خبر

پیش بینی بورس امروز ۲۸ فروردین

پیش بینی بورس امروز ۲۸ فروردین

465706 401 - پیش بینی بورس امروز ۲۸ فروردین
اقتصاد۲۴، روز گذشته در معاملات بازار سهام دوباره اتفاقات امیدوارکننده رخ داد. شرایط بازار طوری شده که فعلا می‌توان گفت روند صعودی با قدرت ادامه خواهد داشت و البته در این بین، اصلاح‌هایی هم رخ خواهد داد.

زور فروشندگان به خریداران نرسید

البته فعلا اصلاح‌های بازار بسیار کوتاه مدت و مقطعی هستند. روز گذشته فروشندگان قصد داشتند کمی بازار را پایین بکشند، اما زور آن‌ها به خریداران نرسید و اصلاح بازار حتی به یک روز معاملاتی هم نرسید. تنها برای حدود یک ساعت شاخص کمی افت کرد و دوباره روند صعودی آغاز شد.

البته شرایط به شکلی نیست که تمام نماد‌های بازار رشد کنند. بلکه در همین رشد‌های شاخص، تعدادی از نماد‌ها منفی می‌شوند و افت هم می‌کنند. اما موضوع امیدوارکننده این است که بازار صف فروش سنگینی ندارد و اگر هم در تعدادی از نماد‌ها صف فروش تشکیل می‌شود، ارزش این صف‌ها بسیار کم است و با نقدینگی کوچکی می‌توان آن‌ها را جمع کرد.


بیشتر بخوانید: شاخص کل بورس ۲۱ هزار واحد رشد کرد


سه نکته مثبت از معاملات

فعلا طرف تقاضا در بازار بسیار قدرتمندتر است که این را می‌توان از شاخص قدرت خریداران حقیقی متوجه شد. این شاخص در معاملات دیروز به عدد ۱.۲۹ رسید که عددی خوب محسوب می‌شود.

همچنین حقیقی‌ها دیروز ۴۷۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار کردند که این هم از نظر آماری، نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود. البته رقم تزریق پول به بازار در روز شنبه همین هفته ۲۲۰۰ میلیارد تومان بود که دیروز تا ۴۷۰ میلیارد تومان کاهش یافت. اما ادامه دار شدن روند تزریق پول به بازار نشان می‌دهد حقیقی‌ها همچنان به این بازار خوش بین هستند.

مهم‌ترین نکته معاملات دیروز اما، ارزش معاملات بود. رقم معاملات خرد دیروز ۱۶۷۰۰ میلیارد تومان بود که دومین رقم بزرگ از ابتدای سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود. روز شنبه ارزش معاملات خرد ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان بود که دیروز با رشد ۲۷۰۰ میلیارد تومانی مواجه شد.

چرخش نقدینگی در صنایع

هرچه رقم معاملات بالاتر برود، بهتر است چراکه اثر منفی عرضه‌ها در جریان معاملات از بین می‌رود و شرایطی پیش می‌آید که فعلا شاهد آن هستیم. به عبارتی عرضه‌ها اثر منفی خود را از دست می‌دهند و اصلاح سنگینی در بازار اتفاق نمی‌افتد.

با توجه به معاملات دیروز، برای امروز هم می‌توان بازار مثبتی را متصور بود که البته به دلیل افزایش عرضه ها، بعید است بازار رشد سنگینی داشته باشد. اما چرخش پول در صنایع مختلف، می‌تواند منجر به متعادل‌تر شدن روند صعودی بازار شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی