عمومیمقالات

ارزش خالص من چقدر است؟

ارزش خالص من چقدر است؟

دانستن اینکه آیا با پول خود پیش می روید یا عقب می مانید می تواند چالش برانگیز باشد، اما درک ارزش خالص شما می تواند راهی عالی برای کمک به شما باشد تا ببینید در چه جایگاهی هستید. اگرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما محاسبه دارایی خالص شما یک راه آسان برای مشاهده نمای کلی از وضعیت مالی شما است. بسیاری از افراد روی یک یا دو حوزه مالی خود تمرکز می‌کنند، اما به تصویر بزرگ نگاه نمی‌کنند و تأیید می‌کنند که در کل در مسیر درستی حرکت می‌کنند.

محاسبه دوره‌ای دارایی خالص می‌تواند به شما کمک کند. روندها را ببینید و به شما اجازه می‌دهد زمانی که اوضاع از مسیر خارج می‌شود، اصلاح کنید.

ارزش خالص چیست؟< /h2>

ارزش خالص شما همان چیزی است که پس از ترکیب همه دارایی‌ها و کم کردن بدهی‌های ترکیبی‌تان باقی می‌ماند.

ارزش خالص شما می‌تواند مثبت یا منفی باشد، یا دارایی‌ها و بدهی‌های شما ممکن است برابر با هر یک باشد. دیگر، ارزش خالص شما را صفر می کند. شما عموماً می خواهید تا حد امکان بالا باشد، به این معنی که دارایی های شما بیش از هر بدهی یا بدهی است.

اگر دارایی خالص شما باشد:

  • مثبت: به این معنی است که ارزش دارایی های شما بیشتر از آن چیزی است که به وام دهندگان یا طلبکاران مدیون هستید. . شما تمام بدهی خود را پوشش می دهید و هنوز مقداری باقی مانده به عنوان بالشتک برای مواقع اضطراری یا پس انداز و سرمایه گذاری دارید. ارزش خالص مثبت نشانه سلامت مالی است. هر چه تعداد شما بیشتر باشد، عملکرد بهتری دارید.
  • منفی: اگر بدهی شما از کل دارایی های شما بیشتر باشد، دارای ارزش خالص منفی هستید و بالشتک مالی برای مواقع اضطراری نداشته باشید. ممکن است بیشتر از درآمدتان خرج کنید و از کارت های اعتباری برای کمک به پوشش هزینه ها استفاده کنید.
  • صفر: اگر همه دارایی های خود را جمع کنید و بدهی ها و رسیدن به صفر، بدهی و درآمد را متعادل می کنید. برای مواقع اضطراری چیزی باقی نمانده است، اما بیش از درآمدتان خرج نمی کنید. ارزش خالص صفر در مسیر درستی قرار دارد، اما احتمالاً باید هزینه های خود را کاهش دهید یا برای آینده آماده شوید.

اگر ارزش خالص صفر یا منفی دارید، وحشت نکنید. مدتی را به طوفان فکری برای کاهش هزینه ها و کسب درآمد بیشتر اختصاص دهید، اما با خود صبور باشید. به یاد داشته باشید: این فقط یک عکس فوری از وضعیت مالی شما است و نشانی از ارزش شما به عنوان یک شخص نیست.

نحوه محاسبه ارزش خالص

برای محاسبه ارزش خالص خود، شما باید بدانید چه چیزی دارید و چه چیزی مدیون هستید.

دارایی های من چیست؟

< دارایی های شما اقلامی هستند که ارزشی برای تصویر مالی شما فراهم می کنند. دارایی‌های شما می‌توانند نقد شوند (مانند پول نقد یا حساب جاری) یا غیر نقد شوند (مانند ماشین، جواهرات یا خانه شما) تا زمانی که بتوانید در صورت نیاز آنها را بفروشید.

لیستی از دارایی‌های مالی و فیزیکی خود ایجاد کنید. . یک تخمین تقریبی از ارزش هر مورد اضافه کنید و سعی کنید تا حد امکان به ارزش واقعی نزدیک شوید. وقتی شک دارید، محافظه کار باشید. شما در حال تلاش برای به دست آوردن یک تصویر مالی دقیق هستید، که اگر بیش از حد آنچه دارید، نمی توانید انجام دهید.

دارایی های شخصی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • پول نقد< /li>
  • بررسی و حساب‌های پس‌انداز
  • اوراق پس‌انداز
  • سهام و سایر سرمایه‌گذاری‌ها
  • گواهی‌های سپرده (CD)
  • برنامه های پس انداز دانشگاه
  • ۴۰۱(k) و سایر حساب های بازنشستگی شما
  • ارزش نقدی هر بیمه نامه زندگی
  • وسایل نقلیه (اتومبیل، کامیون، RV، قایق) و غیره)
  • ارزش فعلی هر خانه یا املاکی که دارید
  • جواهرات
  • عتیقه جات
  • لوازم الکترونیک
  • مبلمان
  • لوازم خانگی

در حالی که ممکن است بسیاری از دارایی‌های شما گران بوده یا ارزش احساسی داشته باشند، فقط مواردی را شامل می‌شوند که می‌توانید به صورت نقدی بفروشید اگر در موقعیت سخت.

بدهی های من چیست؟

بدهی ها بدهی هایی هستند که شما به دیگران مدیون هستید، مانند وام یا موجودی در کارت اعتباری. برای محاسبه کل بدهی مالی خود، فهرست دومی ایجاد کنید و به هر خط مقداری اختصاص دهید.

ممکن است بدهی های شما شامل موارد زیر باشد: 

  • موجودی کارت اعتباری
  • ذخیره موجودی کارت
  • وام خودرو
  • وام های دانشجویی
  • وام مسکن
  • قبض ماهیانه (مانند خدمات آب و برق، تلفن یا سایر خدمات)
  • صورت‌حساب‌های پزشکی یا دندانپزشکی
  • وام‌های نقدی که به دیگران بدهی دارید
  • وام‌های سهام خانه
  • سایر خطوط اعتباری
  • < /ul>

    حساب کنید

    هنگامی که شماره دارایی و بدهی خود را به دست آوردید، ارزش خالص خود را با کسر بدهی ها از دارایی ها به این صورت خواهد بود:

    دارایی ها – بدهی ها = ارزش خالص.

    برای مثال، اگر دارایی‌های شما برابر با ۱۰۰۰۰ دلار و بدهی‌های شما ۵۰۰۰ دلار باشد، ارزش خالص مثبت ۵۰۰۰ دلار دارید (۱۰۰۰۰ – ۵۰۰۰ دلار = ۵۰۰۰ دلار). ۱۰,۰۰۰ دلار و بدهی های شما ۲۰,۰۰۰ دلار است، دارایی خالص منفی ۱۰,۰۰۰- دلار (۱۰,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار = -۱۰,۰۰۰ دلار) دارید.

    می توانید تمرین را روی کاغذ، صفحه گسترده یا با استفاده از یک ماشین حساب آنلاین انجام دهید. بسیاری از آنها موجود است، مانند ماشین حساب ارزش خالص FDIC، که به جمع کردن هر ستون و انجام محاسبات برای شما کمک می کند.

    یک یا دو بار در سال ارزش خالص خود را محاسبه کنید. اگر تغییرات را انگیزه می‌دانید، ممکن است بخواهید آن را به صورت فصلی یا حتی ماهانه محاسبه کنید. همچنین ایده خوبی است که اگر بدهی بزرگی پرداخت کرده اید یا افزایش قابل توجهی در حساب های پس انداز یا بازنشستگی خود داشته اید، آن را بررسی کنید.

    در نظر بگیرید که استراتژی خود را اصلاح یا اصلاح کنید که می تواند به پیشرفت سریعتر شما کمک کند. . همانطور که با احتمالاتی مانند افزایش بازپرداخت بدهی خود یا افزودن به پس انداز خود آزمایش می کنید، ببینید که چگونه بر ارزش خالص شما تأثیر می گذارد و آیا می خواهید ادامه دهید.

    چرا باید دارایی خالص خود را محاسبه کنم؟

    محاسبه ارزش خالص شما راهی عالی برای قضاوت در مورد وضعیت مالی فعلی شما است. .

    اگرچه بسیاری از مردم بر حقوق خود به عنوان نشانه ای از سلامت مالی تمرکز می کنند، چک حقوق شما تمام ماجرا را بیان نمی کند. در حالی که شخصی پول زیادی به دست می آورد، ممکن است بیشتر از درآمد خود خرج کند و بدهی زیادی داشته باشد. از طرف دیگر، ممکن است درآمد زیادی نداشته باشید، اما بدهی نداشته باشید و بخش زیادی از درآمد خود را پس انداز کنید و ارزش خالص خود را سریعتر افزایش دهید.

    درک ارزش خالص می تواند به شما کمک کند:

    >آماده شدن برای شرایط اضطراری مالی: هر چه دارایی خالص شما بیشتر باشد، بیشتر احتمال دارد که با فراز و نشیب های زندگی بهتر کنار بیایید. یک فرد با ارزش خالص به احتمال زیاد منابعی را برای رسیدگی به اخراج یا مرخصی از کار در دسترس دارد.

    از پول خود به صورت استراتژیک استفاده کنید: پول خود را بگذارید. زمانی که بدانید کجا ایستاده اید، بهترین استفاده از آن بسیار آسان تر است. به عنوان مثال، ممکن است شما سخت در تلاش هستید تا در یک پس انداز با بازده بالا پس انداز کنید. حساب و بدهی کارت اعتباری دارید. این احتمال وجود دارد که شما به سود بدهی خود بسیار بیشتر از سودی که حتی از بهترین حساب پس انداز دریافت می کنید، پرداخت می کنید. اگرچه ایده خوبی است که ایجاد یک صندوق اضطراری، با استفاده از پول نقد اضافی پرداخت بدهی خود می تواند به شما در صرفه جویی در پول و بهبود ارزش خالص خود در بلندمدت کمک کند.

    پس انداز کنید و بیشتر سرمایه گذاری کنید: بسیاری از مردم می خواهند برای آینده بیشتر پس انداز کنند اما مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند. درک ارزش خالص خود می تواند به شما کمک کند آنچه را که در حال حاضر پس انداز می کنید ببینید و شما را تشویق به پس انداز بیشتر کند.

    خط پایین

    درک ارزش خالص خود و نمای کلی از امور مالی که ارائه می دهد ، می تواند تفاوت قابل توجهی در نحوه مدیریت روزانه پول خود ایجاد کند. ممکن است وسوسه انگیز باشد که از بدهی پنهان شوید یا به خودتان بگویید که حقوق بالای شما به این معنی است که کارتان خوب است. اما دانستن آن می تواند به شما کمک کند تا به سمت اهداف خود سریعتر پیشرفت کنید.

    عکس توسط Krakenimages.com/Shutterstock

    < /div>

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی