خبر

چرا واردات خودرو از هند مطرح شد؟

چرا واردات خودرو از هند مطرح شد؟

352537 683 - چرا واردات خودرو از هند مطرح شد؟
اقتصاد۲۴– رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با اشاره به وجود چهار هزار شرکت قطعه‌سازی خودرو در این کشور گفت: هند می‌تواند نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه را تامین کند.
رئیس این کمیته گفت: خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر در هند تولید می‌شود که قیمت هر کدام بالغ بر ۱۰ هزار دلار است.

چرا ایران هند را برای خرید خودرو انتخاب کرد؟

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: ممکن است ایران قصد دور زدن تحریم‌ها را داشته باشد . ایران و هند رابطه تجاری نفتی دارند. به نظر می‌رسد ایران می‌خواهد این خودروها را بجای طلب خود وارد کشور کند. البته ممکن است به دلیل ارزان‌قیمت بودن خودروهای هندی، ایران چنین تصمیمی گرفته است.


بیشتر بخوانید:  هند به ایران خودرو برقی می‌فروشد؟


او ادامه داد: افراد صاحب رانت در پشت پرده، پیش از تصویب قوانین برای جبران طلب خود سفارش خودروها را می‌دهند. این اقدام برای افراد صاحب رانت صرفه دارد که خودروهایی با قیمت پایین‌تر، اما بجای طلب خود، وارد کشور کنند.

آیا خودروهای هندی کیفیت خوبی دارند؟

این کارشناس صنعت خودرو افزود: صنعت خودروسازی هند محدود به مونتاژ خودروهای ژاپنی و سوزوکی است. خودروی ساخت هند وجود ندارد و تنها موتور سیکلت در این کشور تولید می‌شود. خودروهایی نیز که در این کشور تولید می‌شود کیفیت جالبی ندارند.

چه خودروهایی می‌توان وارد کرد؟

گفته شد قیمت این خودروهای برقی هندی ۱۰ هزار دلار قیمت دارند. آیا با این مبلغ می‌توان خودروهایی با کیفیت بالاتر وارد کرد؟

نادری توضیح داد: ایران می‌تواند از ژاپن و کره خودروهای برقی با کیفیت‌تری وارد کند. البته باید توجه کرد که با ۱۰ هزار دلار نمی‌توان خودروی باکیفیتی وارد کرد. برای وارد کردن این خودروی باکیفیت، باید حداقل ۲۰ هزار دلار هزینه کرد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی