خبر

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی برای جاماندگان سهام عدالت

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی برای جاماندگان سهام
عدالت

340816 142 - واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی برای جاماندگان سهام
عدالت

اقتصاد۲۴– به مناسبت ماه رمضان یارانه‌ای معادل ۱۵۰ هزار تومان برای هر نفر در روز جمعه (۲۶ فروردین ماه) واریز خواهد شد، مشمولان این کمک، جاماندگان از سهام عدالت در چارچوب تعیین شده خواهند بود.
به گزارش ایسنا، یارانه جدید ۱۵۰ هزار تومانی به دستور رئیس‌جمهوری و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، در دستور کار قرار گرفته که به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده است، جمعیت مشمول این یارانه ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار هستند.
مشمولان این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند که از بین دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از سهام عدالت جامانده‌اند.
این یارانه در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و همچنین اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کاهش فقر مطلق در جامعه به‌ویژه حمایت از خانوار‌های فاقد یا با درآمد کم این مبلغ پرداخت می‌شود و متفاوت از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین یارانه معیشتی است.
پیش از این نیز دولت دو مرحله دیگر یارانه نقدی مازاد بر یارانه‌های معمول ماه پرداخته بود که مرحله اول ۱۰۰ هزار تومان در بهمن ماه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب و مرحله دوم در آستانه نوروز به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بود.
در مرحله قبل پرداخت یارانه ۱۵۰ هزار تومان مشروط به سهام عدالت شد؛ به طوری که از بین ۶۷ میلیون نفر که در هر ماه یارانه معیشتی دریافت می‌کنند، بسته عیدی ۱۵۰ هزار تومانی دولت فقط به کسانی اختصاص پیدا کرد که سهام عدالت دریافت نمی‌کردند، به عبارتی معیشتی بگیران به دو گروه تقسیم شدند؛ کسانی که سهام عدالت می‌گیرند و کسانی که این سهام را دریافت نمی‌کنند؛ در این بین گروه هدف افرادی بودند که سهام عدالت دریافت نمی‌کنند، ولی حتما در لیست یارانه معیشتی قرار داشتند.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی