عمومی

آیا این نشانه مثبتی برای بازار مسکن است؟

آیا این نشانه مثبتی برای بازار مسکن است؟

این یک افزایش کوچک است، اما صعودی است.

طبق انجمن ملی خانه سازان/Wells Fargo ماهانه مسکن شاخص بازار، اعتماد سازندگان به بازار خانه‌های تک‌خانواره‌ای نوساز در ژانویه ۴ واحد افزایش یافت و به ۳۵ رسید.

این افزایش به ۱۲ ماه متوالی قبلی کاهش اعتماد سازندگان در طول سال ۲۰۲۲ پایان می‌دهد.



اعتماد بازار مسکن در حال افزایش

رهبران NAHB احساس می کنند که این افزایش می تواند نشانه تشویق کننده ای باشد که نقطه عطفی برای بازار مسکن در راه است. نه فوراً، بلکه در افق، و با کمک کاهش متوسط ​​نرخ بهره.

svg%3E - آیا این نشانه مثبتی برای بازار مسکن است؟

هنوز، سازندگان با سه چالش کلیدی دست و پنجه نرم می کنند:

  • ساخت و ساز مرتفع هزینه
  • اختلال در زنجیره تامین مصالح ساختمانی
  • شرایط چالش برانگیز مقرون به صرفه بودن.

“به نظر می رسد. جری کنتر، رئیس NAHB، سازنده و توسعه‌دهنده خانه از ساوانا، گا، گفت: نقطه پایین برای احساسات سازنده در این چرخه در ماه دسامبر ثبت شد، حتی با وجود اینکه بسیاری از سازندگان همچنان از انواع مشوق‌ها، از جمله کاهش قیمت، برای تقویت فروش استفاده می‌کنند. “افزایش احساسات سازنده همچنین به این معنی است که چرخه پایین برای مجوزها و شروع به کار نزدیک است، و بازگشت مجدد برای ساخت خانه ممکن است در اواخر سال ۲۰۲۳ در جریان باشد.”

کاهش مستمر در نرخ وام مسکن کمک خواهد کرد

اقتصاددان ارشد NAHB، رابرت دیتز، گفت که انتظار می رود نرخ های وام مسکن افزایش یابد. “روند پایین تر” رابرت، اقتصاددان ارشد NAHB، گفت: «در حالی که NAHB پیش‌بینی می‌کند در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۲ برای تک‌خانواده‌ها کاهش یابد، به نظر می‌رسد نقطه عطفی برای مسکن در راه است. دیتز “در سه ماهه آینده، ساختمان خانه های یک خانواده از پایین ترین سطح چرخه افزایش خواهد یافت، زیرا انتظار می رود نرخ وام مسکن روند کاهشی داشته باشد و مقرون به صرفه بودن مسکن را افزایش دهد.” کسری مسکن ۱٫۵ میلیون واحدی. با کاهش نرخ وام مسکن، تقاضا برای مسکن جدید باید قوی باشد.

آمار از شاخص بازار مسکن

شاخص ۳۵ درصدی بازار مسکن NAHB/Wells Fargo برای ژانویه به طور متوسط ​​از سه مؤلفه است. از نظرسنجی عضویت نحوه خراب شدن اجزا به این صورت است:

  • اطمینان سازندگان در فروش خانه های تک خانواده نوساز در حال حاضر، ۴۰%
  • اطمینان سازندگان در فروش خانه های تک خانواری جدید در ۶ ماه آینده، ۳۷ درصد
  • اطمینان سازندگان در ترافیک خریداران/مشتریان احتمالی، ۲۳%.
  • اگرچه رتبه ۳۵ درصدی ژانویه به طور کلی یک افزایش است، اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به بالاترین رتبه اطمینان سازنده در طول سال ۲۰۲۲، که در ژانویه ۸۳ درصد بود، فاصله دارد.

    میانگین های منطقه ای، با استفاده از همان سه جزء، عبارت بودند از:

    • شمال شرقی ۳۴%
    • غرب میانه ۳۲%
    • جنوبی ۳۹%
    • ۲۹% غرب

    شاخص بازار مسکن چگونه محاسبه می شود

    برگرفته از یک نظرسنجی ماهانه که NAHB برای بیش از ۳۵ سال انجام داده است، NAHB/Wells Fargo HMI ادراک سازندگان را از فروش فعلی خانه های تک خانواده اندازه گیری می کند. و انتظارات فروش برای شش ماه آینده به عنوان “خوب”، “عادلانه” یا “ضعیف” است. این نظرسنجی همچنین از سازندگان می‌خواهد که ترافیک خریداران احتمالی را به‌عنوان «بالا به خیلی زیاد»، «متوسط» یا «کم به خیلی کم» رتبه‌بندی کنند. سپس امتیازات برای هر مؤلفه برای محاسبه شاخص فصلی تنظیم شده استفاده می‌شود که در آن هر عدد بیش از ۵۰ نشان می‌دهد که سازندگان بیشتر شرایط را خوب می‌دانند تا ضعیف.

    <. span class="ezoic-autoinsert-ad ezoic-mid_content"/>

    آخرین سرفصل ها را از Small Business Trends دریافت کنید. ما را در اخبار Google دنبال کنید.

    تصویر: Envato Elements


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی