عمومی

آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

با ظهور بلاک چین و NFT ها، بازی‌های بلاک چینی با امکان کسب درآمد رونق چشمگیری یافتند. افراد بسیاری در سنین مختلف با انجام این بازی‌ها توانستند درآمدی برای خود داشته باشند و همین موضوع انگیزه لازم برای ادامه بازی و دعوت از دیگران برای انجام بازی را فراهم کرد؛ به همین دلیل امروزه می‌بینیم که روز به ‌روز بر تعداد این بازی‌ها که طرفداران زیادی هم دارند، افزوده می‌شود.

فهرست این مقاله

بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

یکی از بازی‌های محبوب بلاک چینی بازی اسپلینترلندز (Splinterlands) است که در گذشته با نام Steem Monsters شناخته می‌شد. این بازی یک بازی کارتی است که روی بلاک چین Hive اجرا شده است و از شبکه‌های Tron، WAX و Ethereum نیز پشتیبانی می‌کند. بازی Splinterlans می‌تواند تجربه‌ای بسیار عالی را برای گیمرها رقم بزند و در میان کاربران شناخته شود. در ادامه به شرح این بازی و همچنین نحوه کسب درآمد از آن خواهیم پرداخت.

انواع کارت‌ها و ویژگی آن‌ها در بازی اسپلینترلندز1 28 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، Splinterlands یک بازی کارتی است که بازیکنان با استفاده از کارت‌ها می‌توانند بازی را انجام دهند و به درآمد برسند. انتخاب کارت مناسب، رابطه‌ای مستقیم با موفقیت بازیکن دارد. پیش از آموزش بازی، به معرفی انواع کارت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

کارت‌ها که بخش اصلی بازی اسپلینترلندز را تشکیل می‌دهند، در چند دسته طراحی و ارائه شده‌اند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و قابلیت خاصی را تعریف می‌کنند. در ادامه این کارت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- کارت های Editition

درواقع بخش Editition نسل‌های مختلف بسته‌های کارت را مشخص می‌کند. در ابتدا تنها بسته کارت‌های Alpha وجود داشتند و به‌مرور زمان بسته‌های جدیدتر بازی اسپلینترلندز نیز توزیع شدند.

اولین دسته کارت‌ها بودند که در سال ۲۰۱۸ عرضه و فروخته شدند.

بسته‌های بتا نیز اولین بسته کارت‌هایی بودند که با تجربه فروشی بزرگ نزدیک به ۱ میلیون بسته به اتمام رسیدند.

Promo یک مجموعه کارت تبلیغاتی متشکل از ۲۴ کارت است که ۱۲ عدد آن با عنوان تبلیغاتی منتشر شدند و ۱۲ کارت دیگر آن در زمان رویداد هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۰ ایجاد شدند.

Reward یک بسته کارت ۸۵ تایی است که پس از پرومو (Promo) منتشر شد و به فروش رسید.

بسته تقویت‌کننده Untamed نیز با ۸۲ کارت پس از بسته کارت‌های Reward توزیع شدند.

۲۲ کارت تقویت‌کننده نیز در بسته‌های Dice وجود دارد.

فروش بسته‌های Chaos lgion در تاریخ ۱۷ ژانویه سال ۲۰۲۲ آغاز و با استقبال بسیاری مواجه شد.

۲- کارت های FOIL

کارت‌های Regular به کارت‌هایی اشاره دارد که در ابتدای بازی و همچنین در حین انجام بازی و گذراندن مراحل بازی به شما داده می‌شود. این کارت‌ها در قیمت‌های متفاوت عرضه شده‌اند و خرید آن‌ها برای بیشتر کاربران امکان‌پذیر است.

کارت‌های Gold نسخه طلایی (باارزش‌تر) کارت‌های Regular هستند. درواقع این کارت‌ها ارزش بالاتری از کارت‌های Regular دارند و با توجه به ماهیت Splinterlands که یک بازی کارتی است، داشتن این نوع کارت می‌تواند مزایای بیشتری از کارت‌های معمولی برای شما داشته باشد. علاوه بر آن هر بازیکنی که در میان کارت‌های خود کارت Gold را داشته باشد، می‌تواند در نبردهایی شرکت کند که تنها برای دارندگان این کارت‌ها امکان‌پذیر است.

۳- کارت های Rarity

کارت‌هایی معمولی هستند که تعداد بیشتری از سایر کارت‌های بازی اسپلینترلندز دارند و ارزش آن‌ها در مقایسه با دیگر کارت‌ها کمتر است. کارت‌های معمولی با رنگ خاکستری مشخص می‌شوند.

از لحاظ کمیاب‌بودن پیش از کارت‌های معمولی (Common)، کارت‌های نادر (Rare) قرار دارند که تعداد کمتری از کارت‌های معمولی دارند و قیمت آن‌ها بالاتر است. رنگ آبی روشن مربوط به کارت‌های Rare است.

کارت‌های حماسی (Epic) که با رنگ بنفش مشخص می‌شوند نیز از کارت‌های Rare باارزش‌تر هستند و از لحاظ کمیابی در درجه‌ای بالاتر از کارت‌های Common و Rare قرار می‌گیرند.

باارزش‌ترین نوع کارت در بازی اسپلینترلندز کارت‌های افسانه‌ای (Legendary) هستند که کمیاب‌ترین نوع کارت در این بازی به حساب می‌آیند و طبیعتاً قیمت بیشتری نیز دارند. رنگ این کارت‌ها طلایی است.

۴- Element

بازی اسپلینترلندز (Splinterlands) شش عنصر (Element) است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این عناصر آتش (Fire)، طبیعت (Earth)، آب (Water)، زمین (Earth)، زندگی (Life)، مرگ (Death)، اژدها (Dragon) و بی‌طرف (Neutral) هستند.

شما برای نبرد می‌توانید تنها از یک عنصر استفاده کنید؛ برای مثال اگر عنصر طبیعت را در جریان بازی انتخاب کرده باشید، برای نبرد تنها باید با کارت‌های دارای عنصر آب مبارزه را پیش ببرید و نمی‌توانید کارت‌های آب و آتش را در یک نبرد استفاده کنید. تنها عنصر استثناء Neutral است که می‌توانید همراه با عناصر دیگر نیز از آن استفاده کنید.

2 23 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

۵- Role

بازی اسپلینترلندز یک بازی بلاک چینی بر مبنای کارت است و هر گیمر برای انجام این بازی باید یک تیم را که از چند کارت تشکیل می‌شود ایجاد کند. هنگام تشکیل تیم، انتخاب یک کارت به‌عنوان Summoners و حداکثر ۶ کارت به‌عنوان Monster ضروری است.

اولین کارتی که انتخاب می‌کنید، به‌صورت خودکار به‌عنوان کارت Summoners شما لحاظ خواهد شد که حکم رهبر (Leader) تیم را دارد. انتخاب Summoners در تشکیل تیم بسیار مهم است؛ زیرا کارت‌هایی که در بخش Monster قابلیت انتخاب‌شدن از سمت شما را دارند، با توجه به کارت Summoners متغیر خواهند بود.

پس از انتخاب کارت Summoners باید کارت‌های هیولا (Monster) را انتخاب کنید. در این بخش حداکثر انتخاب ۶ کارت با توجه به رقم مانا (MANA) کارت‌ها صورت می‌گیرد. درواقع کارت Summoners کارت‌های Monster را برای نبرد با رقیبان فراخوانی می‌کند.

نحوه فیلترکردن کارت‌ها

یکی از کارهایی که هنگام بررسی کارت‌ها می‌توانید انجام دهید، فیلترکردن آن‌ها با توجه به ویژگی خاصی است که به‌دنبال آن هستید؛ برای مثال شما می‌توانید کارت‌هایی به‌ترتیب ارزان‌تر یا گران‌تر را در سطوح مدنظر خودتان فیلتر کنید؛ طوری که تنها همان کارت‌ها برای شما به نمایش درآیند تا به این ترتیب انتخاب کارت برای خرید، فروش یا تشکیل تیم ساده‌تر شود.

3 20 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

 

شناسایی انواع کارت‌ها و ویژگی آن‌ها در بازی اسپلینترلندز امری مهم است که هر گیمری باید توانایی آن را داشته باشد. در ادامه یک کارت را به‌طور کامل معرفی می‌کنیم تا بتوانید بخش‌های مختلف آن را بشناسید و بدانید هر بخش از کارت معرف کدام ویژگی است.

۱- به قیمت مانا (MANA Cost) اشاره می‌کند. رقم بالای مانا در کارت، قدرت بالاتر آن کارت را نشان می‌دهد. تعداد مجموع مانا کارت‌ها در هنگام تشکیل تیم برای بازی مؤثر است و شما باید براساس رقم موردنظر، کارت‌هایی را انتخاب کنید که مجموع MANA کارت‌ها به آن رقم موردنظر برسد.

۲- می‌توان قدرت فیزیکی و سرسختی یک کارت را با عددی که در این بخش نمایش داده می‌شود، تشخیص داد؛ البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی در کارت می‌تواند یکی از ۳ نوع مختلف melee attack، range attack و magic attack باشد که ویژگی‌های متفاوتی نیز دارند. هرچه رقم این کارت بالاتر باشد، قدرت بیشتر آن را نشان می‌دهد؛ برای مثال داشتن رقم ۳ برای این ویژگی کارت، ضریب ضربه‌زدن آن را مشخص می‌کند و با یک‌بار ضربه، رقیب ۳ ضربه متحمل می‌شود.

melee attack

melee attack در کارت‌های نبرد سبب می‌شود بتوانید از مسیر زمینی و از نزدیک به حریف ضربه وارد کنید. بهتر است کارتی با چنین ویژگی در ردیف اول قرار بگیرد.

range attack

برخلاف ویژگی melee attack که از نزدیک به حریف ضربه وارد می‌کرد، range attack از فاصله دور به حریف حمله کرده و ضربه را وارد می‌کند.

magic attack

اگر در کارت خود magic attack را داشته باشید، می‌توانید از هر فاصله به حریف ضربه وارد کنید که درصد خطا در این نوع ویژگی نزدیک به صفر است.

4 15 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

۳- سرعت کارت را تعیین می‌کند. درواقع سرعت حمله که ویژگی آن در شماره پیش توضیح داده شد، به این رقم وابسته است.

۴- سلامت یک کارت را نشان می‌دهد و زمانی که ضربه‌ای به شما وارد شود، از این رقم کاسته خواهد شد.

۵- سطح (Level) کارت را مشخص می‌کند.

۶- توانایی (Ability) کارت را معین می‌کند که می‌تواند انواع مختلفی از جمله فاز (Phase)، سم (Poison) و… داشته باشد. درواقع هرکدام از این توانایی‌ها می‌توانند یک ویژگی خاص در کارت را به ما نشان دهند.

5 13 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

علاوه بر موارد بالا Armor به معنای سپر نیز در برخی کارت‌ها وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان در برابر حملات حریف مقاومت کرد.

 6 12 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

انواع توکن‌ها در بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

دارایی کارت شما که می‌تواند از طریق کسب امتیاز در طی بازی یا خرید توکن‌ها باشد، در بخش نوار بالایی صفحه‌نمایش داده می‌شود.

بازی اسپلینترلندز سه توکن دارد که یکی از توکن‌های بومی آن DEC (Dark Energy Crystal) نام دارد. این توکن بر روی شبکه بلاک چین ترون اجرا شده است. اگر گیمرها امتیازی در بازی به دست آورند، پلتفرم به‌عنوان پاداش به آن‌ها DEC می‌دهد. با استفاده از توکن DEC می‌توان کارت‌ها و بسته‌های مختلف را در بازی خرید یا اجاره کرد.

توکن SPS نیز روی شبکه بلاک چین بایننس اسمارت چین اجرا شده است و پلتفرم این توکن را به‌عنوان پاداش به برندگان در نظر می‌گیرد. درواقع با توجه به تعداد و کمیاب‌بودن توکن‌های شما در بازی، SPS به شما تعلق می‌گیرد. SPS یک توکن حاکمیتی است که می‌توان با استیک‌کردن آن نیز به سود رسید. علاوه بر این‌ها شرکت در رویدادها نیز با پرداخت SPS به‌عنوان ورودی امکان‌پذیر خواهید بود.

Gold دیگر توکن بازی اسپلینترلندز است که تنها در محیط بازی معتبر است و قیمت هر ۱۰۰۰ عدد آن به‌صورت ثابت، معادل ۱ دلار است. این توکن می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌ای برای خرید یا اجاره کارت‌ها در بازی استفاده شود. در بخش‌های بعدی چگونگی اجاره کارت‌ها را توضیح خواهیم داد.

آموزش ثبت نام در بازی اسپلینترلندز

پس از ورود به وب‌سایت بازی اسپلینترلندز به آدرس www.splinterlands.com، روی یکی از گزینه‌های LOG IN در بالا و سمت راست یا PLAY NOW در وسط تصویر کلیک کنید.

1 29 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، اگر حساب کاربری نداشته باشید، با کلیک روی گزینه CREATE ACCOUNT در سمت چپ می‌توانید اقدام به ایجاد حساب کاربری کنید. برای ورود به بازی نیز پس از واردکردن ایمیل یا نام کاربری در کادر اول و رمز عبور در کادر دوم، باید روی گزینه LOG IN کلیک کنید. همچنین ورود به حساب کاربری با استفاده از یکی از کیف پول‌هایی که نام آن‌ها در تصویر مشاهده می‌شود نیز امکان‌پذیر است.

2 24 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

برای ایجاد حساب کاربری در اولین قدم باید ایمیل خود را در کادر اول وارد کرده و در کادر بعدی نیز همان ایمیل را عیناً تایپ کنید. اگر لینک دعوت داشته باشید نیز می‌توانید آن را در کادر سوم وارد کنید. دو گزینه بعدی که امکان فعال‌سازی یا غیرفعال کردن آن‌ها وجود دارد، به دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها و پذیرش قوانین پلتفرم اشاره دارد. درنهایت با کلیک روی گزینه Continue به مرحله بعدی در ثبت‌نام هدایت خواهید شد.

3 21 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

در این مرحله باید یک رمز عبور برای خود انتخاب کرده و در کادر بعد نیز آن را تکرار کنید. با انتخاب رمز عبور معتبر کافی است روی گزینه CREATE کلیک کنید.

4 16 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

در اینجا مراحل ایجاد حساب کاربری به اتمام می‌رسد و پلتفرم یک پیغام خوشامدگویی به شما نشان می‌دهد. با کلیک روی گزینه Play Tutorial می‌توانید آموزش این بازی را تماشا کنید، اما در صورتی که نیازی به آن نداشته باشید، با کلیک روی گزینه SKIP از این مرحله عبور می‌کنید و می‌توانید بازی اسپلینترلندز را شروع کنید.

5 14 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

 

ورود به بازی

پس از ثبت‌نام و ورود به محیط بازی، در اولین مرحله با چنین صفحه‌ای مواجه خواهید شد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید صفحه اصلی بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه به شرح هر بخش می‌پردازیم.

6 13 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

حالت اصلی بازی مربوط به Battle و بخش Ranked است، درواقع اگر شما قصد بالابردن امتیاز خود در بازی را داشته باشید، باید روی همین گزینه کلیک کرده و سعی کنید امتیاز خود را بالا ببرید.

7 9 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

اما در صورتی که احساس می‌کنید در انجام بازی با ابهام مواجه شده‌اید یا این بار اولی است که می‌خواهید بازی را انجام دهید، می‌توانید با کلیک روی گزینه Learn اقدام به دیدن آموزش بازی کنید.

8 8 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

قطعاً برای آنکه مطمئن شوید آنچه را که آموزش دیده‌اید می‌توانید به‌صورت عملی هم انجام دهید یا خیر، بهتر است تمرین کنید تا بدون نگرانی مهارت خود در بازی اسپلینترلندز را محک بزنید؛ البته باید بدانید امتیازاتی که در این حالت از بازی به دست می‌آورید برای شما لحاظ نخواهد شد و بازی در این حالت سطح شما را بالا نخواهد برد. برای تمرین بازی کافی است روی گزینه FIGHT کلیک کنید.

9 7 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

اگر زمانی دوست داشتید با دوستان خود بازی را انجام دهید، می‌توانید روی این گزینه کلیک کنید؛ البته باز هم باید یادآوری کنیم امتیازاتی که در این مرحله کسب می‌کنید نیز برای شما لحاظ نخواهد شد و شما تنها می‌توانید از بازی با دوست خود لذت ببرید.

در این حالت می‌توانید با کلیک روی گزینه INVITE در برابر CHALLENGE دوست خود را به بازی دعوت کنید.

1 30 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، بازی در حالت BATTLE تنها حالتی است که امتیازات کسب‌شده در آن برای شما لحاظ شده و سطح شما را در بازی بالا خواهد برد.

با کلیک روی تصویر آواتار در سمت راست و بالای تصویر، زیر منویی برای شما باز خواهد شد که امکان انجام فعالیت‌های مختلف را برای شما فراهم کرده است؛ برای مثال از این مسیر می‌توانید از حساب کاربری خود خارج شوید یا تاریخچه موجودی حساب خود را چک کنید.

2 25 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

با کلیک روی گزینه Profile از زیر منوی بازشده، با تصویری مانند تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد. با کلیک روی گزینه قلم امکان تغییر تصویر پروفایل برای شما فراهم خواهد شد. همچنین می‌توانید از همین بخش نام کاربری خود را نیز تغییر بدهید. در ستون STATS در سمت چپ تصویر نیز وضعیت حساب کاربری خودتان را مشاهده می‌کنید، اما در ستون ACHIEVEMENTS که به‌زودی فعال می‌شود، دستاوردهای شما در بازی به نمایش گذاشته خواهد شد.

با کلیک روی آیکون کارت‌ها نیز می‌توانید کارت‌هایی که در جریان بازی به دست آورده‌اید یا خریداری کرده‌اید، مشاهده کنید. همچنین با کلیک روی آیکون طومار مانند (آیکون وسط در بخش مشخص‌شده) فهرستی از نبردهایی که انجام داده بودید برای شما به نمایش درمی‌آید.

3 22 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

نبرد

حالا که به‌طور خلاصه با محیط اولیه بازی آشنا شدید، بهتر است بازی را شروع کنیم. برای انجام این بازی در حالتی که قصد کسب امتیاز را داشته باشیم، باید روی گزینه BATTLE کلیک کنید تا امکان بازی برای شما فراهم شود.

4 17 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

با کلیک روی گزینه BATTLE در مرحله پیش، پلتفرم به‌دنبال یک رقیب برای شما خواهد بود. اگر روی گزینه CANCEL MATCH کلیک کنید، به معنای آن است که شما از بازی انصراف داده‌اید. در چنین حالتی شما بازنده شناخته می‌شوید و رقیبتان امتیاز را کسب خواهد کرد.

5 15 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

در این صفحه شما می‌توانید ویژگی‌ها و قدرت حریف خود را مشاهده کنید. دانستن این اطلاعات از رقیب به شما در انتخاب کارت‌های مناسب برای رقابت با او کمک خواهد کرد. اگر بخواهید بازی را آغاز کنید، می‌توانید با کلیک روی گزینه CREATE TEAM اقدام به ایجاد تیمی متشکل از چند کارت کنید. در صورتی که روی گزینه SURRENDER کلیک کنید، شما بازی را از دست خواهید داد و بازی به نفع حریف شما پایان می‌یابد.

6 14 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

در این مرحله که به انتخاب کارت‌ها مربوط است، اولین کارتی که انتخاب می‌کنید، کارت Summoners است که با انتخاب آن، ویژگی باقی کارت‌ها نیز تعیین می‌شود. می‌توان گفت کارت Summoners به‌عنوان لیدر تیم عمل می‌کند.

MANA :17/17 به این معناست که جمع تعداد مانا که یکی از ویژگی‌های کارت است، باید به رقم ۱۷ برسد. رقم مانا در هر کارت در بخش بالایی و سمت چپ کارت آورده شده است و برای هر کارتی متفاوت است. همان‌طور که می‌بینید تعداد MANA در کارت‌هایی که ما انتخاب کردیم به رقم ۱۷ رسیده است؛ پس حالا زمان انجام بازی فرا رسیده است.

نکته دیگری که در انتخاب کارت‌ها باید به آن توجه کرد، محدودبودن زمان برای انتخاب کارت‌هاست؛ به این ترتیب اگر شما بیش از زمان مشخص‌شده که با ساعت شنی مشخص شده است، کارت‌های خود را انتخاب نکنید، امتیاز به رقیب شما خواهد رسید. بعد از انتخاب کارت‌ها شما آماده مبارزه با رقیب خود هستید، در اینجا تنها کافی است روی BATTLE در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید تا مبارزه شروع شود.

7 10 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

با انتخاب کارت‌ها به چنین صفحه‌ای منتقل می‌شوید. در این مرحله با توجه به کارت‌هایی که انتخاب کرده و تیمی که تشکیل داده بودید، رقابت بین شما و رقیبتان انجام خواهد شد. توجه داشته باشید شما با انتخاب کارت‌ها کار خود را انجام داده‌اید و حالا این پلتفرم بازی است که با توجه به آن‌ها رقابتی را برای شما انجام می‌دهد.

با کلیک روی RUMBLE رقابت شروع خواهد شد و زمانی که قدرت و سلامت کارت‌های یکی از طرفین در جریان بازی به اتمام برسد، آن شخص به‌عنوان بازنده و شخص مقابل به‌عنوان برنده مشخص خواهد شد.

8 9 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از مشخص‌شدن بازنده و برنده، پاداش به شخص برنده تعلق خواهد گرفت. فارغ از اینکه شما در این بازی برنده شده‌اید یا بازنده، می‌توانید با کلیک روی گزینه REPLAY بار دیگر بازی را انجام دهید. همچنین اگر روی گزینه CLOSE کلیک کنید، از رقابت‌ها خارج خواهید شد.

9 8 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

خرید توکن

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، بازی اسپلینترلندز سه توکن دارد که هرکدام برای هدفی خاص در بازی استفاده می‌شوند. اگر شما قصد تهیه این توکن‌ها را داشته باشید، می‌توانید روی علامت + در کنار یکی از انواع توکن که در نوار بالایی صفحه مشخص شده است، کلیک کنید تا به صفحه خرید توکن انتخابی منتقل شوید. در این قسمت رنگ سبز به توکن‌های SPS اشاره دارد، رنگ آبی مربوط به توکن‌های DEC و درنهایت رنگ طلایی توکن‌های GOLD را نشان می‌دهد.

10 6 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

اگر قصد خرید توکن SPS را داشته باشید، باید روی علامت + در کنار مستطیل سبزرنگ کلیک کنید. با این کار صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که برای خرید توکن حتماً باید کیف پول خود را به پلتفرم بازی متصل کرده باشید.

امکان استفاده از کارت‌های اعتباری و ارزهای دیجیتال برای خرید توکن در این پلتفرم وجود دارد که روش ارزهای دیجیتال برای ایرانیان مناسب‌تر است. با انتخاب ارز دیجیتالی که قصد پرداخت با آن را دارید، کافی است در کادر دوم مقدار بیت کوینی (ارز دیجیتال دیگر) که قصد دارید با توکن SPS مبادله کنید، وارد کنید.

درنهایت با کلیک بر روی گزینه Buy SPS به کیف پول خود متصل شده و رمزارز را انتقال دهید. در پایین تصویر نیز آیکون و لینک چند صرافی دیده می‌شود که می‌توانید با کلیک روی آیکون صرافی موردنظر به پلتفرم صرافی منتقل شوید و خرید خود را در آنجا انجام دهید.

1 31 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

 

برای خرید توکن DEC نیز روش کاملاً مشابه خرید توکن SPS است؛ با این تفاوت که در ابتدا باید روی علامت + در کنار مستطیل بنفش کلیک کنید تا صفحه‌ای مانند تصویر پایین برای شما به نمایش درآید و بتوانید مقادیر موردنظر را وارد کنید و درنهایت روی گزینه Buy DEC کلیک کنید. باز هم برای افرادی که قصد خرید از صرافی‌ها را داشته باشند، امکان انتقال به پلتفرم برخی صرافی‌ها در این بخش وجود دارد.

2 26 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

GOLD دیگر توکن بازی است که هر ۱۰۰۰ عدد آن معادل ۱ دلار است. برای خرید توکن Gold ارز دیجیتال خود را انتخاب کرده و روی گزینه BUY کلیک کنید تا به این ترتیب دسترسی پلتفرم به کیف پول فراهم و هزینه پرداخت شود.

3 23 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

SPELLBOOK

با وجود اینکه بازی اسپلینترلندز یک بازی رایگان است، گیمرها باید برای خرید توکن، دریافت جوایز روزانه و فصلی، NFT ها، دسترسی به رویدادهای بازی و بسته‌ها SPELLBOOK را که ۱۰ دلار قیمت دارد، خریداری کنند. در ادامه روش خرید Spellbook را توضیح خواهیم داد.

پس از ورود به حساب کاربری و در صفحه اصلی با کلیک روی گزینه Buy SPELLBOOK می‌توانید به مراحل بعدی برای خرید برسید، اما اگر در رسیدن به صفحه اصلی مشکل داشتید، کافی است روی گزینه دندان‌شکل در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید تا به این صفحه برسید.

4 18 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از کلیک روی گزینه Buy SPELLBOOK در مرحله پیش، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که می‌توانید در آن یکی از گزینه‌های پرداخت را که شامل ارزهای دیجیتال (Crypto)، Paypal و کد (CODE) می‌شود انتخاب کرده و اقدام به خرید Spellbook کنید. CODE به یک کد اشاره می‌کند که گاهی در سرور دیسکورد این پروژه اعلام می‌شود و گیمرها می‌توانند از آن استفاده کنند.

5 16 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

برای مثال با انتخاب Crypto منویی برای شما باز می‌شود که در آن باید ارز دیجیتال موردنظر خود برای پرداخت را از لیست موجود انتخاب کرده و سپس روی گزینه BUY کلیک کنید. به‌دلیل آنکه استفاده از روش پرداخت ارز دیجیتال برای ایرانیان راحت‌تر است، این روش را توضیح خواهیم داد.

6 15 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از کلیک روی گزینه BUY صفحه‌ای برای شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه مقدار ارز دیجیتالی که انتخاب کرده‌اید، برای شما نمایش داده خواهد شد (این مقدار معادل ۱۰ دلار است). با کلیک روی گزینه PAYMENT MAKE به کیف پول خود متصل می‌شوید و می‌توانید هزینه را پرداخت کنید. توجه کنید که نحوه پرداخت هر ارز کمی متفاوت است.

7 11 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

خرید و اجاره کارت

برای خرید کارت‌های اسپلینترلندز در صفحه اول روی گزینه بازار (Market) که شبیه به کارت با یک علامت + وسط آن است، کلیک کنید. از بخش بازار بازی می‌توانید کارت‌هایی را که نیاز دارید، خریداری کنید.

8 10 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از بررسی ویژگی‌های هر کارت، روی کارت موردنظر کلیک کنید. پس از کلیک روی کارت به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که امکان خرید آن کارت را برای شما فراهم کرده است. برای خرید کارت ابتدا روی گزینه FOR SALE کلیک کرده و پس از آن تیک مربوط به کارت درخواستی را فعال کنید.

پس از فعال‌کردن تیک مربوط به کارت، گزینه BUY برای شما فعال خواهد شد که با کلیک روی آن در صورتی که حساب کاربری شما مقدار DEC موردنیاز برای خرید کارت را داشته باشد، خرید برای شما انجام خواهد شد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که برخی کارت‌ها در سطح‌های مختلف ارائه شده‌اند؛ بنابراین لازم است قبل از آنکه کارت را انتخاب کنید، ویژگی‌های آن را بررسی کنید.

 9 9 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

  • اجاره‌کردن کارت

اجاره‌کردن کارت تفاوت زیادی با خرید کارت ندارد. برای اجاره هر کارت پس از ورود به بخش بازار (MARKET) روی کارت موردنظر کلیک کنید؛ به این ترتیب صفحه جدیدی برای شما نمایش داده خواهد شد. در صفحه پیش‌رو در ابتدا لازم است روی گزینه FOR RENT کلیک کنید. پس از آن تیک مربوط به کارت را فعال کرده و روی گزینه RENT که برای شما فعال شده است، کلیک کنید.

1 32 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از کلیک روی گزینه RENT به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که لازم است تعداد روزهایی که در نظر دارید کارت را اجاره کنید، وارد کنید. پس از مشخص‌کردن تعداد روزها کافی است روی گزینه RENT کلیک کنید. اگر DEC موردنیاز برای اجاره آن کارت در حساب کاربری شما وجود داشته باشد، کار شما به اتمام می‌رسد و به این ترتیب شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر برای مدتی معلوم از یک کارت استفاده کنید.

2 27 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

GUILDS

این بخش از بازی انجمن‌ها و گروه‌های مختلف بازی را نشان می‌دهد. با استفاده از بخش Guilds این امکان برای شما فراهم شده است که در برخی گروه‌ها عضو شوید و بازی را به‌صورت گروهی انجام دهید. هنگام انتخاب گروه موردنظر حتماً به سطح (LEVEL) آن توجه کنید.

در مقابل نام هر گروه اطلاعاتی مانند سطح کاربری (LEVEL)، رتبه‌بندی (RATING)، تعداد اعضا (MEMBERS)، نحوه عضویت (MEMBERSHIP) و زبان (LANGUAGE) گروه آورده شده است؛ برای مثال برای عضویت در GUILD مشخص‌شده در تصویر باید به سطح ۱۰ رسیده باشید.

همچنین باید بدانید از ۳۰ نفر ظرفیت آن ۲۷ نفر عضو آن شده و تنها ۳ نفر دیگر ظرفیت دارد. زبان ارتباط در این GUILD انگلیسی است و عضویت در آن با ارسال درخواست ممکن است.

3 24 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

RAITING

رتبه‌بندی و سطح کاربری شما در بخش RAITING که در سمت راست در صفحه اصلی قرار دارد، نمایش داده می‌شود. هرچه تعداد و ویژگی‌های کارت‌ها بالاتر باشد، رتبه شما نیز بالاتر خواهد بود. در بازی اسپلینترلندز با توجه به رتبه هر بازیکن، در پایان هر فصل تعدادی صندوق به او اهدا خواهد شد.

برای دسترسی به RAITING می‌توانید روی گزینه BATTLE در نوار بالای صفحه نیز کلیک کرد. علاوه بر آن با کلیک روی گزینه Leagues می‌توانید رتبه‌بندی‌های مختلف در بازی را مشاهده کنید.

4 19 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از کلیک روی گزینه Leagues صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید رتبه‌های مختلف را در آن به‌ترتیب مشاهده کنید. رتبه‌بندی در بازی SPINTERLANDS به‌ترتیب NOVICE، BRONZE، SILVER، GOLD، DIAMOND و درنهایت CHAMPION است که NOVICE کمترین رتبه و CHAMPION بالاترین رتبه را در این بازی دارد.

5 17 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

هر رتبه‌بندی به سه سطح مختلف تقسیم‌بندی می‌شود؛ برای مثال اگر روی BRONZE کلیک کنید، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که می‌توانید در آن سه بخش BRONZE I، BRONZE II، BRONZE III را مشاهده کنید. هریک از زیرمجموعه‌ها، تعداد جایزه‌های فصلی (Season Reward)، رتبه‌بندی (RAITING) و قدرت (POWER) متفاوت از یکدیگر دارند.

6 16 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

QUEST DAILY

بخش مهم دیگر در بازی SPLINTERLAND مربوط به صندوقچه (Quest) است. صندوقچه‌ها پس از خرید SPEEL BOOK برای کاربر فعال خواهد شد. Quest را می‌توان با تکمیل Daily Quest که به‌صورت مأموریت و هر ۲۴ ساعت یک‌بار به کاربر داده می‌شود، دریافت کرد.

مأموریت به این صورت است که از کاربر خواسته می‌شود با استفاده از یک کارت خاص (برای مثال DEATH) 5 بازی انجام دهد که درصورت پیروزشدن در ۵ نبرد، گیمر صندوقچه را کسب خواهد کرد.

7 12 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

علاوه بر آن، هر کاربر در پایان هر فصل، با توجه به عملکرد و رتبه در بازی Splinterland تعدادی صندوقچه دریافت خواهد کرد. مدت‌زمان هر فصل در بازی Splinterland متفاوت است. معمولاً این بازی‌ها بین ۱۲ تا ۱۶ روز طول خواهند کشید. درون صندوقچه‌ها ممکن است تعدادی کارت، معجون یا توکن Gold وجود داشته باشد.

8 11 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

SHOP

در بخش SHOP شما می‌توانید آیتم‌های مختلف مانند PACKS، SPECIAL، LAND، POTIONS و SKINS را خریداری کنید. این نکته را یادآوری کنیم که این بخش پس از خرید SPELL BOOK برای شما فعال خواهد شد.

درون PACKS کارت‌هایی وجود دارد که در هر فصل به‌صورت جداگانه ارائه می‌شود. پس از اتمام هر فصل تولید PACKS متوقف خواهد شد که این عامل، سبب افزایش قیمت PACKS می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که قیمت PACKS به‌دلیل تولیدنشدن در تمام فصل‌ها، براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند؛ به این صورت که هرچه تقاضا برای خرید PACKS بیشتر باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت (برای آنکه بتوانید PACK را خریداری کنید، لازم است ابتدا SPELL BOOK را تهیه کرده باشید).

در بخش SPECIAL کارت‌هایی با نام Waka Spiritblade وجود دارد که به‌شکل NFT تهیه شده‌اند و نمونه همکاری Waka Flocka خواننده رپ با بازی اسپلینترلندز است که قابلیت‌های متاورسی جالبی دارد. تنها ۱۰۰۰ کارت از Waka Spiritblade عرضه خواهد شد که همین امر بر ارزش و قیمت آن می‌افزاید.

گیمرها با خرید کارت Waka Spiritblade می‌توانند از توانایی زهرآگین کارت برای ضربه‌زدن به هیولاهای (Monsters) رقیب استفاده کنند و شانس موفقیت خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهند. کارت‌های Waka Spiritblade را می‌توان از سایت Splinterland و همین‌طور از سایت Wax.atomichub.io خریداری کرد. برای خرید از سایت Wax.atomichub.io کافی است نام بازی Splinterlands را جست‌وجو و کارت موردنظر را خریداری کنید.

1 33 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

زمین‌ها (LANDS) در بازی SPLINTERLANDS منحصربه‌فرد هستند و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در دست توسعه هستند. در حال حاضر فروش زمین‌های بازی به اتمام رسیده است یا به عبارتی SOLD OUT است؛ البته در صورتی که قصد خرید یک زمین (LAND) را داشته باشید، می‌توانید آن را از بازیکنان دیگر و درواقع صاحبان زمین‌ها خریداری کنید.

2 28 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

معجون (POTION) آیتمی است که شما می‌توانید برای افزایش شانس خود در دریافت کارت‌ها و آیتم‌ها خریداری کنید. با داشتن معجون هنگام بازکردن پک‌ها، شانس دریافت کارت GOLD و Legendary افزایش می‌یابد. سه نوع معجون در بازی اسپلینترلندز وجود دارد.

  1. افسانه‌ای (Legendary)
  2. کیمیاگر (Alchemy)
  3. جست‌وجو (Quest)

3 25 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

شما می‌توانید هر سه نوع معجون را از بازی خریداری کنید. برای خرید هر معجون باید ابتدا روی آن کلیک کنید. با کلیک روی هریک از معجون‌ها (Potion) با صفحه‌ای مانند صفحه زیر روبه‌رو خواهید شد. در صفحه جدید کافی است تعداد معجون را وارد کرده و سپس روی گزینه PAY WITH DEC کلیک کنید.

توجه داشته باشید که مقدار کافی DEC برای خرید معجون در حساب کاربری خود داشته باشید. علاوه بر آن با بازی و فعالیت در بازی ممکن است معجون‌های افسانه‌ای (Legendary) و کیمیاگر (Alchemy) را دریافت کنید.

4 20 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

برای آنکه کارت‌ها در مجموعه و نبردها جلوه‌ای منحصربه‌فرد داشته باشند، می‌توانید کارت‌های Skin را خریداری کنید. SKIN مانند یک پوسته برای کارت‌ها عمل می‌کند. برای خرید پوسته کارت روی آن مورد خاص و سپس روی گزینه BUY کلیک کنید. در مقابل گزینه BUY یک منو وجود دارد.

این منو این امکان را برای شما فراهم کرده است که محدوده قیمتی موردنظر خود را تعیین کنید. کارت‌های SKIN را تنها می‌توان با توکن SPS خریداری کرد.

5 18 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از خرید SKIN، گزینه‌ای به کارت‌های شما افزوده خواهد شد که در پایین کارت قرار می‌گیرید. با کلیک روی آن گزینه، منویی برای شما باز خواهد شد که از این طریق می‌توانید به پوسته SKIN خریداری‌شده دسترسی داشته باشید و با انتخاب آن پوسته را فعال کنید.

6 17 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

Open

شما در بخش OPEN نیز می‌توانید QUEST و پک‌های خود را باز کنید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید معجون‌هایی در بالای صفحه قرار گرفته‌اند. اگر هریک از آن‌ها را داشته باشید (با توجه به ویژگی‌های هر معجون) شانس شما در دستیابی به کارت‌های بهتر افزایش می‌یابد.

برای مثال معجون LEGENDARY شانس به دست آوردن کارت LEGENDARY را که کارت بسیار باارزشی است، دو برابر می‌کند. نحوه خرید معجون (potion) در بخش SHOP اشاره شده است. توجه داشته باشید برای خرید سنگ خون (Blood Stone) باید حداقل به سطح ۶ و برای خرید (Power Stone) باید به سطح ۸ رسیده باشید.

7 13 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

روش‌های کسب درآمد از بازی اسپلینترلندز

اصلی‌ترین روش کسب درآمد از بازی اسپلینترلندز، انجام بازی و کسب پاداش از آن است؛ زیرا امکان فروش کارت‌های بازی وجود دارد، اما گیمرها می‌توانند از راه‌های مختلف از این بازی بلاک چینی به درآمد برسند که در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • شرکت در رویدادهای بازی (Event)

یکی از راه‌های کسب درآمد در بازی اسپلینترلندز، شرکت در رویدادهای بازی است که از بخش Events در نوار مشکی‌رنگ بالای صفحه قابل دسترسی است. با کلیک روی بخش رویدادها (Events) می‌توانید در رقابتی شرکت کرده و درصورت عملکرد خوب، پاداشی از نوع توکن SPS دریافت کنید. ناگفته نماند که شرکت در رویدادها ورودی دارد که آن هم برحسب SPS محاسبه و پرداخت می‌شود.

1 34 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

  • اجاره‌دادن کارت

امکان کسب درآمد از طریق اجاره‌دادن کارت‌ها نیز برای گیمرها فراهم شده است. اگر شما بخواهید از این راه به درآمد برسید، برای مدتی معلوم کارت شما و قابلیت‌های آن به شخصی تعلق خواهد گرفت که کارت را از شما اجاره کرده است. از طرف دیگر شما در قبال این کار درآمدی خواهید داشت.

معامله کارت‌ها برای فعالان بازارهای مالی مفهوم جدیدی نیست. درواقع شما می‌توانید کارتی را خریداری کنید و زمانی که قیمت آن بالا رفت، اقدام به فروش آن کنید؛ به این ترتیب اختلاف قیمت خرید و فروش کارت سود شما را تعیین می‌کند.

  • استیک‌کردن توکن SPS

شما می‌توانید با استیک‌کردن توکن‌های SPS از مقداری سود بهره‌مند شوید. استیک کردن در واقع قفل‌کردن توکن در شبکه است.

فروش و اجاره‌دادن کارت‌ها

همان‌طور که می‌دانید، فروش و اجاره دادن کارت‌ها از روش‌های کسب درآمد در بازی اسپلینترلندز است؛ درنتیجه این بخش می‌تواند کمک بزرگی در کسب درآمد از بازی برای شما باشد. برای فروش کارت‌های خود با کلیک روی بخش Cards در نوار مشکی‌رنگ بالای صفحه، به بخش کارت‌ها منتقل می‌شوید که امکان فیلترکردن کارت‌های موردنظرتان نیز در این بخش وجود دارد.

2 29 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از مشاهده کارت‌ها و انتخاب کارتی که قصد فروش آن را دارید، روی کارت موردنظر کلیک کنید. با کلیک روی کارت موردنظر به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد که مشخصات کارت را در سطح‌های مختلف نمایش می‌دهد و شما می‌توانید با توجه به مشخصات دقیق کارت موردنظرتان آن را انتخاب کنید. در این مرحله کافی است روی آیکونی که در بالای صفحه مشخص کردیم، کلیک کنید تا به صفحه فروش کارت منتقل شوید.

3 26 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

با رسیدن به این مرحله باید در بخش SELL CARD قیمت موردنظرتان برای فروش کارت را در کادر For Sale Price وارد کرده و درنهایت روی گزینه سبزرنگ SELL به معنای فروش کلیک کنید.

4 21 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

برای اجاره‌دادن کارت‌های خودتان دقیقاً باید همین مسیر را طی کنید؛ با این تفاوت که در مرحله آخر به‌جای بخش SELL CARD باید بخش RENT CARD را انتخاب کرده و برای اتمام کار روی گزینه RENT کلیک کنید.5 19 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

استیک‌کردن SPS

توکن SPS را می‌توان در بازی اسپلینترلندز استیک کرد و از این راه نیز درآمد به دست آورد. برای استیک‌کردن در ابتدا باید روی کادر مربوط به SPS که به رنگ سبز نمایش داده شده است، کلیک کنید. پس از کلیک روی کادر مربوط به SPS صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. در صفحه پیش‌رو روی گزینه STAKE کلیک کنید تا به مرحله بعدی در استیک‌کردن توکن SPS منتقل شوید.

6 18 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

پس از کلیک روی گزینه STAKE صفحه جدیدی برای شما نمایش داده خواهد شد که از شما درخواست دارد میزان دارایی SPS خود که قصد دارید آن را استیک کنید، وارد کنید. مقدار SPS را می‌توانید با استفاده از فلش‌های موجود که به سمت بالا و پایین اشاره دارند، کم و زیاد کنید.

علاوه بر این با استفاده از مقدار درصدهایی که وجود دارند، می‌توانید درصدی از دارایی SPS خود را برای استیک‌کردن انتخاب کنید؛ برای مثال اگر ۱۰۰۰ توکن SPS داشته و قصد استیک‌کردن ۵۰۰ توکن SPS را داشته باشید، می‌توانید روی ۵۰ درصد که به نیمی از دارایی SPS شما اشاره دارد، کلیک کنید. پس از واردکردن مقدار SPS کافی است روی گزینه STAKE کلیک کنید.

7 14 - آموزش گام به گام بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

سخن پایانی

بازی اسپلینترلندز یک بازی کارتی مبتنی بر بلاک چین است که به علاقه‌مندان به بازی این فرصت را می‌دهد تا از راه‌های مختلف در بازی امتیاز کسب کنند و به این ترتیب به درآمد برسند. همان‌طور که می‌بینید، حوزه ارزهای دیجیتال روز به روز گسترده‌تر می‌شود و طیف وسیع‌تری از مردم می‌توانند از این حوزه کسب درآمد کنند.

برای شناسایی موقعیت‌های کسب درآمد، پیداکردن بهترین ارز دیجیتال در مناسب‌ترین موقعیت و خروج به‌موقع، شرکت در یک دوره آموزش ارز دیجیتال می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ چراکه شما بدون سعی و خطا و به‌کمک تجربه و دانش استادان این حوزه در کمترین مدت به درآمد خواهید رسید.

پرسش‌های متداول

  1. آیا امکان کسب درآمد از بازی اسپلینترلندز وجود دارد؟

بله، گیمرها در بازی اسپلینترلندز می‌توانند به روش‌های مختلف از جمله بازی، شرکت در رویدادهای بازی (Event)، اجاره‌دادن کارت، معامله کارت و استیک‌کردن توکن SPS درآمدی برای خود داشته باشند.

  1. توکن‌های این بازی کدام هستند؟

DEC، SPS، Gold

  1. آیا بازی اسپلینترلندز (Splinterlands) رایگان است؟

پس از ثبت‌نام در بازی Splinterlands، کارت‌هایی در اختیار هر بازیکن قرار خواهد گرفت که می‌تواند با استفاده از همان کارت‌ها بازی را شروع و امتیاز کسب کند، اما برای کسب امتیاز بالاتر و جوایز ارزشمندتر به خرید کارت‌هایی با ویژگی‌های بالاتر نیاز است.

  1. کارکرد Potion در بازی Splinterlands چیست؟

Potion یا معجون، آیتم‌هایی در بازی هستند که شانس دریافت کارت‌های ارزشمند را افزایش می‌دهند.

  1. رتبه‌بندی بازی اسپلینترلندز (Splinterlands) چه مراتبی دارد؟

رتبه‌بندی در بازی SPINTERLANDS به‌ترتیب NOVICE، BRONZE، SILVER، GOLD، DIAMOND و CHAMPION است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی