عمومیمقالات

آیا باید اعلام کنید که اخراج شده اید لینکدین؟

آیا باید اعلام کنید که اخراج شده اید
لینکدین؟

هر روز، به نظر می رسد دور اخراج شرکتی دیگر خبر می دهد. از Meta گرفته تا Dotdash Meredith و Bank of America، مشاغل در هر صنعتی نیروی کار خود را کاهش می دهند، به دلایلی مانند رکود قریب الوقوع و مشکلات اقتصادی.

بعضی از کارگران به‌جای سکوت در مورد این واقعیت که اخراج شده‌اند، آن را در لینکدین اعلام می‌کنند و پاسخ‌های بسیار مثبتی دریافت می‌کنند.

مایک سیبل، که قبلاً در Intellum کار می‌کرد، یک ارائه‌دهنده آموزش الکترونیکی، در لینکدین نوشت، “اکنون بیش از ۶ ماه از کار اخراج شده است. برنامه های بیشمار، مصاحبه، تماس های تلفنی، تماس های زوم. در حال شبح شدن توسط استخدام کنندگانی که به من مراجعه کردند.”

سیبل ادامه داد که چگونه یک فروشنده عالی بود و او خودانگیخته بود. پست او بیش از ۵۰۰۰۰ لایک و بیش از ۲۸۰۰ کامنت دریافت کرد.

یک کاربر دیگر لینکدین، لوگان وید، از همکاران و سایر کاربران لینکدین پشتیبانی دریافت کرد زمانی که پست گذاشت در فوریه اخراج شده بود. به سرعت تا یک ماه بعد، و او اعلام کرد که در یک شرکت جدید استخدام شده است.

“یک تشکر بزرگ از همه کسانی که به من کمک کردند تا از ابهامات و نگرانی های ناشی از اخراج شدن عبور کنم.” او نوشت. “من از کلمات محبت آمیز و ارتباطات شبکه ای که با من به اشتراک گذاشته شد بسیار سپاسگزار و متواضع هستم! من برای شروع کار جدیدم هیجان زده هستم!»

اگر اخراج شده اید، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید آن را در لینکدین نیز اعلام کنید یا خیر. قبل از ارسال پست، در مورد مزایا و معایب، و اینکه چگونه می توانید در جستجوی شغل خود با مشاوره از متخصصان منابع انسانی توانمند شوید، بیاموزید.

مزایا و معایب اشتراک‌گذاری اخبار

اعلام اخراج یک تصمیم شخصی است و باید به دقت سنجیده شود به گفته Joshua Hart از Joshua Hart Consulting، تصمیم شما به ترجیحات، شرایط و اهداف شما بستگی دارد.

او گفت: “به اشتراک گذاری این اخبار در لینکدین مزایای بالقوه ای دارد، مانند جلب توجه استخدام کنندگان یا استخدام مدیرانی که به دنبال نامزدهایی با مهارت ها و تجربه مشابه هستند.” هارت می‌گوید: «همچنین می‌تواند به برطرف کردن شایعات یا تصورات غلطی که ممکن است در مورد دلیل ترک شغل قبلی‌تان منتشر شده باشد کمک کند. این می‌تواند شامل «ادراکات منفی بالقوه کارفرمایان آینده و تأثیر عاطفی به اشتراک‌گذاری این خبر به صورت عمومی» باشد.

تارا فوریانی، مدیر ارشد سابق و مدیر عامل فعلی رسانه تارابول، مردم را تشویق می‌کند تا اخراج خود را اعلام کنند. در LinkedIn.

او می‌گوید: «لینکدین یک پلتفرم قدرتمند برای شبکه‌سازی و جستجوی شغل است، و اخراج شدن از کار مایه شرمساری نیست. “در واقع، شفاف بودن در مورد وضعیت خود می تواند به شما کمک کند با کارفرمایان بالقوه و فرصت هایی که ممکن است قبلاً در نظر نگرفته اید ارتباط برقرار کنید.”

مثل Furiani، لوگان مالوری، معاون بازاریابی در Motivosity نیز توصیه می کند که در سایت پست کنید. لینکدین زمانی که شما اخراج شده اید.

“چند سال پیش ممکن بود این مورد نادیده گرفته شود، اما از آنجایی که ما اخراج های گسترده مرتبط با کووید و دوباره در سال ۲۰۲۳ را تجربه کردیم، به اشتراک گذاشتن اخبار اخراج از طریق لینکدین کاملا قابل قبول است.” می گوید. “این امر عادی شده است، بنابراین دیگر انگ منفی وجود ندارد. مزیت اعلام اخراج این است که احتمالاً از پشتیبانی سریع و معنادار دیگران در لینکدین برخوردار خواهید شد. وقتی شرکت‌ها اخراج‌های انبوه انجام می‌دهند، دیگران تمایل دارند به کمک و پشتیبانی بپردازند.” /h2>

قبل از ارسال پست در مورد اخراج شدن، مطمئن شوید که مزایا و معایب آن را بسنجید. به گفته کاترین بودرو، مدیر عملیات CallerSmart Inc، باید از انجام هر کاری با عجله خودداری کنید.

“افراد معمولا مشتاق کمک هستند، اما شفافیت در مورد آنچه انتظار دارید می تواند به دیگران کمک کند شما را در جهت درست راهنمایی کنند. [به عنوان مثال] ارجاع شما به یک مدیر استخدام یا حتی ارسال فرصت های کاری مرتبط در سازمان آنها،” او می گوید. «بیشتر اعلامیه های خبری در این فصل اخراج به غوغایی از همدردی و بهترین آرزوها تبدیل می شود. برای فکر کردن به آنچه اتفاق افتاده است و دقیقاً در آینده چه می‌خواهید، وقت بگذارید.»

هنگام ایجاد پست خود، هارت می‌گوید که مهم است که واضح و مختصر باشید: اعلام کنید که از کار اخراج شده‌اید و موارد مربوطه را درج کنید. جزئیات در مورد تجربه، مهارت ها و آنچه در یک شغل جدید به دنبال آن هستید.

او هشدار می‌دهد: «پرهیز از اشتراک‌گذاری بیش از حد یا منفی بافی در مورد کارفرمای قبلی و حفظ لحن حرفه‌ای مهم است. از دست دادن شغل می تواند یک تجربه دشوار و چالش برانگیز باشد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که این بازتابی از ارزش یا توانایی های یک فرد نیست. همچنین مهم است که از سلامت روان خود مراقبت کنید و در صورت نیاز از دوستان، خانواده یا یک متخصص سلامت روان حمایت کنید.”

علاوه بر اعلام اخراج خود در لینکدین، Furiani توصیه می کند رزومه و نمایه آنلاین خود را به روز کنید. ; شبکه سازی با دوستان، خانواده و همکاران سابق؛ حضور در رویدادهای صنعت؛ و در نظر گرفتن همکاری با یک آژانس یا استخدام کننده. سپس، می‌دانید که هر کاری از دستتان بر می‌آید برای به دست آوردن یک موقعیت جدید انجام می‌دهید.

فوریانی می‌افزاید: «جستجوی شغل می‌تواند فرآیندی چالش‌برانگیز و خسته‌کننده باشد، اما مهم است که مثبت بمانید و روی اهداف خود متمرکز شوید. “با پشتکار، اراده و کمی شانس، فرصت مناسبی را پیدا خواهید کرد که متناسب با مهارت ها و تجربه شما باشد.”

عکس توسط Dean Drobot/Shutterstock

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی