خبر

اجاره دلاری خانه‌های سوپر لاکچری در تهران/ قیمت اجاره خانه‌های رویایی پایتخت چقدر است؟

اجاره دلاری خانه‌های سوپر لاکچری در تهران/ قیمت اجاره
خانه‌های رویایی پایتخت چقدر است؟

366636 616 - اجاره دلاری خانه‌های سوپر لاکچری در تهران/ قیمت اجاره
خانه‌های رویایی پایتخت چقدر است؟

اقتصاد۲۴- مریم بهنام راد- قیمت‌های عجیب، اما نجومی در بازارمسکن به گونه‌ای نشان داده می‌شود گویا اینجا ایران نیست و تمام این اعداد و ارقام اجاره بها مربوط به بخشی از یک کشور اروپایی است!

اگر از خرید و رهن‌های چند صد میلیاردی که حتی حساب و کتاب اجاره ماهانه و یا تخمین هر متر مربع آن برای مردم سخت می‌باشد، بگذریم حالا نوبت رهن و فروش خانه‌های سوپر لاکچری با دلار رسیده!

در برخی از مناطق عیان نشین پایتخت دلالان بازار مسکن بدنبال مشتریانی هستند که هیچ علاقه‌ای به مبادلات ریالی ندارند و می‌خواهند دلار‌های باد آورده خود را به هر سبک و روشی خرج کنند.

درست است قیمت ملک به اندازه‌ای رشد کرده که از توان خرید بیشتر مردم خارج شده، اما نرخ گذاری ملک در تهران آن هم با ارز کمی دور از تصور است.

در همین خصوص صمدی، یکی از مشاوران املاک در همین مناطق به اقتصاد ۲۴ گفت: خریداران خانه، البته نه خانه معمولی بلکه بسیار شیک، مجهز به تمامی امکانات روز دنیا، ساخته شده با بهترین مصالح و تجهیزات ساختمانی وارداتی و با متراژ‌های زیاد برای پرداخت اجاره بها و یا خرید این ملک‌ها حاضرند به طور نقد دلار پرداخت کنند!

وی ادامه داد: خانه‌هایی که ساخت پُرهزینه‌ای دارند و برای تمام مصالح و تجهیزات استفاده شده درآن دلار خرج شده به راحتی با نرخ دلار قیمت گذاری می‌شود.

به گفته این فعال بازار مسکن؛ هرچند تعداد این افراد نسبت به کل جمعیت تهران زیاد نیست، اما نبض بازار در دست آن هاست و معامله ملک با دلار یعنی تبعیض آشکار در بازار مسکن است.

وی تصریح داشت: در این بین دلالان بدنبال گسترده‌تر کردن این مدل از معاملات در بازارمسکن می‌باشند. شاید نتوانند این نوع معامله را در بازار مسکن رواج دهند، اما قطعاً اثرات آن به بخش‌های مختلف اقتصاد وارد می‌کند.


بیشتربخوانید:مقصر افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای مسکن کیست؟


این مشاور املاک با اشاره به اینکه دولت مدعی مدیریت در تنظیم بازار مسکن می‌باشد، اما تا کنون در برابر این حلقه فعال پایتخت هیچ واکنشی نداشته؛ گفت: سوء استفاده کنندگان در این بازار نرخ خانه‌های رویایی در تهران را با دلارتعیین می‌کنند و ایجاد چنین شرایط برای بازار مسکن بسیار خطرناک است.

به گفته صمدی؛ شاید در سال‌های قبل پرداخت هزینه دلاری تسویه و اجاره بها فقط برای مشتریان خاصی که عمدتا خارجی یا ایرانیان مقیم خارج از کشور که برای مقطعی به تهران سفر می‌کنند، بود، اما حالا مالکانی هستند که شرط اجاره مسکن خود را تنها به دریافت دلار قید می‌کنند.

وی تأکید کرد؛ برخی مالکان هزینه‌های دلاری برای ساخت خانه‌های خود کرده اند از این رو بدنبال مستاجرانی هستند که اجاره را دلاری پرداخت کنند. همینطور اگر همین مالکان قصد فروش خانه یا آپارتمان‌های خود را داشته باشند فقط به خریداری که پرداخت دلاری داشته باشد، خانه می‌فروشد!

صمدی گفت: زمانی که مالک از سنگ نما و داخل تا شیرآلات و … را از خارج وارد می‌کندو تمام جزء جزء خانه را با دلار خریداری می‌کند انتظار دریافت دلار را از خریدار دارد.

وی ادامه داد: برخی سازندگان نیز پس از تکمیل ساخت خانه در زمان فروش از خریدار خاص، طلب دلار می‌کنند و به دلیل صرف هزینه‌های سنگین، قیمت مسکن آماده شده را به نرخ دلار محاسبه و به فروش می‌رسانند. با توجه به گرانی نرخ ارز برخی مالکان خانه‌های لوکس تاکید بر مستاجران پولدار به جهت دریافت دلاری اجاره بها از آن‌ها دارند.

حال آنچه به نظر می‌رسد افزایش قیمت دلاروضعیت نرخ گذاری برخی خانه‌های سوپر لوکس را تغییر داده و در نتیجه بر اجاره و قیمت مسکن اثرگذاربوده است.

366637 773 - اجاره دلاری خانه‌های سوپر لاکچری در تهران/ قیمت اجاره
خانه‌های رویایی پایتخت چقدر است؟

قیمت دلاری رهن آپارتمان در برخی مناطق تهران

جماران، بوکان     ۳۰۰ متر         ۵ هزار و ۳۰۰ دلار

جردن، نرسیده به پمپ بنزین       ۲۱۰ متر        ۲ هزار و ۴۰۰ دلار

الهیه        ۱۵۰ متر         ۲ هزار و ۷۵۰ دلار

شهرک غرب، دادمان        ۱۰۰ متر          ۳ هزار و ۵۰ دلار

اقدسیه        ۱۱۰ متر        ۹۰۰ دلار

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی