه چیزی اعتقاد دارید، بگیرید.»

همه چیز باید با مقادیر شما شروع شود. از افرادی که استخدام می‌کنید، تا محصولاتی که طراحی می‌کنید، تا روشی که آنها را به فروش می‌رسانید، هر تصمیمی باید با توجه به اینکه شما چه کسی هستید و به چه چیزی اعتقاد دارید باشد. کوک ادامه داد:

“به عنوان یک شرکت، هدف ما همیشه ایجاد فناوری است که زندگی مردم را غنی می کند.” “و ما معتقدیم که تنها از طریق تمرکز بی‌وقفه بر ارزش‌هایمان می‌توانیم به آن هدف دست یابیم. به همین دلیل است که سخت تلاش می‌کنیم تا فناوری را در دسترس همگان قرار دهیم. چرا برای محافظت از حقوق اساسی حریم خصوصی مبارزه می‌کنیم و چرا دائماً در حال نوآوری هستیم. به محافظت از محیط زیست کمک کنید و دنیا را بهتر از آنچه ما پیدا کردیم ترک کنید.”

شما می توانید با تصمیماتی که اپل در مورد هر عددی می گیرد مخالف باشید. از چیزها با این حال، فکر می کنم واضح است که شرکت بر اساس آنچه می گوید ارزش دارد عمل می کند.

این شاید مهمترین درس باشد. به عنوان یک رهبر، زمان زیادی را صرف تصمیماتی خواهید کرد که بسیاری از مردم با آن موافق نیستند. اگر با ارزش‌های خود پیشرو باشید، ممکن است برخی از جزئیات را اشتباه بگیرید. شما همچنان مرتکب اشتباه خواهید شد، اما دانستن اینکه کار درست را انجام می‌دهید بسیار آسان‌تر است، زمانی که بدانید چه کسی هستید و به چه چیزی اعتقاد دارید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی