خبر

مشکلات رایج لباسشویی + راه حل

به گزارش بازار، ماشین لباسشویی از ضرورترین لوازم خانگی به حساب می‌آید که اگر به هر دلیلی نباشد، مشکلات اساسی پیش می‌آید. این در حالی است که این نوع وسایل ممکن است دچار ایراد شوند که در این صورت بهره‌مندی از دکتر تعمیرکار که یک مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی محسوب می‌شود، ضروری خواهد بود. البته ممکن است افراد با یکسری آموزش‌ها بتوانند بعضی از مشکلات لباسشویی را برطرف کنند اما در هر صورت استفاده از یک تعمیرکار تخصصی در اولویت خواهد بود. حال اجازه دهید در ادامه‌ی این مقاله به برخی مشکلات رایج لباسشویی به همراه راه‌حل‌شان اشاره کنیم تا اگر در مواقعی به متخصص و دکتر تعمیرکار دسترسی نداشتید، بتوانید حداقل برای چند ساعت لباسشویی را راه بیندازید.

اگر با چرخش ولوم تایمر لباسشویی، دستگاه روشن نمی‌شود

از جمله مشکلات رایج لباسشویی که ممکن است در هر لحظه رخ دهد، روشن نشدن این وسیله به واسطه‌ی چرخاندن ولوم تایمر است که گاهاً با روش نشدن لامپ خبر نیز همراه می‌شود. در واقع اگر با چنین موردی روبرو شده‌اید باید مواردی مانند بررسی دوشاخه یا کابل رابط و حتی برق نداشتن پریز را مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور کافی است که دوشاخه را به پریز وصل کرده و سپس به بررسی رسیدن برق به ترمینال دستگاه را بوسیله ابزار ولت‌متر بپردازید. البته ممکن است اشکال از دیگر محل‌ها باشد که توصیه می‌کنیم از یک متخصص استفاده نمایید که دکتر تعمیرکار در این زمینه می‌تواند به شما عزیزان کمک کند.

اگر ماشین لباسشویی آب‌گیری نمی‌کند

دلایل زیادی ممکن است این اشکال را رقم بزند که از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • باز بودن درب لباسشویی.
  • خراب بودن هیدرواستات یا میکروسوئیچ.
  • خراب بودن برد الکترونیکی.
  • خراب بودن پمپ ماشین لباسشویی.
  • خرابی شیر ورودی آب.
  • قطع بودن سیم‌های رابط بین کلید تایمر لباسشوی، میکروسوئیچ و… .

گفتنی است که برای بررسی عمیق هر کدام از این موارد به یک دکتر تعمیرکار متخصص نیاز است و افراد به صورت سرخود امکان بررسی و حل مشکل را ندارند.

عدم انجام عملیات پس از آب‌گیری

ممکن است ماشین لباسشویی در آب‌گیری مشکلی نداشته باشد اما پس از اینکه این عمل به پایان می‌رسد، این وسیله‌ی ادامه‌ی کار را انجام ندهد و متوقف شود. در این صورت احتمال‌های زیر وجود دارد:

– خرابی هیدرواستات. برای بررسی این مشکل، توصیه می‌کنیم که از یک اهم‌متر استفاده کنید و ارتباط کنتاک‌های مشترک شماره ۱۱ به ۱۳ که به موتور اتصال دارند را بررسی نمایید. گفتنی است که در صورت عدم وجود ارتباط، هیدرواستات قابل تعمیر نخواهد بود.

– موتور تایمر لباسشویی سوخته است. برای بررسی این موضوع ابتدا سیم‌های بوبین موتور تایمر را از مدار جدا کرده و سپس به برق ۲۲۰ ولت وصل کنید. اگر با صدای چرخش چرخ‌دنده‌ها مواجه شده‌اید، موتور تایمر مشکلی ندارد. در غیر این صورت ناچار به تعویض بوبین هستید.

عدم قطع شدن آب‌گیری لباسشویی

از جمله رایج‌ترین مشکلات لباسشویی قطع نشدن عمل آب‌گیری است. این ایراد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله می‌توان به درست مشکل در شیر ورودی آب باشد که برای بررسی کافی است برق لباسشویی را قطع کنید و اگر در این صورت کماکان آب به داخل دستگاه می‌آید، پس ایراد از شیر ورودی است. طبیعتاً در غیر این صورت باید مواردی مانند تایمر لباسشویی، سوئیچ فشار و… را مورد بررسی قرار دهید که نیاز به دکتر تعمیرکار دارید.

نشت آب از ماشین لباسشویی در حال کار

اگر با چنین مشکلی مواجه شده‌اید باید محل دقیق نشت آب را پیدا کنید چرا که ممکن است دلایل مختلفی بر اساس محل نشت داشته باشد که طبیعتاً روش‌های برطرف کردن این نوع ایراد نیز متفاوت خواهد بود. برای شناسایی محل نشت کافی است که درپوش یا پنل پشت ماشین را جدا کرده و سپس دستگاه را روشن کنید. در این صورت محل نشت آب را متوجه خواهید شد. حال اگر مشکل از رابط لاستیک آب لباسشویی باید، بهتر است آن را تعویض کنید. البته احتمال دیگر ترکیدگی قاب مخصوص جاپودری یا واترپمپ است که بررسی این موضوع نیاز به تخصص دارد و توصیه می‌کنیم از دکتر تعمیرکار استفاده نمایید.

عدم تخلیه آب کثیف لباسشویی

دیگر مشکلات لباسشویی به عدم تخلیه آب کثیف لباسشویی بر می‌گردد که با یک بررسی ساده می‌توان دریافت که به احتمال قوی مجاری تخلیه لباسشویی مسدود شده است. البته امکان خرابی پمپ تخلیه نیز وجود دارد که در این صورت حتماً نیاز به یک متخصص دارید چرا که بررسی و رفع مشکل به آسانی دلیل اول خرابی نخواهد بود. توصیه می‌کنیم در این صورت حتماً از افراد باتجربه استفاده نمایید.

حرکت لباسشویی در زمان شستن لباس

ممکن است چنین مشکلی برای ماشین لباسشویی هر کدام از ما اتفاق افتاده باشد که در این صورت در وهله‌ی اول نیاز است که بست‌ها مورد بررسی قرار بگیرند. در واقع احتمال اینکه بست‌ها بدنه را به شاسی بسته باشند، وجود دارد. البته تراز نبودن دستگاه نیز از دیگر دلایل حرکت لباسشویی در زمان شستشو است که می‌توانید به شخصه این مورد را بررسی و رفع ایراد کنید.

صدای بیش از اندازه لباسشویی در زمان کار

این مشکل از جمله ایرادات رایج ماشین لباسشویی است که می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشد:

– خرابی بلبرینگ‌ها که در این صورت باید آن‌ها را تعویض کنید.

– شکسته شدن سه‌شاخه نگه‌دارنده درام که در این صورت باز کردن چلیک و درام باید انجام شود.

– خارج شدن لاستیک دور درب که طبیعتاً با بررسی باید به جای خود باز گردد.

گفتنی است که از دیگر دلایل این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که طبیعتاً به یک دکتر تعمیرکار به جهت برطرف کردن آن‌ها نیاز است:

  • خرابی تسمه.
  • نبودن هیتر در جای مناسب.
  • درگیر شدن تسمه با سیم‌بندی.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به مشکلات رایج لباسشویی بپردازیم و تا حد امکان نیز به راه‌حل‌های مناسبی نیز اشاره کردیم. اما همانطور که می‌دانید ایرادات این نوع وسایل برقی ممکن است غیرقابل بررسی بوسیله‌ی ما باشد که در این صورت نیاز به استفاده از تعمیرات تخصصی خواهیم داشت؛ برای این منظور توصیه می‌کنیم که از مرکز دکتر تعمیرکار (https://drtamirkar.com) استفاده کنید. از مزیت‌های بکارگیری این مرکز تعمیر تخصصی می‌توان به استفاده از متخصص باتجربه، سرعت در ارائه خدمات، گارانتی کیفیت خدمات و هزینه‌ بصرفه اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید از این مجموعه‌ی تخصصی استفاده کنید کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران دکتر تعمیرکار در تماس باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی