عمومی

جف بزوس و ایلان ماسک موافقند: این عادت باعث می شود رهبر قوی تر

جف بزوس و ایلان ماسک موافقند: این عادت باعث می شود
رهبر قوی تر

رهبران قوی از انتقاد ابایی ندارند. در واقع، آنها بیشتر از اکثر مردم به منتقدان و متنفران خود احترام می گذارند. به عنوان مثال: سال گذشته جف بزوس تصویری از یک جلد مجله قدیمی که مرگ آمازون را پیش‌بینی می‌کرد توییت کرد، با این پاسخ :

“گوش دهید و باز باشید، اما اجازه ندهید کسی به شما بگوید که شما کی هستید. فقط یکی از داستان های متعددی است که همه راه های شکست ما را به ما می گوید. امروز آمازون یکی از موفق ترین شرکت های جهان است و دو صنعت کاملاً متفاوت را متحول کرده است.”

و این چیزی است که یک مبتکر دیگر، الون ماسک، در مصاحبه: 

“به طور مداوم به دنبال انتقاد باشید. نقد متفکرانه هر کاری که انجام می دهید به اندازه طلا ارزشمند است و باید آن را از هرکسی که می توانید جستجو کنید، به ویژه دوستان شما… اساساً باید این رویکرد را در پیش بگیرید که اشتباه می کنید. اینکه شما کارآفرین اشتباه می کنید. هدف شما این است که کمتر اشتباه کنید.”

چرا انتقاد اینقدر ارزشمند است؟ در اینجا برداشت من از آن است…

همه ما ستایش را دوست داریم، اما ستایش همیشه باعث رشد ما نمی شود.

آیا انتقاد شدن ضرر دارد؟ مطمئناً. اما می دانید چه چیزی بیشتر از این آسیب می زند؟ رشد نکردن به عنوان یک رهبر/کارآفرین. زیرا شما نمی تواند واقعیت را تحمل کند. همانطور که جاستین باریسو، ستون نویس همکار شرکت، نوشت “[انتقاد] اغلب ریشه در حقیقت دارد – حتی زمانی که به شیوه ای ایده آل ارائه نشده باشد.” رشد کردن f انتقاد رام؟

بر اساس آنچه بزوس و ماسک گفته اند، و آنچه من به عنوان یک رهبر در دو دهه گذشته انجام داده ام، در اینجا آنچه توصیه می کنم این کار را انجام دهید: 

۱٫ به دنبال انتقاد از منابع متعدد باشید.

به غیر از کارمندان و مشتریان خود، باید با کارشناسان و سایر شرکت های بزرگ که می توانید از آنها بیاموزید نیز مشورت کنید. . از تجربه من، اینها با ارزش ترین منابع برای دیدن حفره ها و فرصت ها در کسب و کار شما هستند. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید بپرسید:    

  • به نظر شما ما کجا قوی و ضعیف هستیم؟

  • به نظر شما چه فرصت هایی را در بازار از دست می دهیم؟

  • چه اتفاقی در خارج می‌افتد که می‌تواند شرکت ما را از بین ببرد — اگر آن را تشخیص ندهیم و اقداماتی برای جلوگیری از آن انجام ندهیم؟

حتی می توانید تعارف را به فرصتی برای دریافت بازخورد سازنده تبدیل کنید. من چیزی شبیه این می‌گویم: “عالی است — متشکرم. حالا بازخورد صادقانه به من بدهید…”

۲٫ بدون دفاع از خود صریح گوش دهید.

گوش دهید، سؤالات بعدی را بپرسید و مطمئن شوید که می‌بینید از کجا آمده‌اند. (به عبارت دیگر، دهان خود را بسته نگه دارید، گوش های خود را باز نگه دارید.) 

سپس، از آنها تشکر کنید. بازخورد و پیشنهادات به هر حال، آنها وقت گذاشتند تا در مورد شما و کسب و کارتان و اینکه چه چیزی می توانید بهبود ببخشید فکر کنند. آنها شایسته تقدیر هستند.

۳٫ اگر انتقاد منطقی است، تغییر دهید.

مسئولیت را به عهده بگیرید. اگر اشتباه کردید، فقط یاد بگیرید و دوره را درست کنید. هیچ شرمی در انجام این کار وجود ندارد. مدتی را نیز برای تأمل اختصاص دهید – تا به یاد داشته باشید دفعه بعد چه چیزی را بهتر کنید.

۴٫ انتقاد منطقی نیست، آن را به عنوان انگیزه در نظر بگیرید.

نیازی به مبارزه نیست. شما فقط وقت خود را هدر خواهید داد و حتی درگیری را تشدید خواهید کرد. فقط هر چیزی را که گفتند به انرژی تبدیل کنید تا سخت کار کنید. به دیدگاه خود بچسبید تا بتوانید برنده شوید و به آنها ثابت کنید که اشتباه می کنند. من عاشق صحبت های بزوس هستم اینجا…

“به هر حال، اگر تصمیم دارید که پاسخ منفی است [به تغییر]… پس هیچ نیرویی در دنیا نباید شما را به حرکت درآورد.”

این به همین دلیل است که من منتقدان و متنفرانم را نزدیک نگه می دارم. نمی توانم به شما بگویم وقتی مردم به من می گویند که من مزخرف هستم چقدر به من فشار می آورد. این مرا تشویق می کند که هر روز بهترین رهبر و انسان باشم.
به آنها، این چیزی است که باید بگویم:

“خیلی از شما متشکرم، از شما قدردانی می کنم. به نفرت ادامه دهید. و من شما را در بالا می بینم.

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc.com، ستون نویسان خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی