اقتصاد

دلایل اهمیت سلامت روانی کسب و کار

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: مسئله سلامت روانی کسب و کار یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که باید در اقتصاد به آن اهمیت داده شود. اگر کارمندان سلامت روانی نداشته باشند بدون شک نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند. زمانی که کارمندان یک شرکت و یا یک سازمان سلامت روانی کسب و کار داشته باشند هر مسئولیتی که به آنها واگذار شده باشد را به درستی انجام می دهند . بنابراین باید تمامی دلایلی که مشکلات روانی محیط را بیشتر می کند از بین ببریم تا کارمندان به خوبی بتوانند کار خود را انجام دهند.

دلایل بروز مشکل در سلامت روانی کسب و کار :

برخی از دلایلی که موجب می شود در سلامت روانی کسب و کار اختلال ایجاد شود عبارت می باشد از :

  1. عدم اطمینان شغلی :

زمانی که آینده شغلی کارمندان در هاله ای از ابهام قرار بگیرد آنها به طور دائم از نظر روحی و روانی دچار اضطراب می شوند. بنابراین باید برای انجام وظایفی که بر عهده می گیرند به آنها اطمینان شغلی بدهید تا به بهترین نحو ممکن بتوانند کار خود را انجام دهند.

  1. حجم کاری بیش از حد :

بدون شک زمانی که کارمندان بیش از حد خسته باشند و حجم کاری شان زیاد باشد نمی توانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند. بنابراین باید ساعت کاری آنها را به گونه ای تنظیم کنید که آنها بتوانند به طور مفیدی کار خود را انجام دهند.

  1. ساعت کاری طولانی :

برخی از کارمندانی که در طول هفته بیشتر از ۴۰ ساعت کار می کنند زمان بسیار کمی را در اختیار دارند تا استراحت کنند. آنها به راحتی قادر نیستند که ذهن خود را ریکاوری کنند و به همین دلیل سلامت روانی را نمی توانند بدست آورند. این دسته از افراد همیشه و هر زمان استرس دارند و نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

  1. فرهنگ ضعیف :

زمانی که افراد احساس ترس و یا طرد شدگی داشته باشند بدون شک نمی توانند به خوبی کار کنند. زمانی که کارمندان افسردگی داشته باشند از سلامت روانی برخوردار نمی گردند و به همین دلیل باید در مورد عملکرد کارمندان به خوبی تصمیم گیری نمایید.

.jpg - دلایل اهمیت سلامت روانی کسب و کار

  1. محیط فیزیکی نامناسب :

زمانی که نور فضا کافی نباشد محیط خفه کننده می شود و به همین دلیل کارمندان احساس راحتی نخواهند داشت. زمانی که محیط مناسب نباشد بدون شک افراد از سلامت روانی کسب و کار بهره مند نمی گردند و تاثیرات بدی روی سلامت و بهداشت روانی آنها می گذارد.

  1. مدیریت بد :

برخی از مدیران هستند که انتظاراتی بسیار زیادی از کارمندان  دارند و مدیریت مناسبی انجام نمی دهند. مدیر باید به خوبی بتواند از کارمندان خود حمایت کند تا احساس سرخوردگی را در آنها کاهش دهد. زمانی که کارمندان از مدیر بترسند بدون شک احساس استرس زیادی می نمایند و به همین دلیل نمی توانند فعالیت ها و عملکردهای مناسبی از خودشان نشان دهند.

  1. فقدان حمایت :

احساس پشتیبانی اگر برای کارمندان وجود نداشته باشد آنها اعتماد به نفس خود را به طور کی از دست می دهند و نمی توانند به درستی کار خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: وظایف و حقوقی که برای مصرف کننده وجود دارد

بیشتر بخوانید: دلایل انتخاب رشته های تحصیلی پزشکی و رشته های مرتبط چیست ؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی