عمومی

تحقیقات جدید هوش مصنوعی نشان می دهد که دنیای ما خسته کننده تر می شود و رنگارنگ کمتر

تحقیقات جدید هوش مصنوعی نشان می دهد که دنیای ما خسته کننده تر می شود
و رنگارنگ کمتر

روز پیش، با اکراه پذیرفتم که آخرین فیلم “Trolls 2” را با ۴ سال عمرم تماشا کنم. -قدیمی دقایقی بعد، به سرعت متوجه شدم که در مورد تلنگر با موهای دیوانه اشتباه قضاوت کردم. تا جایی که فیلم های بچه گانه، این خیلی خوب بود. به خصوص صحنه پایانی بود که به من چسبید.

(هشدار اسپویل برای والدین و مهدکودک هایی که در حال مطالعه هستند. این …)

این اتفاق می افتد. همانطور که درام در سراسر پادشاهی ترول ها می گذرد، ۶ سیم موسیقی – هر یک نماینده یک قبیله ترول – در نبرد بین قبیله پاپ و قبیله راک آسیب می بینند. ناگهان هزاران ترول رنگی پر جنب و جوش به رنگ خاکستری خاموش در می آیند. همه آنها یکسان به نظر می رسند، رنگ هایشان ناپدید شده است.

بدون سرزندگی، بدون منحصر به فرد بودن. همه جا بی آلایش.

همانطور که پیداست، دنیای ما – اقلام و اشیاء موجود در آن – در حال شروع است. شبیه صحنه پایانی فیلم ترول ها: رنگ خاکستری، بی رنگ، صاف، همه یکسان.

همه رنگ ها کجا رفته اند؟

طبق تحقیقات اخیر هوش مصنوعی، رنگ ها در حال ناپدید شدن هستند. الگوریتم در این مطالعه تغییرات رنگ را در طول زمان ردیابی کرد و هزاران مورد را از سال ۱۸۰۰ تاکنون ثبت کرد. دو قرن پیش، ترکیبی از رنگ‌های مختلف وجود داشت که رنگ‌های سیاه/سفید/خاکستری حدود ۱۵ درصد از همه موارد را نشان می‌داد.

امروزه همه چیز خاکستری شده است: جهان ما (در مجموع حدود ۶۰٪) تحت تسلط اجسام است، اقلام و موادی که سیاه، سفید یا خاکستری هستند. به‌عنوان یک نمونه، خودروها را در نظر بگیرید.

ماشین‌ها را در نظر بگیرید. هفتاد درصد از تمام خودروهای تازه تولید شده سیاه، سفید یا خاکستری هستند. دکوراسیون داخلی چطور؟ محبوب ترین رنگ فرش خاکستری است. محبوب ترین رنگ ها نام هایی مانند “مه”، “مه” و “کتانی” دارند.

در یک دنیای مبتنی بر داده، همه چیز استاندارد می شود، زیرا الگوریتم های ما به ما می گویند این چیزی است که مردم در کل دوست دارند. ترجیحات فردی ما «به میانگین پسرفت می کنند». حتی برای استانداردهای ما نیز صادق است زیبایی. با توجه به داده‌های مربوط به «متوسط ​​بودن»، وقتی شما گروه بزرگی از ترجیحات شخصی افراد را برای جذابیت جمع‌آوری می‌کنید، در نهایت یک ترکیب ۳۲ تصویری را به عنوان جذاب‌ترین مورد قضاوت می‌کنیم.

زیبایی در چشم بیننده بسیار زیاد است.

اهمیت رنگ و منحصر به فرد بودن برای برندها

ما این میانگین را می بینیم پدیده ای که با حروف و فونت برند اتفاق می افتد. در فضای لوکس، لوگوتایپ های تزئینی منحصر به فرد در فضای لوکس همه به یک حروف مشکی همگن و ساده تبدیل شده اند، نه یک سریف در چشم.

مطمئناً Burberry و Balenciaga گروه های تمرکز و تحقیقات بازار خود را برای توجیه این تغییر انجام دادند. اما مشکل در همین جاست. به هر حال، وقتی رویکرد میانگین‌گیری داده را در پیش می‌گیرید، این همان چیزی است که به دست می‌آورید: یکسانی در کل.

برای برندها و مشاغلی که به دنبال متمایز کردن خود هستند، در اینجا یک درس ارزشمند وجود دارد. در کتاب “ما همه عجیب و غریب هستیم، بازاریاب ست گودین خارق العاده ما را وادار می کند که عمداً متفاوت و غیرعادی باشیم… در واقع: عجیب و غریب. همانطور که یکی از مدیران Google در در بررسی کتاب، “گودین بیان می‌کند که تنها یک چیز بدتر از متوسط ​​بودن وجود دارد – آن متوسط ​​بودن و جدید یا خاص بودن آن است.”

داده‌ها و فناوری می‌توانند ابزار قدرتمندی در عصر آینده‌نگر در آن باشیم. اما وقتی کورکورانه از قانون میانگین‌گیری اعداد پیروی می‌کنیم و از آن برای غلبه بر قدرت خلاقیت خود استفاده می‌کنیم، برندها، کسب و کار ما و خودمان در معرض خطر یکسان به نظر رسیدن هستیم. من می گویم: بیایید رنگ هایمان را حفظ کنیم.

صحنه پایانی فیلم “Trolls 2” با پایان می یابد. ملکه پاپی از قبیله پاپ، استادیوم ترول‌های خاکستری‌شده را رهبری می‌کند و در مورد ارزش دادن به منحصر به فرد بودن، آواز می‌خواند. موجی از رنگ های پر جنب و جوش به پادشاهی ترول ها باز می گردد. فقط می توانیم امیدوار باشیم که همین پایان برای ما اتفاق بیفتد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی