خبر

آپارتمان تا ۵۰متری در تهران چند؟

آپارتمان تا ۵۰متری در تهران چند؟

356448 767 - آپارتمان تا ۵۰متری در تهران چند؟

اقتصاد۲۴- بازار مسکن اگرچه طی چند سال اخیر همواره با غلبه تقاضای خرید واحد‌های کوچک متراژ روبه‌رو بوده است، اما بررسی موجودی فایل‌های فروش نزد واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد در این گروه سنی واحد نوساز و کم سن بسیار اندک است و متقاضیان خرید ناگزیر هستند از گروه سنی غالب در موجودی فعلی آپارتمان‌های فروشی نقلی یعنی خانه‌های با سن بنای دورقمی انتخاب و خرید کنند.

بررسی موتور‌های جست‌وجوی معتبر ملکی حکایت از آن دارد که آپارتمان‌های کوچک متراژ با مساحت تا ۵۰ مترمربع در نواحی مختلف شهر برای فروش عرضه شده است، اما جنس سنی این عرضه عمدتا چند سال ساخت و اغلب با سن بنای دورقمی، با غلبه واحد‌های مسکونی ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت است.

این گروه سنی را اغلب واسطه‌های ملکی با عنوان «به قیمت رسیده» خطاب می‌کنند، از این جهت که حباب قیمتی متعلق به واحد‌های نوساز را ندارند و فروشندگان آن‌ها که در بسیاری از موارد از جنس تبدیل به احسنی هستند، فروشنده واقعی به شمار می‌آیند؛ در نتیجه قیمت پیشنهادی فروش اعلامی از سوی آن‌ها در مقایسه با سایر واحد‌های فروشی قدری مناسب‌تر است.


بیشتر بخوانید: ۲ سیگنال جدید به بازار مسکن چه می گوید؟


در واقع فروشندگان واحد‌های نقلی که قصد تبدیل به احسن ملک خود را به لحاظ متراژ یا موقعیت منطقه‌ای دارند، اغلب با توجه به اینکه در نقطه دیگری واحد مسکونی مدنظر خود را برای معامله بعدی انتخاب کرده اند، بیش از سایر فروشنده‌ها حاضر به انعطاف قیمتی و ارائه تخفیف هستند.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان‌های مسکونی تا ۵۰ مترمربع نشان می‌دهد در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت قیمت‌های پیشنهادی اغلب معقول و متناسب با سطح انتظار جست‌وجوگران است، اما در عین حال در مواردی هم قیمت‌های پیشنهادی تند در این فایل‌ها مشاهده می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی