عمومی

آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استخراج آن‌هاست. در حال حاضر با توجه به کاهش ارزش ریال، افزایش قیمت تجهیزات ماینینگ و نوسانات قیمت ارزها، استخراج آن‌ها تحت شرایط خاصی همچنان به‌صرفه است؛ به همین دلیل در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی از خرید دستگاه ماینینگ اتریوم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ادامه این مطلب، همراه ما باشید.

فهرست این مقاله

ریگ ماینینگ اتریوم چیست؟

%D8%B1%DB%8C%DA%AF %D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF %D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%85 - آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

سخت‌افزار استخراج اتریوم (که بیشتر به‌عنوان ریگ استخراج اتریوم شناخته می‌شود) ماشینی است که به‌طور خاص طراحی شده و هدف اصلی آن استخراج اتریوم است. از نظر تئوری می‌توانید از این ابزار برای چیزهای دیگری (مانند بازی یا سایر کارهای کامپیوتری) استفاده کنید، اما با گذشت زمان، افراد کمتری از این دستگاه‌ها برای مقاصدی غیر از استخراج استفاده می‌کنند.

ریگ ماینینگ اتریوم، سیستم‌های کامپیوتری یکپارچه هستند که برای استخراج اتریوم (سایر ارزهای دیجیتال) طراحی و ساخته شده‌اند. مهم‌ترین اجزای یک ریگ ماینینگ اتریوم، منبع تغذیه و پردازنده‌های گرافیکی است. GPU مخفف واحد پردازش گرافیکی است. این تجهیز همان وسیله‌ای است که به سیستم‌های بازی پیشرفته توانایی اجرای گرافیک تماشایی بازی‌های رایانه شخصی مدرن را می‌دهند. ریگ‌های استخراج اتریوم معمولاً حداقل دو عدد از این پردازنده‌های گرافیکی دارند. مسلماً هرچه تعداد GPU های یک ریگ بیشتر باشد، شانس شما برای استخراج اتریوم نیز بیشتر خواهد بود.

اینکه چه تعداد GPU در دستگاه ماینینگ اتریوم شما وجود دارد، به بودجه شما برای ساخت ریگ اتریوم وابسته است. هرچه تعداد GPU ها بیشتر باشد، به منبع تغذیه بزرگ‌تری برای تأمین انرژی این واحدها نیاز خواهید داشت که این موضوع هم در افزایش هزینه ریگ استخراج تأثیرگذار خواهد بود.

انواع دستگاه‌های ماینینگ اتریوم

به‌طورکلی، دو نوع ریگ استخراج اتریوم وجود دارد: CPU و GPU.

۱- ریگ‌های ماینینگ CPU

ریگ‌های استخراج CPU از پردازنده CPU برای اجرای الگوریتم‌های پیچیده برای حل بلاک‌ها استفاده می‌کنند. این نوع تجهیزات در سال‌های ابتدایی عرضه اتریوم و با توجه به سختی شبکه، گزینه مناسبی برای استخراج اتریوم بودند. ریگ‌های استخراج CPU در گذشته در بین ماینرهای مبتدی بسیار محبوب بودند؛ زیرا این تجهیزات بسیار ارزان بوده و کاربری آسانی داشتند. درواقع شما با استفاده از سی پی یو یک کامپیوتر معمولی هم می‌توانستید اتریوم استخراج کنید، اما در حال حاضر با افزایش سختی شبکه اتریوم و سخت‌ترشدن استخراج ارزها، محبوبیت خود را از دست داده‌اند.

۲- ریگ‌های ماینینگ GPU

ریگ‌های ماینینگ GPU از کارت‌های گرافیکی استفاده می‌کنند. این تجهیزات در مقایسه با CPU ها بسیار سریع‌تر هستند، اما به‌طبع قیمت بیشتری هم دارند. یک ریگ ماینینگ GPU مناسب می‌تواند از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد! صرف‌نظر از نوع، همه ریگ‌های ماینینگ شامل یک منبع تغذیه، مادربورد، کارت‌های گرافیک، دستگاه خنک‌کننده و نوعی بدنه برای نگه‌داشتن همه این‌ها در کنار هم هستند. بدنه‌ای که برای نگه‌داشتن این تجهیزات در کنار هم استفاده می‌شود ممکن است از جنس چوب یا آلومینیوم باشد.

با استفاده از GPU همچنان می‌توانید از یک کامپیوتری که برای بازی طراحی شده است، استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید از فرایند استخراج اتریوم نتیجه بهتری کسب کنید، باید یک واحد کامپیوتری بسازید که تنها برای استخراج استفاده می‌شود. ساخت دستگاه ماینینگ اتریوم اختصاصی، هم زمان‌بر است و هم به هزینه اولیه زیادی نیاز دارد.

ساختن ریگ استخراج

اکنون که می‌دانید انواع کلی دکل‌های ماینینگ چیست، بیایید نگاهی به نحوه ساخت آن‌ها بیندازیم. اگر عبارت خرید ماینینگ اتریوم را در گوگل جست‌وجو کرده باشید، قطعاً با نمونه‌های مختلفی روبه‌رو شده‌اید که از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم ندارند. جای نگرانی نیست؛ واقعیت این است که شما با خرید GPU و مادربورد می‌توانید سخت‌افزار استخراج اتریوم خود را مطابق با فضا و نیازی که دارید بسازید. با این حال بهتر است که قبل از پرداختن به آموزش ساخت ریگ استخراج اتریوم، نگاهی به تجهیزاتی که برای این کار نیاز دارید، داشته باشیم.

بهترین پردازنده گرافیکی برای ماینینگ اتریوم

اگر قصد دارید یک ریگ ماینینگ GPU بسازید، احتمالاً به بیش از یک یا ده کارت گرافیک نیاز خواهید داشت؛ بنابراین هنگام ساخت یا خرید ماینینگ اتریوم باید به GPU و مدل آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. وقتی صحبت از پردازنده‌های گرافیکی می‌شود، احتمالاً تنها اسم دو برند را خواهید شنید: Nvidia و AMD؛ بنابراین اگر در اینترنت به‌دنبال بهترین پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج اتریوم هستید، به احتمال زیاد با لیستی مواجه می‌شوید که شامل مدل‌های مختلفی از برندهای Nvidia و AMD است. هر دو شرکت بیش از توانایی خود در ایجاد تکنولوژی با کیفیت بالا و پیشرفته را ثابت کرده‌اند؛ بنابراین محصولات هر دو شرکت بر مدل‌های دیگر برندها غالب هستند.

۱- Nvidia GeForce GTX 1070

Nvidia GeForce GTX 1070 - آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

Nvidia GeForce GTX 1070 از نظر بسیاری بهترین انتخاب برای استخراج ارزهای دیجیتال است. این کارت گرافیک پیش از این در میان گیمرها از محبوبیت زیادی برخوردار بود، اما خیلی زود علاقه‌مندان به استخراج ارزهای دیجیتال نیز متوجه قابلیت‌های این تجهیز برای ماینینگ اتریوم و دیگر ارزها شدند. بهترین ویژگی این پردازنده گرافیکی، این است که می‌تواند نرخ هش نسبتاً بالایی را حفظ کند؛ درحالی‌که از انرژی زیادی برای انجام این کار استفاده نمی‌کند. معمولاً برای تغذیه پردازنده‌های گرافیکی به مقدار زیادی برق نیاز است که به نوبه خود ممکن است کیف پول ماینر را حتی قبل از اینکه متوجه سود حاصل از تلاش ماینینگ شود، خالی کند.

۲- AMD Radeon RX580

AMD Radeon RX580 - آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

AMD Radeon RX580 رقیب اصلی GTX 1070 انویدیاست. هش ریت Radeon به‌طور محسوسی کمی پایین‌تر از GTX بوده، اما از نظر قیمت مقرون ‌به ‌صرفه‌تر است و جایگزینی مشابهی برای Nvidia GeForce GTX 1070 در نظر گرفته می‌شود. Nvidia GeForce GTX 1017 با قیمت تقریباً ۴۷۰ دلار به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که AMD Radeon RX580 حدود ۳۲۰ دلار است. حالا تصور کنید اگر بخواهید ریگ GPU خود را مثلاً با شش کارت گرافیک بسازید، چقدر باید سرمایه‌گذاری کنید؟ به یاد داشته باشید که باید هزینه‌های دیگر (مادربورد، منبع تغذیه و غیره) را به این مقدار اضافه کنید.

همانند GTX، Radeon نیز مصرف انرژی پایینی برای به حداکثر رساندن سود استخراج دارد. این کارت گرافیک به‌قدری مورد توجه علاقه‌مندان به کریپتو در سراسر جهان است که ممکن است پیداکردن و خرید آن به‌سادگی ممکن نباشد.

بهترین مادربورد برای ماینینگ اتریوم

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم هر دستگاه ماینینگ استخراج اتریوم، مادربورد است. در این زمینه دو برند اصلی ایسوس و ایسوس راک رقیب هم هستند.

۱- ASUS B250 Mining Expert

ASUS B250 Mining Expert - آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

بسیاری از افراد ASUS B250 Mining Expert را بهترین مادربورد ماینینگ می‌دانند که تا به حال ساخته شده است. جالب است بدانید این تصور چندان هم اشتباه نیست؛ زیرا به‌صورت اختصاصی برای استخراج ارزها طراحی شده است. این مادربورد می‌تواند از ۱۹ کارت گرافیک به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کنید.

۲- +ASRock H110 Pro BTC

ASRock H110 Pro BTC - آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

بسیاری تصور می‌کنند ASRock H110 Pro BTC+ جایگزین خوبی برای Mining Expert ایسوس است. ASRock از ۱۳ پردازنده گرافیکی پشتیبانی می‌کند. درباره این مادربورد باید به این نکته توجه داشته باشید که کار با آن کار چندان ساده‌ای نیست؛ پس اگر در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال و به‌خصوص اتریوم تخصص دارید، با +ASRock H110 Pro BTC مشکلی نخواهید داشت.

قیمت ASUS B250 Mining Expert تقریباً ۱۵۰ دلار است؛ درحالی‌که ASRock H110 Pro BTC+ با قیمت ۹۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد. این هزینه‌ها را به قیمت خرید GPU ها اضافه کنید.

چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم؟

اکنون که با اصلی‌ترین تجهیزات موردنیاز برای ساخت دستگاه ماینینگ اتریوم آشنا شدید، می‌توانیم به روند ساخت و ساز آن نیز اشاره کنیم. در ابتدا شما باید بدنه‌ای محکم برای قراردادن تمامی این تجهیزات در کنار هم بسازید. توجه داشته باشید تا زمانی که این بدنه کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد، نیازی نیست به زیبایی ظاهری آن توجه داشته باشید. بعد از ساخت بدنه، باید مادربورد را به آن اضافه کنید و همه کابل‌ها را به سوکت‌های مربوطه وصل کنید.

بعد از آن باید GPU ها را به مادربورد وصل کرده و درنهایت آن‌ها را به یک سیستم خنک‌کننده و مدار تغذیه متصل کنید. درنهایت باید با استفاده از یک USB به سیستم‌عامل (ویندوز، مک و غیره) متصل شوید. بعد از نصب سیستم‌عامل و انجام تنظیمات BIOS، باید نرم‌افزار استخراج اتریوم را دانلود و نصب کنید.

خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87 %D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF %D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%88%D9%85 - آموزش خرید دستگاه ماینینگ اتریوم

اگر صرف زمان برای جمع‌آوری و مونتاژ سخت‌افزار استخراج اتریوم چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد، گزینه دیگر این است که ریگ ماینینگ را از یک فروشنده شخص ثالث خریداری کنید. برای خرید دستگاه ماینینگ به‌صورت آماده، می‌توانید هم به فروشنده این تجهیزات مراجعه کنید و هم مونتاژ و سرهم‌کردن تجهیزات را به یک فرد متخصص بسپارید. برای شناسایی این افراد می‌توانید از گروه‌های تلگرامی، اینستاگرامی و آشنایان خود کمک بگیرید.

اما به یاد داشته باشید که خرید دستگاه ماینینگ بدون آنکه شما به فرایند مونتاژ نظارت یا از شخص ثالث اطمینان داشته باشید، با ریسک زیادی همراه است؛ زیرا معمولاً افراد از آگاه‌نبودن دیگران سوءاستفاده می‌کنند و ممکن است یک ریگ آسیب‌دیده یا خراب درنهایت به شما تحویل دهند؛ بنابراین تا زمانی که از شخص ثالث فروشنده یا سازنده اطمینان ندارید، به‌هیچ‌عنوان تمام دارایی خود را در اختیار او قرار ندهید.

سخن پایانی

برای خرید دستگاه ماینینگ اتریوم، پیش از هر چیز باید با مهم‌ترین تجهیزات و بهترین برندهای تولیدکننده آن‌ها آشنایی داشته باشید. در این مطلب به بهترین برندهای تولیدکننده GPU و مادربورد اشاره کردیم. شما می‌توانید با خرید این تجهیزات به‌راحتی خودتان ریگ استخراج اتریوم را مونتاژ و از آن استفاده کنید. اگر شخصاً علاقه و دانشی به انجام این کار ندارید، می‌توانید از فروشنده‌ها و افرادی که دانش این کار را دارند، برای خرید دستگاه ماینینگ کمک بگیرید، اما باید به این افراد اطمینان زیادی داشته باشید؛ زیرا این احتمال وجود دارد که به‌دلیل آگاه‌نبودن شما، دستگاه آسیب‌دیده به شما فروخته شود. اگر در زمینه خرید دستگاه ماینینگ تجربه‌ای دارید، حتماً آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی