عمومی

استارباکس در آستانه ایجاد یک تغییر بحث برانگیز است برنامه پاداش و برخی از مشتریان آن را دوست خواهند داشت

استارباکس در آستانه ایجاد یک تغییر بحث برانگیز است
برنامه پاداش و برخی از مشتریان آن را دوست خواهند داشت

در روز سه شنبه، استارباکس درآمدهای فصلی خود را اعلام کرد، و

Starbucks به نظر می رسد از مشکلات پیش روی دیگر شرکت های رستوران اجتناب کرده است، بیشتر به این دلیل که مشتریانش همچنان به برای نوشیدنی های قهوه پول خرج کنید – به خصوص نوشیدنی های سرد و منجمد. این خبر خوبی برای مؤسس و مدیر عامل شرکت برای-سومین بار، هاوارد شولتز.

من حدس می‌زنم، از نظر فنی، شولتز این بار مدیرعامل موقتی است، اما این مانع او از راه‌اندازی چیزی نشده است. آن را “اختراع مجدد” زنجیره قهوه می نامد. به عنوان مثال، شولتز اعلام کرد که در روز سرمایه گذار، تغییرات عمده ای را در برنامه پاداش خود اعمال می کند.

“ما روی یک ابتکار دیجیتال جدید بسیار هیجان انگیز کار کرده ایم که بر بستر دیجیتال پیشرو در صنعت فعلی ما به روش های جدید و نوآورانه ساخته شده است. شولتز در طول این تماس گفت: همه حول محور قهوه و مهم‌تر از همه، وفاداری است که در روز سرمایه‌گذار نشان خواهیم داد.

برنامه جوایز Starbucks Stars این شرکت، از هر نظر، یک موفقیت بزرگ است. این شرکت به هنر جوایز گیمیفیکینگ برای خرج کردن پول در کافی شاپ هایش تسلط پیدا کرده است. بر اساس نتایج شرکت، به نظر می رسد که کار می کند.

مطمئن نیستم چرا می خواهید با چیز خوبی است، اما به نظر می رسد استارباکس نمی تواند در برابر ورود به جدیدترین شوق مقاومت کند. شولتز در ادامه توضیح داد:

ما معتقدیم که این ابتکار جدید دیجیتالی با قابلیت web3 به ما این امکان را می دهد برای ایجاد مدل تعاملی جوایز استارباکس فعلی با رویکرد هزینه‌های قدرتمندش برای کسب ستاره‌ها و در عین حال روش‌های جدیدی برای تعامل عاطفی با مشتریان، گسترش جامعه رتبه سوم دیجیتال ما، و ارائه مجموعه گسترده‌تری از جوایز، از جمله منحصر به فرد تجربه‌هایی که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید به دست آورید، با ادغام اکوسیستم دیجیتالی Starbucks Rewards با کلکسیون‌های دیجیتال مارک Starbucks به عنوان پاداش و عنصر ایجاد جامعه.

چیزهای زیادی برای باز کردن در آن نقل قول وجود دارد. اول، استارباکس می‌گوید در حال راه‌اندازی یک «ابتکار دیجیتالی جدید با قابلیت web3» است. این یک حرکت خطرناک برای برندی مانند استارباکس است. حداقل بگوییم Web3 بحث برانگیز است.

بیشتر به این دلیل است که — برای بسیاری از افراد — web3 مترادف با رمزنگاری است که در این مرحله اساساً یک کلاهبرداری است. در اینجا نمی توان گفت آیا چیزهای دیگری به غیر از رمزنگاری در دنیای وب ۳ وجود ندارد، فقط این است که هیچکس که در راه رها کردن یک بچه در تمرین فوتبال به توقف در استارباکس فکر می کند، به هیچ یک از آنها فکر نمی کند.

در همان زمان، گروه دیگری از مشتریان وجود دارند که احتمالاً این کار را دوست خواهند داشت. عبارت کلیدی “کلکسیون های دیجیتال” است. یا به عبارت دیگر، استارباکس آماده می شود تا NFT ها را در برنامه پاداش خود بگنجاند. به‌جای دریافت ستاره‌ها برای یک Carmel Frappuccino رایگان، می‌توانید آن‌ها را با چیزی بسیار کمتر مفید مانند نمایش دیجیتالی قهوه منجمد ذخیره شده در بلاک چین مبادله کنید.

هدف – برای استارباکس – ایجاد “روش های جدید برای درگیر کردن عاطفی مشتریان” است. در وهله اول تمام هدف Starbucks Stars همین است. و، این یک استراتژی عالی است.

یکی از قدرتمندترین کارهایی که می توانید برای ایجاد وفاداری به برند انجام دهید این است که مشتریان خود را از نظر احساسی درگیر کنید. استارباکس همیشه چیزی فراتر از فروش قهوه بوده است. همیشه در مورد ایجاد یک تجربه – یک احساس – یک احساس بوده است.

موضوع این است که احساسات در هر دو طرف پیش می روند. چیزهای کمی وجود دارند که به شدت وب۳ احساسات را ایجاد می کنند. برخی از افراد اصلاً این حرکت را دوست ندارند. این ریسکی است که به نظر می رسد استارباکس مایل به پذیرش آن است.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی