عمومی

استراحت کردن نباید استرس زا باشد

استراحت کردن نباید استرس زا باشد

به سرعت به امروز بروید و ما مشکل داریم. تعطیلات–با ریشه شناسی آن بر اساس عملیات جابه جایی از یک مکان به مکان دیگر- آنچه را که کارمندان از زمان تعطیلات خود نیاز دارند در بر نمی گیرد. تعطیلات باید در مورد شارژ مجدد و سم زدایی دیجیتالی باشد، نه فقط تخلیه یک مکان و عقب نشینی به مکان دیگر. در دنیای جدید کار، جایی که سفر به مکان‌های مختلف به صورت سهام در تجارت است و کار در تعطیلات هنجار، اصطلاح “تعطیلات” قدیمی به نظر می رسد.

اما مشکل، البته، بسیار عمیق تر است.

هزینه هماهنگی برای گرفتن مرخصی

مشکل با هزینه هماهنگی زیاد برای ساعت کردن زمان تعطیلات شروع می شود – a هزینه ای که اغلب تعطیلات را ساندویچ می کند. زمان منتهی به تعطیلات اغلب مملو از جلسات زیرا کارمندان سعی می کنند کارهایی را که باید در زمان مرخصی آنها انجام شود هماهنگ کنند. سپس، در انتهای دیگر، وقتی کارمندان برمی‌گردند، آن‌ها و سایرین تقویم‌هایشان را پر از جلسات می‌کنند تا به کارهای از دست رفته پاسخ دهند. تحقیق نشان می‌دهد که مزایای تعطیلات نسبتاً زود از بین می‌رود. بازگشت یک کارمند – حتی در هفته اول بازگشت.

پس راه حل چیست؟

در آزمایشگاه آسانا، یک اتاق فکر برای تحقیقات آینده ، جایی که من کار می کنم، اخیراً تحقیقاتی را با باب ساتون، استاد دانشگاه استنفورد برای درک اینکه چگونه زمانی که کارکنان در جلسات صرف می‌کنند، قبل و بعد از تعطیلات تغییر می‌کند. ما می‌خواستیم بررسی کنیم که آیا کارمندان می‌توانند این هزینه هماهنگی سنگین را جبران کنند یا خیر.

کارکنان به ما گفتند که قبل و بعد از این چقدر زمان پیاده‌روی کرده‌اند و چقدر در جلسات صرف کرده‌اند. زمان استراحت.

ما سه گروه مختلف از کارمندان را بررسی کردیم:

  1. کارمندان کسانی که به تعطیلات طولانی (یک هفته یا بیشتر در ماه مرخصی) رفته اند.

  2. کارمندانی که مرخصی متوسطی داشتند (۲ تا ۴ روز تعطیل در ماه).

  3. کارمندانی که مرخصی نداشتند یا خیلی کم مرخصی داشتند (۰ تا ۱ روز در ماه).

به نظر شما کدام گروه کمترین زمان را در جلسات قبلی و بعد از مرخصی آنها؟

فضیلت تعطیلات متوسط ​​در هر ماه

تا حدودی برعکس، کارمندانی که زمان متوسطی را مرخصی می‌گیرند، کمترین زمان را قبل و بعد از مرخصی‌شان در جلسات می‌گذرانند – حتی در مقایسه با کارمندانی که هیچ وقت مرخصی نمی‌گیرند یا کمترین زمان را دارند!

چرا اینطور بود؟ یک توضیح این است که وقتی افراد به میزان متوسطی مرخصی می‌گیرند، تنظیم حجم کاری (مانند تفویض اختیار یا اولویت‌بندی) برای جبران غیبت‌های کوتاه‌تر برایشان آسان‌تر است. در مقابل، زمانی که کارمندان در شرف مرخصی طولانی‌مدت هستند، تشخیص اینکه چگونه بار کاری خود را برای این مرخصی طولانی‌مدت تنظیم کنند، می‌تواند از نظر شناختی برای آنها دشوار باشد. یک واکنش متداول زانویی این است که برای یک سری جلسات قبل و بعد از تعطیلات برنامه ریزی شده برنامه ریزی کنید.

تحقیق ما نشان می‌دهد که به عنوان یک رهبر، تشویق به استراحت متوسط ​​در هر ماه می‌تواند راهی موثر برای کمک به کارمندان شما باشد. هزینه هماهنگی تعطیلات را شکست دهید.

زمان استراحت همگام و نیمه همگام   

هر چند تشویق به استراحت متوسط ​​راه حل کاملی نیست. تاکتیک دیگر شامل همگام سازی اوقات فراغت است.

در طول همه گیری، چندین شرکت تعطیلات همزمان را اجرا کردند. HubSpot یک هفته جهانی استراحت را در سال ۲۰۲۱ برای “پیشگیری و مبارزه با فرسودگی شغلی” معرفی کرد. خرده فروش مد Zalando  یک “zacation” را به عنوان یک “وقفه جمعی” معرفی کرد که پنج روز در شروع ماه اوت و لیست ادامه دارد

با این حال، کسب‌وکارها – به‌ویژه در شرایط اقتصادی امروزی – بیشتر و بیشتر تمایلی به تعطیلی کامل کارها برای تعطیلات سراسری شرکت ندارند. راه حل دیگر چیزی است که من به آن زمان استراحت نیمه همگام می گویم.

شرکت تجزیه و تحلیل محل کار Humanyze–متولد آزمایشگاه رسانه MIT–زمان مرخصی نیمه هماهنگ را دوباره در ۲۰۱۷٫ از هر یک از کارمندان خواسته شد تا یک هفته رای دهند که می‌خواهند در تابستان از کار خارج شوند. آرا با هم جمع شدند و دو هفته پرطرفدار مشخص شدند. نیمی از شرکت یک هفته و نیمی دیگر هفته (با اولویت افرادی که یک هفته را بر هفته دیگر ترجیح می دهند) اختصاص داده شد. بن وابر، بنیانگذار، منعکس می کند که “آزمایش” “به طور خارق العاده ای موفق بود.”

برای ادعای آن نامگذاری کنید

صرف نظر از راه حلی که اجرا می کنید، صرفاً ارائه زمان مرخصی به کارکنان خود دیگر کافی نیست. مسئولیت ایجاد فرآیندها، شیوه ها و هنجارهایی که به کارکنان کمک می کند هزینه های هماهنگی تعطیلات را کاهش دهند، به عنوان یک رهبر بر عهده شماست. زمان استراحت نیمه یا کاملاً هماهنگ ممکن است راه حل عالی برای سازمان شما باشد.

و در حالی که شما روش‌های تعطیلات خود را دوباره به‌روزرسانی کنید، شاید در نظر داشته باشید که عبارت «تعطیلات» را با اصطلاحی مانند «زمان استراحت مجدد» یا «هفته استراحت» جایگزین کنید تا نتایجی را که شما به‌عنوان یک رهبر باید به کارکنانتان کمک کنید، تشویق کنید. گاهی اوقات باید آن را برای کارمندان خود نام گذاری کنید تا بتوانند آن را ادعا کنند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی