عمومی

6 راه برای عمل به جاه طلبی

۶ راه برای عمل به جاه طلبی

ایجاد جاه‌طلبی، ایجاد مهارت‌های کارآفرینی شماست: به‌طور مداوم فرصت های جدید ایجاد کنید، برای استفاده مداوم از فرصت هایی که ایجاد کرده اید، آگاه باشید، برای رویارویی با زندگی با چشمان و گوش های باز به روی احتمالاتی که ممکن است در گوشه و کنار باشد. افراد خودکار همیشه آینده را در زمان حال می بینند. افراد خودکار همیشه راهی برای استفاده از یک موقعیت پیدا می کنند، نه اینکه تحت فشار آن قرار بگیرند.

تجاری همیشه بهتر از سهولت است. هر بار که تصمیم می‌گیریم کمتر از آنچه می‌توانیم انجام دهیم، بر اعتماد به نفس و ارزش خود تأثیر می‌گذارد. اگر هر روز کمی کمتر کار کنیم، کمی کمتر هستیم. اگر نسبت به خود احساس خوبی نداشته باشیم، نسبت به زندگی خود احساس خوبی نخواهیم داشت. و اگر احساس خوبی نسبت به زندگی خود نداشته باشیم، چندان علاقه ای به جستجوی فرصت ها نخواهیم داشت.

می توانید با استفاده از خود هدایتی، اتکا به خود و نظم و انضباط خود، این روند را معکوس کنید. می توانید با انجام هر روز کمی بیشتر مسیر خود را تغییر دهید. خیلی زود، به جای نادیده گرفتن، عادت جدیدی برای انجام دادن ایجاد خواهید کرد.

موفقیت در داشتن نیست. موفقیت در انجام دادن است. این فرآیند انجام است که ارزش به ارمغان می آورد. این فعالیتی است که رویاهای ما را به واقعیت تبدیل می کند، که ایده ها را به واقعیت تبدیل می کند. خود تصدی گری در آن فعالیت یافت می شود. چون بدون فعالیت، فرصت را از دست خواهیم داد.

بعضی از مردم از ما می خواهند باور کنیم که تاکید مثبت مهمتر از فعالیت است. به جای اینکه کاری سازنده برای تغییر زندگی مان انجام دهیم، از ما می خواهند شعارهایی مانند “هر روز و از هر جهت، بهتر و بهتر می شوم” را تکرار کنیم.

اما بهتر فقط از روی آرزوها اتفاق نمی افتد. بهتر شدن فقط با نظم انجام دادن بهتر اتفاق می افتد. انضباط لازمه پیشرفت است. و تصدیقات بدون انضباط – در تمام واقعیت – توهم هستند.

حالا، من را در اینجا اشتباه نکنید. هیچ اشکالی در تأیید زندگی خوب وجود ندارد، تا زمانی که به اندازه کافی نظم و انضباط داشته باشیم تا بتوانیم اقدام کنیم. تا زمانی که دو قانون بسیار مهم را به یاد داشته باشیم، جملات تاکیدی می توانند موثر باشند:

  1. ما هرگز نباید اجازه دهیم که تأیید جایگزین عمل، فعالیت یا شرکت شود. احساس بهتر جایگزینی برای انجام بهتر نیست.
  2. هر چیزی که برای تأیید انتخاب می کنیم باید حقیقت باشد. اگر حقیقت این است که ما شکست خورده‌ایم، به سادگی بگویید: «من شکسته‌ام». با اعتراف به صدای بلند، احتمالاً آنقدر ناامید خواهید شد که فرآیند فکر کردن برای تغییر آن را شروع کنید.

***

پس شما اینجا هستید. شما می خواهید تغییر کنید و برای ایجاد تغییر آماده اید. این شش مرحله را دنبال کنید تا قدرت جاه طلبی خود را ایجاد کنید :

۱٫ اگر با یک مانع ذهنی مواجه شدید، آن را روی کاغذ بیاورید.

به خاطر داشته باشید، خلاقیت اولین نیاز برای خود کار است. وقتی مشکلی را روی کاغذ می آورید، احساسات را از آن خارج می کنید. با از بین رفتن احساسات، می توانید به طور عینی به سد راه نگاه کنید. می توانید بفهمید که چه کاری را درست انجام داده اید. می توانید بفهمید چه اشتباهی انجام داده اید. می توانید نحوه تغییر آن را بیابید.

یک مشکل را از سر خود انتخاب کنید و یک تکه کاغذ بیرون بیاورید. سپس یک خط از وسط بکشید. در سمت چپ، مشکل را یادداشت کنید. در طرف دیگر، محلول ها را قرار دهید. و من سه سوال دارم که باید از خود بپرسید تا راه حل ها را بیابید:

  • چه کاری می توانم انجام دهم؟
  • چه چیزی می توانم بخوانم؟ لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید – تکالیف خود را انجام دهید و راه حل را پیدا کنید.
  • از چه کسی می توانم بپرسم؟به آنها نزدیک شوید و بگویید: «من در مورد این مطالب تحقیق کرده ام و هنوز کوتاه هستم. آیا می توانید به من کمک کنید؟»

۲٫ توانایی طوفان فکری را توسعه دهید.

ما همیشه این اصطلاح را می شنویم. اما طوفان فکری چیست؟ مغز شما را رها می کند. عاری از هرگونه مانع و مخالفت و منفی است—فقط یک ایده را در مغز خود قرار دهید و اجازه دادن به بیرون. این برنامه ریزی یک رشته فکر نیست، بلکه آزادانه فکر کردن است.

توفان فکری مؤثر تنها زمانی اتفاق می افتد که رهایی از منیت. شما نمی توانید نگران گفتن چیزی احمقانه، احمقانه یا کاملاً از دیوار نباشید، زیرا فکر احمقانه شما ممکن است مغز شخص دیگری را تحریک کند تا آن را یک قدم جلوتر بردارد. طوفان فکری در یک گروه، تجربه تفکر جمعی، تجربه توسعه یک ایده، یا چندین ایده، از طریق انواع فرآیندهای فکری است.

این نمی‌تواند مؤثر باشد مگر اینکه همه افراد درگیر با یکدیگر راحت باشند. اگر در گروه احساس راحتی نمی‌کنید، ممکن است از فکری که راه‌حل مشکل را ارائه می‌کند خودداری کنید.

۳٫ راه حل های عجیب و غریب را تصور کنید.

این واقعاً بسط شماره ۲ است. با در نظر گرفتن ایده ها بدون در نظر گرفتن کاربردی بودن آنها، مغز خود را از رکود خارج کنید.

اگر به خود اجازه دهید بدون محدودیت فکر کنید، ممکن است راه حلی بیابید که کاملاً نامناسب به نظر می رسد. اما همچنین به شما امکان می‌دهد تا فرآیند را باز کنید، که در نهایت به راه‌حل‌های مناسب منجر می‌شود.

۴٫ Doodle.

درست است: doodle. چیزی که در دوران راهنمایی برای آن مشکل داشتید در واقع مغز را کاملاً تحریک می کند زیرا طرز فکر شما در حین doodling کاملاً متفاوت از طرز فکر شما هنگام ایجاد یک نمودار جریان یا نوشتن یک فرمول است.

از آنجایی که ابله کردن بخش دیگری از مغز شما را بیدار می‌کند، ممکن است ابله‌های ما شبیه نمادی به نظر برسند که مغز شما را به فکر راه‌حل جایگزین برمی‌انگیزد. بنابراین سعی کنید فلوچارت خود را برای موفقیت ایجاد کنید. مهم نیست که در نهایت دقیق باشد یا نه. آنچه مهم است این است که فرآیند تفکر خلاق را تحریک می کند.

وقتی بخش خلاق خود را بیدار کردید، از فرصت‌هایی که همیشه وجود داشتند شگفت‌زده خواهید شد، فرصت‌هایی که قبلاً هرگز ندیده‌اید. همه چیز به نحوه نگاه شما به زندگی و فرصت ها بستگی دارد.

۵٫ به بزرگراه اطلاعات دسترسی داشته باشید.

شما باید شروع به شبکه سازی کنید با افرادی که در غیر این صورت هرگز آنها را ملاقات نمی کردید . پیشرفت‌ها در کنفرانس ویدیویی می‌تواند به افراد در حوزه‌های مختلف اجازه دهد تا ایده‌ها را چهره به چهره به اشتراک بگذارند، و ادغام اطلاعات و ایده‌های استراتژی می‌تواند منجر به موفقیت برای همه طرف‌های درگیر شود.

۶٫ خود را متعهد به یادگیری کنید.

ذهن خود را تغذیه کنید. علاقه خود را به دو موضوع اصلی افزایش دهید: زندگی و مردم. یاد بگیرید که چگونه می توانید بهتر با دیگران تعامل کنید. بیشتر بدانید که چگونه از زندگی بیشترین بهره را ببرید. هر آنچه می توانید بیاموزید تا بتوانید به بالاترین پتانسیل خود برسید.

  • یادگیری آغاز زندگی است که ارزش زیستن دارد.
  • یادگیری آغاز ثروت است.
  • یادگیری آغاز خوشبختی است.
  • >یادگیری آغاز سلامتی است.
  • یادگیری و جستجو جایی است که فرآیند خلق معجزه شخصی شما آغاز می شود.
  • یادگیری آغاز کار شخصی است.

به یادگیری ادامه دهید!

این مقاله در اردیبهشت ۱۳۹۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس از ویکتوریا چودینوا/Shutterstock

Podcast In the Details Leaderboard 728 x 90 - 6 راه برای عمل به جاه طلبی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی