عمومی

چگونه نام مناسبی برای کوچک خود داشته باشیم کسب و کار

چگونه نام مناسبی برای کوچک خود داشته باشیم
کسب و کار

به راحتی می توان فکر کرد که نامگذاری یک محصول، خدمات یا کسب و کار جدید به سادگی شامل ایده پردازی، آزمایش ایده ها بر روی برخی افراد و انتخاب نام است.

اما برای انجام درست آن، بیشتر از این درگیر است.

در اینجا سه ​​نکته وجود دارد که باید هنگام نام‌گذاری محصولات یا خدمات جدید در نظر داشته باشید.

۱٫ آیا به سرعت محصول یا خدمات را به اطلاع می‌رساند؟

مگر اینکه بتوانید هزاران دلار برای توسعه و بازاریابی یک نام انتزاعی (مثلاً Google) هزینه کنید، بهتر است نامی را انتخاب کنید که ارتباط برقرار کند. محصول یا خدمات چیست در اینجا دو مثال وجود دارد: PayPal و OkCupid.

آنها موثر هستند زیرا شما بلافاصله متوجه می شوید که هر کدام درباره چه چیزی هستند. آنها همچنین موثر هستند زیرا کوتاه و تیز هستند و همچنین متناقض هستند.

۲٫ آیا معانی «ناخواسته» دارد (عامیانه فکر کنید)؟

این چیزی است که باید به آن حساس باشید. ممکن است نامی بیابید که کاملاً خوش‌خیم و ناآگاه به نظر برسد، نام کامل یا بخشی از نام ممکن است عامیانه در نظر گرفته شود. یک مکان خوب برای جستجوی هر کلمه ای که در نظر دارید فرهنگ شهری

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت: آیا بخشی از نام خیلی نزدیک است که شبیه محصول دیگری به نظر برسد، یا نام ممکن است منبع شوخی باشد؟

۳٫ آیا از قبل استفاده می‌شود و/یا دارای علامت تجاری شده است؟

شما نامی پیدا کرده‌اید که کاملاً عالی است، و بنابراین آن را دنبال می‌کنید. صبر کن! به آن سادگی نیست. شما باید ببینید که آیا نام قبلاً “آنجا” وجود دارد یا خیر. و اگر «آنجا» است، باید بدانید که چگونه از آن استفاده می‌شود.

با جستجوی Google شروع کنید و نام آن را در علامت نقل قول قرار دهید تا دقیقاً مطابقت‌ها را انتخاب کنید.

> این به شما یک حس اولیه می دهد که آیا نام مناسبی پیدا کرده اید یا خیر. اما در اینجا متوقف نشوید. همچنین باید نام را از طریق پایگاه داده علامت تجاری اجرا کنید.

هنگامی که در مورد چیزی شک دارید، با یک وکیل مشورت کنید (و لطفاً توجه داشته باشید که هیچ چیز در مورد این پست وبلاگ نباید به عنوان توصیه حقوقی تلقی شود).

بنابراین، چگونه می‌توانید یک نام پیدا کنید؟

برون‌سپاری را به شخص یا شرکتی که در نام‌گذاری و برندسازی کلامی تخصص دارد، در نظر بگیرید. این یک سرمایه‌گذاری است، اما می‌تواند در درازمدت در زمان و پول کسب‌وکار شما صرفه‌جویی کند (نام تجاری ناموفق در درازمدت به شرکت شما آسیب می‌زند).

اگر نیاز به انجام نام‌گذاری داخلی دارید، در اینجا یک طرح اولیه از نحوه ادامه وجود دارد:

  • تجزیه و تحلیل بازار: مطمئن شوید که در مورد همه نام‌هایی که رقبای شما استفاده می‌کنند، به سرعت عمل می‌کنید. ببینید مردم در صنعت شما در مورد چه چیزی صحبت می کنند. یک مکان عالی برای دریافت اطلاعات بی‌درنگ و رایگان، Quora یا Reddit است.
  • تمام ویژگی‌ها و مزایای محصول و خدمات خود را در نظر بگیرید. لیست ها را تهیه کنید. تمام جزئیات را درج کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که در فرآیند نامگذاری مشارکت دارند، درک کاملی از محصول/خدمت دارند.
  • مخاطبان مورد نظر را برای این محصول/خدمت خاص درک کنید. تعدادی شخصیت خریدار در اطراف محصول یا خدمات ایجاد کنید: چرا این افراد به آن نیاز دارند؟ به چه نقاط دردناکی می پردازید؟ اعتراض آنها ممکن است چه باشد؟
  • فهرستی از “احساسات” و عواطفی را که می خواهید این نام به مخاطبانتان منتقل کند، بنویسید: مفید، ایمنی، آرامش خاطر، سرگرمی، و غیره
  • شروع به طوفان فکری نام ها کنید. در این فهرست اولیه، خود را سانسور نکنید. فقط اسم ها را پایین بیاورید Namify مکانی عالی برای ایجاد برخی ایده‌های نام است. از هوش مصنوعی برای کمک به شما برای یافتن ایده‌هایی استفاده می‌کند که هرگز فکرش را نمی‌کردید!
  • در حذف فهرست از آنجا بی‌رحم باشید. شما باید اسامی را که منطقی نیستند کنار بگذارید، حتی اگر به دلایلی عاشق آنها شده اید (مثلاً این کار هوشمندانه است).
  • وقتی یک لیست کاری از نام ها دریافت کردید، این زمانی است که باید آنها را از طریق Google و پایگاه داده علامت تجاری اجرا کنید ( برای دیدن آنچه در دسترس است به نقطه ۳ بالا مراجعه کنید. بررسی کنید که آیا نام شما به عنوان نام دامنه موجود است یا خیر. اینجا نحوه ثبت نام.
  • نام ها را تست کنید. در حالت ایده آل، شما می خواهید از گروه های متمرکز استفاده کنید. با این حال، یک گروه غیررسمی از کارمندان و مشتریان نیز می توانند بینش ارائه دهند. مرحله آزمایش باید به شما کمک کند تا فهرست را حتی بیشتر محدود کنید.
  • در نظر بگیرید و انتخاب کنید. همانطور که فهرست نهایی خود را مرور می کنید، مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از ضریب خنکی، عامل میراث (به نظر شما این نام قدرت ماندگاری دارد) و عامل خلاق (به این معنی که این نام چقدر در چیدمان کار می کند، یک لوگو، و غیره).

در حالی که ممکن است نامی جذاب به نظر برسد، انتخاب نام مناسب باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. یک نام محصول یا خدمات عالی باید هدف خود را به وضوح بیان کند، از تداعی‌های ناخواسته اجتناب کند و برای متمایز شدن در بازار منحصر به فرد باشد.

تصویر توسط /a> از Pixabay.

تصویر: $


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی