عمومی

استارباکس فقط یک حاکمیت شرکتی داشت ذوب شدن هیئت مدیره شما باید توجه داشته باشد

استارباکس فقط یک حاکمیت شرکتی داشت
ذوب شدن هیئت مدیره شما باید توجه داشته باشد

گفتن این موضوع برایم عذاب آور است — زیرا من عاشق تعمیر روزانه کافئین استارباکس هستم — اما شرکت به تازگی سهامداران را ناامید کرده است. . هیئت مدیره استارباکس نتوانست مهم ترین مسئولیت حاکمیت شرکتی خود را انجام دهد: برنامه ریزی جانشینی مدیرعامل.

روز دوشنبه، هوارد شولتز، استارباکس رئیس (و کاندیدای سابق ریاست جمهوری ایالات متحده)، به وال استریت ژورنال گفت که این شرکت هیچ نامزد داخلی را برای انتصاب مدیرعامل بعدی خود در نظر نمی گیرد. درموردش یک لحظه فکر کن. از هزاران نفر از مدیران و مدیران اجرایی شرکت — و ده ها میلیون دلاری که شرکت با افتخار صرف توسعه رهبری — هیئت مدیره استارباکس مشخص کرده و به طور عمومی اعلام کرده است که یک نفر در شرکت قادر به ارتقاء داخلی برای پر کردن جایگاه مدیرعامل نیست. توسعه رهبری طرف مقابل همان سکه برنامه ریزی جانشین پروری است. استارباکس از هر دو طرف شکست خورده است.

این یک فروپاشی بزرگ و در سطح هیئت مدیره است. سرها باید بچرخند.

شولتز سعی کرد این انتقاد را منحرف کند و به Journal گفت که این شرکت به “نوع متفاوتی نیاز دارد” رهبر” و هیچ مدیر اجرایی نمی توانست تغییرات اساسی پیش روی کسب و کار را پیش بینی کند. من به این BS می گویم.

اینطور نیست که Starbucks در حال ایجاد موشک بعدی به مریخ یا الگوریتم های هوش مصنوعی برای Google باشد. قهوه، چای، و سایر نوشیدنی‌های خوشمزه را به خاطر بهشت ​​می‌فروشد. مطمئناً، ذائقه مصرف‌کننده در حال تغییر است و همه‌گیری جهانی اصول کسب‌وکار را تغییر داده است. اما این واقعیت آشکار برای همه صادق است — شرکت هایی با همه شکل ها و اندازه ها. و بسیاری از هیئت‌های مدیره قبلاً رویکرد خود را برای برنامه‌ریزی جانشین پروری به‌روزرسانی کرده‌اند، تشخیص داده‌اند. مهارت‌های رهبری جدید مورد نیاز است، و اکنون به استعدادهای داخلی و با پتانسیل بالا کمک می‌کند تا قبل از انتقال واقعی مدیرعامل، بر این شایستگی‌ها تسلط پیدا کنند.

شولتز احتمالاً این را بهتر از هر کسی می داند. او هم دانش آموز و هم معلم رهبری است. او به معنای واقعی کلمه یک استاد کلاس با موضوع توسعه رهبری تدریس کرد. او در همان کلاس بر اهمیت فرهنگ شرکتی تاکید کرد. من بیشتر از این نمی توانستم موافق باشم.

شولتز و هیئت مدیره ستاره باکس استارباکس، باید از خطرات باورنکردنی اتکای صرف قدردانی کنند. نامزدهای مدیر عامل خارجی، که در شرکت تحت آزمایش استرس قرار نگرفته‌اند و ممکن است شخصیت و سبک رهبری آنها توسط فرهنگ منحصربه‌فرد سازمان کاملاً رد شود، همان‌طور که اگر گروه خونی آنها دقیقاً یکسان نباشد، پیوند عضو را می‌توان رد کرد.

امید است که فروپاشی جانشینی مدیرعامل استارباکس یک آهنگ آژیر برای سایر هیئت مدیره باشد. اختلال در صنعت بعد از صنعت اتفاق می افتد، و فرآیند برنامه ریزی جانشین پروری شما احتمالاً اگر به یک بازنگری کامل نباشد، نیاز به تنظیم دقیق دارد. با دقت بیشتری در مورد انواع مهارت‌های رهبری فکر کنید که مدیران عامل آینده نه تنها به مدیریت اختلالات نیاز دارند، بلکه آنهایی هستند که اختلال واقعی را ایجاد می‌کنند. برای سرقت عبارتی از یکی از کتاب های جدید مورد علاقه من در مورد رهبری، هیئت مدیره باید یک خط لوله ایجاد کنند رهبران عمدی اخلالگر. در غیر این صورت، سرنوشت آن‌ها این است که به ناجی‌های شرکتی خارجی تکیه کنند که بسیار اندک هستند. و این خطرناک ترین استراتژی از همه است. این علم موشکی نیست قبل از اینکه خیلی دیر شود، همین الان شروع به توسعه ستاره های داخلی کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی