خبر

افزایش قیمت آهن ادامه دارد؟

افزایش قیمت آهن ادامه دارد؟

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، پس از دو ماه رکود و روند کاهشی قیمت آهن آلات، روز گذشته شاهد افزایش قیمت در بخشی از حوزه‌ها بودیم و قیمت روز میلگرد و قیمت تیرآهن بیشترین افزایش نرخ را تجربه کردند.

فعالیت بازار ارز روز گذشته با کاهش جزئی قیمت دلار آغاز شد اما از اواسط روز روند افزایشی در پیش گرفت و در مرز کانال ۴۹ هزار تومان متوقف شد و در پایان روز هم روی ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان بسته شد.

بررسی اوضاع بازار آهن
قیمت روز میلگرد در اغلب مبادی فروش افزایش۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و تعدادی از کارخانه‌ها هم بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

قیمت روز تیرآهن هم در بخشی از مبادی فروش با افزایش ۱۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی همراه بود اما ثبات قیمت هم در چند کارخانه مشهود بود. قیمت روز نبشی، ناودانی و قیمت سپری در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق روغنی با کاهش ۵۰۰ تا هزار تومانی همراه بود و قیمت روق رنگی اما در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد. قیمت ورق سیاه نیز در چند کارخانه مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش داشت و قیمت ورق سیاه در کارخانه اکسین و گیلان در چند کارخانه با کاهش ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومانی همراه بود.

قیمت پروفیل Z، قیمت پروفیل سبک و سایر پروفیل‌ها در عمده شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند همچنین قیمت لوله داربست، قیمت لوله مانیسمان و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم عمدتا ثبات قیمت داشتند.

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد حاکی است که تحرک جزئی که در برخی حوزه‌ها مشاهده می‌شود بیشتر در سایزهای پرمصرف است و برخی سایزهای کم مصرف حتی کاهش قیمت هم داشتند با این حال تقاضای چندانی مشاهده نشد و همانطور که در گزارش‌های پیشین اشاره کردیم ورود متقاضی مصرف به بازار کمی زمان‌بر است.

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است که امروز حدود ۲۷۹ هزار و ۴۵۲ تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان ۲۲۸ هزار و ۱۱۹ تن به میلگرد اختصاص دارد، قیمت میلگرد در عرضه امروز حدود ۲۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است که که نسبت به آخرین عرضه ۱.۳ درصد کاهش قیمت دارد اما حجم آن حدود ۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین ۲ هزار و ۱۳۲ تن نبشی، ۷ هزار و ۴۲۴ تن ناودانی و ۲۴ هزار و ۷۷۷ تن تیرآهن عرضه می‌شود و ورق گرم نیز ۱۷ هزار تن عرضه می‌شود. دیروز نیز از ۱۶۰ هزار تن شمش عرضه شده حدود ۱۱۹ هزار و ۹۵۰ تن معامله شد که معادل ۷۴ درصد برآورد شد. قیمت هر کیلو شمش در عرضه دیروز ۱۸ هزار و ۸۱۲ تومان ثبت شد که نسبت به قیمت پایه حدود ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

از ابتدای روز نیز شاهد روند افزایشی بازار ارز بودیم و قیمت دلار از کانال ۴۹ هزار تومانی عبور کرد، احتمالا روی ۴۹۵۰۰ تومان مقاومت داشته باشد اما اگر فراتر از این نرخ برود احتمالا اهداف جدید تجربه خواهد کرد.

به عقیده برخی افزایش قیمتی که مشاهده می‌شود طبق تجربه پیش از تعطیلات امری طبیعی است، همچنین براساس اخبار منتشر شده هفته آینده از طریق عمان پول‌های بلوکه شده در عراق آزاد خواهد شد از همین رو ممکن است بازار به این خبر واکنش مثبت نشان دهد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی