خبر

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

611905 970 - پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران اطلاعیه‌ای از سوی فرابورس ایران منتشر شد مبنی بر اینکه اختلال در هسته معاملاتی فرابورس رخ داده است. البته که در ساعات پایانی جلسه معاملاتی در بازار مدیرفناوری اطلاعات سازمان بورس از سهامداران بابت اختلال در هسته معاملاتی فرابورس عذرخواهی کرد.

محمدباقر حسن‌زاده گفت: قبل از آغاز ساعت معاملاتی روز جاری، مدیریت فناوری بورس تهران پس از بروز مشکل در حال رفع اختلال به وجود آمده در هسته معاملاتی فرابورس است و همچنان در تلاش هستیم تا اختلال به وجود آمده را بر طرف کنیم.

اما نکته‌ای که اهالی بازار به آن اشاره کرده بودند این موضوع است که دیروز پایگاه خبری سنا گزارشی منتشر کرده است با این عنوان که تقویت سامانه‌ها یکی از اهداف راهبردی سازمان بورس اوراق بهادار تهران است و طی مراسمی به تعدادی از افراد شرکت کننده در مراسم جوایزی اهدا شد!

مهران موحد، معاون زیرساخت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفتگو با «سنا» اعلام کرده است که با توجه به مشکل پیش آمده در بازار، متاسفانه بازار امروز را از دست دادیم (البته باید گفت که اهالی بازار بازار سال جاری را از دست داده‌اند).

اما این موضوع در کنار سایر موارد این شایعه را در بازار ایجاد کرده است که صحبت‌های عشقی رییس سازمان بورس که روند رو به رشد در بازار جای نگرانی دارد (صحبتی که اوایل سال جاری مطرح شده بود) دوبار بر سر زبان‌ها قرار بگیرد.

سازمان بورس هم در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کد‌های دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر بوده است. این رقم با تعداد کد‌های فعال ابتدای نیمه دوم سال (مهر و آبان ماه) چندان تغییر چندانی را به خود دیده است و این تعداد در ماه‌های گذشته حوالی ۳۴۰ هزار کد فعال بوده است.

اما این پایان ماجرا برای سرمایه گذاری در این روز‌های بازار ایران نیست و بانک مرکزی مبالغی را که از افراد ثبت نام کننده در حراج سکه دریافت کرده است را هنوز آزاد نکرده است و این افراد نه تنها به سکه‌های حراج شده دست پیدا نکردند بلکه هنوز مبالغ واریزی خود را نمی‌توانند برداشت کنند.


بیشتر بخوانید: بازار سهام به دلار ۶۵ هزار تومانی برای فتح قله نیازمند است


با گذشت نزدیک به یک هفته از زمان برگزاری اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا، هنوز هم بسیاری از متقاضیان که در این حراج شرکت کرده، اما برنده نشدند، نتوانستند پول خود را دریافت کنند. بدین‌صورت که پولشان در کیف پول بلوکه شده و نه امکان شرکت در حراجی‌های دیگر را داشتند و نه امکان برگشت پولشان به حساب بانکی‌شان وجود داشته است.

همچنین بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش، اعلام کرد «نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۰۱ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۵۷ درصد رسید».

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری با افت ۱۹۹۴ واحدی کار را تمام کرد البته که شاخص هم وزن نسبتا روز خوبی را داشت تا نشان دهد عملکرد این بازار از ابتدای سال تا کنون نسبت به بزرگان بازار سرمایه بهتر بوده است.

در بازار امروز نماد‌های مبین و نماد بفجر بودند که با معاملات خود سعی در مثبت کردند بازار را داشتند و تاثیر مثبتی را بر روی بازار سرمایه گذاشتند.

ارزش معاملات نیز در بازار امروز رقم خوبی بود و ۶۳۰۰ میلیارد تومان رقمی بود که در پایان جلسه معاملاتی روز جاری در بازار گزارش شد.

عملا می‌توان گفت که شاخص نسبت به روز‌های گذشته تغییر خاصی را به چشم ندیده است و تمامی فاکتور‌ها از منظر تکنیکالی همچنان پابرجاست است، اتفاقی که برای سال جاری به دفعات تکرار شده است.

611906 468 - پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی