عمومی

وارن بافت این ۱ زندگی مهم را به بیل گیتس آموخت درسی که به سادگی نمی توانیم نادیده بگیریم

وارن بافت این ۱ زندگی مهم را به بیل گیتس آموخت
درسی که به سادگی نمی توانیم نادیده بگیریم

میلیاردرها بیل گیتس و وارن بافت نزدیک به ۳۰ سال است که دوستان صمیمی هستند. گیتس اذعان می‌کند که هر زمان که با هم جمع می‌شوند، «احساس می‌کنم بچه‌ای در یک شیرینی‌فروشی هستم».

هم بنیانگذار مایکروسافت اغلب تصدیق می کند که خرد وارن بافت تأثیر زیادی بر روی زندگی خود. یکی از چیزهایی که گیتس آشکارا به آموختن از بافت اعتراف کرده است، ارزش گذاری و محافظت از کالای گرانبهای زمان است. گیتس می نویسد :

فقط ۲۴ ساعت در روز وجود دارد. وارن این حس را دارد. او اجازه نمی دهد تقویمش پر از جلسات بی فایده شود.

از یک جلسه بی فایده به جلسه دیگر می پرید. مطمئناً تهدیدی برای مقدسات زمان است. اما بسیاری از تهدیدات دیگر وجود دارد که می‌تواند زمان ما را بدزدد و بهره‌وری ما را از دست بدهد. چند مثال:

  • صندوق ایمیل شما
  • تمرکز بر اولویت های دیگران (مردم راضی می کنند).
  • اعلان‌های تلفن
  • پیمایش رسانه‌های اجتماعی
  • به تعویق انداختن کار
  • مشغول کار اما کار سازنده نیست

افراد موفق به‌خوبی می‌دانند که تمام روز خود را حول موضوعات مهم‌تر متمرکز می‌کنند. چرا ممکن است فکر کنید که راه حل مسئله «مدیریت زمان» است، آنچه که مولدترین افراد در واقع بر آن مسلط شده اند توانایی آنها در مدیریت خود است.

در اینجا چهار درس اضافی وجود دارد که ممکن است شما را به تسلط خود در مدیریت خود نزدیکتر کند.

۱٫ تقریباً به همه چیز نه بگویید

این یک دستور بلند است. این نیز یکی دیگر از توصیه های مفید و به شدت نقل شده بافت به توده ها است. این غول بزرگ گفت:

تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعا موفق این است که واقعا افراد موفق تقریباً به همه چیز نه می‌گویند.

بیشتر افراد جاه‌طلب با نتایج و انجام کارهای بیشتر و نه کمتر هدایت می‌شوند. اما از نقطه نظر خودیاری/خودمراقبتی، اگر فکر می‌کنید که بیش از حد کارهایتان را انجام می‌دهید و به شما لقب «معتاد به کار» داده‌اند، توصیه «نه» بافت باید به وجدان‌تان توجه داشته باشد.

ما باید زندگی خود را ساده کنیم. و با انجام این کار، ما باید بدانیم که به چه چیزی نه بگوییم تا عقل خود را حفظ کنیم. این ممکن است به معنای نه گفتن چندباره به چیزهایی باشد که به درد ما نمی‌خورند، و به موارد معدودی که واقعاً برای پیشبرد هدف و حفظ تعادل ما اهمیت دارند، بله بگویید.

۲٫ به چیزهایی که به شما کمک می کنند پایبند باشید 

تعیین مرزها در مورد آنچه در تقویم شما می رود بسیار تحت کنترل شماست. اولین اولویت شما این است که از فرصت‌ها و چیزهایی که با ارزش‌های شما صحبت نمی‌کنند یا به مأموریت شخصی یا سازمانی شما خدمت نمی‌کنند، دست بردارید. به عبارت دیگر، از غفلت عمیق‌ترین آرزوها و خواسته‌هایتان برای آنچه می‌خواهید در زندگی به دست آورید دست بردارید. از سازگاری و تسلیم شدن به خواسته ها و خواسته های دیگران دست بردارید. این زندگی شماست، کنترل آن را در دست بگیرید و به خواسته خود ادامه دهید.

۳٫ به قدرت دیگران بسپارید

بیل گیتس و وارن بافت درک می کنند که آنچه منجر به کار زیاد و فرسودگی می شود این است که همه کارها را خودتان انجام دهید. راه بهتر، تفویض اختیار و اعتماد به توانایی ها و مهارت های دیگران برای انجام کار است.

برای رهبران و بنیانگذاران، تفویض اختیار مهارت مهمی است که باید آن را توسعه دهند تا کسب و کار را برای رسیدن به سطح بعدی ارتقا دهند. اما اگر آنها نتوانند اعتماد کنند که فرد یا تیمی که به آنها واگذار می‌شود می‌تواند توپ را بگیرد و با آن بدود، کسب و کار با یک نفر در بالا که کارهای زیادی انجام می‌دهد گیر می‌کند.

<.>۴٫ وضعیت جریان خود را پیدا کنید

تا به حال چند ساعتی از کار گذشته است که آنقدر در کار خود غرق شده اید که به نظر می رسد چند دقیقه باشد؟ ما اغلب در مورد آن می شنویم، اما آیا می دانیم که به چه معناست و چگونه می توانیم حالت “جریان” را از بین ببریم؟ کار یکپارچه روانشناس مثبت اندیش میهالی سیکسزنتمیهالی،این مفهوم را مطرح کرد و تمرین، نشان می‌دهد که می‌توانیم بهره‌وری را به حداکثر برسانیم در حالی که به خودمان با لذت و معنا پاداش می‌دهیم.

وقتی جریان را تجربه می کنیم، از برج های دوقلوی تجربه اوج و عملکرد اوج بهره مند می شویم. به عبارت دیگر، هم با لذت مواجه می شویم و هم بهترین عملکرد را داریم.

این ضرب المثل قدیمی “در منطقه بودن” است. شما بدون حواس پرتی هستید، کاملاً روی فعالیتی که در دست دارید متمرکز هستید، اما با مزایای آینده – یاد می‌گیرید، رشد می‌کنید، پیشرفت می‌کنید و بهترین عملکرد را دارید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی