خبر

۳۳۰ میلیون متر مکعب پساب به صنعت کشور اختصاص یافت

۳۳۰ میلیون متر مکعب پساب به صنعت کشور اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار بازار، فیروز قاسم زاده صبح شنبه در حاشیه بازدید از طرح های آب منطقه ای سمنان و در جمع خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات این شرکت، پیرامون اختصاص آب و به خصوص پساب برای صنایع بیان کرد: برای تأمین آب نیاز است از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم چرا که ایران کشوری با اقلیم خشک است لذا در این مسیر استفاده از پساب و آب دریا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هر نوع تامین آب برای خودش مزیت ها و البته معایبی دارد، افزود: اجرای پروژه‌ پساب بسیار گران و مصارف آن نیز خاص است اما از آنجا که صنایع بیشترین مصرف‌کننده برای پساب هستند طرح های خوبی در این زمینه در سراسر کشور تعریف شده است.

سخنگوی صنعت آب کشور از تعریف ۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومان برای پساب کشور خبر داد و گفت: این طرح ها در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری تدوین و سرمایه گذاران در حال بررسی آنها هستند.

قاسم زاده با بیان اینکه حدود ۳۳۰ میلیون متر مکعب از پساب تولیدی کشور به استفاده صنایع اختصاص داده شده است گفت: حضور سرمایه‌گذاران در این بخش هزینه‌های عمومی دولت را کاهش داده است.

وی همچنین بیان داشت: ظرفیت خوبی در آبهای دریا وجود دارد که استفاده از آن نیز در دستور کار قرار گرفته و ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب پروژه‌های در این بخش در حال انجام است.

سخنگوی صنعت آب کشور درباره آب دریا هم گفت: انتقال چهار میلیارد متر مکعب آب از دریا به داخل کشور هدفگذاری شده و در این مسیر پنج طرح بزرگ تعریف و حتی سرمایه گذاران آن هم مشخص شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی