عمومیمقالات

آنها برگشتند: کارمندان بومرنگ در حال افزایش برای همیشه یا بد

آنها برگشتند: کارمندان بومرنگ در حال افزایش برای همیشه یا
بد

استعفای بزرگ و تجدید سازمان بزرگ در طول به نظر می رسد این بیماری همه گیر که در برخی موارد به مراقبت از کودکان و آموزش در خانه و در برخی دیگر به ارزیابی مجدد اولویت ها گره خورده است، روند جدیدی را پیش می برد: کارمندان بومرنگ. کارگران بیشتر از گذشته و اغلب پس از مدت کوتاهی به کارفرمای سابق خود باز می گردند.

طبق داده‌های لینکدین، کارمندان بومرنگ در سال ۲۰۲۱ “۴٫۳٪ از کل سوئیچ‌های شغلی” را به خود اختصاص دادند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۰ کمتر از ۲٪ بود. میانگین زمان دوری ۱۷٫۳ ماه در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۲۱٫۸ ماه بود. ماه در سال ۲۰۱۰٫

برای چاد استریپلینگ، مدیر علوم داده برای تیم نوآوری تعامل در ۸۴٫۵۱°، یک شرکت علم داده و تجزیه و تحلیل داده و شرکت رسانه ای در سینسیناتی، اوهایو، چهار سال به اندازه کافی طولانی بود تا از کارفرمای سابق خود دور باشد. استریپلینگ در ۸۴٫۵۱ درجه به عنوان یک کارآموز و سپس به عنوان یک دانشمند ارشد داده حدود پنج سال کار کرد. او در سال ۲۰۱۸ شرکت را ترک کرد، سپس در سال ۲۰۲۲ بازگشت.

استریپلینگ می‌گوید: «من برای مدیریت یک تیم قیمت‌گذاری در خواربارفروشی‌های کروگر رفتم و سپس تیمی را برای یک خرده‌فروش لباس مدیریت کردم. «من تجربه و مهارت های جدیدی به دست آوردم، اما مشتاق بازگشت به ۸۴٫۵۱ درجه.”

چه چیزی باعث کارمندان بومرنگ می شود؟

نگرش “چمن‌ها همیشه سبزتر از طرف دیگر هستند” بسیاری از مردم را به آزمایش شرکت‌های جدید سوق داد یا به دلیل کمبود مداوم نیروی کار، با دستمزد بالاتر فریب خوردند. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ توسط شرکت حقوق و دستمزد UKG، “چهار نفر از ۱۰ نفر (۴۳٪) که شغل خود را در طول بیماری همه گیر ترک کردند، اکنون اذعان می کنند که در واقع وضعیت بهتری داشتند. شغل قدیمی.”

«همیشه چیزی در شغل شما را آزار می دهد، حتی اگر خوداشتغالی باشید،» Mike Ashie، مشاور رهبری و مدیریت در تورنتو، انتاریو، کانادا. «بعد از استعفای بزرگ، شور استخدامی به وجود آمد و مردم برای جذب کارمندان، دلار بالایی می پرداختند. اما در گذشته، بسیاری از افرادی که شرکت خود را ترک کردند متوجه شدند که نمی‌دانند وارد چه چیزی شده‌اند.”

استریپلینگ، مانند سایر کارمندان بومرنگ، دلایل زیادی برای بازگشت به ۸۴٫۵۱ درجه پیدا کرد.

استریپلینگ می‌گوید: «فرهنگ در ۸۴٫۵۱ درجه بسیار مشارکتی است. “رهبری در مورد اهداف خود بسیار شفاف است و بازخوردهایی را در مورد نحوه عملکرد ابتکارات آنها ارائه می دهد. آنها همچنین نگرش بسیار خوبی در مورد تعادل بین کار و زندگی دارند. من به شدت وقف حرفه ام هستم، اما از اینکه آنها از مرخصی گرفتن و کار از راه دور حمایت می کنند نیز قدردانی می کنم.”

بی ثباتی در نیروی کار

در حالی که استریپلینگ شرکت خود را قبل از همه‌گیری ترک کرد، رکورد بیش از ۴۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ داوطلبانه شغل خود را ترک کردند، طبق گزارش وزارت کار.

گلن لوپیس، رئیس و مدیر عامل Glenn Llopis Group (GLLG)، یک شرکت مشاوره مستقر در هالی اسپرینگز، کارولینای شمالی.

لوپیس می‌گوید: «از حدود سال ۲۰۱۵، کارمندان شروع به گفتن به کارفرمایان کردند که شغل خود را به دلیل رهبری یا به این دلیل که به آنچه سازمان برای آن ایستاده اعتقاد ندارند، ترک می‌کنند. کارفرمایان همیشه احساس می‌کنند که قدرت دارند، اما اکنون کارکنان از این که با آنها به عنوان یک فرد رفتار نمی‌شود خسته شده‌اند. افراد بیشتری متوجه می‌شوند که کار همان کاری است که انجام می‌دهند، نه آنچه که هستند.”

آیا در وهله اول باید شغل خود را ترک کنید؟

استریپلینگ در ابتدا شرکت خود را برای کسب تجربه جدید و نقل مکان ترک کرد، نه به دلیل ناراحتی. اما او از طریق حرفه خود و تعامل با سایر شرکت‌ها در مورد اینکه چه چیزی یک سازمان را به مکانی خوب یا بد برای کار می‌کند بسیار آگاه است.

استریپلینگ می‌گوید: «من از تأکید بر تعادل بین کار و زندگی و سرمایه‌گذاری در فناوری نوآورانه قدردانی می‌کنم. «در ۸۴٫۵۱ درجه، اشتراک‌گذاری‌های زیادی در سراسر شرکت و در گروه‌های کوچک وجود دارد که باعث پیشرفت شغلی و به ما احساس حمایت می دهد.”

در حالی که استریپلینگ خودش آن را تجربه نکرده است، اکثر کسانی که او می شناسند در برخی مواقع از نداشتن ابزار یا داده هایی برای تصمیم گیری درست رنج برده اند. برای او، این نشانه یک سازمان بد است.

«شرکت‌هایی با فرهنگ خوب شرکت‌هایی هستند که برای آنچه کارکنان به دنبال آن هستند، مطلوب هستند. برای،” Llopis می گوید. “ما در عصر شخصی سازی هستیم. کارمندان می خواهند کشف کنند که چه کاری می توانند در شغل خود برای خود انجام دهند و تکامل پیدا کنند.”

اشی پیشنهاد می‌کند قبل از ترک شغل، نگاهی دقیق به جوانب مثبت و منفی داشته باشید.

آشی می‌گوید: «می‌دانید وقتی در یک محیط سمی هستید و اگر شغلتان زندگی شما را از بین می‌برد، وقت آن است که آنجا را ترک کنید. “اما اگر با همکاران خود رابطه خوبی دارید و با رئیس خود رابطه مناسبی دارید، پس باید به محیطی که در آن هستید با دقت نگاه کنید تا ببینید آیا می توانید به جای ترک کردن، تغییراتی ایجاد کنید.”

اگر با خندان به خانه می روید و از کار خود لذت می برید، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد که به شرکت دیگری بروید، حتی با دستمزد بالاتر.

آشی می‌گوید: «این نباید فقط یک تاس انداختن باشد، به همین دلیل است که این روزها بیشتر کارمندان بومرنگ را می‌بینیم.

پرچم های قرمز در میان فرصت های جدید

قبل از اینکه شغلی را تغییر دهید و احتمالاً کارمند بومرنگ شوید، بهتر است یک آگهی کار و شرکت را تجزیه و تحلیل کنید. از مرحله مصاحبه برای بررسی ارزش های شرکت استفاده کنید.

۱٫ در مورد مشخصات کار پرس و جو کنید.

استریپلینگ می‌گوید: «گاهی اوقات آگهی‌های شغلی ممکن است مبهم باشند، بنابراین مهم است که بپرسید با چه کسی کار خواهید کرد. برای مثال، در علم داده، می‌توانید با مهندسان، رهبران کسب‌وکار یا مشتریان خارجی کار کنید، که هر کدام کار را تغییر می‌دهند.

او می‌افزاید: «در مورد انتظارات از شما و تاریخچه نقش بپرسید، مثلاً اینکه آیا این یک موقعیت جدید است یا در حال تکمیل شدن است.»

لوپیس توصیه می‌کند که بپرسید آیا معیارهای موفقیت قبلاً مشخص شده‌اند یا اینکه آیا کارمند در نحوه دستیابی به نتایج مورد نظر شغل آزادی و ورودی دارد.

۲٫ به موقعیت های باز در سایت شرکت نگاهی بیندازید.

Ashie می‌گوید: «اگر شرکت موقعیت‌های زیادی را پست کند، این می‌تواند نشانه گردش مالی بالا باشد و هیچ چیز خوبی در این مورد وجود ندارد. “اگر به نظر می رسد که آنها نیاز فوری به کارمندان دارند، این یک پرچم قرمز دیگر است که مردم بدون اطلاع زیاد آن را ترک می کنند، که به این معنی است که احترام متقابل وجود ندارد.”

۳٫ در مورد فرصت های پیشرفت بپرسید تا کارمند بومرنگ نشوید.

آشی می‌گوید این مهم است که بفهمید آیا در شرکت جدید فضایی برای رشد وجود دارد یا آموزش و تحصیلی که می‌تواند به شما در پیشرفت حرفه‌تان کمک کند.

۴٫ با فرهنگ شرکت آشنا شوید.

اشی می‌گوید: «اگر کسی بگوید، «ما اینجا مثل یک خانواده هستیم»، این یک پرچم قرمز است. “این معمولاً به این معنی است که شما نمی توانید از شر کسی خلاص شوید، حتی اگر بودجه وجود نداشته باشد یا آنها کار خوبی انجام ندهند.”

اشی توصیه می‌کند وقتی تعداد زیادی از افراد را اخراج می‌کنند، به شرکت‌ها توجه کنید. نحوه برخورد شرکت با آن می تواند نشانه ای از نحوه رفتار آنها با همه کارکنان باشد.

چگونه یک کارمند بومرنگ موفق باشیم

لوپیس می‌گوید که هر کارفرمایی نمی‌تواند از کارمندان سابق با آغوش باز استقبال کند. بنابراین، چگونه می توانید خود را طوری تنظیم کنید که به طور بالقوه یک کارمند بومرنگ شوید؟

۱٫ با شرایط خوب ترک کنید

اشی می‌گوید: «حداقل دو هفته به احترام کارفرمای خود اطلاعیه‌ای مناسب بدهید. “اگر کار خود را به روشی شایسته ترک کرده اید، بازگشت به عقب آسان تر است.”

۲٫ روابط خود را با هر کارفرمای سابق حفظ کنید.

از طریق لینکدین و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نسبتاً ساده است. اشی می‌گوید: «اگر به‌طور دوره‌ای با همکاران سابق، مدیران و صاحب کسب‌وکار در تماس بوده‌اید، درخواست کار بسیار آسان‌تر است. “اگر زمانی که آنجا بودید، روابط قوی ایجاد نکردید، این بسیار سخت تر است.”

۳٫ در مورد اینکه چرا می خواهید به عنوان کارمند بومرنگ بازگردید شفاف باشید.

لوپیس می‌گوید: «کارفرما می‌خواهد بداند چرا آنها را ترک کردید و چه چیزی شما را برمی‌گرداند. “شما باید دلیل موجهی برای بازگشت داشته باشید، نه اینکه این یک موقعیت موقت است زیرا در حالی که به دنبال موقعیت بعدی هستید به چک حقوق نیاز دارید.”

در حالی که پریدن سالانه از یک شرکت به شرکت دیگر ایده خوبی نیست، استریپلینگ معتقد است که بومرنگ می تواند برای رزومه و شهرت شما مفید باشد.

او می‌گوید: «یک نامزد متنوع که تجربه خود را گسترش داده و آن را به کارفرمای قبلی خود باز می‌گرداند، می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد.

بودن (و استخدام) یک کارمند بومرنگ می‌تواند یک تجربه مثبت برای هر دو طرف باشد، مشروط بر اینکه هر یک نگاه دقیقی به نحوه تطابق آنها با یکدیگر به روشی سازنده‌تر داشته باشد.

عکس توسط fizkes/Shutterstock

c9d36a8cc7ff8866e93e538c5e749bce?s=100&d=mp&r=g - آنها برگشتند: کارمندان بومرنگ در حال افزایش برای همیشه یا
بد

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی