عمومی

برای اینکه بیشتر به شماره خود برسید، یک آینه بگیرید

برای اینکه بیشتر به شماره خود برسید، یک آینه بگیرید

برای بسیاری از رهبران، اخبار مربوط به نادیده گرفتن اهداف تجاری آنها تقریباً همیشه با مراحلی برای شناسایی طرف متخلف مسئول دنبال می شود. واریانس به هر حال، اگر بتوان روی هر واحد تجاری تک تک برای انجام سهم خود حساب کرد، کل به اهداف خود دست خواهد یافت. بنابراین، وقتی در برنامه شکافی وجود دارد، رهبران خوب به دنبال کسانی می روند که همه را ناامید می کنند. با این حال، رهبران بزرگ به دنبال آینه می گردند. این دلیل است.

سال‌ها، تقریباً تا زمانی که یادم می‌آید، کمی با مالکان و اپراتورهای کسب‌وکار تمرین کرده‌ام. در سازمان‌هایی با اندازه‌های مختلف، آنها را تشویق کنید تا یک روز صبح بیرون از ورودی کارمند به ساختمان خود بایستند و از هر کارمندی که در آن قدم می‌زند دو سؤال ساده بپرسید:

 آیا در کاری که انجام می‌دهید خوب هستید؟
  • آیا به اینجا ارزش می‌دهید؟ یا به جای آن، آیا شغل شما مهم است؟
  • من از قبل به آنها قول می دهم که با نرخ بروز برابر با خلوص از صابون عاج، ۹۹ و ۴۴/۱۰۰ درصد، همکاران به هر دو سوال پاسخ مثبت خواهند داد. بنابراین، اگر به آن‌ها می‌گویم، هر چیزی را که مدیریت کسب‌وکار به‌عنوان یک هدف یا هدف مهم می‌داند از قلم افتاده باشد، یا به عبارت دیگر، تیم ۹۹ و ۴۴/۱۰۰ درصد برنامه‌اش را نداشته باشد، مشکل است. نمی توانند با مردم خود باشند. به یاد داشته باشید، ۹۹ و ۴۴/۱۰۰ آنها به شما گفته اند که:

    1. در کاری که انجام می دهند خوب هستند، و این
    2. آنها در آنجا ارزش اضافه می کنند.

    بنابراین، برای نتیجه گیری اینکه هر یک از آنها مسئول این اشتباه هستند، باید مقصر
    نقص باشد. این تجربه من بوده است، بلکه در این موارد مشکل تقریباً همیشه در جایی بین هدف و افرادی که کار را انجام می دهند وجود دارد. و اگر آینه ای به رهبر بدهید تقریباً همیشه پیدا می شود.

    سپس از او بپرسید که آیا برای هر هدف، این پنج شرط وجود دارد:

    1. آیا هر شریکی هدف را کاملاً درک می‌کند؟
    2. آیا همه افراد در آن مکان می‌دانند چرا هدف مهم است؟
    3. آیا تک تک کارکنان نقشی را که در دستیابی به هدف ایفا می‌کنند و نحوه اجرای آن را می‌دانند؟
    4. آیا اغلب بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که هیچ مانعی وجود ندارد یا موانع بین هر یک از همکاران و آنها در دستیابی به اهداف فردی خود؟
    5. در نهایت، و مهم‌تر از همه، آیا هر یک از همکاران – از جمله کسی که زمین را جارو می‌کند – می‌فهمد و می‌بیند که اهداف شرکت چگونه است. به این نتیجه رسیدند، زندگی در خانواده آنها بهتر خواهد شد؟

    به این دلیل است که برای رسیدن به هر هدفی، همه این پنج مورد شرایط باید درست باشد هر پنج. نه چهار. نه سه و بیشتر از دو تا دیگر. هر پنج مورد.

    درست است، رهبران دلسوز همچنین در مورد این پنج چیز برای هر هدف زیاد صحبت می کنند – تا زمانی که مریض و خسته شوند. از شنیدن صدای خودشون تنها زمانی که این موضوع درست شود – وقتی از شنیدن صحبت های خود خسته شده اید – متوجه می شوید که به اندازه کافی درباره مسائل صحبت کرده اید.

    در آن صورت کاملاً راضی خواهید بود که هر یک از همکاران اهداف سازمان را کاملاً درک می‌کنند، می‌دانند چرا آنها مهم هستند، نقش خود را در آنها می‌دانند و چگونه آنها را اجرا می‌کنند، مسیر روشنی برای انجام آنها می‌بینند، و می داند که وقتی اهداف سازمان محقق شود، زندگی آنها بهتر می شود.

    به طور تصادفی، و تنها در آن صورت، می توانید باشید. کاملاً راضی هستید که سازمان شما به طور کامل در مسیر دستیابی به برنامه خود است. قبل از آن، یا کوتاه‌تر از آن، هیچ بهانه‌ای برای از دست دادن برنامه‌تان وجود ندارد، جز اینکه آینه را بالا بگیرید و سپس دستتان را بالا بگیرید. زیرا ممکن است تقصیر هیچ کس جز تقصیر شما نباشد.

    سرزنش دیگران در زمانی که شما مسئول آن هستید هرگز اشتباه نمی شود. یک نگاه خوب این کار برای کسانی که شما را رهبری می‌کنند یا کسانی که شما را دنبال می‌کنند، اعتماد به نفس ایجاد نمی‌کند. اما با بر عهده گرفتن مسئولیت شخصی و سپس اقدام برای پاسخ مثبت به پنج سوال اساسی برای هر هدفی که باید محقق شود، اغلب به اهدافی دست خواهید یافت که خود و تیمتان برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کرده اید و در عین حال زندگی دیگران را بهتر می کنید – که بعد از آن همه، چرا همه ما در وهله اول این کار را انجام می دهیم.

    نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی