خبر

نماد پرسپولیس در بورس کی باز می‌شود؟

نماد پرسپولیس در بورس کی باز می‌شود؟

380870 153 - نماد پرسپولیس در بورس کی باز می‌شود؟

اقتصاد۲۴- وعده‌های بازگشایی نماد سرخابی‌ها از ان شاء الله هفته آینده تا امیدواریم شنبه بازگشایی شوند؛ موضوعی که دیگر گوش سهامداران این دو نماد به آن عادت کرده تا این که در نهایت نماد استقلال روز چهارشنبه ۲ شهریور بالاخره بازگشایی شد، اما خبری از بازگشایی نماد پرسپولیس نبود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: همکاران در حال تلاش هستند که بازگشایی به فردا (چهارشنبه ۲ شهریور) برسد یعنی اگر پیام ناظر در ساعت ۲۴ امشب هم روی سامانه برود می‌تواند نماد پرسپولیس بازگشایی شود در غیر این صورت ان شاء الله نماد پرسپولیس شنبه بازگشایی خواهد شد.

قربان زاده در خصوص چرایی تاخیر در بازگشایی نماد پرسپولیس هم گفت:پرسپولیس یک صورت مالی یک ساله تنظیم کرده که تا کنون به تایید حسابرس نرسیده است همکاران در حال تلاش برای تایید توسط حسابرس هستند.

بعد از این صحبت‌های آقای قربان زاده بود که در روز چهارشنبه مطرح شد نماد پرسپولیس با شروع هفته آینده ششم شهریور در بازار فرابورس، گشوده خواهد شد.

اما تا روز یکشنبه شش شهریور نیز خبری از بازگشایی نماد پرسپولیس نبود.

تنها مرجع اطلاع زمان بازگشایی نماد پرسپولیس فرابورس است

در خصوص این اظهار نظر‌های مربوط به زمان بازگشایی نماد پرسولیس کارشناس بازار سرمایه نکاتی را مطرح کرد.

محمد خبری زاده گفت:بازگشایی و توقف نماد‌ها در بورس و فرابورس بر اساس یک سری اصول و رویه‌های خاصی انجام می‌گیرد. یعنی نماد‌ها به یک سری از دلایل متوقف می‌شوند که برای بازگشایی مجدد باید یک اقداماتی انجام دهند و بعد از آن معاونت بازار اقدام به بازگشایی نماد می‌کند.

او می‌گوید: نماد سرخابی‌ها نیز از این قاعده بازار جدا نبوده و نیستند بازگشایی اولیه این دو نماد از محل افزایش صرف سهام بود که رخ داد و نماد این دو تیم متوقف شد و برای افزایش سرمایه و ثبت آن رفت. اما بعد باید یک سری گزارشات این دو نماد از جمله بارگذاری لیست قرار داد بازیکنان روی سامانه کدال انجام می‌شد که به دلایلی نیز زمان برد یعنی درمجموع باید تمام فرآیند اصولی تکمیل می‌شد تا فرابورس اجازه بازگشایی را بدهد که در نهایت بازگشایی نماد استقلال انجام شد.


بیشتر بخوانید: گشایش نماد پرسپولیس در بورس از شنبه


او گفت:نه سازمان خصوصی سازی و نه هیچ وزارتخانه‌ای به غیر از بورس‌های مربوط نمی‌توانند خبر بازگشایی نماد‌ها و زمان دقیق آن را اعلام کنند و این مصاحبه‌ها بیش‌تر شبیه فشار برای بازگشایی سریع‌تر و ناهماهنگی‌های حاضر است البته که خصوصی سازی کاربزرگی را انجام داده است، اما نظر ناظر فرابورس است که مهم است.

روز گذشته برای اطلاع از روند بازگشایی و بررسی صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیس با مدیر عامل فرابورس تماس‌های مکرر گرفتیم، اما پاسخی دریافت نکردیم.

اما این مدیر عامل در برنامه مجله فوتبالی در رابطه با چرایی عدم بازگشایی نماد پرسپولیس مواردی را بیان کرد.

میثم فدایی گفت: سال مالی پرسپولیس منتهی به ۳۱خرداد و سال مالی استقلال منتهی به ۳۱ تیر است. ۶۰ روز تقویمی بعد از آخرین روز سال مالی، باید صورت‌های مالی سالانه حسابرسی نشده منتشر شود و عدم بازگشایی به دلیل همین صورت‌های مالی حسابرسی نشده است.

در نهایت سهامداران پرسپولیس باید بدانند تنها مرجع اطلاع رسانی دقیق در خصوص بازگشایی نماد پرسپولیس فرابورس است و سهامداران می‌تواند با مراجعه به tsetmc و جست و جوی نماد پرسپولیس در قسمت پیام ناظر از زمان بازگشایی این نماد با خبر شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی