عمومی

آیا بهترین رهبران فقط چکش هایی هستند که به دنبال میخ هستند؟

آیا بهترین رهبران فقط چکش هایی هستند که به دنبال میخ هستند؟

به عنوان یک رهبر، چگونه به یک بحران یا یک فرصت واکنش نشان می دهید؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی با مهارت های منحصر به فرد همانطور که با نحوه دیدن چالش ها انجام می شود.

با نگاهی به سه دهه کارآفرینی، شرکت‌های من بالا و پایین‌های حماسی را تجربه کرده‌اند. موارد برجسته شامل زمانی است که یک مشتری گوریلا توسط یک رقیب خریداری شد. منجر به ۵۹ درصداز دست دادن درآمد یک شبه می شود. یا روزی که یکی از شرکای کلیدی به ما «فرصتی» را پیشنهاد کرد که ۱۵ درصد از کسب و کارشان را فقط به مبلغ ۴۵۰۰۰۰ دلار بخریم.

در هر یک از این موارد، واکنش من – و واکنش شریک اپراتور من – به همان اندازه که متضاد بودند قابل پیش بینی بود. من با استراتژی‌های رشد تهاجمی پاسخ دادم. او با ایده های محافظه کارانه کاهش هزینه پاسخ داد. اکنون تاریخ به ما اطلاع داده است که در ۵۰ درصد مواقع هر دو درست بوده‌ایم. (نکته: سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰۰۰ دلاری در کمتر از شش ماه بی‌ارزش بوده است).

احتمالاً این عبارت را شنیده‌اید که “اگر تنها ابزاری که در اختیار دارید چکش باشد، شروع به درمان همه مشکلات خود مانند یک میخ خواهید کرد. . این ادعا بر اساس چیزی است که به آن قانون ابزار گفته می‌شود. نظریه ای که توسط فیلسوف آمریکایی آبراهام کاپلان ارائه شد و استدلال می کرد که ما ناخودآگاه به مشکلات خود شکل می دهیم تا بیشتر شبیه میخی باشند که می دانیم چگونه چکش کنیم.

برای رهبران کنجکاو، حداقل دو سؤال مهم در مورد قانون ابزار وجود دارد: 

مهارت منحصر به فرد من چیست؟

رهبران مهارت منحصر به فردی دارند – یک چکش – که در طول زندگی با خود به همراه دارند. هر چه زودتر مال خود را بفهمید، بهتر است.

چه چکشی حمل می کنید؟ یک مکان خوب برای شروع جستجوی گنج، بررسی تیم های رهبری بسیار کارآمد است. در تجربه من، این تیم ها حداقل شش نوع “چکش” را در اختیار دارند. به جای استفاده از عناوین شغلی، به عنوان مثال، مدیر عامل یا مدیر ارشد مالی، من زبان خلاقانه‌تر مربوط به یک استعداد خاص و انتقادی را ترجیح می‌دهم: اپراتور، استراتژیست، باران‌ساز، چشم‌انداز، آینده‌نگر فناوری، و ارکستراتور.

  • اپراتور تمایل دارد مشکلات را از طریق دریچه کارایی ببیند.
  • استراتژیست با ساده ساختن ایده های پیچیده، وضوح را به ارمغان می آورد.
  • باران ساز مشکلات را از دریچه فروش می بیند.
  • دوربین مشکلات را از طریق دریچه ایده ها یا نتایج غیرمنتظره می بیند.
  • آینده پژوه فناوری مشکلات را از طریق می بیند. لنز فناوری تحول آفرین.
  • ارکستراتور مشکلات را از دریچه پویایی انسان می بیند.

اگرچه بیشتر رهبران می توانند نقش های متعددی ایفا کنند، بهترین تیم های رهبری به گونه ای جمع می شوند که تحت فشار یا در جریان باشند. ، می توان به اعضا برای مشاهده طبیعی چالش ها از طریق لنز مورد علاقه خود اعتماد کرد. این به هر چالشی اجازه می‌دهد حداقل به شش روش مختلف دیده شود.

چه کسی می‌تواند به من کمک کند چالش‌ها را متفاوت ببینم؟

طبق تجربه من، سازمان‌های خلاق ابتدا با ایجاد راه‌حل‌های متنوع (نه مقدار) متفکرانه برای یک چالش بالقوه، به چالش‌ها پاسخ می‌دهند. این سازمان‌ها همچنین قادر به بحث و انتخاب ایده‌های مناسب در لحظه‌های مناسب هستند.

با در نظر گرفتن این تعریف از خلاقیت، بیایید ببینیم که چکش‌های مختلف چگونه میخ‌های متفاوتی را می‌بینند:

یک عضو تیم استراتژیست ممکن است چالشی را که با سودآوری مواجه است ارائه دهد. POV او ممکن است چیزی شبیه به این به نظر برسد: “با وجود تلاش‌های متعدد، به نظر نمی‌رسد که من نمی‌توانم تیمم را متقاعد کنم که سودآوری برای موفقیت ما بسیار مهم است. برنامه من این است که راه‌های ساده‌ای پیدا کنم تا نشان دهم رفتار آنها چگونه بر P&L ما تأثیر می‌گذارد.

اما آیا استراتژیست درست است؟ یا همانطور که کاپلان اظهار داشت، آیا او ناخودآگاه مشکل را مطابق با مهارت‌های خود شکل می‌دهد؟

بیایید ببینیم رهبران دیگر اطراف میز چگونه مشکل را می‌بینند:

یک باران‌ساز ممکن است بگوید: “شاید ما مشکلی در خط لوله داریم. مردم می خواهند سرشان شلوغ باشد، بنابراین اگر کار دیگری نداشته باشند وقت خود را صرف کارهای غیرقابل پرداخت می کنند. اجازه دهید به من کمک کنم راهی پیدا کنم تا آنها را با مشتریان پولی شلوغ تر کنم.”

یک بیننده ممکن است بگوید: “من ایده ای برای یک پیشنهاد جدید دارم که ۴Xs حاشیه های فعلی ما را ایجاد می کند و به تغییر موقعیت شرکت ما در ما کمک می کند. صنعت.”

یک آینده پژوه فناوری ممکن است بگوید: “آیا این می تواند در مورد شفافیت باشد؟ من می‌توانم داشبوردی ایجاد کنم که پنهان کردن عملکرد – یا عدم اجرای شما را غیرممکن کند.”  

یک ارکستر  ممکن است بگوید: “شاید تیم ترس از درگیری داشته باشد. آیا آنها می توانند به جای درخواست پاسخگویی، برای یکدیگر بهانه بیاورند؟ شاید ما بیش از حد با یکدیگر خوب رفتار می کنیم.”

بهترین رهبران چکش های خود را رها نمی کنند. در عوض، آنها را احاطه کرده اند. با افرادی که به آنها احترام می‌گذارند و طبیعتاً دنیا را متفاوت از آنها می‌بینند. توصیه می‌کنم از آزمون‌هایی مانند The Kolbe Index یا Predictive IndexOnce استفاده کنید تا مهارت‌های غالب و منحصربه‌فرد خود را درک کنید و اطراف خود را با رهبران دیگری احاطه کنید که به شما کمک می‌کنند بر نابینایی خود غلبه کنید. لکه‌ها.

به یاد داشته باشید، تیم رهبری ایده‌آل، مهم‌ترین چالش‌ها را با انعکاس و با احترام از طریق حداقل شش لنز مختلف بررسی می‌کند.

اکنون، چه کسی می‌خواهد به دنبال ناخن‌ها برود؟

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات خودشان است، نه موارد Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی