عمومی

آیفون امروز ۱۵ ساله شد. اپل بالاخره حل کرد بدترین چیز در مورد استفاده از One

آیفون امروز ۱۵ ساله شد. اپل بالاخره حل کرد
بدترین چیز در مورد استفاده از One

این ۱۵ سال پیش در چنین روزی اپل موفق ترین محصول را معرفی کرد. محصول در تاریخ تکنولوژی اغراق آمیز نیست اگر بگوییم آیفون دنیا را تغییر داد. نحوه تعامل ما با یکدیگر را تغییر داد، چگونه کار می کنیم، چگونه بازی می کنیم، و چگونه خود را سرگرم می کنیم. اما این بدان معنا نیست که مشکل بزرگی ندارد. در عرض یک دقیقه به آن خواهیم رسید.

ببین، فکر می کنم آیفون عالی است. این به من کمک می کند تا منظم بمانم، و صادقانه می توانم بگویم که بدون آن نمی توانم کارم را انجام دهم. تقریباً همه چیز را آسان می کند.

وقتی استیو جابز در سال ۲۰۰۷ روی صحنه ایستاد برای معرفی آیفون، شش ماه قبل از عرضه آن در ژوئن. در ۲۹، ۲۰۰۷، او آن را “دستگاه ارتباطی اینترنتی موفقیت‌آمیز.” در آن زمان، هیچ‌کس نمی‌دانست که او در مورد چه چیزی صحبت می‌کند. در واقع، وقتی جابز به آن قسمت از ارائه‌اش رسید، تماشاگران هیجان‌زده، به جز چند خنده‌ی ناخوشایند، ساکت شدند. «دستگاه ارتباطی اینترنتی» چیست؟

خب، ۱۵ سال بعد، ما می دانیم که به چه معناست. هیچ‌کس آیفون را به‌عنوان «آی‌پاد با صفحه‌نمایش عریض با کنترل‌های لمسی» یا «تلفن همراه انقلابی» تصور نمی‌کند، دو توصیف دیگری که جابز از آن استفاده کرد. من تقریباً هرگز از تلفن خود برای برقراری تماس تلفنی استفاده نمی‌کنم، و اپل دیگر آی پاد هم نمیسازد. افراد زیادی هستند که آیفون دارند، اما هرگز صاحب آیپاد نشده اند یا حتی ندیده اند.

روشن از طرف دیگر، ما همیشه از آیفون خود برای برقراری ارتباط در اینترنت استفاده می کنیم. دستگاه ارتباط اینترنتی چیزی است که برای پیام‌ها، ایمیل، فیس‌بوک، توییتر، و Slack و همه کارهای دیگری که برای حفظ ارتباط با افراد دیگر انجام می‌دهید، استفاده می‌کنید. بدیهی است که همه اینها از طریق اینترنت اتفاق می افتد.

آیفون تقریباً برای این کار کاملاً طراحی شده است. آنها همیشه در جیب ما هستند، آنها به اندازه بسیاری از رایانه های شخصی قدرتمند هستند، و برنامه هایی برای اساساً برای هر کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید وجود دارد.

و iPhone شما خوشحال است که وقتی کسی می خواهد با شما ارتباط برقرار کند به شما اطلاع می دهد. این واقعاً خوب است که شما را در مورد جلسه ای که قرار است رخ دهد، یا آب و هوای امروز صبح، یا پیام هم تیمی خود را یادآوری کند.

در همه این چیزها بسیار خوب است، اما در مواردی مانند پیمایش در رسانه های اجتماعی یا تماشای بی رویه ویدیوها نیز واقعاً خوب است. در یوتیوب یا نتفلیکس مشکل اینجاست که هر بار که آیفون شما روشن می‌شود تا در مورد مکالمه یا پیام جدیدی به شما بگوید، باید قفل آن را باز کنید و برای انجام هر کاری وارد یک برنامه شوید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، به‌جای پاسخ دادن به همکار که به یاد نمی‌آورد چگونه ارائه‌ای که ارسال کرده‌اید را ببیند، حواس‌تان به همه کارهایی که ترجیح می‌دهید در آیفون خود انجام می‌دهید منحرف شوید. به او. اینطور نیست که خود آیفون عامل حواس پرتی باشد. مشکل این است که رسیدن به همه چیزهایی که ممکن است در طول روز حواس تان را پرت کنند، بسیار آسان می کند.

اما، اگر آیفون شما بتواند اطلاعات مهمی را که واقعاً به آن نیاز دارید، بدون حواس‌پرتی به شما بگوید، چه می‌شود. این دقیقاً همان اپل در iOS 16 انجام می دهد. اپل به جای اینکه مجبور باشد قفل آیفون خود را باز کند و به صفحه اصلی خود بروید یا حتی یک برنامه را باز کنید، تغییرات بزرگی در صفحه قفل شما ایجاد می‌کند.

نه تنها این، بلکه اپل به شما اجازه می دهد چندین صفحه قفل را تنظیم کنید و آنها را به طور خودکار بر اساس فوکوس تنظیم شده تغییر دهید. اگر در تعطیلات هستید، می‌توانید تمرکزی را تنظیم کنید که فقط اعلان‌های خانواده‌تان را مجاز می‌کند. اگر باید کار عمیقی انجام دهید، می‌توانید یک Focus راه‌اندازی کنید که فقط پیام‌های Slack را از اعضای تیم نزدیک‌تان که ممکن است نیاز به دسترسی به شما داشته باشند، اجازه می‌دهد و همه چیزهای دیگر را مسدود می‌کند.

شایعات حاکی از آن است که اپل این تغییرات را برای آماده سازی نسل بعدی مدل های آیفون انجام می دهد، که حداقل برخی از آنها ممکن است نمایشگر همیشه روشن دارد. این بدان معناست که شما حتی مجبور نیستید دستگاه خود را برای دریافت اطلاعات مهم بردارید. این چیزی است که در مورد Apple Watch بسیار عالی است — این اطلاعاتی را که می خواهید در یک نگاه به شما می دهد، بدون اینکه حواس شما را پرت کند.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی