عمومی

از سخنرانی عمومی می ترسید؟ 7 نکته برای انجام آن به خوبی

از سخنرانی عمومی می ترسید؟ ۷ نکته برای انجام آن به خوبی

اولین “نامزدی” من در مهدکودک کودکانم بود. آنقدر عصبی بودم که زانوهایم میلرزیدند و انگشتانم در میان یادداشت های فراوانی که مدام به آنها اشاره می کردم در هم می چرخیدند. منصفانه است که بگویم من خیلی بیشتر بر روی خودم متمرکز بودم – تأثیر خوبی بگذارم و خودم را احمق نکنم – تا افراد حاضر در اتاق. هر سه آنها.

این یک شروع متواضعانه بود. از آن زمان، من با هزاران مخاطب صحبت کرده ام (بله، تعداد افزایش یافته است)، و من بهتر شده ام. لحظه واقعی آها یک روز در کلمبوس، اوهایو اتفاق افتاد، زمانی که یک مشکل فنی من را بدون هیچ صفحه اسلاید یا یادداشت بلندگو رها کرد. عصبی از بهم ریختگی رفتم تو حموم و نمازمو خوندم: «خدایا بازم من. توصیه ای دارید؟»

مثل همیشه، یک زمزمه الهی: «تو چیزهایت را می‌دانی، مارگی. شما به آن یادداشت ها نیاز ندارید. فقط برای خدمت صحبت کنید و همه چیز خوب خواهد بود.”

و شد. در واقع، این بهترین ارائه ای بود که تا به حال ارائه داده بودم. بیشتر از قلب، کمتر از سر.

افراد بی‌شماری از من در مورد نحوه با اطمینان بیشتری در مقابل دیگران صحبت کنید. آنها اغلب داستان های اضطراب مطلق را به اشتراک گذاشته اند. مردی اعتراف کرد که قبل از صحبت با همکارانش در یک کنفرانس سالانه حرفش را زده است. پس از اینکه رئیسش از او خواست پیش فروش بزرگ را به یک مشتری اصلی هدایت کنید. دیگری به اشتراک گذاشت که چگونه “اگر مجبور باشم بلند شوم و کاری را که شما انجام دادید انجام دهم، می‌میرم.”

در حالی که من مطمئن هستم که او می‌دانست که واقعاً نمی‌میرد، زبان او نشان‌دهنده سطح ترس مردم از صحبت کردن است. ترس از قرار گرفتن در معرض. ترس از رد شدن. ترس از انتقاد، تمسخر و تحقیر اجتماعی یا شغلی. این ترس‌ها ممکن است منطقی نباشند، اما بسیار واقعی هستند و اغلب باعث ایجاد حس شدید آسیب‌پذیری می‌شوند.

توصیه شماره یک من به کسانی که به دنبال مشاوره سخنرانی در جمع هستند، همان توصیه ای است که به هرکسی که می خواهد با قدرت، حضور و تأثیرگذاری بیشتر صحبت کند، می کنم. این است:

درباره خودت نساز.

البته، اگر زانوهای شما از این فکر که مجبور هستید حتی با یک نفر صحبت کنید شروع به لرزیدن کند یا شغل شما متکی به فروش و فروش باشد، ممکن است کمی خیلی ساده به نظر برسد. اما این درست است.

وقتی آنچه را که در مورد خود می‌گویید می‌سازید، از صحبت کردن به روش‌هایی جلوگیری می‌کند که نحوه تأثیرگذاری کلمات شما بر دیگران را بهینه می‌کند. از قضا، هرچه هنگام صحبت کردن، تمرکز کمتری روی خدمت به خود داشته باشید، در واقع بیشتر انجام می دهید.

در اینجا کلیدهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند شجاعت صحبت کردن را پیدا کنید از دیگران به گونه‌ای که موجب احترام، گسترش اقدامات و بهبود نتایج برای همه شود. که در نهایت، دلیل اصلی برای همیشه باز کردن دهان شماست!

۱٫ بالاترین قصد خود را تنظیم کنید.

آنچه از دل می آید، بر قلب می آید. بنابراین در مورد بالاترین نیت خود برای افرادی که با آنها صحبت می کنید و برای هر کسی که ممکن است به طور غیرمستقیم تحت تأثیر گفته های شما قرار بگیرد، شفاف سازی کنید. به خاطر داشته باشید، صحبت شما این نیست که درخشش خود را ثابت کنید، طرفداران را به خود جلب کنید، خود را “درست” کنید یا دیگران را “درست” کنید، بلکه به این معنی است که اوضاع را بهتر کنید.

اگر سخنان شما صرفاً از غرور، تکبر یا منیت سرچشمه می‌گیرد، تقریباً مطمئناً واکنشی را در دیگران ایجاد می‌کند که به هدف شما کمک نمی‌کند. و در حالی که جذب طرفداران پرخاشگر ممکن است نتیجه حرف شما باشد، اگر هدف اصلی شما باشد، نفس شما اعتبار شما را تضعیف خواهد کرد.

۲٫ پیام های اصلی خود را محدود کنید.

آن را ساده نگه دارید. مردم فقط می توانند اطلاعات زیادی را هضم کنند. پیام اصلی که می خواهید مردم به خاطر بسپارند چیست و اقدامات اصلی که می خواهید آنها انجام دهند چیست؟ آن را باریک کنید و غرق نکنید. اگر مردم از ارائه شما دور شوند و احساس کنند که فقط از یک شلنگ آتش نشانی نوشیدند، به کسی خدمت نمی کنید.

اگر از اسلایدها برای نشان دادن نکات خود یا انتقال داده‌ها استفاده می‌کنید، در مقابل تمایل به پر کردن هر ذره فضا با تمام دانش در ذهن خود مقاومت کنید. به سرعت توجه خود را از دست خواهید داد کمتر، بیشتر است.

۳٫ نشان دهید، فقط بگویید.

چند ماه پیش، با شوهر دوست جدیدی آشنا شدم. فوراً گفت: «اوه، قبلاً همدیگر را ملاقات کرده‌ایم. فقط به طور خلاصه شما سخنران افتتاحیه کنفرانس فروش شرکت من بودید. داستان تصادف موتور برادرت را به خاطر دارم.» او در ادامه به اشتراک گذاشت که چگونه آن داستان به او یاد داده است که چگونه زمانی که قرار نیست همه چیز برنامه ریزی شود، «قالب مجدد» کند.

نکته: مردم داستان ها را به خاطر می آورند، نه آمار. اگر من فقط در مورد علم چارچوب بندی مجدد صحبت می کردم، او مدت هاست که یک نکته کلیدی از صحبت های من را فراموش کرده است. بنابراین داستان‌های خود یا دیگران را به اشتراک بگذارید و در صورت لزوم، طنز را القا کنید. فقط آنها را مرتبط کنید تا پیام اصلی شما را تقویت کنند.

۴٫ متواضع و معتبر باشید.

قبل از اینکه مردم تصمیم بگیرند در مورد آنچه شما باید بگویید چه فکری می کنند، تصمیم می گیرند که در مورد شما چه فکری می کنند. مطمئن باشید، هیچ کس با کسی که به ظاهر پرمدعا یا پر از درخشش خودش برخورد می کند، گرم نمی شود. مردم می خواهند انسان را بشناسند نه قهرمان را. بر این اساس، ما از طریق آسیب‌پذیری‌مان بسیار عمیق‌تر از پیروزی‌مان، بیشتر از طریق داستان‌های اشتباهات و ناامیدی‌هایمان به دیگران متصل می‌شویم تا داستان‌هایی که در بار اول افتخار را به دست می‌آوریم یا میخکوب می‌کنیم.

پس سفر خود را به اشتراک بگذارید—اما نقاط برجسته را با کم نورها، موفقیت با شکست ها، اوج ها را با کار سخت و شلوغی متعادل کنید. این موضوع اهمیت داشتن ارزش و باور به ارزش خود. این فقط به معنای صحبت کردن با فروتنی، کنجکاوی و اصالت است.

۵٫ با شهود خود هماهنگ شوید.

یادگیری اتاق خواندن مهارتی است که زمان می برد. شما آن را به سادگی با حضور در برابر کسانی که فضای شما را به اشتراک می گذارند، قرار دادن خود به جای او و تنظیم آن “حس ششم” برای دیدن و احساس جهان مانند آنها می سازید. به نظر شما چه چیزی بر ذهن مردم سنگینی می کند؟ چه مکالماتی رخ نمی دهد؟ با چه احساساتی دست و پنجه نرم می کنند؟ چه نیازهای برآورده نشده، ناامیدی و ترسی بین آنها و اقداماتی که به آنها خدمت می کند وجود دارد؟

ممکن است فقط یک تصور باشد. بهش اعتماد کن. و سپس مایل باشید آنچه را که می گویید تنظیم کنید تا با نگرانی های ناگفته صحبت کنید. می تواند یک سخنرانی خوب را به یک سخنرانی درخشان تبدیل کند.

۶٫ تجسم قدرت.

وجود شما با صدای بلندتر از کلمات شما صحبت می کند. بنابراین به نحوه حضور خود در مقابل دیگران توجه کنید – به حضوری که در اتاق یا روی صحنه می آورید. فیزیولوژی شما بر روانشناسی شما تأثیر می گذارد. آیا خود را به عنوان کسی که ارزش حرفی که قرار است بگویند می داند می داند؟ این به معنای پف کردن خود یا قرار دادن ماسک نیست. این در مورد قدم گذاشتن در قدرت شما برای تجسم اصالت است.

وضعیت خود را تغییر دهید تا صاف و بلند بایستید. چند نفس عمیق بکشید و با زمین زیر پای خود وصل شوید. مالک فضای خود و حق حضور در جایی که هستید باشید. هنگام برقراری تماس چشمی با دیگران، صورت خود را نرم کنید و با چشمان خود لبخند بزنید. سپس با لحن صدایی آرام و مطمئن صحبت کنید که نشان دهنده احترام شما به دیگران، خودتان و تمایل خالصانه شما به خدمت باشد. پس از همه، اگر واقعاً چیزی وجود دارد که می خواهید بگویید، به احتمال زیاد افرادی هستند که واقعاً نیاز به شنیدن آن دارند.

۷٫ به خودتان اجازه دهید که بهتر شوید.

صحبت کردن در مقابل مخاطبان به روشی که درگیر و تأثیرگذار باشد یک مهارت است. مانند همه مهارت‌ها، می‌توان آن را توسعه داد و با تمرین تسلط یافت. پس منتظر نمانید تا ۱۰۰% مطمئن شوید که می خواهید با قدرت تونی رابینز، کاریزمای بیل کلینتون یا ظرافت اپرا صحبت کنید قبل از اینکه دهان خود را باز کنید. ممکن است تمام زندگی خود را منتظر بمانید. درعوض تصمیم بگیرید که به خود اجازه دهید به هر تعامل یا ارائه اکتفا نکنید، بلکه فقط در آنها بهتر شوید.

یادتان باشد، این به شما مربوط نیست!

صدای شما مهم است. نظرات شما مهم است هرگز در آن شک نکنید. یا خودت در عوض، یک نفس عمیق بکشید، به خود اعتماد کنید و سپس دهان خود را برای اطلاع رسانی، ارتقاء و پیشرفت باز کنید.

در نهایت، این کار کم و بیش از این دشوار نیست.

این مقاله در اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شده و به روز شده است. عکس از جاکوب لوند/Shutterstock 

Margie Warrell edit2 150x150 - از سخنرانی عمومی می ترسید؟ 7 نکته برای انجام آن به خوبی

مارگی وارل، نویسنده پرفروش و مادر چهار فرزند، در مأموریتی است که مردم را برای زندگی و رهبری شجاعانه‌تر تشویق کند. مارگی از دوران کودکی خود در مناطق روستایی استرالیا، به سختی در ایجاد شجاعت به دست آورد. بینش او همچنین با کار او با رهبران پیشرو از ریچارد برانسون تا بیل ماریوت و سازمان‌هایی از ناسا تا گوگل شکل گرفته است. بنیانگذار Global Courage، میزبان پادکست Live Brave و عضو هیئت مشاوران دانشکده تجارت فوربس، مارگی به تازگی پنجمین کتاب خود را منتشر کرده است You’ve Got This! قدرت تغییر دهنده زندگی اعتماد به خود. او مایل است از شما در www.margiewarrell.com حمایت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی