عمومی

آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

یکی از محبوب‌ترین صنایع که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده، صنعت گیمینگ است. با ظهور بلاک چین و ادغام آن با بازی‌های کامپیوتری شاهد گسترش هرچه بیشتر بازی‌ها بوده‌ایم. دیگر بازی‌کردن تنها برای تفریح و گذران وقت طرفدار نداشت، بلکه بسیاری از گیمرها برای کسب درآمد جذب این بازی‌ها شدند.

بی‌شک کسب درآمد با بازی‌کردن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. بازی Alien Worlds یک بازی بلاک چینی است که گیمرها در آن می‌توانند با استخراج توکن بومی آن پاداش دریافت کنند. در این مقاله بازی Alien Worlds را به‌صورت کامل برای شما شرح دادیم تا اگر تمایل داشتید بتوانید از آن کسب درآمد کنید یا حتی توکن آن را از صرافی‌ها خریداری کنید.

به‌طورکلی راه‌های کسب سود از ارزهای دیجیتال و بازی‌های بلاک چینی روزبه‌روز بیشتر خواهد شد. برای کسب بیشترین سود بهتر است مفاهیم موجود در بازار ارزهای دیجیتال، انواع تحلیل و به‌طورکلی این حوزه را بشناسید. برای رسیدن به چنین سطح از دانش، شرکت در یک دوره آموزش ارز دیجیتال می‌تواند شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برساند.

فهرست این مقاله

بنیان گذاران بازی الین ورلدز (Alien Wolds)

1 4 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

Dacoco gmBH شرکتی سوئیسی و مؤسس اصلی بازی Alien Worlds است و مسئولان این شرکت بنیان‌گذاران بازی هستند.

  • رابرت آلن (Robert Allen)

Rob Allen بیش از ۲۵ سال در حوزه فناوری‌های پیشرفته فعالیت داشته و سه سال است که به‌طور اختصاصی روی پروژه‌های کریپتویی فعال است. اجرای سرور روی پلتفرم‌های بازی از جمله سوابق Rob Allen است که وی را در اجرای پروژه‌های مربوط به بازی متخصص کرده است.

  • ساروجینی مکنا (Sarojini MCkenna)

ساروجینی مدیر اجرا و همچنین از بنیان‌گذاران بازی است.

  • مایکل جیمز یتس (Michael James Yeates)

مایکل جیمز نیز ‌بنیان‌گذار بازی Alien Worlds معرفی شده است که در بخش مدیریت اجرا فعالیت دارد.

ویژگی‌های بازی Alien Worlds

  1. در حال حاضر تنها نسخه تحت وب این بازی و سیستم‌عامل اندروید روی گوشی موبایل عرضه شده است.
  2. تعداد کل توکن‌های TLM مقدار ۱۰ میلیارد واحد بوده که تاکنون بیش از ۵ میلیارد آن استخراج شده است.
  3. بازی Alien Worlds یا همان دنیای بیگانه روی شبکه بلاک چین Wax اجرا می‌شود.
  4. این بازی از شبکه اتریوم (Etherum) و شبکه بلاک چین هوشمند بایننس (BSC) نیز پشتیبانی می‌کند.
  5. امکان استخراج به تعداد ۷ بار به‌صورت رایگان برای کاربران وجود دارد، اما برای استخراج‌های بعدی باید مجهز به ابزار باشید.
  6. امکان استیکینگ در بازی الین ورلدز به‌کمک شبکه بلاک چین هوشمند بایننس (BSC) برای کاربران فراهم شده است.
  7. TLM توکن بومی بازی Alien Worlds است که با استانداردهای ERC-20، BEP-20 و Wax طراحی و ارائه شده است.
  8. سیاره‌های مختلف در بازی Alien Worlds، سازمان‌های خودمختار (DAO) هستند که کاربران در هر سیاره می‌توانند با استیک‌کردن توکن TLM پاداش دریافت کنند و همچنین در تصمیم‌‌گیری‌ها برای آن سیاره دخیل باشند.
  9. با توجه به سیاره و زمین انتخابی، ابزار استفاده شده و همچنین تنظیماتی که انجام می‌دهید، ممکن است نتایج مختلفی را در استخراج کسب کنید.

اصطلاحات مختلف در بازی Alien Worlds

آیتم‌های دیجیتال در بازی دنیای بیگانگان از نظر کمیاب‌بودن در ۶ سطح وجود دارند. هرچه آیتم شما کمیاب‌تر باشد، قدرت بیشتری دارد:

  • فراوان (Abundant)
  • معمولی (Common)
  • کمیاب (Rare)
  • حماسی (Epic)
  • افسانه‌ای (Legendary)
  • اسطوره‌ای (Mythical)
  • درخشندگی (Shininess)

تمام توکن‌هایی که در بازی Alien Worlds ارائه می‌شوند، از نظر درخشندگی در سطح Stone قرار گرفته‌اند. برای رسیدن به NFT هایی با درخشندگی بالاتر باید آن‌ها را با هم ترکیب کنید. هنگامی که چند ان اف تی شبیه به هم را در میان دارایی‌های خود داشته باشید، می‌توانید با ادغام آن‌ها با هم، یک NFT با درخشندگی بالاتر را به دست آورید.

البته این کار برای شما هزینه دارد و می‌توانید این کار را به‌وسیله توکن TLM انجام دهید. با این کار یک توکن با درخشندگی بالاتر را به دست خواهید آورد. در ادامه انواع درخشندگی موجود در بازی Alien Worlds را لیست کرده‌ایم:

  • سنگ (Stone)
  • طلا (Gold)
  • غبار ستاره‌ای (Stardust)
  • ضد ماده (Antimatter)
  • چندبعدی (XDimension)

سطوح مختلف Shining

اگر ۴ توکن سنگ با درجه کمیابی Abundant داشته باشید، با هزینه‌کردن ۵۰۰ توکن TLM به یک توکن Abundant البته با سطح درخشندگی طلا (Gold) دسترسی خواهید داشت.

در صورتی که ۴ توکن سنگ با درجه کمیابی Common داشته باشید، با هزینه‌کردن ۵۰۰ توکن TLM به یک توکن Common البته با سطح درخشندگی طلا (Gold) دسترسی خواهید داشت.

اگر ۴ توکن سنگ با درجه کمیابی Rare داشته باشید، با هزینه‌کردن ۱۰۰۰ توکن TLM به یک توکن Rare البته با سطح درخشندگی طلا (Gold) دسترسی خواهید داشت.

در صورتی که ۴ توکن سنگ با درجه کمیابی Epic داشته باشید، با هزینه‌کردن ۲۰۰۰ توکن TLM به یک توکن Epic البته با سطح درخشندگی طلا (Gold) دسترسی خواهید داشت.

اگر ۴ توکن سنگ با درجه کمیابی Legendary داشته باشید، با هزینه‌کردن ۴۰۰۰ توکن TLM به یک توکن Legendary البته با سطح درخشندگی طلا (Gold) دسترسی خواهید داشت.

در صورتی که ۴ توکن سنگ با درجه کمیابی Mythical داشته باشید، با هزینه‌کردن ۸۰۰۰ توکن TLM به یک توکن Mythical البته با سطح درخشندگی طلا (Gold) دسترسی خواهید داشت.

با داشتن ۴ توکن با سطح درخشندگی طلا (Gold) می‌توانید NFT های خود را ترکیب کنید تا به یک توکن با درخشندگی بالاتر دسترسی داشته باشید.

اگر بخواهید ۴ توکن NFT با درجه کمیابی Common را از سطح درخشندگی طلا (Gold) به غبار ستاره‌ای (Stardust) تبدیل کنید، باید ۱۰۰۰ توکن TLM هزینه کنید.

در صورتی که بخواهید ۴ توکن NFT با درجه کمیابی Rare را از سطح درخشندگی طلا (Gold) به غبار ستاره‌ای (Stardust) تبدیل کنید، باید ۲۰۰۰ توکن TLM را هزینه کنید.

اگر بخواهید ۴ توکن NFT با درجه کمیابی Epic را از سطح درخشندگی طلا (Gold) به غبار ستاره‌ای (Stardust) تبدیل کنید، باید ۴۰۰۰ توکن TLM را هزینه کنید.

در صورتی که بخواهید ۴ توکن NFT با درجه کمیابی Legendary را از سطح درخشندگی طلا (Gold) به غبار ستاره‌ای (Stardust) تبدیل کنید، باید ۸۰۰۰ توکن TLM را هزینه کنید.

اگر بخواهید ۴ توکن NFT با درجه کمیابی Mythical را از سطح درخشندگی طلا (Gold) به غبار ستاره‌ای (Stardust) تبدیل کنید، باید مبلغ ۱۶۰۰۰ توکن TLM را هزینه کنید.

با ادغام ۴ توکن Stardust در سطح کمیابی Rare و پرداخت مبلغ ۴۰۰۰ توکن TLM می‌توانید یک توکن Antimatter با سطح کمیابی Rare به دست آورید.

با ادغام ۴ توکن Stardust در سطح کمیابی Epic و پرداخت مبلغ ۸۰۰۰ توکن TLM می‌توانید یک توکن Antimatter با سطح کمیابی Epic به دست آورید.

با ادغام ۴ توکن Stardust در سطح کمیابی Legendary و پرداخت مبلغ ۱۶۰۰۰ توکن TLM می‌توانید یک توکن Antimatter با سطح کمیابی Legendary به دست آورید.

با ادغام ۴ توکن Stardust در سطح کمیابی Mythical و پرداخت مبلغ ۳۲۰۰۰ توکن TLM می‌توانید یک توکن Antimatter با سطح کمیابی Mythical به دست آورید.2 3 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

آموزش ثبت نام  در بازی Alien Worlds و اتصال کیف پول

بازی الین ورد (Alien Worlds) یک بازی تحت وب است که امکان انجام آن روی گوشی‌های هوشمند موبایل با سیستم‌عامل اندروید هم امکان‌پذیر است. برای انجام این بازی ابتدا باید کیف پول خود را به بازی متصل کنید. در ادامه این کار را به‌صورت قدم ‌به ‌قدم برای شما شرح خواهیم داد.

پس از ورود به وب سایت بازی Alien Worlds به آدرس alienworld.io با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد. در گام اول باید روی گزینه Play & Earn که در تصویر مشخص شده است، کلیک کنید.

3 3 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از کلیک روی Play & Earn در مرحله پیش به صفحه‌ای می‌رسید که باید در آن کیف پول خود را به بازی متصل کنید. برای این کار ابتدا روی گزینه Start Now کلیک کنید.

4 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

توجه داشته باشید که Wax کیف پول مخصوص بازی Alien Worlds است و اگر شما این کیف پول را پیش از این نصب کرده باشید، با کلیک روی گزینه Login به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که باید ایمیل و رمز عبور خود را در آن‌ها وارد کنید.

5 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

اگر اولین بار است که می‌خواهید بازی Alien Worlds را انجام دهید، باید پیش از هر چیز یک کیف پول برای بازی خود بسازید. برای این کار با کلیک روی گزینه Sign Up For Account به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که بتوانید کیف پول خود را ایجاد کنید.

همچنین اگر شما کیف پول را ایجاد کرده باشید، می‌توانید به‌جای واردکردن ایمیل و رمز عبورتان، با کلیک روی یکی از آیکون‌های فیسبوک، حساب گوگل یا دیگر گزینه‌های موجود، کیف پول خود را به بازی متصل کنید.

6 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

اگر روی گزینه Sign Up کلیک کنید، مراحل ایجاد حساب برای کیف پول پیش روی شما قرار خواهد گرفت. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، یک ایمیل در کادر اول وارد کنید. در کادر دوم یک رمز عبور را برای خود انتخاب کرده و در کادر بعدی نیز همان رمزعبور را وارد کنید. درنهایت نیز با کلیک روی گزینه Sign Up کار را به اتمام برسانید.

7 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از ثبت‌نام یا حتی ورود به حساب خود، ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که با تأیید آن، صفحه‌ای مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید، پیش روی شما قرار می‌گیرد.

در این صفحه، نام کاربری شما در کیف پول Wax نمایان خواهد شد. در این مرحله با فعال‌کردن گزینه Automatically login into play.alienworlds.io و با کلیک روی گزینه Approve وارد بازی Alien Worlds خواهید شد.

8 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

ایجاد حساب کاربری در بازی Alien Worlds

پس از ورود به بازی Alien Worlds در اولین مرحله با تصویری مانند تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد. در این مرحله شما می‌توانید پروفایل خود را با کلیک روی یکی از تصاویر مرد یا زن انتخاب کنید. همچنین با واردکردن یک نام کاربری در کادر مربوط به NAME در بازی با این نام شناخته خواهید شد. درنهایت با فعال‌کردن تیک مربوط به پذیرش قوانین بازی و تأیید این امر که شما بالای ۱۸ سال سن دارید، می‌توانید روی گزینه I’m ready کلیک کنید تا وارد محیط اصلی بازی شوید.

9 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

البته پیش از ورود به بازی گزینه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر علاقه دارید اخبار، آخرین به‌روزرسانی‌ها، پیش‌بینی‌ها و دیگر موارد را از تیم بازی Alien Worlds در ایمیل خود دریافت کنید، می‌توانید با واردکردن ایمیل خود و کلیک روی SIGN ME UP این ایمیل‌ها را دریافت کنید، اما اگر نمی‌خواهید چنین ایمیل‌هایی دریافت کنید، می‌توانید به‌راحتی با کلیک روی گینه NO THANKS وارد بازی شوید.

10 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از انتخاب یکی از گزینه‌های دریافت یا عدم دریافت ایمیل در مرحله پیش، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد. در این مرحله شما به Alien Worlds اجازه می‌دهید تراکنش‌هایی را که در بازی Alien Worlds صورت می‌گیرد، از طرف شما امضا کند. در اینجا با کلیک و فعال‌کردن تیک Always sign those transactions on my behalf for play.alienworlds.io و کلیک روی گزینه Approve می‌توانید بازی را شروع کنید.

البته گاهی ممکن است به‌دلیل کم‌بودن توکن TLM که توکن اصلی بازی Alien Worlds است، با خطاهایی روبه‌رو شوید که شروع بازی را برای شما سخت کند.

0 1 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

یکی از خطاهایی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید، خطای transaction net usageis too high: 152>0 است. اگر با چنین خطایی مواجه شدید، باید با مراجعه به وب سایت Wax.bloks.io مشکل خود را برطرف کنید.

1 5 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از رفتن به وب سایت Wax.bloks.io و کلیک روی تب Accounts میزان Ram، CPU و NET که از طرف شما در اختیار بازی قرار می‌گیرد مشخص می‌شود. درواقع شما در این بازی کمکی به فرایند استخراج (Mining) خواهید کرد؛ درنتیجه با کمبود میزان انرژی در هرکدام از آیتم‌های مشخص‌شده (Ram، Cpu، Net) باید این کمبود را با پرداخت توکن Wax جبران کنید.

همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، نوار CPU و NET مربوط به رایانه شما ظرفیتی برای بازی یا همان ماینینگ (استخراج) ندارد؛ پس باید هزینه CPU و NET را با توکن Wax پرداخت کنید.

2 4 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

برای پرداخت توکن Wax پس از ورود به وب سایت Wax.bloks.io، با کلیک روی گزینه Login لیست کیف پول‌هایی که می‌توانید به وب سایت متصل کنید برای شما نمایان می‌شود. با انتخاب Cloud Wallet که درواقع همان کیف پول Wax است، کیف پول شما به وب سایت متصل می‌شود و شما می‌توانید برای شروع بازی خود، توکن Wax را پرداخت کنید.

3 4 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از اتصال کیف پول، حالا نوبت استیک‌کردن توکن Wax است. برای این کار با کلیک روی تب Wallet با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید. در این مرحله با کلیک روی زبانه Stake CPU/NET در ستون سمت چپ، گزینه‌هایی پیش روی شما قرار می‌گیرند.

پس از اتصال کیف پول، کادر اول که مربوط به نام کاربری شما در کیف پول Wax است، به‌صورت خودکار پر خواهد شد. در دو کادر بعدی باید مقداری توکن Wax را استیک کنید. حداقل میزان لازم از توکن Wax برای استیک‌کردن با هدف جبران ضعف CPU، ۱۰ عدد و این میزان برای NET که در کادر سوم قرار می‌گیرد، ۲ عدد توکن Wax است. درواقع به‌دلیل ضعف قدرت سخت‌افزاری سیستم شما برای استخراج، به‌جای استفاده از سیستم، دارایی قفل‌شده شما قرار است به استخراج کمک کند. همچنین در گروه دیسکورد این بازی Alien Worlds گفته شده است که برای اطمینان از اینکه با خطای دیگری مواجه نشوید، بهتر است تعداد ۲۰۰ توکن Wax را استیک کنید.

البته شما می‌توانید میزان کمتری را برای این کار اختصاص دهید و هر زمان که با خطا مواجه شدید، باز هم بر تعداد توکن‌های خود اضافه کنید. پس از واردکردن تعداد توکن‌ها کافی است روی گزینه Stake در پایین صفحه کلیک کنید. در زمان نگارش این مقاله قیمت هر واحد توکن Wax 0.27 دلار است.

4 3 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

انتخاب سیاره و زمین در بازی Alien Worlds

پس از استیک‌کردن توکن Wax از طریق وب سایت Wax.bloks.io مراحل ورود به بازی بدون خطا پیش خواهند رفت؛ درنتیجه با تأیید Always sign those transactions on my behalf for play.alienworlds.io و کلیک روی گزینه Approve که در مراحل پیش توضیح داده شد، با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد که باید در آن یکی از ۶ سیاره موجود را انتخاب کنید. با کلیک روی هر سیاره می‌توانید ویژگی‌های آن را مطالعه و سیاره موردنظر خودتان را انتخاب کنید.

درنهایت با کلیک روی Mine Kavian برای استخراج وارد سیاره Kavian خواهید شد؛ البته باید بدانید اگر سیاره دیگری را انتخاب کنید، گزینه پیش روی شما متناسب با آن تغییر خواهد کرد؛ برای مثال در صورتی که سیاره Neri را انتخاب کنید، گزینه Mine Neri را خواهید دید که باید روی آن کلیک کنید تا بتوانید زمین خود را انتخاب کنید.

5 1 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در این مرحله، پس از انتخاب سیاره، باید زمین خود را از میان زمین‌های موجود انتخاب کنید. ۲۰ نوع مختلف زمین در هر سیاره وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. درصد مشخص در تصویر، میزان کمیسیونی است که در صورت کار روی این زمین باید به صاحب آن پرداخت کنید.

عددی که در سمت چپ هر کادر زمین و در کنار آیکون چکش قرار دارد، قدرت ابزاری است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت و عدد سمت راست، شانس شما در دریافت یا همان استخراج NFT را تعیین می‌کند.

6 1 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

بعد از انتخاب زمین باز هم صفحه‌ای برای شما ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد تراکنش‌های انجام‌شده در این مراحل را تأیید کنید. با کلیک روی Always sign those transactions on my behalf for play.alienworlds.io این کار برای مراحل بعدی هم انجام خواهد شد و لازم نیست شما برای هر تراکنش این تأییدات را انجام دهید. درنهایت با کلیک روی گزینه Approve به مرحله بعد هدایت می‌شوید.

7 1 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

شروع بازی Alien Worlds

در این مرحله با گزینه‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید یکی از گزینه‌های فعال یعنی INVENTORY، STAKING یا MINE را انتخاب کنید. در ادامه هر سه گزینه را برای شما شرح خواهیم داد.

0 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در بخش INVENTORY می‌توانید لیست دارایی‌های خود را ببینید؛ البته در ابتدای بازی دارایی‌های شما محدود به یک عدد بیل است که بازی به‌طور رایگان در اختیار شما گذاشته است. دسته‌بندی دارایی‌ها عبارت‌اند از:

Equipment یا تجهیزات، آواتار (Avatars)، سلاح‌ها (Weapons)، زمین (Land)، مصنوعات (Artifacts)، مینیون‌ها (Minions) که شما می‌توانید براساس نام (Name)، کمیاب‌بودن (Rarity) یا درخشندگی (Shine) آن‌ها را ببینید.

1 6 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

همان‌طور که پیش از این گفته شد، آیتم‌های مختلف را می‌توانید با هم ترکیب کنید و یک آیتم با درخشندگی بیشتر را داشته باشید؛ البته درباره XDimension قضیه متفاوت است و تنها با بازکردن یک بسته کمیاب امکان رسیدن به این سطح وجود دارد.

2 5 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

اگر پس از ورود به بازی گزینه Staking را انتخاب کنید، مراحل دیگری در بازی در پیش روی شما قرار خواهند گرفت که در ادامه توضیح خواهیم داد.

3 5 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از کلیک روی گزینه Staking در مرحله پیش، باید از میان سیاره‌ها یک مورد را انتخاب کنید. با کلیک روی سیاره موردنظر و سپس گزینه STAKE در پایین صفحه به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

4 4 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در این مرحله کافی است مقدار توکن TLM که قصد استیک‌کردن آن را دارید، مشخص کنید. شما می‌توانید مقدار را به‌صورت دستی در کادر AMOUNT وارد کرده یا با کلیک روی یکی از درصدهای موجود در کادر مربوط، مشخص کنید که تمایل به استیک‌کردن چند درصد از توکن‌های TLM موجود در کیف پولی را دارید که به بازی Alien Worlds متصل کرده بودید.

پس از مشخص‌کردن مقدار توکن برای استیک‌کردن کافی است روی گزینه CONFIRM به معنای تأیید کلیک کنید. پس از انجام این مراحل، میزان توکنی که استیک کردید و سیاره‌ای که استیک را روی آن انجام دادید نیز برای شما نمایان خواهد شد.

5 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

برای استخراج (Mine) کردن هم باید در مرحله ابتدایی ورود به محیط بازی، گزینه Mine را انتخاب کنید. استخراج‌کردن درواقع اصلی‌ترین بخش در بازی به شمار می‌رود که با توجه به ابزارهایی که در دسترس دارید، می‌تواند نتایج متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه فرایند استخراج در بازی Alien Worlds را برای شما شرح خواهیم داد.

6 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

عملیات استخراج روی یک زمین که درون یک سیاره است، انجام می‌شود (سیاره و زمین را پیش از این انتخاب کرده‌اید). اگر به هر دلیلی قصد تغییر زمین را داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Change زمینی را که استخراج روی آن انجام می‌دهید، تغییر دهید. با کلیک روی گزینه Change در زیر کارت مربوط به زمین (Land) می‌توانید نقشه را مشاهده می‌کنید که زمین‌های مختلف موجود در سیاره را نشان می‌دهد.

همچنین پیش از این نیز توضیح داده شد که در ابتدای ورود به بازی یک بیل به‌صورت رایگان به شما داده می‌شود که البته قدرت چندانی ندارد؛ پس اگر قصد شروع کار استخراج با قدرت بیشتری را داشته باشید، باید ابزارهای مختلف دیگری را خریداری کنید. برای این کار با کلیک روی علامت + در کادرهای خالی می‌توانید ابزارهای مختلفی را که پیش از این خریداری کرده بودید، به ابزارهای خود برای انجام عملیات استخراج اضافه کنید.

درنهایت بعد از آنکه ابزارها و زمین خود را مشخص کردید، باید روی گزینه Mine در پایین صفحه کلیک کنید. با این کار استخراج توکن TLM انجام شده و میزان استخراج به شما گزارش می‌شود. با استفاده از ابزار رایگانی که بازی Alien Worlds در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان استخراج (Mine) کردن برای ۷ مرتبه را خواهید داشت، اما برای ادامه استخراج باید ابزارهای لازم را خریداری کنید (در ادامه نحوه خرید ابزار را شرح خواهیم داد).

انجام عملیات استخراج به‌کمک یک زمین (Land) و حداکثر ۳ عدد از ابزارها ممکن خواهد شد. البته انجام این کار با یک زمین و تنها یک ابزار هم ممکن است که به‌دلیل قدرت پایین و درنتیجه میزان کم توکن استخراج‌شده توصیه نمی‌شود.

7 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از کلیک روی گزینه Mine در مرحله گذشته با صفحه زیر مواجه خواهید شد. درواقع با کلیک روی گزینه Mine که به معنای استخراج است، به بازی فرمان استخراج صادر خواهد شد تا با توجه به قدرت ابزاری که انتخاب کرده بودید، توکن TLM استخراج کند.

پس از این کار پیامی برای شما نمایش داده می‌شود که موفقیت‌آمیز بودن عملیات استخراج را به شما نشان می‌دهد. درواقع با کلیک روی گزینه Claim می‌توانید ادعای داشتن توکن‌هایی را که استخراج کرده بودید، داشته باشید که درصورت صحت، توکن‌ها برای شما ارسال خواهند شد.

8 1 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در این مرحله اتمام کار استخراج و میزان توکنی که موفق به استخراج آن شده‌اید به شما اعلام می‌شود. با کلیک روی گزینه Mining Hub می‌توانید فرایند استخراج را یک‌بار دیگر انجام دهید، اما چنانچه قصد ادامه کار را نداشته باشید، با کلیک روی گزینه Home به صفحه اصلی بازی برمی‌گردید.

میزان توکنی که استخراج می‌کنید و زمان آن رابطه مستقیمی با ابزارها و زمینی دارد که در فرایند استخراج به کار می‌برید؛ پس باید در انتخاب ابزار و زمین دقت بالا داشته باشید. همچنین هزینه‌کردن برای خرید ابزارها اگر هوشمندانه انجام شود، می‌تواند به نتیجه بهتر در استخراج منجر شود.

9 1 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

  • تغییر زمین (Land)

اگر قصد تغییر Land (زمین) خود را داشته باشید، پس از کلیک روی گزینه Change در مرحله پیش، نقشه سیاره خود و تمام زمین‌ها روی آن را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یک زمین را انتخاب کنید. زمین‌ها روی هر سیاره ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند نتیجه عملیات استخراج را تغییر دهند.

10 1 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از کلیک روی هرکدام از Land ها (هر مربع در نقشه) می‌توانید وارد صفحه زمین شوید. در صفحه مربوط به هر Land می‌توانید کمسیون پرداختی را که باید به صاحب زمین پرداخت شود، مشاهده کنید. اگر قصد انتخاب زمین را داشته باشید، باید روی گزینه Yes, Let’s Mine Here کلیک کنید و در صورتی که قصد تغییر زمین را داشته باشید می‌توانید روی گزینه No, I’ll Mine Elsewhere کلیک کنید تا به این ترتیب باز هم به نقشه برگردید و یک زمین دیگر را انتخاب کنید.

11 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

  • ویژگی زمین‌ها

همان‌طور که احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید، Alien Worlds یک بازی بر مبنای استخراج توکن است. عملیات استخراج در بازی روی زمین‌ها انجام می‌شود، اما در بازی الین ورلدز تعدادی سیاره وجود دارد که هرکدام از این سیاره‌ها تعداد زیادی زمین را در خود جای داده‌اند.

با این شرایط برای داشتن نتیجه بهتر در استخراج (Mine) باید ابزارها و زمین را هوشمندانه انتخاب کنید. در این بخش نکاتی را که در انتخاب زمین می‌توانند به شما کمک کنند، برای شما شرح داده‌ایم. در قدم اول باید به سایت alienworlds.tools مراجعه کنید. با ورود به این سایت با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد. در هرکدام از تب‌های Land، Tool1، Tool2 و Tool3 می‌توانید آیتم‌های موردنظر خود را از زیرمنویی که برای شما باز می‌شود انتخاب کنید.

با انتخاب آیتم‌ها اطلاعاتی برای شما به نمایش درمی‌آید. در بخش Charge Time مدت‌زمان بین دو Mine برای شما مشخص خواهد شد. Mining Power، قدرت استخراج با توجه به زمین و ابزارهای انتخاب‌شده را نشان می‌دهد. NFT Luck میزان شانس شما در دریافت NFT در کنار توکن TLM را مشخص می‌کند و درنهایت POW Reduction میزان کاهش سختی شبکه با استفاده از ابزارها و زمین انتخابی را نشان می‌دهد که هرچه بیشتر باشد، بهتر است.

12 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

اکنون که با مفاهیم ابتدایی این سایت آشنا شدیم، بهتر است بدانیم چطور می‌توان ۲ مجموعه (زمین و ابزارها) را با هم مقایسه کرد؛ به عبارت دیگر اگر شما در انتخاب یک زمین با ابزارهای ثابت دچار شک شده باشید، می‌توانید در این وب سایت میزان قدرت هر مجموعه را بسنجید.

برای این کار ابتدا زمین و دیگر ابزارهای موردنظر خود را از تب‌های مربوط انتخاب کرده و سپس روی گزینه سبزرنگ Save Build کلیک کنید. حالا بدون تغییر ابزار، از تب Land زمین خود را تغییر دهید و باز هم روی گزینه Save Build کلیک کنید.

0 3 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

با کلیک روی Save Build برای هر مجموعه از آیتم‌ها در مرحله قبل، ویژگی و قدرت استخراج آن‌ها در یک ردیف و در کنار هم قرار می‌گیرند و به این ترتیب می‌توانید این دو مجموعه آیتم را باهم مقایسه کنید؛ برای مثال در تصویر زیر با انتخاب زمین‌های متفاوت و ابزارهای یکسان، مدت‌زمان لازم بین انجام دو بار عملیات استخراج با انتخاب مجموعه آیتم‌های اول ۳۵ دقیقه است؛ درحالی‌که با انتخاب مجموعه آیتم‌های دوم، این زمان به ۱۵ دقیقه می‌رسد و به همین ترتیب باقی اطلاعات برای دیگر ویژگی‌ها در هر مجموعه با هم مقایسه می‌شوند.

1 7 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

فرایند درخشندگی (Shining)

برای بالابردن سطح درخشندگی NFT ها در بازی Alien Worlds باید ابتدا روی آیکون منوی بازی در بالا و سمت چپ، که در تصویر هم مشخص شده است و سپس روی گزینه Shining در ستون سمت چپ کلیک کنید.

2 6 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

با کلیک روی گزینه Shining به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید NFT که قصد Shine کردن آن را دارید، انتخاب کنید، پس از انتخاب NFT با تصویری مانند تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد. در این مرحله هزینه Shine کردن برای شما مشخص شده است. اگر شما ۴ توکن همانند داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Shine، آن‌ها را به یک توکن البته با سطح درخشندگی بالاتر تبدیل کنید.

3 6 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

مأموریت (Missions)

یکی از امکاناتی که به‌تازگی به بازی alien Worlds اضافه شده، بخش Missions است که طی این مأموریت‌ها کاربران فعالیت‌های مختلفی را با توجه به مأموریت انتخاب‌شده انجام می‌دهند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند. پاداش Missions توکن TLM و NFT ها هستند. در ادامه عضویت در این مأموریت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در اولین گام پس از کلیک روی علامت منو در گوشه سمت چپ بالا، از منویی که باز می‌شود گزینه Missions را انتخاب کنید.

4 5 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از کلیک روی Missions نوبت اتصال کیف پول به سایت Alien worlds است. برای این کار روی گزینه Connect to BSC کلیک کنید. در این مرحله باید حتماً شبکه کیف پول متامسک را روی BSC یعنی همان شبکه هوشمند بایننس تنظیم کنید.

5 3 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در این مرحله لیست Missions را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، در مقابل Mission اول عبارت Engaged نوشته شده است. همچنین مدت‌زمانی در کنار آن دیده می‌شود که مدت‌زمان باقی‌مانده تا شروع مأموریت را نشان می‌دهد. علاوه بر آن اطلاعات دیگری از جمله نوع، عنوان مأموریت، میزان پاداش و مدت‌زمان مأموریت مشخص شده است.

6 3 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از انتخاب مأموریت موردنظر به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که باید روی گزینه Lease spasecrafts کلیک کنید. با این کار درواقع سفینه فضایی را به مأموریت انتخابی می‌فرستید. اطلاعات دیگری در این صفحه برای شما به نمایش درخواهد آمد که می‌توانید درصورت تمایل عضوی از این مأموریت باشید.

برای مثال اطلاعاتی مانند تعداد سفینه‌هایی که به این مأموریت ارسال شده‌اند، میزان پاداش برای هر سفینه و دیگر موارد. همچنین می‌توانید تعداد سفینه‌ها را در دفعات بعد نیز اضافه کنید که در این صورت پس از انتخاب Mission باید روی گزینه Lease More Spacecrafts کلیک کنید؛ البته باید به زمان باقی‌مانده تا شروع مأموریت نیز توجه داشته باشید.

7 3 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در این مرحله گفته شده است که به ازای هر سفینه که بخواهید در مأموریت ارسال کنید، باید ۴۰ توکن TLM قفل کنید که این عدد در دیگر مأموریت‌ها می‌تواند متفاوت باشد. با کلیک روی گزینه + و – می‌توانید تعداد سفینه‌های اجاره‌شده در مأموریت را کنترل کنید.

8 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

برای قفل‌کردن TLM ها باید آن‌ها را در کیف پول روی شبکه BSC یعنی همان شبکه هوشمند بایننس قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید بازی Alien Worlds روی شبکه Wax قرار گرفته است که باید آن‌ها را به شبکه بایننس اسمارت چین انتقال دهید. در ابتدا از منو در صفحه اصلی روی گزینه، Teleport کلیک کنید تا به سایت Teleport منتقل شوید.

9 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در این مرحله روی گزینه Connect to MetaMask کلیک کنید. پس از این کار گزینه Choose Chain برای شما فعال می‌شود که می‌توانید در آن یکی از شبکه‌های بلاک چین بایننس و یا اتریوم را انتخاب کنید. در این مرحله باید شبکه بایننس (Binance) را انتخاب کنید.

10 2 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در اینجا باید توکن‌های TLM را با کلیک روی گزینه TRANSFER که در تصویر مشخص شده است، از شبکه WAX به شبکه بایننس انتقال دهید.

0 4 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در این مرحله کافی است تعداد توکن‌هایی که قصد انتقال آن ها را دارید مشخص کنید و درنهایت روی گزینه سبزرنگ APPROVE به معنای تأیید کلیک کنید تا انتقال توکن‌ها برای شما انجام شود.

1 8 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در قدم آخر باید روی گزینه Claim در برابر تراکنش انتقال کلیک کنید تا بتوانید توکن‌ها را روی شبکه بایننس داشته باشید و از این طریق بتوانید عملیات گفته‌شده در بخش Mission را انجام دهید. درواقع با انتقال توکن‌های TLM به شبکه بایننس از طریق گزینه Teleport شما سرمایه لازم برای عضویت در مأموریت‌ها را خواهید داشت.

0 5 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

خرید آیتم‌های بازی

در قدم اول باید وارد سایت atomichub شوید و در صفحه اصلی وب سایت روی تب Market کلیک کنید تا با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبه‌رو ‌شوید که باید در ستون سمت چپ روی Alien Worlds کلیک کنید یا در نوار Search، عبارت Alien Worlds را جست‌وجو کنید. به این ترتیب شما تنها آیتم‌های مخصوص بازی الین ولدز را خواهید دید.

1 9 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

با انتخاب Alien worlds در میان بازی‌های مختلف، تنها آیتم‌های بازی الین ورلدز را خواهید دید، اما باز هم برای انتخاب یک آیتم مشخص باید نوع آن را تعیین کنید؛ پس در مرحله بعد باید Tools، Lands یا هر آیتم دیگری را که مدنظر خودتان است، انتخاب کنید تا لیست آن‌ها را در سمت راست تصویر مشاهده کنید.

بعد از انتخاب آیتم موردنظر، کافی است روی گزینه Buy که در زیر آیتم‌های مختلف قرار گرفته است، کلیک کنید تا به صفحه خرید منتقل شوید. البته در این مرحله باید دقت لازم را داشته باشید؛ چراکه نوع ابزار، زمین و آیتم‌های مختلف می‌تواند بر میزان و کیفیت استخراج شما مؤثر باشد؛ پس بهتر است آیتم‌های قابل خرید را هوشمندانه انتخاب کنید.

2 7 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

پس از انتخاب آیتم و کلیک روی گزینه Buy که در پایین آن قرار گرفته بود، به صفحه خرید همان آیتم خاص منتقل می‌شوید. در اینجا مشخصات، قیمت (برحسب Wax و دلار) و به‌طورکلی اطلاعاتی درباره آیتم به دست می‌آورید. در صورتی که قصد خرید این آیتم را داشته باشید، باید روی گزینه Buy for X WAX کلیک کنید. توجه داشته باشید که X می‌تواند با توجه به قیمت آیتم خریداری‌شده متفاوت باشد.

3 7 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

در انتها وب سایت atomichub از کیف پول Wax شما که باید به وب سایت متصل کرده باشید، مبلغ موردنیاز یعنی ۱۰ توکن WAX (البته برای خرید این آیتم خاص) را برداشت می‌کند و آیتم به دارایی‌های شما اضافه می‌شود. در این مرحله باید روی آیکون Approve کلیک کرده و تأیید کنید که اجازه برداشت مبلغ مشخص برای خرید آیتم از سایت atomichub را صادر کرده‌اید.4 6 - آموزش گام به گام بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

روش‌های کسب درآمد از بازی Alien Worlds

بازی Alien Worlds یکی از بازی‌های بلاک چینی است که امکان کسب درآمد در آن تعبیه شده است و گیمرها می‌توانند در محیط این بازی از راه‌های مختلف درآمد داشته باشند. در ادامه روش‌های کسب درآمد در بازی Alien Worlds را خواهیم آورد.

  1. عضویت در مأموریت‌ها و دریافت توکن TLM
  2. خرید و فروش توکن‌ها در بازی Alien Worlds
  3. استخراج (Mine) توکن TLM بر روی زمین‌ها
  4. استیک‌کردن توکن TLM

سخن پایانی

بازی‌های بلاک چینی روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند، اما شاید نتوان انتظار شکوفایی و ماندگاری را برای همه آن‌ها داشت. بازی الین ورلدز (Alien Worlds) یکی از بازی‌های قوی بلاک چینی است که گیمرها یا بهتر است بگوییم ماینرها با انجام آن می‌توانند به درآمد هم برسند.

به‌روزرسانی‌هایی که همیشه برای این بازی منتشر می‌شود و امکان دخالت‌دادن کاربران در تصمیم‌گیری‌ها یکی از عواملی است که سبب شده آینده درخشان برای این بازی دور از انتظار نباشد. در این مقاله بازی Alien Worlds را به زبان ساده و به‌صورت قدم به قدم برای شما شرح دادیم تا بتوانید در کنار لذت‌بردن از این بازی، با سرمایه بسیار کم به درآمد برسید.

پرسش‌های متداول

  1. بنیان‌گذاران بازی Alien Worlds چه کسانی هستند؟

رابرت آلن (Robert Allen)، ساروجینی مکنا (Sarojini MCkenna) و مایکل جیمز یتس (Michael James Yeates). البته بد نیست بدانید شرکت Dacoco gmBH که یک شرکت سوئیسی به شمار می‌آید، مؤسس بازی معرفی شده است و افرادی که نام آن‌ها آورده شده تیم اصلی شرکت هستند.

  1. آیا امکان انجام بازی روی گوشی موبایل هم فراهم شده است؟

بله، کاربران می‌توانند بازی را روی گوشی‌های خود البته با سیستم‌عامل اندروید اجرا کنند.

  1. توکن اصلی بازی چه نام دارد؟

TLM یا ترلیوم توکن اصلی بازی است که امکان استیکینگ، سیستم پاداش، خرید NFT و حاکمیت در بازی براساس آن صورت می‌گیرد.

  1. تعداد توکن‌های TLM چند واحد است؟

به‌طورکلی ۱۰ میلیارد توکن TLM تعریف شده است که تاکنون بیش از ۵ میلیارد از این تعداد استخراج شده‌اند.

  1. درخشندگی در بازی Alien Worlds به چه معناست؟

زمانی که گیمرها ۴ عدد از یک NFT را داشته باشند، می‌توانند با انجام عملیات Shining، سطح درخشندگی آن را ارتقا دهند. برای این کار توکن TLM هزینه خواهد شد.

  1. سطوح درخشندگی موجود در بازی Alien Worlds کدام هستند؟

سنگ (Stone)، طلا (Gold)، غبار ستاره‌ای (Stardust)، ضدماده (Antimatter) و چندبعدی (XDimension).

  1. آیتم‌های بازی از نظر نادربودن به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

فراوان (Abundant)، معمولی (Common)، کمیاب (Rare)، حماسی (Epic)، افسانه‌ای (Legendary) و اسطوره‌ای (Mythical).

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی